bania_85 Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 Głuche stukanie dobiega z filtra powietrza (przynajmniej w tym miejscu najlepiej je słychać po wyjęciu przewodu doprowadzającego do niego powietrze) i zdecydowanie stukanie się powiększa wraz z rozgrzaniem silnika. Stukanie przyspiesza wraz z obrotami silnika jak się doda gazu. Mam wrażenie że dobiega ono gdzieś z układu dolotowego. Jedyne co udało mi się zauważyć to, że przy wciśnięciu siłownika klapy gaszącej stukanie ucicha i wtedy jest Ok. Wiecie czym może być to spowodowane? A może stukanie to jest normalne w silnikach disla? 1
radioo11 Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 moze zawor ktorys sie przywiesza i troche cofa powietrze w puche z powrotem
piotrsob1 Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 Wypadnięte zaślepki osi dźwigienek pompowtrysków i (lub) wytarty wałek rozrządu 1
bania_85 Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Opublikowano 12 Listopada 2012 A może to być echo np dziurawego łącznika elastycznego? Może się jakoś przenosić ten dźwięk z łącznika elastycznego? Podejrzewam że jest tam dziura, ale zdziwiło mnie to że słychać to z filtra powietrza. Dodam że samochód jest świeżo po wymianie rozrządu? Może to być przyczyną złego wykonania tej usługi?
Damian866 Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Proponowałbym zdjąć pokrywę i zobaczyć w moim przypadku wyleciał brok(zaślepka)od strony grodziowej z wałka rozrządu powodem była metaliczna praca silnika oraz dudnienie w okolicach filtra powietrza
piotrsob1 Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Proponowałbym zdjąć pokrywę i zobaczyć w moim przypadku wyleciał brok(zaślepka)od strony grodziowej z wałka rozrządu powodem była metaliczna praca silnika oraz dudnienie w okolicach filtra powietrza W wałku rozrządu nie ma żadnych zaślepek, są natomiast w ośkach na krórych " kiwają się " dźwigienki napędzające pompowtryski Z wałka rozrządu od strony grodzi napędzana jest pompa tandemowa.
bania_85 Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Opublikowano 13 Listopada 2012 To może jakieś inne propozycję? W najbliższym czasie jak czas oczywiście pozwoli, to pojadę na wymianę łącznika elastycznego i zobaczymy czy to coś zmieni.
Dev Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Wypadnięte zaślepki osi dźwigienek pompowtrysków i (lub) wytarty wałek rozrządu albo dziury w popychaczach hydraulicznych
piotrsob1 Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Jedź do jakiegoś ogarniętego mechaniora , niech Ci zajży pod pokrywę rozrządu, bo tam znajdziesz przyczynę dunienia z filtra powietrza .
Damian866 Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Proponowałbym zdjąć pokrywę i zobaczyć w moim przypadku wyleciał brok(zaślepka)od strony grodziowej z wałka rozrządu powodem była metaliczna praca silnika oraz dudnienie w okolicach filtra powietrza W wałku rozrządu nie ma żadnych zaślepek, są natomiast w ośkach na krórych " kiwają się " dźwigienki napędzające pompowtryski Z wałka rozrządu od strony grodzi napędzana jest pompa tandemowa. Witam zle sprecyzowałem wypadła zaślepka z ośki która smaruje dzwigienki
ziembka Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Witam,miałem podobny dzwięk, mechanik obstawiał skrzywiony wałek rozrządu,po sprawdzeniu wyszło że jedna szklanka była trochę ''zmęczona''po wymianie dzwięk z puszki zanikł
bania_85 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2012 U mnie w pierwszej chwili mechanik sprawdził te zaślepki, ale były one na swoim miejscu. Do wymiany poszedł wałek, szklanki i uszczelki pompowtryskiwaczy, a w tym wszystkim najgorsze jest to że dudnienie dalej występuje, ale zmieniło swoją charakterystykę - trochę ucichło (obecnie słychać je tylko po zdjęciu przewodu dolotowego do filtra powietrza) i zwiększyła się częstotliwość dudnienia na niskich obrotach. Jedynie jak przymknie się ERG za pomocą zaworu gaszącego to dudnienie kompletnie ucicha i słychać tylko pracę silnika. Na ciepłym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju leci dym (przed wymianą wałka też leciał, ale czytałem że to normalne), a dodatkowo po wymianie po odkręceniu korka zaczęło chlapać olejem (niestety nie wiem jak było przed wymianą, bo wcześniej odkręcałem korek tylko na zimnym silniku) Macie jeszcze jakieś pomysły, bo mechanikowi się skończyły i nie wie czym może to być spowodowane:( Tak poza tematem zapytam: może to być spowodowane złym ustawieniem rozrządu? Ewentualnie spowodowane tym że rozrząd był ustawiony wcześniej źle, a teraz jest poprawnie, ale się już coś poprzestawiało w silniku? A może ja jestem przewrażliwiony i to jest normalne w tych silnikach? - nigdy wcześniej nie miałem disla
blejk83 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Witam,miałem podobny dzwięk, mechanik obstawiał skrzywiony wałek rozrządu,po sprawdzeniu wyszło że jedna szklanka była trochę ''zmęczona''po wymianie dzwięk z puszki zanikł Potwierdzam, to samo miałęm w alhambrze wymiana szklanek pomogła
Musashi Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b6-avf-dziwne-odbijanie-filtrze-powietrza-226479/ ---------- Post dopisany at 13:23 ---------- Poprzedni post napisany at 13:19 ---------- U mnie w pierwszej chwili mechanik sprawdził te zaślepki, ale były one na swoim miejscu.Do wymiany poszedł wałek, szklanki i uszczelki pompowtryskiwaczy, a w tym wszystkim najgorsze jest to że dudnienie dalej występuje, ale zmieniło swoją charakterystykę - trochę ucichło (obecnie słychać je tylko po zdjęciu przewodu dolotowego do filtra powietrza) i zwiększyła się częstotliwość dudnienia na niskich obrotach. Jedynie jak przymknie się ERG za pomocą zaworu gaszącego to dudnienie kompletnie ucicha i słychać tylko pracę silnika. Na ciepłym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju leci dym (przed wymianą wałka też leciał, ale czytałem że to normalne), a dodatkowo po wymianie po odkręceniu korka zaczęło chlapać olejem (niestety nie wiem jak było przed wymianą, bo wcześniej odkręcałem korek tylko na zimnym silniku) Macie jeszcze jakieś pomysły, bo mechanikowi się skończyły i nie wie czym może to być spowodowane:( Tak poza tematem zapytam: może to być spowodowane złym ustawieniem rozrządu? Ewentualnie spowodowane tym że rozrząd był ustawiony wcześniej źle, a teraz jest poprawnie, ale się już coś poprzestawiało w silniku? A może ja jestem przewrażliwiony i to jest normalne w tych silnikach? - nigdy wcześniej nie miałem disla Cisnienie smarowania jest prawidlowe? chlapanie z korka wlewu oleju jest normalne. sprobuj posluchac innego auta z takim silnikiem. w rurze dolotowej zawsze troche slychac prace powietrza.
MemberA4 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Witam. Ja też się tym przejmowałem ale przy wymianie rozrządu w ASO mechanik mi powiedział że to jest normalny odgłos a też napierałem na pogubione broki albo powycierane szklanki ale sprawdzili te zaślepki i wszystkie były na miejscu wałek był ok a szklanki trzymały ciśnienie i nie były powycierane.Więc ja się tym za bardzo nie przejmuję po naradzie z mechanikiem:)
bania_85 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2012 Witam.Ja też się tym przejmowałem ale przy wymianie rozrządu w ASO mechanik mi powiedział że to jest normalny odgłos a też napierałem na pogubione broki albo powycierane szklanki ale sprawdzili te zaślepki i wszystkie były na miejscu wałek był ok a szklanki trzymały ciśnienie i nie były powycierane.Więc ja się tym za bardzo nie przejmuję po naradzie z mechanikiem:) No mnie niestety denerwuje to że samochód jest dużo głośniejszy niż po zakupie i muszę to jakoś zlikwidować - co prawda jeszcze nie wiem jak, ale może na wiosnę się uda, jak sam się za niego wezmę
MemberA4 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Ja tez kupiłem A4 niedawno tzn 2 lata mam już ją i powiem Ci tak że jak się przesiadłem z poprzedniego auta do Audi to była różnica kolosalna w wyciszeniu ale im mam ją dłużej to też mi się wydaje że zaczyna coraz głośniej silnik pracować w środku zaczyna być coraz głośniej ale według mnie jest tylko kwestia przyzwyczajenia i tego że człowiek za bardzo się wsłuc**je cały czas myśląc czy coś się nie psuje
bania_85 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2012 Ale ja swoją mam dopiero od miesiąca, a przy zakupie niestety nie było tego słychać
elmer80 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 podłącze się do tematu... czy ten dźwięk to coś takiego jak u mnie w załączonym filmie? słychać od samego początku a zwłaszcza po zbliżeniu na prawą stronę silnika niski dźwięk w stylu puf puf albo dub dub Tdi pracuje - YouTube
bobikos Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Czy ktoś z was dysponuje zdjęciami pokazującymi umiejscowienie tych broków?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się