kamil-vag Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Na krótkim osiągany jest później ten sam moment obrotowy - to chyba jedyny minus. Ale to będzie gdzieś 500-1000 obrotów opóźnienia.
maru Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 To jeśli jest pęknięta membrana i dzwigienka nie pracuje jak się dodaje gazu to wtedy jest krótki czy długi kolektor?
kamil-vag Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 (edytowane) Wtedy jest cały czas długi. Gruszka ma za zadanie skracać go. Edytowane 13 Października 2015 przez kamil-vag
maru Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 (edytowane) To czegoś nie rozumiem :-/ Po moim zabiegu silnik jest mega żwawy od samego dołu, wręcz niesamowicie wkręca sie na obroty. Można dynamicznie śmigać zmieniając biegu w okolicach 2 tys. obrotów, no może 2300. Edytowane 13 Października 2015 przez maru
kamil-vag Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 maru, żeby dostrzec różnice trzeba by na hamownie i zrobić wykresy najpierw z kolektorem długim, potem krótkim i by było widać co i jak A tak to możemy sobie gdybać.
maru Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 W sumie masz racje Dzięki wielkie za pomoc Po podpięciu Vaga źadnych błędów ? takźe śmigam tak sobie dalej i rozglądam się za używaną gruszka. Chociaż kusi żeby w ogóle to tak zostawić i jeździć bo furka chodzi REWELACYJNIE ?
grzes69 Opublikowano 9 Listopada 2015 Opublikowano 9 Listopada 2015 W sumie masz racje Dzięki wielkie za pomoc Po podpięciu Vaga źadnych błędów takźe śmigam tak sobie dalej i rozglądam się za używaną gruszka. Chociaż kusi żeby w ogóle to tak zostawić i jeździć bo furka chodzi REWELACYJNIE Kolego maru, a mógłbyś cyknąć fotkę jak "to" masz na stałe zablokowane i wrzucić na forum bo też bym tak chciał to zmontować na jakiś czas. Ja generalnie od zakupu miałem dźwigienkę ułamaną, po naprawie już było całkiem spoko ale po jakimś czasie i membrankę szlag trafił... (teraz ledwo się porusza ta dźwigienka) Najgorsze jest to że jak było wszystko ok to gaz założyłem w międzyczasie i teraz zaczęły się podszarpywania przy przełączaniu z benzyny, a filterki od gazu zmienione, reduktor wymieniony (oczywiście w ramach gwarancji) i dalej szarpie
maru Opublikowano 9 Listopada 2015 Opublikowano 9 Listopada 2015 Jak będę miał możliwość to pstrykne foto. Chociaż w sumie to filozofii nie ma. Po prostu dzwigienka przekręcona czyli klapa otwarta i zablokować ją w dowolny sposób. Ja mam jeszcze zatkany wężyk do gruszki. To tak celowo bo ponoć jak membrana dziurawa to te podcisnienienia łapią lewe powietrze.
Rycerz 34 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 (edytowane) Oto moja krótka historia z kierownica powietrza. Na niniejsze forum klubowe zapisałem sie niedawno, mimo iz posiadam ten samochód ponad rok (lubie moją A4 mimo znanych nam "wad"). Dzieki forum dowiedziałem sie co to kierownica powietrza. Sprawdziwszy okazało się, ze nie działa (zawsze czułem, że coś jest nie tak z moja audiczką, powinna być mocniejsza "od dołu"). Mój sprytny kolega mechanik od razu połapał się o co chodzi. Zamówił używany kolektor ze sprawna kierownicą za grosze w wyniku czego moje auto dostało drugi oddech. Naprawdę lepiej się zbiera od dołu, potwierdzam to wszem i wobec Rok czasu jeżdziłem z tym niesprawnym regulatorem zmiennej geometrii powietrza. Kolektor trudno dostać ze sprawna kierownicą ale w necie wszystko można znaleźć za małe pieniądze. Ja tymczasem dalej w wolnych chwilach będę studiował niniejsze mądre forum! aha, u mnie było pęknięcie około 1cm na membranie Edytowane 3 Grudnia 2015 przez Rycerz 34
prezes13 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Jak ktoś zna rosyjski to tam ktoś sprzedaje same membrany. http://passat-b5.ru/showthread.php?t=199344 https://www.avito.ru/ivanovo/zapchasti_i_aksessuary/prodam_membranu_fleyty_23_069_33_111_108712167
lukasz75vj Opublikowano 31 Stycznia 2016 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Witam jestem nowy proszę o podpowiedź mianowicie ramię nie rusza się a ; membrana ok ramię nie złamane wężyki ok pozostaje zaworek tylko jak go sprawdzić dodam że napięcie dochodzi 5 V
kubunia Opublikowano 1 Lutego 2016 Opublikowano 1 Lutego 2016 Najlepiej byłoby podmienić chyba i zobaczyć czy zadziała skoro wszystko inne jest sprawne.
kary2206 Opublikowano 20 Lutego 2016 Opublikowano 20 Lutego 2016 Witam wszystkich, jak to w końcu jest z tą kierownicą powietrza? Przy jakich obrotach powinna działać, u mnie porusza się przy ok. 3000÷3500 obrotów a na filmikach oglądałem jak działała po lekkim gazowaniu. Jakbym miał pękniętą membranę to w ogóle by nie działała.
kubunia Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 (edytowane) Może masz nieszczelność na membranie, albo klapy ciężko chodzą i dopiero przy wyższym podciśnieniu membrana daje radę pociągnąć dźwignię. Powinna działać od jak najniższych obrotów i zamykać się przy wysokich. Edytowane 21 Lutego 2016 przez kubunia
kary2206 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Dzięki za odpowiedź, tak coś czułem, że nie wszystko jest jak powinno. Sprawdzę sobie membranę i wężyki które dochodzą do tej całej "gruchy". A czy nieprawidłowe działanie kierownicy powietrza może mieć wpływ na powolne opadanie obrotów przy zmianie biegów ??
kubunia Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Na tą przypadłość akurat może mieć wpływ dużo rzeczy między innymi grucha, przepływomierz czy nieszczelności w dolocie, a ostatnio wyszło że nawet odma. Rozbierz gruchę i zobacz jak chodzą klapy w kolektorze poruszając ręką. Mają chodzić z lekkim oporem ale bez przesady i "chrupania". Umyj membranę pod wodą, przesmaruj kulę dźwigienki i membranę u podstawy z dwóch stron wazeliną techniczną by ją dodatkowo uszczelnić. Ja tak zrobiłem i efekty można obejrzeć właśnie na moim filmiku z działania kierownicy powietrza.
kary2206 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Rozbierz gruchę i zobacz jak chodzą klapy w kolektorze poruszając ręką. Mają chodzić z lekkim oporem ale bez przesady i "chrupania". No właśnie Twój filmik dał mi do myślenia, że u mnie coś nie tak. Rozebrać gruchę? masz na myśli odkręcenie tych dwóch śrub torks i wyciągnąć całość? czy tylko odpięcie tej dźwigienki i wyciągniecie membrany z gruchy?
kubunia Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Wystarczy jak odepniesz dźwigienkę, wyjmiesz wszystko dołem, wyczyścisz i ładnie posmarujesz wazelinką. Pochwal się czy pomogło
kary2206 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Dzięki za rady jutro kupie wazelinke i do dzieła . Myślę, że nie zejdzie z tym długo i po pracy na spokojnie sobie ogarnę. Jak skończę to napiszę czy pomogło
xsebo1 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Dzięki za odpowiedź, tak coś czułem, że nie wszystko jest jak powinno. Sprawdzę sobie membranę i wężyki które dochodzą do tej całej "gruchy". A czy nieprawidłowe działanie kierownicy powietrza może mieć wpływ na powolne opadanie obrotów przy zmianie biegów ?? Powolne opadanie obrotów to nieszczelnosc odmy. Owin ręcznikiem papierowym wężyki, czwórnik i eżektor a nieszczelnosc sama się ujawni
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się