Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w Audi A4 B8 2.0 TDI, nie pokazuje 90*C


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja dziś jeszcze raz sprawdzałem i jest tylko mały termostat 1K0 121 113 A ,a zaworka nie ma mam tylko pompkę i drugą albo zawór elektryczny przy skrzyni(manual)

Opublikowano

Witam wszystkich. Piszę tutaj po raz pierwszy, bo chciałem się podzielić moimi spostrzeżeniami na temat tej temperatury.Mam już drugie takie Audi,więc powiem Wam,że w pierwszym problem z temperaturą silnika zaczął się przy około 208 000 km. Wcześniej było wszystko ok, temperatura zawsze 90 st .Wskaźnik temperatury zaczął pokazywać niższą temp,ale tylko nieznacznie, troszkę poniżej 90 st.Ponieważ w moim aucie musi być wszystko jak należy, zacząłem szukać info w necie na ten temat m.in na tym forum. Po przeczytaniu całego  internetu,stwierdziłem,że ten typ tak ma i nie trzeba się tym przejmować. Olałem temat  i jeździłem dalej. Sprzedałem auto z przebiegiem 256 000 km i nic się nie działo z autem do końca.

Kupiłem drugie Audi latem,tylko młodsze i bardziej wypasione, ale z tym samym silnikiem.Przebieg org 242 000 km. Jakie było moje zdziwienie, kiedy spadły na dworze temperatury poniżej 10 st,temp silnika spadła do 80 st i ani drgnie wyżej a przy minusowych 75.Przy normalnych temperaturach było wszystko ok!!!. To było dużo mniej niż w poprzednim aucie,więc tym razem  postanowiłem wymienić ten piep...ony termostat przy okazji wymiany rozrządu.Od razu mechanikowi powiedziałem,że z tymi termostatami może być problem i ma szukać też tego drugiego i powymieniać wszystkie. On też znał temat i od razu powiedział,że ten drugi termostat na wężu z tyłu silnika mają tylko auta z automatem i że u mnie nie będzie(manual). Mówię mu, Ok nie interesuje mnie co zrobisz, ale temperatura ma być 90 st. Powymieniał rozrząd ,pompa paliwa profilaktycznie  do regeneracji i wymienił ten zas..ny termostat(w moim przypadku ten zespolony, wszystko przy przebiegu 253 000 km). Drugiego małego nie było.Odbieram auto i cieszę się widokiem 90 st na blacie.Wszystko jest ok.Temperatura dochodzi do 90 st i tak trzyma cały czas.Termostat kupił w normalnym sklepie z częściami, ale zaznaczył, że był drogi. Nie iem jakiej firmy.

Więc nie wiem o co chodzi z tymi termostatami w naszych audi. Jedni wymieniają i nie ma efektu a u innych jest poprawa.

Może sami coś wydedukujecie z mojego długiego postu.

pozdrawiam

 

Opublikowano

Ja mam manual i drugi termostat też ,natomiast nie mam zaworu zwrotnego

Opublikowano

Ja ostatnio wymieniłem termostat i teraz w koncu samochód sie rozgrzewa ????

Opublikowano

w przedliftach wymiana pomaga, w poliftach średnio. Wsadzilem 2 ori termostaty, dwie inne osoby wsadzily również termostaty w polifcie i nic prawie to nie dalo. Widocznie polift ma jakis inny układ, niestety w zimie trzeba przyslaniać chłodnice 3/4 i jest o polowe szybciej auto nagrzane.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jestem po zabiegu wymiany dwóch termostatów i zaworu zwrotnego.  I wszystko ładnie bangla aż miło ? Także jak najbardziej obalam mit "ten typ tak ma"

Opublikowano
W dniu 9.01.2021 o 22:06, kamilch-1984 napisał:

Jestem po zabiegu wymiany dwóch termostatów i zaworu zwrotnego.  I wszystko ładnie bangla aż miło ? Także jak najbardziej obalam mit "ten typ tak ma"

Masz auto przed liftem więc nic dziwnego że bangla. Problem niedogrzewania dotyczy aut po lifcie

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, yorgo13 napisał:

Masz auto przed liftem więc nic dziwnego że bangla. Problem niedogrzewania dotyczy aut po lifcie

A u mnie w czym był problem ? Bo nie rozumiem Twojej wypowiedzi . 

Podejrzewam,że jesteś jednym 80% typów co mówią "ten typ tak ma" :banan:

Pozdrawiam 

 

Edytowane przez kamilch-1984
Opublikowano

Przerobiłem temat w poprzednim tygodniu. Wymieniłem oba termostaty i zawór zwrotny ( ori ASO). Poprawy brak, bardzo długo się rozgrzewa ok 15 km normalnej jazdy 1800- 2000 obr. Jedyna poprawa to jeśli  już dobije do 90 stopni to utrzymuje ją, temp na zewnątrz ok -1 C. Próbowałem również zaciskać węże od obydwu termostatów, i nic to nie dało więc, termostaty można raczej wykluczyć.Ogólnie jest tak, że  do 50 - 58 st. grzeje się dość szybko ale powyżej jest masakra, zanim dobije do 90 st C. Zauważyłem że górny wąż od chłodnicy nagrzewa się razem z "małym" obiegiem, więc wygląda na to że ciepły płyn idzie na chłodnicę od góry. Zastanawiam się tylko dlaczego ?   Po przejechaniu  ok 8 km temp dobiła do 72 st . Po zatrzymaniu zaczęła spadać do ok 65 (ogrzewanie ustawione na ok 18 st) wtedy zacisnąłem górny wąż od chłodnicy i temp zaczęła rosnąć( na postoju ) po ok 15 min. dochodziła do 90 st . Wartości temp odczytane z VCDSa.  Więc trzeba szukać dalej. Gdzieś znalazłem, że  ktoś zamienił kierunek zaworu zwrotnego i pomogło. W wolnej chwili sprawdzę może coś pomoże.

Opublikowano

Mała aktualizacja temp na zewnątrz -12st. C, a samochód nagrzewa się tak samo jak przy 1st. C,( ok15 km trzeba przejechać, żeby dobiło do 90 st)  Termostaty, więc raczej sprawne.

Opublikowano

Godzinę temu jechałem benzyniakiem i dopiero po 10km dobiło mi do pełnej temperatury a na zewnątrz -11 więc wasze TDI w pełni sprawne są na bank ?

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, k232 napisał:

Godzinę temu jechałem benzyniakiem i dopiero po 10km dobiło mi do pełnej temperatury a na zewnątrz -11 więc wasze TDI w pełni sprawne są na bank ?

U mnie po 3 jest  juz 90

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Wczoraj w nocy -19st ok 28km trasa, nagrzał się tylko do 70 st :facepalm: a jak się zatrzymałem to jeszcze spadło ;(   . Zaczynam powoli przyzwyczajać się, że tak ma być .

Opublikowano
11 godzin temu, Mc-fly napisał:

Wczoraj w nocy -19st ok 28km trasa, nagrzał się tylko do 70 st :facepalm: a jak się zatrzymałem to jeszcze spadło ;(   . Zaczynam powoli przyzwyczajać się, że tak ma być .

A próbowałeś odwracania zaworka zwrotnego?

Opublikowano
W dniu 19.01.2021 o 09:36, kaczy1217 napisał:

A próbowałeś odwracania zaworka zwrotnego?

Jeżeli się nie mylę zawór zwrotny jest na przewodzie idącym do chodniczki oleju . Wiesz co będzie jak go obrócisz? 

Opublikowano
1 godzinę temu, kamilch-1984 napisał:

Jeżeli się nie mylę zawór zwrotny jest na przewodzie idącym do chodniczki oleju . Wiesz co będzie jak go obrócisz? 

Nie do końca tak jest. Poniżej schemat.

Zawór zwrotny to nr 13, termostat EGR to 12. Chłodnica oleju to nr 16.

obraz.png

Opublikowano (edytowane)

Odpiszę również tutaj bo jestem po odwróceniu zaworka. Oryginalny temat był w poniższych miejscach, może komuś pomoże:

https://a4-klub.pl/topic/436516-w%C4%85%C5%BC-wody-03l121157ac/?tab=comments#comment-5596586

https://a6klub.pl/post957126.html#p957126

U mnie odwrócenie zaworka zdecydowanie POMOGŁO. Teraz mogę stwierdzić to z całą pewnością.

Wczoraj wieczorem była operacja, więc ciężko przy stosunkowo dogrzanym aucie było sprawdzić rezultat. Dziś rano przy temp. otoczenia 0st (woda na start miała jakieś 3st), ogrzewaniu manual początkowo na 21st, później na 20st. złapał 4 kreskę (81st.) po ok 11km celowo spokojnej jazdy (do 2000 obr., przy jakimś sporadycznym wyprzedzaniu i postoju na światłach) i co najważniejsze, widać ewidentnie, że jadąc spokojnie samochód cały czas "łapie" temperaturę, nie ważne czy wyprzedzam czy utrzymuję stałą prędkość. Stojąc w korku/na światłach woda stygnie o 3-4 stopnie max, a nie 10-15.

Teraz po południu (godz. 16) jest troszkę cieplej (6st.) i jechałem tą samą trasą co rano, samochód na starcie miał wodę o temp. 15st. Złapał 4 kreskę po jakichś 8km znów spokojnej jazdy. Wracając stałem w 7-8 minutowym korku ledwo się tocząc i 4 kreska nie zgasła nawet na chwilę. Dodatkowy plus jaki zauważyłem to spadło mi spalanie na tej samej trasie (25km) o jakieś 0,7-0,8l.

Temperatury logowałem Car Scannerem.

Dla porównania: przed modyfikacją przy temp otoczenia 0 st. i temp. wody >60 st. tylko mocniejsze przyspieszanie powodowało zauważalny wzrost temperatury. 2 tygodnie temu jadąc tą samą trasą dość agresywnie przy takim samym ogrzewaniu 4 kreskę uzyskałem po 17-18km - podkreślam, jadąc agresywnie.


Na przyszłość:

Ktoś sugerował przekładanie zaworka na porę letnią, ale mam jeszcze na to kilka miesięcy. Zastanawiam się czy nie przywrócić zaworka do swojej oryginalnej pozycji, a wstawić za niego jakiś zaworek kulowy, który mógłbym zakręcać zimą i latem odkręcać. Wydaje mi się, że działanie byłoby takie samo?? Odwrócony zaworek w chwili obecnej przecież nie przepuszcza wody od strony chłodnicy EGR (nr 5 na schemacie), tym samym upraszczając można by przyjąć, że w miejscu zaworka zwrotnego jest zaślepka. Nie wiem czy poprawnie rozumuję, poprawcie mnie proszę jeśli się mylę?? Wiem, że od jego drugiej strony napiera teraz również woda z bloku silnika tylko kwestia czy na tyle mocno by go uchylić, moim zdaniem - nie.

Czy ktoś ma jakieś pojęcie/doświadczenie na temat ew. skutków ubocznych? Wiem, że chłodniczka EGR będzie się mocniej grzać przy ostrzejszej jeździe, ale proszę nie zapominać, że termostat EGR nawet przy całkowitym zamknięciu przepuszcza trochę wody, więc mimo wszystko przez chłodniczkę EGR cały czas płynie woda, tylko w mniejszej ilości i dzieje się to tylko do momentu ogrzania tej wody przez spaliny do bodajże 70-72st., potem termostat się uchyla i mocniej puszcza wodę, a dzięki naszemu modowi auto grzeje się szybko i ten stan rzeczy występuje pewnie tylko przy początkowej fazie rozgrzewania silnika.

 

To wykres z dziś, z popołudnia. Logowałem tylko do osiągnięcia 90 st przez olej. Tylko tak mogłem pokazać na wykresie przebytą odległość, nie dało się tego odłożyć na osi X.

obraz.png

Edytowane przez kaczy1217
Opublikowano
W dniu 19.01.2021 o 09:36, kaczy1217 napisał:

A próbowałeś odwracania zaworka zwrotnego?

Nie odwracałem, ale zamiast tego zacisnąłem wąż na którym jest zaworek , więc przepływu nie było i nic to nie zmieniło nagrzewał się tak samo jak z otwartym.

Wracając dziś temp ok 2 st C  zagrzał się do 90 po około 14 km spokojnej jazdy  i tak już trzymał nawet po zatrzymaniu. Ale przy temp. ok -10 jest duży problem z zagrzaniem do 90. Z racji, że pogoda nie sprzyja testom a nie mam garażu chwilowo odpuszczam.

 

Opublikowano
15 minut temu, Mc-fly napisał:

Nie odwracałem, ale zamiast tego zacisnąłem wąż na którym jest zaworek , więc przepływu nie było i nic to nie zmieniło nagrzewał się tak samo jak z otwartym.

Wracając dziś temp ok 2 st C  zagrzał się do 90 po około 14 km spokojnej jazdy  i tak już trzymał nawet po zatrzymaniu. Ale przy temp. ok -10 jest duży problem z zagrzaniem do 90. Z racji, że pogoda nie sprzyja testom a nie mam garażu chwilowo odpuszczam.

 

No to w czym problem? Skoro przy spokojnej jeździe i 14km zagrzał Ci się do 90?

Przy -10 to pamiętam, że nawet mój 1.9TDI w A4 B7 ciężko się grzał, a tam działo się to błyskawicznie w porównaniu do 2.0 TDI.

Opublikowano
W dniu 20.01.2021 o 21:56, kaczy1217 napisał:

Nie do końca tak jest. Poniżej schemat.

Zawór zwrotny to nr 13, termostat EGR to 12. Chłodnica oleju to nr 16.

obraz.png

Masz rację.  Zawór zwrotny jest na pierwszym przewodzie.  Na drugim ,tym trudno dostępnym miejscu jest termostat,który jest na przewodzie do chodniczki oleju. 

Screenshot_20210122-223723_Samsung Internet.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...