Kowi87 Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 Mam pytanie do użytkowników zawieszenia gwintowanego zimą, wiele osób demontuje ten zawias na zime, ale są też tacy co poprostu podnoszą auto, tak wiec jakie macie sposoby na zabezpieczenie gwintu na zime by na wiosne dało sie bezproblemowo zjechać w dół Ja kupiłem narazie smar miedziany w sprayu:whistling: ---------- Post dopisany at 11:48 ---------- Poprzedni post napisany at 11:44 ---------- ---------- Post dopisany at 11:52 ---------- Poprzedni post napisany at 11:48 ---------- Doczytałem że nie zaleca sie miedzi stosowac na nakrętki alu, teraz niewiem jakie ja mam nakretki w supersporcie:facepalm: polecają smar grafitowy w takim wypadku...
OGr Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 Ja mam nakrętki z tworzywa to chyba nie ma sensu niczym działać. Na wiosnę dobrze doczyszczę i nic się nie powinno chyba dziać ? Z drugiej strony smarowanie tych miejsc wiąże się z przyklejaniem się brudu, piasku więc nie wiem czy to takie dobre rozwiązanie :/
Duds Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 Ja jutro posmaruję smarem grafitowym i to tyle:whistling:
Kowi87 Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Opublikowano 23 Listopada 2012 Na forum golfa jak widać zaklejają posmarowany gwint folią taśmą itd, bo zostawienie smaru na wierzchu to wiadomo zaraz sie zasyfi:whistling:
Raf_kk Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 Ja zrobiłem zwykłym smarem na około nakrętki z góry i dołu żeby szło na wiosnę odkręcić...z reszty gwintu przedtem usunę piach i inne syfy. Osiągnąłem jeszcze ballistolem (dobrze odseparowuje wodę) i konserwuje.
OGr Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 Na forum golfa jak widać zaklejają posmarowany gwint folią taśmą itd, bo zostawienie smaru na wierzchu to wiadomo zaraz sie zasyfi:whistling: nie wiem czy to taki dobry pomysł :/ nie przegnije tam wszystko jak szczelnie zamkniesz ?
szafa Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 Ja jak ostatni raz podkręcam gwinta to wale wd40 ile można:decayed: a na wiosne, szczotka druciana i czyszcze zwoje:wink: Potem nekrętki idą w palcach:kox:
OGr Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 Ja jak ostatni raz podkręcam gwinta to wale wd40 ile można:decayed: a na wiosne, szczotka druciana i czyszcze zwoje:wink: Potem nekrętki idą w palcach:kox: no też właśnie tak samo teraz robiłem ;-)
Kowi87 Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Opublikowano 23 Listopada 2012 A co ma tam zgnić skoro zakonserowowane:eusathink:
Gracjan Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 Ja w tamtym roku zawijałem stretchem, w tym roku niczym nie zabezpieczam, kręcę tylko trochę w górę i zostawiam, miejmy nadzieję że inox się spisze
OGr Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 A co ma tam zgnić skoro zakonserowowane:eusathink: Sprężyny ? Przecież tam nie będzie żadnego przewiewu w tym gwincie :/ Ja tylko teoretyzuję ;-) ---------- Post dopisany at 13:07 ---------- Poprzedni post napisany at 13:07 ---------- Ja w tamtym roku zawijałem stretchem, w tym roku niczym nie zabezpieczam, kręcę tylko trochę w górę i zostawiam, miejmy nadzieję że inox się spisze No też właśnie - inox chyba nie będzie robił sobie jaj ;-)
Kasjan Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 http://a4-klub.pl/zawieszenie-13/konserwacja-zawieszenia-gwintowanego-251979/ pytałem też o to, ale dla mnie to już nie było chętnych do pomocy No ja tak samo posiadam gwint supersport i doszedłem do wniosku że nie powinno to być jakieś dziadostwo więc jako tako jakość powinna być i na wiosnę w dół poleci bez większych problemów. A ta folia strecz to na założonym gwincie?
przemciotorun Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 a ja kurna zalowalem ze nie zalozylem 1ba na zime.... i tak lezy w garazu i tak.... a tak pierdoczylem sie grubo ponad pol dnia zeby wszystko ogarnac.... przyokazji rozwalilem nakretke z tylu ta z tego zarypanego tworzywa.... takze i tak i tak na wiosne mam tyl do wywalenia.... ogolnie przygotowanie wygladalo tak te szczotki druciane rozych ksztaultow i wielkosci, czyszczenie gwintu, najwiekszy problem byl z gorna czescia bo sprezyna przeszkadzala.... ale jak juz go wyczyscilem to smar miedziany na szczoteczke od zebow i jazda.... wydaje mi sie ze ten smar w tubce jest o tyle lepszy niz w sprayu bo mozesz go nalozyc grubsza warstwe.... napewno nie ruszy go woda ani zadne bloto, bo zimowki juz od 2 lat zakladam na to i nadmiar smaru jaki wyplywa na zewnatrz trzyma sie az do zdjecia zimowek.... takze na wiosne...szmaty szczotki i czyszczonko gwintu przed kreceniem w dol...
Kowi87 Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Opublikowano 23 Listopada 2012 A ktos wie jakie są pokrętła w supersporcie, bo ja nie pamietam, raz miałem z nimi doczynienia dopiero:whistling: Bo jak czytam o tej miedzi w spray to w przeciwskazanaich jest właśnie "nie stosować z aluminium" Smar miedziowy / Miedź w aerozolu / Pasta miedziowa
przemciotorun Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 ta paste miedziana stosowalem pomiedzy dystanse aluminiowe a tarcze (stal) nic sie nie dzialo a po sezonie zdejmowalem je bezproblrmu reka ---------- Post dopisany at 15:35 ---------- Poprzedni post napisany at 15:32 ---------- Kowi ja taka paste uzywam CRC COPPER PASTE Pasta zawierająca cząsteczki miedzi do rozruchu maszyny(100ml)
Kowi87 Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Opublikowano 23 Listopada 2012 No ja już własnie kupiłem swego czasu po rozmowach battalionowych spray firmy BOLL, a teraz zastanawiam sie czy nie kupic sobie pasty grafitowej:whistling:
OGr Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 smar grafitowy mam u siebie w firmie gdybyście chcieli: PULSAR SMAR GRAFITOWY 70 ml w Variant S.A.
domjenick Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 jak nałożymy smaru-to owszem, brud się do tego przyklei, ale łatwo odejdzie ze smarem-na wiosnę szczotka druciana i na pewno jakiś płyn do odrdzewienia gwintu i nasmarowania ponownie:wink: popatrz na przykładzie maszyn, np koparek itp, wszystko jest smarowane smarem i skoro sprawdza się od lat w maszynach pracujących w syfie, kurzu i innym brudzie-czemu miało by się nie sprawdzić w przypadku zawieszenia:wink:
Frimuś Opublikowano 24 Listopada 2012 Opublikowano 24 Listopada 2012 Ja rownierz potraktowalem gwint smarem. Przed nalozeniem oczyscilem - odtluscilem i nie zalowalem sobie smaru. Nie bedzie problemu na wiosne prz tak zabezpieczonym gwintem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się