Irvine Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Witam wszystkich Przeglądałem wiele postów na tym forum i nie mogę znaleźć nic konkretnego na mój temat, ponieważ wiele wątków jest niedokończonych. Potrzebuje pomocy, ponieważ auto mi jest niezbędne na co dzień. Byłem u dwóch mechaników, (jeden znajomy), wydałem fortunę a z problemem pozostałem. Tak jak w tytule, mam problem z odpaleniem mojej a4. Po nocy to tragedia, im niższa temp. tym gorzej, czasami potrzebuje kilka razy długo kręcić rozrusznikiem, gdy stoi kilka godzin też ma problem z zapaleniem. Tutaj podaje wszystkie wykonane naprawy: WYKONANE NAPRAWY : 1. nowy akumulator 2. zamontowane 4 nowe świece firmy Boscha oraz zostały sprawdzone 3. nowy filtr paliwa 4. została zwiększona dawka paliwa na rozruchu silnika poprzez komputer 5. pompa paliwa została zregenerowana 6. podłączony komputer nie wykazuje żadnych błędów 7. bezpieczniki sprawne 8. przekaźniki sprawne 9. wymienione cieknące wężyki przy górnej części silnika, oraz wężyk idący od pompy do filtra paliwa 10. wtryski sprawne (jeden został poddany regeneracji, bo ciekł) 11. silnik rozebrany (wymianie 4 pierścieni tłokowych, uszczelki kąta ssącego, kąta wydechu, głowica- obróbka mechanicznych prowadnic, 4x zaworów ssących, 4x uszczelki zaworów, wymiana wałka rozrządu, wymiana oleju na 10W40 opel, filtr oleju i coś jeszcze ale nie mogę rozczytać jakaś uszczelka misy oleju albo coś takiego. 12. rozrząd wymieniony rok temu (dobrze ustawiony – sprawdzony przez mechanika) 13. sprawdzenie ciśnienia – 26 - 28 kompresja 14. przewody paliwowe od podwozia sprawdzone – nie stwierdzono wycieku 15. pływak w baku sprawny, zawór zwrotny nie instalowany 16. wymienione szklanki 17. kąt wtrysku jest dobry, wartości są w przedziale 52- 57 Może znajdzie się ktoś kto pomoże, bo mechanicy sobie nie radzą ewidentnie Postaram się nagrać wideo, żeby dokładniej naświetlić problem oraz wrzucę jakieś zdjęcia. Wszystkim udzielającym dobre sugestie, z góry dziękuje, nie jeden z Was to miał, jak widzę po tym forum ---------- Post dopisany at 16:32 ---------- Poprzedni post napisany at 16:28 ---------- poza tym problemem pojawia się kolejny, ponieważ autem przy dodawaniu gazu trzęsie, im ma auto ciężej tym bardziej trzęsie, a przed wizytami u mechaników nie było żadnych problemów. Jeden z nich sugeruje, że to zamachowe koło dwu masowe :(
SowaBezOka Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Po tych wymianach/naprawach/regeneracjach powinien palic jak trzeba, ale sprawdz na poczatek kat wtrysku na rozgrzanym silnik (min. 75st). w VAGu - silnik - Basic Settings - grupa 000 - drugie okienko. Wrzuc screena na forum.
piotrsob1 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Chyba Twój problem leży w mapach startowych, poczytaj co napisałem tutaj: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/ciezko-pali-255295/
Irvine Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2013 W moim wagu nie mogę wybrać nic z grupy 000. tylko grupa 001. jutro spróbuje podłączyć inny komputer. Rozmawiałem z mechanikiem,mówił że jest na 100% dobrze ustawiony, ponieważ każde auto po takich wymianach ustawiają. Jutro sprawdzę i może uda mi się zrobić zdjęcie. Zauważyłem mały wyciek paliwa na uszczelce pomiędzy metalową końcówką pompy, a wężykami, które odprowadzają paliwo z powrotem oraz doprowadzają paliwo do wtryskiwacza
piotrsob1 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Cały pic polega na tym, że w przypadku mojego golfera po dogłębnej diagnozie też wszystko było O.K. a on dalej nie chciał palić. Mógłbym tak jak Ty wymienić pół osprzętu, a i tak by to nie pomogło Wyeliminuj możliwość zapowietrzania się układu wtryskowego i zrób próbę taką jaką opisałtem w przytoczonym wątku. Żeby wyeliminować wpływ ewentualnego zapowietrzania na odpalanie ( nawet jak gdzieś może być nieszczelność ) należy auto zaparkować najlepiej na noc w taki sposób, aby poziom paliwa w zbiorniku był wyżej niż pompa wtryskowa (tyłem na górce, i minimum 30 l napędu w zbiorniku)
Irvine Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2013 auto było mapowane jakiś miesiąc temu jak zaczęły się większe problemy z odpalaniem, bo już od lata źle zapala, postaram się zbadać tą opcje jeszcze raz. Rozmawiałem niedawno z mechanikiem i powiedział, że może być jakiś problem z hydrauliką, jest to możliwe?
Lukasz_N Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Najpierw to niech kolega pokaze BS, oraz dawki. Zycie wiele zna przypadkow, kiedy wg mechanikow wszystko dobrze bylo poustawiane, a sie pozniej okazywalo ze lipa jest totalna
SowaBezOka Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Dokladnie jak Lukasz mowi. @Irvine - co masz za vaga?? podaj nazwe i wersje. Co do ukladu paliwa to musi byc szczelny, jesli jest nieszczelny to moze byc tak, ze przez noc poprostu wylatuje paliwo z nastawnika i wtedy trzeba krecic, az paliwo dojdzie do ukladu (tak jak w przypadku zapowietrzenia)
Hatek Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Miałem taki problem w B5 winne były uszczelniacze pompowtrysków też się naszukałem i wymieniłem połowe części których niemusiałem
piotrsob1 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Co do ukladu paliwa to musi byc szczelny, jesli jest nieszczelny to moze byc tak, ze przez noc poprostu wylatuje paliwo z nastawnika i wtedy trzeba krecic, az paliwo dojdzie do ukladu (tak jak w przypadku zapowietrzenia) Jak go postawi tyłem do góry, tak jak opisałem wcześniej , to nawet jak układ wtryskowy będzie nieszczelny to się nie zapowietrzy i paliwo z pompy nie wróci do zbiornika, chyba że nieszczelność będzie na tyle duża że do rana zbiornik się przez nią opróżni
Lukasz_N Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Miałem taki problem w B5 winne były uszczelniacze pompowtrysków też się naszukałem i wymieniłem połowe części których niemusiałem W AFN siedzi stara poczciwa VP-37, a nie zadne pompowtryski Irvine zacznij od VAG'a i podstawowych, najprostszych rzeczy
grippen Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 a ja proponuję zrobić tak na razie nie wchodzić w żadne wydatki i jeździć po mechanikach bo oni to przeważnie jak naprawią to coś innego zjebiąąą. 1. na początek odepnij wtyczkę od czujnika temperatury płyny tak aby zasymulować ecu żeby podgrzał maksymalnie świece. Jeżeli bedzie poprawa tzn masz walnięty czujnik (i tu musi być czujnik identyczny chodzi o kolory kołnierzy) 2. Kąt wtrysku w grubie BS 000 ma wynieś w przedziale 49-53 3. Dawka startowa jaka wynosi . Jeżeli te rzeczy bedą sprawdzone i dobre to nie ma wyjścia musi palić idealnie
Hatek Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Miałem taki problem w B5 winne były uszczelniacze pompowtrysków też się naszukałem i wymieniłem połowe części których niemusiałem W AFN siedzi stara poczciwa VP-37, a nie zadne pompowtryski Irvine zacznij od VAG'a i podstawowych, najprostszych rzeczy masz racje z rozpedu pomyslalem o AJMie
Irvine Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2013 auto mam na górce zaparkowane, przy prawie pełnym baku, jutro usunę niewielki wyciek z pompy, oraz podłącze pod komputer i dam znać czy pomogło
dieselmaniac Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 może już słaba kompresja..? ---------- Post dopisany at 22:19 ---------- Poprzedni post napisany at 22:11 ---------- w AVG tak miałem i na jednym cyl już kompresja była kiepska
Irvine Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2013 kompresja na cylinder wynosi u mnie 28, przedział wynosi między 26-32, tylko nie wiem czy na wszystkich cylindrach jest taka sama, mechanik mowił, że kompresja jest ok, ale wezmę to jeszcze raz pod uwage ---------- Post dopisany at 23:29 ---------- Poprzedni post napisany at 23:27 ---------- a ja proponuję zrobić tak na razie nie wchodzić w żadne wydatki i jeździć po mechanikach bo oni to przeważnie jak naprawią to coś innego zjebiąąą.1. na początek odepnij wtyczkę od czujnika temperatury płyny tak aby zasymulować ecu żeby podgrzał maksymalnie świece. Jeżeli bedzie poprawa tzn masz walnięty czujnik (i tu musi być czujnik identyczny chodzi o kolory kołnierzy) 2. Kąt wtrysku w grubie BS 000 ma wynieś w przedziale 49-53 3. Dawka startowa jaka wynosi . Jeżeli te rzeczy bedą sprawdzone i dobre to nie ma wyjścia musi palić idealnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej został odpięty i grzanie świec było w przedziale 10-15 sekund, niestety nie pomogło, dwie doby i podłączyłem z powrotem ---------- Post dopisany at 23:30 ---------- Poprzedni post napisany at 23:29 ---------- 2 i 3 punkt sprawdzę jutro i dam znać wieczorem ---------- Post dopisany at 23:49 ---------- Poprzedni post napisany at 23:40 ---------- <br /><br /> zdjęcie nowego filtra paliwa ---------- Post dopisany at 23:51 ---------- Poprzedni post napisany at 23:49 ---------- <br /><br /> oraz pompy paliwa po regeneracji polski vag 4.9 - to dla osób pytających się o wersję vaga
Bartollo Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Zassij z neta vcds'a 1.0 lite + witaminka i sprawdź w BS grupe 000 drugą pozycje.
piotrsob1 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 kompresja na cylinder wynosi u mnie 28, przedział wynosi między 26-32, tylko nie wiem czy na wszystkich cylindrach jest taka sama, mechanik mowił, że kompresja jest ok, ale wezmę to jeszcze raz pod uwage---------- Post dopisany at 23:29 ---------- Poprzedni post napisany at 23:27 ---------- a ja proponuję zrobić tak na razie nie wchodzić w żadne wydatki i jeździć po mechanikach bo oni to przeważnie jak naprawią to coś innego zjebiąąą.1. na początek odepnij wtyczkę od czujnika temperatury płyny tak aby zasymulować ecu żeby podgrzał maksymalnie świece. Jeżeli bedzie poprawa tzn masz walnięty czujnik (i tu musi być czujnik identyczny chodzi o kolory kołnierzy) 2. Kąt wtrysku w grubie BS 000 ma wynieś w przedziale 49-53 3. Dawka startowa jaka wynosi . Jeżeli te rzeczy bedą sprawdzone i dobre to nie ma wyjścia musi palić idealnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej został odpięty i grzanie świec było w przedziale 10-15 sekund, niestety nie pomogło, dwie doby i podłączyłem z powrotem ---------- Post dopisany at 23:30 ---------- Poprzedni post napisany at 23:29 ---------- 2 i 3 punkt sprawdzę jutro i dam znać wieczorem ---------- Post dopisany at 23:49 ---------- Poprzedni post napisany at 23:40 ---------- http://s20.postimage.org/lt03u3ds9/CAM00772_1.jpg <br /><br /> zdjęcie nowego filtra paliwa ---------- Post dopisany at 23:51 ---------- Poprzedni post napisany at 23:49 ---------- http://s20.postimage.org/5w1bxdle1/CAM00773_1.jpg <br /><br /> oraz pompy paliwa po regeneracji polski vag 4.9 - to dla osób pytających się o wersję vaga Przeczytaj co napisałem tutaj na temat odpinania czujnika ( post nr. 24) : http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/ciezko-pali-255295/ Jak masz dostęp do VAG-a to po podpięciu opornika sprawdź jaką temperaturę widzi ECU.
grippen Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Piotr jak odepniesz czujnik to będzie znak dla kompa że jest temperatura bardzo niska sprawdzone więc ja jestem pewny co do mojego postu
piotrsob1 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 W golfie mam motor ALH, odpięcie czujnika w tym konkretnie przypadku powoduje wywalenie błędu " przerwa w obwodzie czujnika G62 " i ustawienie temperatury w trybie awaryjnym na 14,2 st. C . Tak jest u mnie , sprawdzone Próby robiłem w garażu, podpięty G62 pokazywał 14,4 st. C, być może po odpięciu, ECU zastępczo brał np. temp .paliwa i dlatego w okienku temp. silnika było 14,2 st.C ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się