Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koło dwumasowe na sztywne


Matysss

Rekomendowane odpowiedzi

troche policzyl sobie :decayed: zestaw sprzegla u dzika +-550zl, uszczelki, ramka, sztywne kolo i sruby to 250zl-300zl, wiec policz ile skasowal za robote :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze - osobiście, mając 1.8 wolnossaka nie pchałbym nic takiego do auta skoro wiem że i tak w żaden sposób mocy mu nie przybędzie, kupiłbym używkę w dobrym stanie za 1/5 nawet ceny nowego i na pewno pare lat by jeszcze pośmigało

oczywiście są tacy co powiedzą, a jak ktoś ma kase to nie oszczędza itp itd... jak ktoś ma kupe kasy to nie jeździ poczciwym 1.8 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale strasznie sztywne auto mi sie zrobiło silnikowo na tym kole jednomasowym i takie bardziej nerwowe :) NIE wiem czy da się do tego przyzwyczaić bo troszke inaczej sie jeździ na sztywnym kole niż na dwumasie ale jak bym miał diesla to napewno sztywnego bym nie zakładał!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale strasznie sztywne auto mi sie zrobiło silnikowo na tym kole jednomasowym i takie bardziej nerwowe :) NIE wiem czy da się do tego przyzwyczaić bo troszke inaczej sie jeździ na sztywnym kole niż na dwumasie ale jak bym miał diesla to napewno sztywnego bym nie zakładał!

przydatna informacja dla niektórych, po coś w końcu inżynierowie zastosowali te koła dwumasowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam audi 1,9 AFN, 350 tys przebiegu. Zamieniłem dwumas na sztywne, do tego założyłem używane sprzęgło i nie ma żadnych odczuwalnych różnic. zrobiłem na tym 10 tys km.

PS. W wresjach 90 konnych występowały sztywne koła oraz dwumasowe. Ta sama moc, ten sam moment a dwie drogi połączenia silnika ze skrzynią. Znam przypadek gdzie założyli sprzęgło z kołem od audi 80 1,6 do passata TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kowi87 czyzbys pisał o mnie wyzej? hehe ja juz wywaliłem ten jednomas bo mi waliło strasznie na bude mam teraz dwumas i jest git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kowi87 czyzbys pisał o mnie wyzej? hehe ja juz wywaliłem ten jednomas bo mi waliło strasznie na bude mam teraz dwumas i jest git

dokładnie o Tobie, myślałem że to Twój watek:polew::polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak mówie mam 1.8 125 koni założyłem kit4p VALEO i jestem zadowolony nawet na plus :P koszt ze wszelkimi częsciami i robocizną 2000zł :)

Ja wymieniłem ostatnio komplet sprzęgła + dwumas sachsa z robota 2100 zł :) także panie przepłaciłeś za ten wynalazek. :polew::polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60 tys to ja tym autem nie przejadę, będzie się martwił następny właściciel.:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja wiem czy przepłaciłem ty za 60 tys znowu możesz mieć do wymiany dwumas a mi już to nie grozi :P więc nie żałuje a różnicy praktycznie nie ma na - bo amortyzacja przejmuje tarcze sprzęgła która ma spręzyny :)

....cóż, to co "zaoszczędzone" najprawdopodobniej szybciej niż się wydaje pójdzie na tarczę, której sprężyny pełniące rolę tłumika drgań skrętnych bez dwumasu są narażone na znacznie inne przeciążenia i niestety ale szybciej się wyeksploatują, zacznął się pobrzękiwania luzujących sprężyn, zaraz po tym szarpnięcia przy ruszaniu i zmianie niższych biegów...

....ktoś z jakiegoś względu takie rozwiązanie zastosował, drgania i szarpnięcia na które godzimy się przy druciarstwie jakim jest rezygnacja z dwumasy to nie tylko mniej lub bardzie odczuwalny dyskomfort z jazdy ale także dodatkowe przeciążenia chociażby dla napędu rozrządu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja wiem czy przepłaciłem ty za 60 tys znowu możesz mieć do wymiany dwumas a mi już to nie grozi :P więc nie żałuje a różnicy praktycznie nie ma na - bo amortyzacja przejmuje tarcze sprzęgła która ma spręzyny :)

....cóż, to co "zaoszczędzone" najprawdopodobniej szybciej niż się wydaje pójdzie na tarczę, której sprężyny pełniące rolę tłumika drgań skrętnych bez dwumasu są narażone na znacznie inne przeciążenia i niestety ale szybciej się wyeksploatują, zacznął się pobrzękiwania luzujących sprężyn, zaraz po tym szarpnięcia przy ruszaniu i zmianie niższych biegów...

....ktoś z jakiegoś względu takie rozwiązanie zastosował, drgania i szarpnięcia na które godzimy się przy druciarstwie jakim jest rezygnacja z dwumasy to nie tylko mniej lub bardzie odczuwalny dyskomfort z jazdy ale także dodatkowe przeciążenia chociażby dla napędu rozrządu...

Wg mnie wiecej szkód może zrobić cziptuning niż zamiana dwumasy ze sztywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego zużycia dwumasa to przesada z tymi 60 tys. U mnie robiłem jakiś czas temu dwumasa przy przebiegu 220tyś i okazało się, że stary który siedział w aucie był z 2001r czyli z roku kiedy mój samochód opuścił fabrykę, więc chyba to była jego pierwsza wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...