Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.8T - zatkana odma i wyciek oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

Dziś zrobiła mi się dziura w wężu wychodzącym z kolektora ssącego (ten w kształcie litery L). Wymieniłem tymczasowo na to co miałem pod ręką ale przewód po kilku kilometrach zassał się. Zrobiło się podciśnienie i na wolnych obrotach silnik troszkę nierówno pracuje, obroty nie falują a na LPG jakby troszkę równiej. Podpowiedzcie gdzie szukać. Widziałem że w tym temacie ktoś już wrzucał zdjęcie tego zassanego węża ale nikt nie odpowiedział.

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjh8_Kpto3QAhXIXSwKHaGJA6YQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fa4-klub.pl%2Findex.php%3F%2Ftopic%2F316744-co-to-za-zaworek-pod-kolektorem-dolotowym%2F&psig=AFQjCNHnLKnm8oGoUpCWM7M5xdgSM6enjg&ust=1478291277882413

Opublikowano

Może lekki offtop, ale w sumie to dotyczy się tej usterki.

Otóż w moim Audi również ubywa oleju i również kapie na kolektor wylotowy, więc wydaje się to być opisywanym tutaj problemem.

Ogólnie autko chodzi bez zarzutów, ale ostatnimi czasy miałem trochę wydatków i w sumie nie planowałem teraz na zimę nic więcej robić.

Niby wymiana oleju wypada na dzisiaj (dokładnie rok), ale jako że dolewam tam już trzecią bankie w tym roku (wymiana rok temu i teraz druga 4L dolewki), to myślę że ojej raczej stary nie jest :D Wiec chciałem poczekać z tym do wiosny.

Jedno mnie jednak nurtuje. Czy ta awaria powoduje gorsze smarowanie turbiny? Z tego co rozumiem to te rurki są miedzy innymi po to żeby doprowadzić olej do turbiny. Jeśli tak jest to wykosztuje się jeszcze w tym roku i przejadę do zaufanego mechanika. Awarii turbo wolałbym uniknąć.

Nie bijcie jeśli coś pomieszałem...

Opublikowano

Witam pytanie mam takie troche nie typowe:) A chodzi o pocenie sie wezy nr 2,5 do zaworku nr 6 i tak Mechanikowi dawalem zeby wszystko posprawdzal itp wymieniony zaworek nr 6 zapchany byl o reszcie mowil ze czysto choc dziwne ze jak zawor zapchany a reszta czysta nastepne bo czyscili caly silnik po wymianie wszystkie co trzeba i wszedzie sucho tylko tam jest mokro i dotego bagnet tam gdzie sie mocuje jest najbrdziej mokro az na sam dol i jak probuje wyciagac miarke to cala obudowa pomaranczowa sie podnosi jakies 2-4mm do gory czy to tak powinno byc? czy juz jest tam nieszczelne i chlapie olejem po wezach i reszcie ? Dodam ze autko normalnie chodzi nie mam falowania obrotow czy jakis bledow. Dzis zauwarzylem ze przy korku oleju troche mokro ale sprawdze czy zasysa go i jak olej tamtedy wywala to gdzie szukac objawy? ezektor czy ten zawor nr 20? czy zapchane cos jednak gdzies? A i jeszcze jedno to leciutko poci sie wtrysk lub gniazdo ale tylko jeden i to jest 3 od chlodnicy liczac. Pytalem sie 2-3 razy czy kolanko nr 2 wyciagal i sprawdzal mowil ze tak i wszystko gra czysto to tylko patrzac to bagnet albo benzynka sie tam leje. Dzieki pozdrawiam:)

Opublikowano

Panowie mam problem z moim AVJ.

Wcześniej było wszystko ok, ale auto stało praktycznie od marca do teraz, z kilkoma przepaleniami na przestawienie z miejsca w miejsce. Wyrzuiło olej w wydech, w dolot WSZĘDZIE. Z tłumików aż kapało. Jak ruszyłem, nie dało się jechać, szarpał. Wiadomo, że kopci jak szalone.  

Korek nie jest zassany, da się odkręcić. Z odkręconym korkiem jedzie normalnie i nie dymi tak (wiadomo, że czasami złapie coś z dolotu, bo było tego bardzo dużo). Silnik pracował dłuższy czas na wolnych obrotach bez korka, później przejechałem na rozgrzanym kilka km i niby było ok, nawet dało się jeździć z zakręconym korkiem.  Dziś zagrzał się na wolnych obrotach (z korkiem) - nie dymił. Po delikatnym przegazowaniu znowu dymił.

Nie wiem czy w tym samym czasie, czy nie widziałem tego wcześniej, ale wąż łączący kolektor z ezektorem (kształt L) pękł na zagięciu i jest zassany na wolnych obrotach, ale widać że wyrzucało nim olej. Może to i dobrze, że tutaj znalazło ujście...

Objawy zatkanej odmy? 

 

 

Opublikowano

Sprawdź zaworek jednokierunkowy odmy.

Opublikowano

Zaworek już wymieniony, był niedrożny w tę stronę, w którą powinien lekko puszczać. Pękło kilka węży, w tym łączący zawór z ezektorem oraz łączący ezektor z kolektorem. Masę oleju spuściłem z dolotu, poszedł wszędzie :-\

Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam Jestem nowym posiadaczem Audi a4 b7 1,8 t 163 km i mam taki problem wczesniejszy wlasciciel sprzedajac mi auto powiedzial zebym w pierwszej kolejnosci  wyczyscil smoka czy to powazny problem czy moge jezdzic samochodem zadna kontrolka od oleju sie nie zapala w trakcie jazdy olej sprawdzam na biezaco i jest ok pozdrawiam i z gory dziekuje

Opublikowano (edytowane)

Tak to bardzo wazna rzecz. Moze Cie uchronić przed zatarciem silnika. Jak sie kontrolja zapali to już często jest po zawodach.

Polecam zrobic 

Plukanke

Wyczyscic smoka i miske

Zalac dobry olej typu liqui moly sht 5w40 lub motula x cess 5w40

Edytowane przez WYSKUN
Opublikowano

Ok dziekuje na poniedzialek jestem umowiony do mechanika 

 

Opublikowano

Czy zatkany zawór odmy może spowodować rozszczelnienie turbosprężarki, żeby puszczała w dolot?

Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Ten zawór odpowietrzania skrzyni korbowej jest jakiś porobąny. Mam nowiutki na biurku i raz jak dmucham w króciec to idzie normalnie a raz jest całkiem zablokowany w zależności od tego jak przedmucham go z drugiej strony... I moim zdaniem tak powinien działać, że jak jest za duże ciśnienie to olej jest pchany do głowicy, a jak wytwarza się podciśnienie w skrzyni korbowej to zasysa opary oleju z odmy olejowej spowrotem do skrzyni korbowej.

EDIT:

trochę inaczej wyobrażałem sobie to "odpowietrzenie skrzyni korbowej", bo nigdzie w etce nie umiałem znaleźć dokąd idzie ten holerny przewód od mniejszego króćca zaworu,a to całe odpowietrzenie zaczyna się nad filtrem oleju w etce więc doszedłem do wniosku, że to nie będzie "ten blok silnika" :facepalm:. Znalazłem fajny schemat:

evap_ezektor_18t.jpg

Jeśli wszystko się na nim zgadza, to dziś odpinam ezektor i testuje zawór. Teraz zaś próbuje rozkminić po co ten ezektor tam jest.

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano

Różne opinie są [przeglądnąłem kilka postów ale chyba ten jest najdłuższy], więc pytam: brać oryginały czy jakieś zamienniki. Fajka się rozpadła, zaworek źle działa, jutro muszę coś zamówić. Czy od razu kupić też trójnik i oring [niedawno wymieniany i zanim padł zaworek nie pociło]. Jak za jakiś czas padnie to kusi mnie dać po prostu jaki zawór w przewód - od paliwa jednokierunkowy metalowy z motoryzacyjnego.

Opublikowano
7 godzin temu, keczu napisał:

Różne opinie są [przeglądnąłem kilka postów ale chyba ten jest najdłuższy], więc pytam: brać oryginały czy jakieś zamienniki. Fajka się rozpadła, zaworek źle działa, jutro muszę coś zamówić. Czy od razu kupić też trójnik i oring [niedawno wymieniany i zanim padł zaworek nie pociło]. Jak za jakiś czas padnie to kusi mnie dać po prostu jaki zawór w przewód - od paliwa jednokierunkowy metalowy z motoryzacyjnego.

Niedawno wymieniałeś trójnik i wtedy fajka Ci się nie rozpadła? Nie chce mi się wierzyć. Jak ja rozgrzebywałem to w swoim samochodzie to fajka się rozsypywała całkiem: nypel zerwany, popękany plastik. Jeśli trójnik brałeś jakiś firmowy to go zostaw, i fajkę też tak kup (w ASO o ile dobrze pamiętam stoi chyba ponad 100 zl...). Zawór z ASO możesz wziąć - cena ~~40zł (w ASO Skody powinien byc taniej jak w ASO Audi) - nie wiem tylko na jakiej podstawie stwierdziłeś, że źle działa, a pocić Ci się będzie wszystko na około z powodu rozwalonego kolanka?

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze trójnika nie wymieniałem tylko mechanik wymieniał mi oring. Zawór zły bo: obroty na jałowym za wysokie , korek zasysa, jak przewód od zaworu się ściśnie obroty się stabilizują

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
Zamówione  w serwisie Skody. Targa mną niepewność - czy nie trzeba było jednak wziąć z serwisu Audi, choć ceny takie same ;)

A tak przy okazji: znudziło mi się ładowanie baterii do czołówki i miałem akumulator od ups oraz popsutą czołówkę. Dokupiłem saszetkę na pasek, połączyłem akumulator z 3 watową ledówką na 12 V wklejoną do czołówki.  Myślę, że jutro przetestuję i dam znać, czy to się nadaje.

Fajka i reszta w aucie - zabawy było co niemiara ;). Auto pracuje jak wcześniej. Objawem przed całkowita awarią zaworka były problemy z paleniem z rana. Czołówka z akumulatorem z upsa na 2 metrowym kablu daje radę.

Edytowane przez keczu
Opublikowano (edytowane)

Dodam swoje 3 grosze ;) Też się pocilo obok fajki . Zakupiłem nową  rurę L fajke . Co do wymiany - przyda się mały śrubokręt , drucik do wyciągania kawałków , takie szczypce do pierścieni ,( fajnie się łapie nimi kawałki plastiku , szmatka do zatkania otworu żeby nie wpadły nam resztki odmy . 

Jakiś matoł kiedyś tam zaglądał i była zrobiona wstawka z rurki owinięta taśmą izolacyjna ;( Co dziwne bo cybanty były org. zaciśnięte ( potrzebne są oczywiście nowe skręcane ) 

Zaworek trzyma w jedną stronę wszystko wyczyściłem i poskładałem . Nic nie wpadło do środka ( zatrzymało się na szmacie i drucikiem do góry wyciągałem .  Musiałem fotki zmniejszyć bo mi nie wchodzą ;( 

IMG_20171105_000548.jpg

IMG_20171105_002053.jpg

Edytowane przez Mariox37
Opublikowano
Dodam swoje 3 grosze [emoji6] Też się pocilo obok fajki . Zakupiłem nową  rurę L fajke . Co do wymiany - przyda się mały śrubokręt , drucik do wyciągania kawałków , takie szczypce do pierścieni ,( fajnie się łapie nimi kawałki plastiku , szmatka do zatkania otworu żeby nie wpadły nam resztki odmy . 
Jakiś matoł kiedyś tam zaglądał i była zrobiona wstawka z rurki owinięta taśmą izolacyjna ;( Co dziwne bo cybanty były org. zaciśnięte ( potrzebne są oczywiście nowe skręcane ) 
Zaworek trzyma w jedną stronę wszystko wyczyściłem i poskładałem . Nic nie wpadło do środka ( zatrzymało się na szmacie i drucikiem do góry wyciągałem .  Musiałem fotki zmniejszyć bo mi nie wchodzą ;( 
IMG_20171105_000548.thumb.jpg.1f1c7ee04c7c389f41a1c14053c29240.jpg
IMG_20171105_002053.thumb.jpg.ab026337e61ac81df986027d669a5c17.jpg
Ja spsikskem swoje kolanko wd40 to mimo że popękane było to wyszło prawie całe. Jeden fragment co mi wpadł do środka to wyciągnąłem rurka wsadzoną do wąskiej ssawki odkurzacza (pomysł od kogoś chyba z tego forum). Niestety dalej wyskakuje błąd "system too Lean" ;/

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Hejka panowie  mam pytanie dot tego zaworka jak, powinien sie zachowywać silnik po zdjeciu tego przewodu od zaworka do kolektora, piszecie ze jak walnięty to silnik sie stabilizuje a jak jest dobry to co wtedy sie dzieje? 

Edytowane przez AdamWilk
Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, AdamWilk napisał:

Hejka panowie  mam pytanie dot tego zaworka jak, powinien sie zachowywać silnik po zdjeciu tego przewodu od zaworka do kolektora, piszecie ze jak walnięty to silnik sie stabilizuje a jak jest dobry to co wtedy sie dzieje? 

Ja zauważyłem, że jak się zdławi przepływ na wężyku [się go zgniecie] to obroty się stabilizują. Nie wiem co będzie jak się przewód rozłączy. Jak będzie sposobność to sprawdzę - cały zestaw mam nowy i działa dobrze [jak wyżej]. Jakieś lewe powietrze pewnie się pojawi.

Edytowane przez keczu
Opublikowano (edytowane)

Szukam przyczyny wibracji silnika i zainteresowal mnie ten zaworek, jak u siebie zdejmuje wężyk przy kolektorze to silnik gaśnie, tak sie powinno robić?

Edytowane przez AdamWilk
Opublikowano
Teraz, AdamWilk napisał:

Szukam przyczyny wibracji silnika i zainteresowal mnie ten zaworek, jak u siebie zdejmuje wężyk przy kolektorze to silnik gaśnie, tak sie powinno robić?

Może znajde czas po pracy to sprawdzę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...