Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AWX po dłuższym postoju na mrozie ciężko pali i dymi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Wiem że temat był poruszany ze 100 razy ale nadal nigdzie nie znalazłem pomocy, a mój mechanik też już rozkłada ręce. Z moją audiolką walcze już od zeszłego roku. W aucie zostały wymienione wszystkie świece,filtry wałek rozrządu ze szklankami,pompa tandem,pompa w zbiorniku działa, dwa pompowtryski bo przy rozruchu na zimnym miały wysokie korekcje oczywiście uszczelnienia wymienione na wszystkich czterech i nic to nie dało, samochód jak postoi powyżej 8 godzin pod chmurką to ciężko zapala tzn. kręci kilka sekund i próbuje załapać, a jak już załapie trzęsie przez około 5-10 sekund silnikiem a z tłumika wydobywają się kłęby białego dymu o zapachu nie spalonej ropy. Dodam że objawy te zaczynają być uciążliwe w okolicach temp. 0, -1 powyżej 0 auto pali trochę lepiej i mniej dymi a przy wyższych temp. zapala od tzw.strzała.

Dodam że poza tym komputer nie wykazuje żadnych błędów wszystkie parametry odnośnie kąta wtrysku, temperatur itp. są wzorowe. Również mogę powiedzieć że lałem różne rodzaje ropy dolewałem także ulepszacze i nic.

Pomóżcie mi w jakiś sposób bo nie wiem co jeszcze może dolegać mojej audiczce.

Opublikowano

Sprawdź czy do świec żarowych dochodzi napięcie podczas grzania, może przekaźnik nie działa

---------- Post dopisany at 18:10 ---------- Poprzedni post napisany at 18:09 ----------

Kompresje sprawdzaliście?

Opublikowano

Napięci dochodzi również to sprawdzałem. Poza tym auto również tak odpala z odpiętym czujnikiem temperatury tylko może troche mniej trzęsie silnikiem

---------- Post dopisany at 18:13 ---------- Poprzedni post napisany at 18:11 ----------

Kompresja będzie sprawdzana w czwartek ale myślę że przy tak małych różnicach temperatur nie będzie to miało aż tak wielkiego wpływu

Opublikowano

płynów nie ubywa? Bo to strasznie dziwne, bo praktycznie wszysko masz sprawdzone

Opublikowano

Po nocy jak sprawdzasz temperaturę silnika wagiem to nie odbiega ona mocno w górę od temperatury powietrza?

Jeżeli czujnik zawyża to właśnie będziesz miał taki objaw.

Napisz jak autko sprawuje się po uruchomieniu, jeżeli wszystkie parametry trzymają normę, to może problem tkwi w programie sterującym silnika.

Walczyłem z czymś takim , co prawda w Golfie MK4 na VP, i czuję że też mógł bym wymienić pół osprzętu silnika, a problem by dalej pozostał.

Możesz o tym poczytać tutaj:

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/ciezki-rozruch-silnika-zimnym-2-0-tdi-252663/index2.html#post3167671

może Ci się to na coś przyda .....

Opublikowano

Czujnik raczej nic tu nie zmienia bo bez niego również jest problem z rozruchem. A po odpaleniu tak jak pisałem silnikiem przez chwilę trzęsie dymi na bialo no i może przez pierwsze pare metrów jest troche mułowate. Poza tym wszystko jest ok.

---------- Post dopisany at 18:38 ---------- Poprzedni post napisany at 18:37 ----------

dodam jeszcze że auto po odpaleniu ia następnie zgaszeniu silnika za drugim razem odpala bez problemu

---------- Post dopisany at 18:42 ---------- Poprzedni post napisany at 18:38 ----------

Piotrsob1 a jak ewentualnie się za to zabrać żeby sprawdzić ten sterownik silnika

---------- Post dopisany at 19:14 ---------- Poprzedni post napisany at 18:42 ----------

a może ktoś mi podpowie czy przy takich objawach jest możliwość że zapowietrza się gdzieś układ paliwowy lub cofa się paliwo?

Opublikowano

w afn mam to samo, ale mam nakulane pod 400 koła, już sie przyzwyczaiłem do mojego traktora, poprostu tak już ma

Opublikowano
Czujnik raczej nic tu nie zmienia bo bez niego również jest problem z rozruchem. A po odpaleniu tak jak pisałem silnikiem przez chwilę trzęsie dymi na bialo no i może przez pierwsze pare metrów jest troche mułowate. Poza tym wszystko jest ok.

---------- Post dopisany at 18:38 ---------- Poprzedni post napisany at 18:37 ----------

dodam jeszcze że auto po odpaleniu ia następnie zgaszeniu silnika za drugim razem odpala bez problemu

---------- Post dopisany at 18:42 ---------- Poprzedni post napisany at 18:38 ----------

Piotrsob1 a jak ewentualnie się za to zabrać żeby sprawdzić ten sterownik silnika

---------- Post dopisany at 19:14 ---------- Poprzedni post napisany at 18:42 ----------

a może ktoś mi podpowie czy przy takich objawach jest możliwość że zapowietrza się gdzieś układ paliwowy lub cofa się paliwo?

Ale Ty już wymieniłeś prawie cały osprzęt silnika i poprawy nie widać.

Nie wiem jaka jest logika działania sterownika z przerwą w obwodzie czujnika G62, wcale nie musi lepiej odpalać z odłączonym.

Ja bym zmierzył oporność G62 w temp zamrażarki ( poniżej -20 st. C) i zamiast niego podłączyć opornik o podobnej rezystancji.

Po nocce zrobić testowe odpalenie i jak się poprawi to albo czujnik albo program do poprawki.

Napisz jeszcze czy świece napewno grzeją, bo może są sprawne a prąd nie dochodzi ?

Opublikowano

nie wiem czy to będzie dobry trop ale sprawdź czy dobrałeś dobre świece, nie wiem czy do AWX czy AVF były różne długości ściec żarowych, różnica kilka milimetrów a powoduje problemy z rozruchem. Objawy które opisujesz wskazują ewidentnie na świece. Sprawdź też jednak przekaźnik J52 - w komorze silnika, może jest jednak problem z zasilaniem świec.

Jeśli chodzi o czujnik to bez sensu jest go wrzucać do zamrażarki i mierzyć, VAGiem sprawdzisz go zdecydowanie dokładniej. Jak sprawdzić czujnik masz opisane w diagnostyce TDI.

Gdyby Ci się zapowietrzał układ to problem byłby i w zimę i w lato.

Opublikowano

Zdrowy tdi odpali bez świec i przy - 10st.

Ja obstawiam problem z pompkami lub wyrobionymi gniazdami pompek w głowicy skoro wałek robiłeś, poczytaj na tdi forum Mastersa, tam gość miał identyczne objawy i odopiero jak głowicę zmienił to zniknął problem.

Opublikowano

ale z tego co mówił mi mechanik i sam widziałem gniazda są jeszcze w nie najgorszym stanie

---------- Post dopisany at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany at 21:09 ----------

a odnośnie świec to myślę że to nie będzie ich wina bo dwie zimy wcześniej a4 paliła bez zarzutu na mrozach nawet -30

Opublikowano
nie wiem czy to będzie dobry trop ale sprawdź czy dobrałeś dobre świece, nie wiem czy do AWX czy AVF były różne długości ściec żarowych, różnica kilka milimetrów a powoduje problemy z rozruchem. Objawy które opisujesz wskazują ewidentnie na świece. Sprawdź też jednak przekaźnik J52 - w komorze silnika, może jest jednak problem z zasilaniem świec.

Jeśli chodzi o czujnik to bez sensu jest go wrzucać do zamrażarki i mierzyć, VAGiem sprawdzisz go zdecydowanie dokładniej. Jak sprawdzić czujnik masz opisane w diagnostyce TDI.

Gdyby Ci się zapowietrzał układ to problem byłby i w zimę i w lato.

No dobra, to wstawiamy całe auto do chłodni ...........

Chyba że znasz jego rezystancję przy minus 25 st.C

Potrzebna rezystancja przy takiej właśnie temperaturze.

---------- Post dopisany at 21:19 ---------- Poprzedni post napisany at 21:12 ----------

świece sprawne i prąd również dochodzi. Piotrek jak możesz to napisz mi dokładnie o co chodzi z tą zamrażarką

Chodzi o zasymulowanie mu temperatury sporo niższej niż jet faktycznie i zobaczyć czy będzie poprawa w odpalaniu.

Opublikowano

Kompresja do sprawdzenia na pewno i reszta co pisałem,ewentualnie dochodzi jeszcze zmiana mechanika.

Opublikowano

No dobra, to wstawiamy całe auto do chłodni ...........

Chyba że znasz jego rezystancję przy minus 25 st.C

Potrzebna rezystancja przy takiej właśnie temperaturze.

Takie zabawy to się robi w autach które nie mają rozbudowanego systemu diagnostyki komputerowej. Podobny efekt osiągniesz jak odłączysz czujnik temperatury co kolega już robił. Poprawa była ale minimalna.

Ale jeśli chcesz się tak bawić to najlepiej kup jakiś tani czujnik w zamienniku i go wrzuć do zamrażarki po czym podepnij taki wychłodzony do wtyczki zamiast oryginalnego. Będzie łatwiej to zrealizować i płyn nie ucieknie bo go nie demontujesz.

Opublikowano

Panowie mam podobnie. W tym roku wymieniłem świece ale tylko 3 z 4, bo mechanik nie mógł czwartej ruszyć. Sprawdził, że grzeje. Świece dałem bodajże BERU. Ja temp spadła to mam problemy z odpaleniem. Rozrusznik musi dłużej kręcić, jak już załapie to tak na styk. Telepnie mocno budą i tak z 2-3 sekundy pochodzi nierówno a potem się normuje. Drugie odpalenie jest już bezproblemowe.

Od razu się przyznam, że filtr paliwa wymieniany rok temu. W weekend jestem umówiony na wymianę.

Jak sprawdzić VAGiem kąt wtrysku i temperatury ?

Opublikowano

A wiesz nie wiem. Musiałem uwierzyć na słowo.

PS. Przy podwójnym grzaniu świec nie ma poprawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...