kicker Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Jeśli chodzi o druty to tak jak zawsze pisze Dev, tylko ATE, gumowe prowadnice hmmmm nie widziałem żadnego zamiennika który przypominałby choć trochę oryginał. Mnie również ten problem niejako męczy, jak rozpędzę szrota do 160km/h i dam po heblach to tarcze jak nówki ale zwykła jazda po mieście i znowu to samo, rdza na wew. części tarczy.
bawół1 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Jeśli chodzi o druty to tak jak zawsze pisze Dev, tylko ATE, gumowe prowadnice hmmmm nie widziałem żadnego zamiennika który przypominałby choć trochę oryginał. Mnie również ten problem niejako męczy, jak rozpędzę szrota do 160km/h i dam po heblach to tarcze jak nówki ale zwykła jazda po mieście i znowu to samo, rdza na wew. części tarczy. Druty ASO . Tuleje normalne gumowe ATE . Ale gdzieś kiedyś ktoś mówił ze ORi są nieco inne w środku. Teflonowa tulejka czy cos podobnego wewnątrz? Może warto by nabyć w ASO te tuleje ?
karo-servis Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 mam całe jażma z tulejkami po 50+kw szt.
RS Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Moze nie az tak mlodsze, bo ich mam wiecej. Ale pisalem o tej B5-tce co mam w podpisie. Jak mi sie z tylu skonczyly tarcze i klocki, to jak wymienialem to postanowilem wymienic z lozyskami i rotorami ABS, bo te i tak trzeba sciagnac, a ze stare tarcze byly pierwszymi i mialy nalatane niecale 300 000km wiec nie zastanawialem sie nad zamiennikami tylko siagnalem zaraz po ORI, bo mimo wysokiej ceny za komplet tarcz, klockow, lozysk i rotorow ABS (ok. 420€) mysle ze jezeli to ta sama jakosc co na pierwszym montazu to nie przeplacilem. Jak na razie auto jezdzi na tym rok i hamulce dzialaja jak nowe nawet przy hamowaniu z 200km/h nie ma problemow z brudem, piszczeniem lub przegrzewaniem... Sorry ze moze przyklad z tylniej oski, ale tam ktos pisal ze przeplacam... Ale wracajac do twojego przykladu, to jezeli rzeczywiscie nadal nie ma poprawy, a prowadnice sa czyste i czesci ORI, to moze trzeba sie tym prowadnicom dokladniej przyjrzec? Ewentualnie wymiana na nowe? Nie potrafie dac gotowej recepty, moge podsuwac tylko sugestie gdzie ja bym szukal, ale wiadomo ze jak sie ma auto przed soba to idzie to raz-dwa. A tak, to jest: sprawdz tam- sprawdzilem, sprawdz tam , sprawdzilem, ale jakbys cos przeoczyl to bedziemy w glowe zachodzic i nie dojdziemy... No i przepraszam, ale nie chcialem nikogo draznic sugerujac czesci z ASO...
TeroM Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 Witam. Pozwolę podpiąć się do tematu. Jakieś +- 2 tyś km temu wymieniłem z przodu kompletne hamulce. Zestaw kloców i tarcz TRW. (zacisk ATE 57, tarcze 288 wentylowane) Przy wymianie zawsze dokładnie czyszczę zacisk, piastę(miejsce styku z tarczą) i smaruje prowadnice jarzma smarem ATE do zacisków. Także nigdy nie robię tego na odwal się i staram poświęcić temu trochę czasu. Przez pierwsze 500 km docierałem je powolną jazdą itd, itp. Po przejechaniu ok 1000 km zaczęły mi się dziać dziwne rzeczy z prawą tarczą. Po zew jak i wew strony tarczy robi się dziwny nalot. Nie jest to nalot typowo z rdzy, tylko dziwnego brudu. Początkowo myślałem iż wjechałem prawym kołem w jakiś syf i zaciągnał brud który dostał się między klockiem a tarczą. Tarcze już sciągałem, przeczyscilem lekko przecierając papierem sciernym o wysokiej gradacji co by nie zrobić zbyt dużych rys. Klocki przemyłem tylko. Po przeczyszczeniu, zrobiłem jazdę próbną i za każdym razem mi się to pojawia na nowo. Mogę przejechać nawet z 10-15 km :/ No i teraz mam pytanie do Was. Czy to będzie jakaś fizyczna wada tarczy/klocków? Czy może to będzie wina tych gumowych prowadnic? Chciałbym jednak zaznaczyć iż stare tarcze zbierały równo i nie było takiego zjawiska. A na oko gumki wyglądają w porządku i jarzmo siedzi dość ciasno. Tylko piszę 'na oko' a wiadomo jak to jest z 'na oko'. Lewa tarcza zbiera wzorowo i nie ma z tym żadnych problemów. Dodatkowo podczas hamowania wydaję mi się że słyszę buczenie z prawej strony, ale to może moje dziwne odczucie. Moja druga połówka twierdzi że tylko mi się wydaje :/ Przedstawiam zdjęcie lewej tarczy Oraz prawej tarczy. Zdjęcie wykonane dosłownie tuż po czyszczeniu i jeździe próbnej (ok 10-15 km). Zaczynam się już szykować na najgorsze - także kupno sprężyn, gumowych prowadnic i nowego zestawu hamulcowego Jednakże tym razem wleciałby albo Bosch albo ATE. Ktoś coś może doradzić?
kicker Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 Wyczyścić zacisk, tłoczek, gumki w nim wymienić, nasmarować, wymienić gumowe prowadnice, oraz sprężyny ATE (mnie kosztowały całe 7zł) aaa i na koniec odpowietrzyć zacisk
Tobike Opublikowano 18 Lutego 2013 Opublikowano 18 Lutego 2013 W większości przy przypadków to nie jest wina prowadnic ani drutów, zacisk jest ze stali która rdzewieje i z czasem ubywa z zacisku trochę materiału, a dokładniej na tych łapkach naprzeciwko tłoczka, ja pilnikiem zbieram troszkę materiału po wewnętrznej stronie zacisku i po dotarciu klocek bierze całą szerokością tarczę.
Okruchos Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Czy takie nierownomierne "branie" hamulców mozę byc skutkiem nie do konca prawidłowo odpowietrzonych hamulców????
Okruchos Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 A wiec prosze o porade czym najlepiej smarować miejsce styku klocka z jarzmem???? A jaki środek jest najlepszy do prowadnic i gumek. zalaczcie linki zebym wiedział jak dokladnie to wyglada
machina Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 A wiec prosze o poradeczym najlepiej smarować miejsce styku klocka z jarzmem???? Ja wymieniałem na przodzie i tyle tarcze i klocki na boscha, klocki boscha mają taką taśmę która przykleja go do zacisku i żadnego smaru nie dawałem. Hamulce brzytwa i żadnych problemów z nierównomiernym tarciem. Na twoim miejscu wymieniłbym prowadnice i ewentualnie sprężynki.
matix0907 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 No i ja wymieniłem kilka miesięcy temu przednie tarcze i klocki na boscha, przejechałem coś ok 6 tyś km i wszystko cacy zdzierało a teraz nagle na obu kołach od po obu stronach tarczy 1,5 cm rdzy od wewnątrz. Dostanę te gumowe prowadnice i sprężynki w serwisie skody ? Albo zwykłym sklepie motoryzacyjnym ?
kicker Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Jeśli chodzi o druty to tak jak zawsze pisze Dev, tylko ATE, gumowe prowadnice hmmmm nie widziałem żadnego zamiennika który przypominałby choć trochę oryginał. Mnie również ten problem niejako męczy, jak rozpędzę szrota do 160km/h i dam po heblach to tarcze jak nówki ale zwykła jazda po mieście i znowu to samo, rdza na wew. części tarczy. Druty ASO . Tuleje normalne gumowe ATE . Ale gdzieś kiedyś ktoś mówił ze ORi są nieco inne w środku. Teflonowa tulejka czy cos podobnego wewnątrz? Może warto by nabyć w ASO te tuleje ? Ktoś ostatnio na forum napisał że problem jest na zaciskach, a dokładnie na tych nie wiem jak to się fachowo nazywa "łapach" co dociskają zew. klocek. Mi pomimo nowych gratów wychodził 0,5cm pasek rdzy na tarczy, wyczyściłem zacisk do żywego, wszystkie powierzchnie które stykają się z klockiem, przejechałem 100km i cała tarcza czysta, idealnie zbiera :banan:
Okruchos Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Jeśli chodzi o druty to tak jak zawsze pisze Dev, tylko ATE, gumowe prowadnice hmmmm nie widziałem żadnego zamiennika który przypominałby choć trochę oryginał. Mnie również ten problem niejako męczy, jak rozpędzę szrota do 160km/h i dam po heblach to tarcze jak nówki ale zwykła jazda po mieście i znowu to samo, rdza na wew. części tarczy. Druty ASO . Tuleje normalne gumowe ATE . Ale gdzieś kiedyś ktoś mówił ze ORi są nieco inne w środku. Teflonowa tulejka czy cos podobnego wewnątrz? Może warto by nabyć w ASO te tuleje ? Ktoś ostatnio na forum napisał że problem jest na zaciskach, a dokładnie na tych nie wiem jak to się fachowo nazywa "łapach" co dociskają zew. klocek. Mi pomimo nowych gratów wychodził 0,5cm pasek rdzy na tarczy, wyczyściłem zacisk do żywego, wszystkie powierzchnie które stykają się z klockiem, przejechałem 100km i cała tarcza czysta, idealnie zbiera :banan: http://s24.postimage.org/x3934vdjl/DSC00006.jpg Cenna uwaga przy czyszczeniu całego jarzma z rdzy obadam te "łapy'
kicker Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 Dajcie znać czy u was też ta operacja pomogła
Okruchos Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Ja jestem juz po " zabiegu" Wszystko wyczyszczone, przesmarowane, jarzma dokladnie oczyszczone z rdzy co by klocka nie blokowały, hamulce odpowietrzone profilaktycznie przy okazji. U mnie przed zabiegiem tak to wyglądało: Uploaded with ImageShack.us Teraz czas pokaże czy bedzie ok
kicker Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 oj widzę że u Ciebie grubo było, czyściłeś tarcze z rdzy? klocek równałeś? bo to może chwilę zając nim klocek się wyrówna na tarczy. Nie mam foto jak było wcześniej ale teraz wygląda to tak.
Okruchos Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 tak, tarcza dokladnie wyczyszczona, klocki wbrew temu co widać wygladały ok. Nie były jakoś specjalnie "skoszone" może na zdjecie tego nie widać (ogrom rdzy przeraza) ale powierzchnia tarczy po wyczyszczeniu jest calkiem rowna Teraz przez najblizsze tygodznie okaze sie czy pomogło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się