Łukasz13 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 podpinałem wakuometr do N75 żeby sprawdzić jakie podciśnienie będzie szlo na WG, i niestety przy normalnym najeżdżaniu wakuometr nawet nie drgnął, kiedy przegazowalem go gwałtownie na 4000 rpm to pokazało się podciśnienie - 0.5 bara.Co do sprawdzenia N75 połączenie miedzy obudowa turbiny i WG działa w obie strony, natomiast kiedy podwalem ciśnienie od strony wlotu powietrza na turbo nie było przejścia, kiedy podawałem ciśnienie od strony WG bądź obudowy turbo było słychać "cykniecie" i potem nic się nie działo - nie było przejścia. Wszystko robione oczywiście bez prądu. Próbowałem mierzyć ciśnienie przed turbina, manometr nie drgnął gdzie zmierzyć jakie ciśnienie idzie na turbo Cos nie kumam na wg nie idzie podciśnienie tylko ciśnienie z turbiny, przy 0,5 bara gruszka otwiera wg, ale między nimi jest n75 które steruje tym ciśnieniem jeśli ecu chce zwiekszać doładowanie otwiera n75 i cisnienie wraca do dolotu a gruszka się zamyka, odwotnie to działa w drugą strone , a wysterowanie tego zaworka masz w grupie 118 w procentach. A i nie wiem jakie ciśnienie chcesz mierzyc przed turbo?
macjar Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2012 witam zdjąłem wężyk z DV żeby sprawdzić czy turbo żyje, zrobiłem logi oto co wyszło Log (0 - 002,115,118) może ktoś mi podsumować co mi wyszło ? i co z tych logów wynika ? I jeszcze małe spostrzeżenie podczas próby ciśnieniowej, kiedy nabijałem układ do 0.5b słychać było "bulgotanie" oleju w silniku. To chyba źle ?
german81 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 masz nieszczelnosc w układzie turbo i masz problem z paliwem ,moze byc to spowodowane umierajaca pompa paliwa lub kiepska jakoscia programu .moze to powodowac to ze cisnienie doładowania masz nie stabilne . najlepiej jaka bys zaczoł od porzadnego testu na szczelnosc układu , czyli wyciagasz z tipa zawór DV i separator odmy i zaslepiasz miejsca po nich nastepnie yak jak na filmiku zakładazsz poszke z koncówka w miejsce przepłuwki i pompujesz cisnieniem ok 1 bar i sprawdzasz czy nigdzie ci cisnienie nie ucieka mozesz se pomuc woda z mydlinami wtedy bedzie łatwiej zlokalizowac nieszczelnosc . patrzac na twoje porzenie logi widac ze masz nieszczelnosc bo turbo wstaje jak słon podejrzewam ze DV jest uszkodzony ,a wczesniejszy test wykonywałes bez wyjmowania DV z tipa dlatego nie znalazłes nieszczelnosci . jak uszczelnisz dolotzrób ponownie logi jak cisnienie dalej bedzie tak wariowało to n75 do wymiany . po dgarnieciu cisnienia doładowania nalezy zzmierzyc cisnie doładowania pod ociazeniem .
edekxp Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 zdjąłem wężyk z DV żeby sprawdzić czy turbo żyje, zrobiłem logi oto co wyszło a zaślepiłeś go? ja sprawdzałem turbo przez minięcie N75 (czyli wężyk do gruszki zdjęty, nawet zdjąłem wężyk ciśnieniowy turbina > zawór N75), wtedy przeładowało (2100mbar), czyli turbo OK DV wyciągasz i sprawdzasz np ustami, ma trzymać pomiędzy grubymi króćcami. I jeszcze małe spostrzeżenie podczas próby ciśnieniowej, kiedy nabijałem układ do 0.5b słychać było "bulgotanie" oleju w silniku. To chyba źle ? U mnie też tak było i nic się niepokojącego się nie dzieje pewnie powietrze szło może przez pompę oleju albo coś podobnego teraz po logach jest jeszcze gorzej Tak jak pisałem wcześniej masz ostry program jakby nie do tej turbiny U mnie zadane 1900mbar kończy się na 2500 obr, u ciebie 4500obr trochę dużo Ogólnie masz nieszczelność, turbo musi się rozbujać aby nabić ciśnienie, chyba że katalizator trzyma i blokuje przepływ spalin
macjar Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2012 Kurde już nie wiem co mam robić, które rurki zaślepić a które nie, ręce opadają może ktoś mi powie (pokaże na rysunku) które zaślepić/pominąć przy nabijaniu ciśnienia próbowałem już różnych rozwiązań, masakra nic nie idzie do przodu DV bylo niedawno wymieniane. wiec jest sprawne zreszta sprawdzalem jak opisujesz i trzyma
edekxp Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 skoro DV nowy to zamontuj tak jak ma być sprawdź szczelność jak nic nie syczy to N75 odłącz tak jak pisałem i zrób logi jak nadal lipa to WG się nie domyka lub go nie ma sprawdzałeś luzy na ośce turbiny?
macjar Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2012 a to ma znaczenie jak ma byc zamontowany, chodzi mi o te wieksze rurki, ten maly wezyk idzie do N249. Przy n75 zmienilem wszystkie wezyki zasilajace - WG i ten co wchodzi do turbiny. Czyli jak dobrze zrozumialem mam wyjac N75 zaslepic miejsce po nim, a male wezyki zaslepic, czy zostawic na wolny wylot ? WG chodzi lekko moge go reka przesunac, Luzy na osce sa wyczuwalne, nie zaduze ale cos tam czuc
edekxp Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 DV ma upuszczać ciśnienie do dolotu, grube króćce - chyba nie mają znaczenia jak bedą podłączone ale zamontuj tak jak powinno być DV do nr 14 wężyki od N75 możesz zostawić nie zaślepione, N75 zostaw podłaczony w rurze ssącej oraz do wtyczki elektrycznej WG chodzi lekko moge go reka przesunac, Trochę dziwne u mnie nie mogłem ręką ruszyć cięgna,tylko sprężonym powietrzem w gruszkę. WG to zawór w turbinie widoczny po zdjęciu katalizatora zobacz tu:
macjar Opublikowano 24 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2012 testowałem ten DV i połączenie nie ma znaczenia bo otwiera go ten mały wężyk co przychodzi od N249 (wytwarza podciśnienie) mam jeszcze pytanko czy jak odpalę silnik na jałowych obrotach powinienem czuć ciąg powietrza na turbo ??. zdjąłem wlot powietrza z filtra zaraz za przepływką podczas powolnego najeżdżania obrotów nie było czuć ciągu zasysanego powietrza na turbo. Kiedy go przegazowalem czuć było ciąg aż waz gumowy zamykało na 4500 obr. Przeplywka czysta zero syfu Jak to powinno działać ?
edekxp Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Tego nie wiem nie sprawdzałem na jałowym biegu, ale jak przygazuję około 2000obr to słychać turbinę Myślę że nie powinno bardzo ssać bo samochód nie jedzie i nie ma obciążenia Sprawdzałem tylko na jałowym blok 115, to ciśnienie zadane było bardzo małe max 1100mbar Powodzenia w szukaniu usterki i Wesołych Świąt
macjar Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 Witam odpiąłem n75 tak jak pisałeś (zdjąłem tylko cienkie wężyki) i zrobiłem logi Log (0 - 002,115,118)
german81 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 sprawdz cisnienie paliwa bo czsy wtrysku sa za długie i wtryski sa zapentlone .
macjar Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 a czy to może powodować uszkodzona uszczelka pod wtryskiwacze ? Mam małą nieszczelność na uszczelce przy wtryskiwaczach. Ewentualnie jak sprawdzić ciśnienie paliwa ? wiem za powinno mieć na belce wtryskowej 3.5-4.o bara, tylko gdzie się wpiąć z manometrem żeby to zmierzyć (chyba że można Vagiem to zrobić.)
german81 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 cisnienie paliwa mierzysz na listwie wtryskowej . musiszz sie wpiac z manometrem przed listwa lub w listwe jesli jest wyjscie na manometr . wtwoim przypadku cisnienie paliwa powino cały czas wynosic 4 bary bo regulator jest zabudowany w filtrze paliwa .jesli masz ta nieszczelnosc miedzy wtryskiwaczem a kolekorem to nie ma ona wpływu na cisnienie paliwa ,natomiast jesli jest to nieszczelnosc miedzy wtryskiwaczem a listwa i wycieka tam paliwo to ma ona wpływ na cisnienie . tak na marginesie w tym twoim aucie jest cos zdrowo nakopane bo turbo z odłacznym n75 wstaje bardzo pózno a powino juz pompowac 0,7 bar prz ok 2200-2400 obr .jak robiłes te ostanie logi to zaslepiłes ten przewód idacy od n75 do gruszki ?
macjar Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 nie niezaslepilem go, ponieważ edekxp pisał zeby zostawić wolne te wężyki. Czy da się sprawdzić jakie wychodzi ciśnienie bezpośrednio z pompy (żeby wiedzieć czy pompa jest OK), czy może tez być coś nie tak z filtrem paliwa ?
german81 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 to zrób jeszcze raz logi z odpietym n75 tylko zaslep wyjscie z n75 do gruszki . zmierz cisnienie na listwie wtedy bedzie mozna cos powiedziec .
macjar Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 czyli oba wezyki odpiete, z tym ze ten od gruszki zaslepiony ?
Dev Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Odpinasz z gruszki i zaslepiasz, tyle wystarczy.
pioteros Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 a to ze cisnienie ucieka w podpieta odma to normalne, dlatego się ją odłącza na próbę cisnieniową
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się