Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Truckerzy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

niemcy_gigaliner_25_metrow-664x442.jpg

:kox:

w Skandynawi to już standard

Holendrzy i Belgowie ćwiczą takie zestay już długo.Moim zdaniem praktyczniejsza jest taka konfiguracja,jednak w Europie kontynentalnej nie przyjmie się nigdy na wielką skalę

ristimaa_newvolvo2_ora_gross.jpg

  • Odpowiedzi 2.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

u niemców tez latają takie zestawy (solówka+ naczepa) ale tylko po wyznaczonej trasie i chyba cos koło 70 zestawów w ramach testu

Opublikowano

na jakiej stronie pobiorę wniosek na kartę kierowcy ? Kurde miałem tą stronę i mi gdzie zniknęła :kwasny:

Opublikowano

A co siadasz na dużego? :naughty:

Opublikowano

pytanie:

mamy Mana (dwie osie), waga 8 ton plus naczepe 6,5 ton (trzy osie)

ile mozemy na niego zaladowac?

dmc w dowodzie auta to 18 ton, ale legalnie mozna ladowac 25,5 tony?

nie mam z tym do czynienia na codzien, dlatego pytam i licze na odp

Opublikowano

Do 40ton calkowitej liczac z paliwem i kierowca moze byc do +2% na kazda os.

Wczoraj na A1 Kleszczewo przed bramkami granatowy i czerwony daf pod pudlami z Bytowa :)

Opublikowano

Następna wiadomość w związku z kwalifikacjami w BE.Dla zawodowych kierowców oprócz szoferów autobusów nie ma psychotestów jak w PL ... :wink:

W naszym kraju kierowcy najmniej zarabiają, a mają najwięcej wydatków związanych ze swoimi kwalifikacjami.... :kwasny:

Opublikowano

Do 40ton calkowitej liczac z paliwem i kierowca moze byc do +2% na kazda os.

Tzn. 41 ton dla zestawu 5-osiowego?

Opublikowano

Do 40ton calkowitej liczac z paliwem i kierowca moze byc do +2% na kazda os.

Tzn. 41 ton dla zestawu 5-osiowego?

40t dmc

Opublikowano (edytowane)
§ 3.11) 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku:

1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:

przyczepy dwuosiowe – 18 ton,

przyczepy trzyosiowe – 24 tony;



2) zespołu pojazdów mających 5 lub 6 osi:

dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa – 40 ton,

trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa – 40 ton;



3) pojazdów członowych mających 5 lub 6 osi:

dwuosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa – 40 ton,

trzyosiowy ciągnik siodłowy i dwu- lub trzyosiowa naczepa – 40 ton,

trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym - 44 tony


W ustawie nie ma nic o dodatkowych 2%


Edytowane przez sadowiak
Opublikowano (edytowane)

Niejest to pełen zapis.

Dochodzi jeszcze ważenie osiowe, możesz zostać ukarany mandatem ważąc 36t,tylko sypkie(zboża,piaski...) i przewóz drzewa jeśli zestaw nie przekracza 40t nie jest ważony osiowo. Praktycznie każda kontrola z wagą kończy się ważeniem osiowym,więc nabardziej dociążoną osią jest napędowa i to ona jest odniesieniem. Na drodze wojewódzkiej 10tonowej jeśli będziesz miał tyle na osi pędnej,a na pozostałych 8,200,spokojnie odjedziesz w praktyce 40800 do tekiej masy całkowitej. ładuje większość firm w Niemczech,na niektórych kopalniach w Polsce 36t :grin: a mamy podobne przepisy.

W 2012r Inspekcaj ważyła mnie w Wilkowie pod Głogowem zestaw mił 40500kg i nie dostałem złotówki mandatu.

Kolege z firmy w tamtym roku zważyli we Włocławku nośność DK1,to 11,5t miał całkowitej 43,800kg nepędowa 12,800 mandat 2000zł,grosze w porównaniu do naruszenia,gdyż kara nakładana jest na podstawie braku zezwolenia na transport ponadnormatywny. Jak to w Polsce decydujący głos ma organ kontrolny,to takie przepisy antykorupcyjne :decayed:

Edytowane przez GILI
Opublikowano

Szukam kierowcy na busa, z pomorza z głową na karku do jeżdżenia po europie, jak ktoś chętny to PW

Opublikowano

Gilu na większości kopalni to standard bo są przy drogach trzy cyfrowych, tylko nie 36t tylko 37,8t poebane nasze przepisy

A Niemcy na kazdej firmie walą do 40,8t bo tolerują +2%

Ale powyżej to już przebane bo nie dość że trzeba przeladowac to jeszcze mandat

Opublikowano

sezon zimowy rozpoczęty

2014_10_25_336.jpg

click image upload

Gdzie,to??

Gilu na większości kopalni to standard bo są przy drogach trzy cyfrowych, tylko nie 36t tylko 37,8t poebane nasze przepisy

A Niemcy na kazdej firmie walą do 40,8t bo tolerują +2%

Ale powyżej to już przebane bo nie dość że trzeba przeladowac to jeszcze mandat

Piast dwójka ładuje do 36 i zdaje się Wesoła

Opublikowano

Piast dwójka ładuje do 36 i zdaje się Wesoła
Wesoła,Wola i jak dobrze pamiętam to nawet w Bieruniu też tak ładowali z powodu 100m do dk44

.

Z tym śniegiem to Brenero też tak wyglądało

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...