Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 alt


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W ALT jest kolo dwumasowe.

Opublikowano
rowniez mam zalozone lpg w tym silniku stag 300 isa 2 wtryski hana reduktor zavoli zeta n i jest ok silnik ten jest polecany do lpg tu mozna poczytac o tym w linku ponizej mi niebierze duzo oleju okolo 0,6 l od wymiany do wymiany moze to dlatego ze jeszcze w miare niski przebieg 130 tys km

Którym autom nie szkodzi jazda na gazie? Prawdy i mity o instalacjach gazowych - czy LPG naprawdę niszczy silniki?

Zgadzam sie maxus24 ile ci spala gazu (na 44 l robie ok.500 km)zalezy jaki gaz i jazda.

Opublikowano
rowniez mam zalozone lpg w tym silniku stag 300 isa 2 wtryski hana reduktor zavoli zeta n i jest ok silnik ten jest polecany do lpg tu mozna poczytac o tym w linku ponizej mi niebierze duzo oleju okolo 0,6 l od wymiany do wymiany moze to dlatego ze jeszcze w miare niski przebieg 130 tys km

Którym autom nie szkodzi jazda na gazie? Prawdy i mity o instalacjach gazowych - czy LPG naprawdę niszczy silniki?

Zgadzam sie maxus24 ile ci spala gazu (na 44 l robie ok.500 km)zalezy jaki gaz i jazda.

nietestowalem jeszcze ile robie z pelnego baku , poprostu malo robie km zeby to sprawdzic ,kupilem auto z przebiegiem 117 tys km w 2010 a dzis mam ponad 130 tys , teraz w lecie jak pojade gdzies dalej to sprawdze
Opublikowano

Witam. Jestem nowy na forum, więc witam. Mam 2.0 alt z 2003 kupiony w Holandii i mam założonego Staga 4 i nie ma opcji żeby po mieście spalił mniej lpg niż 13l lato/zima a trasa 10l i to przy delikatnej jeździe. Robie około 40 tys km rocznie, wiec całkiem sporo. Autko ma 210tys przebiegu. Nie wiem co bym robił to i tak mniej niż 13l nie ma opcji a teraz przy włączonym climatroniku non stop nawet więcej. Ale mam skrzynie multitronic która na pewno "zjada" dodatkowy litr.

Opublikowano

zalozylem gaz do silnika alt 4 lata temu,zrobilem 120tys-bez wiekszych problemow.mam tartarini inst.koszt wtedy byl 3800.jesli chodzi o spalanie,to roznica jest na lepsze jak zatankujesz w niemczech,poprostu normy sie zgadzaja,w polsce nieraz zatankuje 10litrow wiecej jak zbiornik zezwala i to na prawie wszystkich stacjach.olej bieze bo odma wywala,przy wyzszych predkosciach,zreszta jabym niewchodzil turbinowce bo po co,do sciganki.polecam ten model,nawet opine prawie wszystkich mechankow,mowia ze te silniki sa najmiej awaryjne.mi tez padaja cewki po 80-100tys.to jest norma w Audi,swiece kupuj dobre i niezaluj,bo to tez wazne.

Opublikowano

Witam

jako, że dzisiaj nastąpiła awaria w mojej OOOO (najprawdopodobniej cewka padła) postanowiłem się jej bardziej przyjrzeć :cicho:.

I stwierdziłem, że od momentu zakupu (listopad 2012) zrobiłem nią ok. 25k km.

A więc czas na małe podsumowanie.

Zaraz po zakupie zamontowana została gazownia BRC i do tej pory nie miałem z nią najmniejszych problemów (w ramach kryptoreklamy: Abart we Wroclawiu :grin:) Średnie spalanie to jakieś 9l/100 km. Codziennie dojeżdżam do pracy jakieś 50km w terenie przypominającym Bieszczady lub okolice Jeleniej Góry a więc troszkę górek.

W czerwcu OOOO została odstawiona do warsztatu i zostało wymienione: kompletne sprzęgło, tarcze i klocki przód, katalizator oraz obie chłodnice (kiedyś ktoś o coś zahaczył i były delikatnie zgięte i powoli zaczęła jedna przeciekać). Koszt ok. 7k zł.

W międzyczasie padła jeszcze pompa ABS-u oraz żarówka.

Jak widać raczej niewiele naprawianych rzeczy ma coś wspólnego z ALT :wink:

Ale muszę się zgodzić z przedmówcami, że nie jest to demon prędkości; zwłaszcza na niskich biegach :facepalm:

Olej: na dolewki przez 25k km poszło ok. 5l. Zalewam 5W30 GM Dexos2 i taka 5-litrowa banieczka kosztuje ok. 100 zl. więc nie jest to straszny wydatek.

Dodam jeszcze, że bardzo rzadko przekraczam 120-130 km/h, no chyba, że po autostradzie jadę to do 150-160 km/h.

PS

120 km/h to dosyć popularna prędkość przelotowa w Niemczech, bez żadnych wariacji - 5 bieg i ok. 3,5k obrotów.

Opublikowano

pewnie ze możesz zagazować 2,0 ja wstawiłem sekwencje BRC i z włączoną Klimą pali mi 10,5 litra gazu no nie wspomnę o ich największej wadzie chleje tez olej 2,2 litra od wymiany do wymiany ale tak poza tym całkiem ładnie się zbiera

Opublikowano

Wsadzaj gaz i się nie zastanawiaj, tylko nie oszczędzaj na gazowniku bo to może się zemścić na Tobie. Ja na początku też nie chciałem zakładać instalki i dwa lata śmigałem na benzynie. Założyłem rok temu w maju i instalka prawię już się zwróciła ( ponad 20 tyś ). Spalanie: jadąc swoją A4 Po A4 :) z prędkością 130 - 140 momentami 160 spalił 9,4L a po lokalnych drogach S3 90 - 110 spalanie wychodzi w okolicy 8,5L. Co do miasta to nie powiem bo nie jeżdżę typowo w mieście ale podejrzewam że 12 - 13L wciągnie. Spalanie oleju - przed założeniem ok 0,1 na 1000km a po założenia 0,15 na 1000km, olej mobil 5w30 esp. Trochę wzrosło ale wydaję mi się że to nie wiana LPG tylko tego że wskazówka obrotomierza częściej wychyla się za 5. Od założenia instalki jedyne po co jeżdżę do gazownika to po nowe filtry. Instalka nie BRC tylko kombinowana, sterownik bodajże AGIS a parownik chyba landi renzo a reszty bebechów nie pamiętam ale puki co wszystko działa idealnie. Co do 1.8T ostatnio miałem okazję przejechać się passatem z tym silnikiem o mocy 150 km i powiem szczerze że szału nie zrobiło. Owszem na 2,3 i 4 wkręca się lepiej na obroty niż 2,0 ale po tym co ludzie wypisują o tym silniku na forum spodziewałem się że będzie bardziej kopytny.

Opublikowano
Co do 1.8T ostatnio miałem okazję przejechać się passatem z tym silnikiem o mocy 150 km i powiem szczerze że szału nie zrobiło. Owszem na 2,3 i 4 wkręca się lepiej na obroty niż 2,0 ale po tym co ludzie wypisują o tym silniku na forum spodziewałem się że będzie bardziej kopytny.

Mam B5 z 1,8T 150 KM

na dolnych biegach to faktycznie 2,0 szans większych nie ma

jeżeli chodzi o dobre drogi na 5 biegu, bez kręcenia na 5k obrotów to 2,0 zbiera się lepiej

ale to jest moje subiektywne zdanie

Opublikowano

Gazować Alt-ka i jeździć, ja jeździłem na benzynie przez rok. Spalanie miasto 12l/100km trasa 8.5-9l /100km. Po zagazowaniu gaz 12,5l miasto i 9,5 trasa ( na kolach 15 cali, po zalozeniu 18 z s8 i opon 225 spalanie poszło w gore na 14,5 miasto, ale wiadomo duże większe opory toczenia i częste ruszanie robią swoje, trasa 9,5 do 10 l max) Instalacja sterownik Stag 4 , wtryski Hana, reduktor tez z A.C do 150 czy tam 180KM i lata bezproblemowo. Montowane w głównym warszatcie Stag w siedzibie firmy ( Firma AC. S.A. producent staga)

Opublikowano

Hej, ja mam od roku wlasnie 2.0 ALT zagazowany poprzez BRC. Na poczatku zmartwilem sie ze bierze olej jednak okazalo sie ze wcale nie jest tak zle i na 15tys dolewam ok 1,5 do 2l oleju. Instalacja byla montowana w niemczech, bylem raz na serwisie w polsce, nie stwierdzili niczego specjalnego, chodzi dobrze. Problem tylko zima jak sie przelacza jeszcze na za zimnym silniku to poszarpie przy starcie, ale pozniej jest juz ok. Spalanie: 55 litrow starcza mi na srednio 500 km +/- 10%, zaleznie czy daje mu w d... czy nie. Klimatyzacja zawsze wlaczona na Auto srednio na 19 stopni. W razie pytan walcie smialo.

Opublikowano

Witam

aj też mam silnik 2,0 i zagazowałem go BRC i nie narzeka jak narazie śmiga jak talala spalanie 10,5l na 100km na zbiorniku 52l robie średnio 350 tyś przejechałem już 28 tyś i nic się nie dzieje jedyny minus tych silników że chleje olej na potegę w moim przypadku 2,5l od wymiany do wymiany

Opublikowano
śmiga jak talala spalanie 10,5l na 100km na zbiorniku 52l robie średnio 350

jak Ty to policzyłeś :facepalm:

Wychodzi że pali 14,8L/100km czyli dużo

Opublikowano

spoko chodzi na gazie ja przejechałem 30 tys. i ok.oczywiscie musi byc w pełni sprawny (czyli na BP tez musi dobrze chodzic).szfagier ma 1,8t 163kuce w b7 i tak naprawde to wielkiej ruznicy nie ma maze troche 1.8t lepiej z miejsca idzie ale puzniej na trzecim biegiu to ruznica naprawde minimalna.mam tez a6 c5 2,8 LPG to to juz naprawde jedzie....

Opublikowano

kolego ja mam instalke z górnej półki za 3,5 tys i jest git wtryski HANA GOLD sterownik AEB KING OBD,reduktor KME SILWER wykres na hamowni tylko 4 ps mniej niż na pb a na zbiorniku 37lgazu robie 400km

Opublikowano

Podzespoły BRC od około 20tys i 8miesięcy i jestem zadowolony.Na zbiorniku około 400km.Jak mi się chce to więcej :-)

Dałem w promocji 2690 zamiast 3300zł

Opublikowano

Mój ALT doprowadził mnie raz do furii i uważałem to za najgroszy zakup...Ale teraz jest OK. Pierwsze co to sprawdzić czy wariator nie siada. Ogólnie to silnik dobry do gazu tylko instalacja nie może być najtańsza. Mój akurat lubi olej, wiec dolewam i jadę dalej (już się pogodziłem). Spala mi ok 12 L LPG w mieście na dośc krótkich odcinkach. Instalacje mam A.E.B King, wtryski i reduktor OMVL. Wtryski uważam że wsadzili mi trochę lipne bo coś zaczynają strajkować... ale jeszcze gwarancja jest wiec sie ogarnie. Dynamika jest jak dla mnie Ok. Nie mozna porównać do TDI lub Turbo benzyny bo wiadomo że lepiej Ciągną z dołu, ale ja uważam że jak trzeba to ALT daję radę. Wybrałem ALT bo trafiła mi się ładna sztuka z fajnym wypasem,a szukałem 1.6 :) Jak masz pewne żródło to warto kupić.

Opublikowano
.

Ja mam 1.8t i ma nalatane już 240tys, koło nie zmieniane oraz turbina ciekawe jak 2.0 tyle przejedzie

Tapatalk

Normalnie. Na forum ludzie maja ponad 300k nalatane w alt.

Opublikowano

u mnie koledzy spalanie wyszlo 9,5l a nie jezdze jak dzaidek oplacalo sie zalozyc gaz ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...