klucha11 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Słyszałem że aso ford ma nawet w ofercie regenerowane dpfy.
edraven Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 (edytowane) Wszystko zalezy jak jest prseprowadzana regeneracja filtra. Jesli polega na samym wypaleniu albo wyplukaniu syfu to jakis czas pojezdzi i to samo bedzie. Filtry maja mase roznych powlok naniesionych na ceramike i bez ich regeneracji samo wypalenie niewiele da. Oczywiscie wszystko zalezy od stopnia i przyczyny zatkania filtra, stary filtr inaczej trzeba regenerowac niz nowy zatkany ale nieprzepalony. W kwestii usuniecia to my robimy tak ze dzwiek jest nie do poznania czy filtr jest czy nie. Kwestia spawania puszki w odpowiedni sposob. Druga wazna rzecz to zostawienie kata jesli ktos nie cisnie na duza moc tylko interesuje gosamo dpf off. Wtedy roznice w zapachu spalin nie sa az tak drastyczne. Edytowane 28 Maja 2017 przez edraven 1
marcin4x4 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) Dnia 28.05.2017 o 20:23, klucha11 napisał: śmierdzi jak za jakimś zajechanym mksem nikt Ci nie karze wywalać katalizatora, po za tym zdrowy układ paliwowy i problemu nie ma. No ale dzisiaj DPF idealnie kamufluje każde lekkie niesprawności, pomyśl czasem czemu Ci filtr zdechł... w skodzie mam 290 tyś i DPF ma się (prawie) dobrze. Edytowane 5 Czerwca 2017 przez marcin4x4
hiszpan123 Opublikowano 14 Lipca 2017 Opublikowano 14 Lipca 2017 oil ash 0.38l soot mass calculated 12.47g soot mass measured 17.64g dodam że mam błędy od 5 świec żarowych Kabel mam dopiero od tygodnia dlatego wcześniej nie podłaczałem kompa. Jak oceniacie stan mojego DPF-a
martindrafts Opublikowano 16 Grudnia 2017 Opublikowano 16 Grudnia 2017 (edytowane) Witam , mogli byście rzucić okiem na mój dpf 90% jeżdżę krótkie dystanse po mieście ogólnie nic się nie dzieje żadnych błędów , ale ostatnio zauważyłem ze go czasami dusi na niskich obrotach najczęściej na 3 biegu może być to spowodowane zanieczyszczeniem dpf ? Edytowane 16 Grudnia 2017 przez martindrafts
puczyl1990 Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 (edytowane) A mógłby ktoś ocenić mój filtr? przebieg 211 tys, czy za mało danych? Edytowane 4 Lutego 2018 przez puczyl1990
luk330 Opublikowano 7 Marca 2018 Opublikowano 7 Marca 2018 Panowie, co ile mniej więcej kilometrów wypala się Wam DPF w jeździe pozamiejskiej albo autostradowej?
dave_86 Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Czesc, mam ten sam przypadek jaki został opisany w pierwszym wpisie, dlatego nie zakładam nowego: "Kilka dni temu moje B8 3.0 V6 TDI CAPA weszlo w tryb serwisowy. Objawy: ikona DPF, mrugajaca lampka swiec zarowych oraz po czasie Check Engine. " Sprawdziłem błędy i tutaj również podobnie (P242F oraz P2002): Wednesday,01,August,2018,17:03:35:10074 VCDS Version: Beta 11.6.0 Data version: 20111008 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Chassis Type: 8T0 Scan: 01 03 05 08 09 10 15 16 17 19 42 46 52 53 55 56 62 69 72 Mileage: 155640km/96710miles 01-Engine -- Status: Malfunction 0010 03-ABS Brakes -- Status: OK 0000 04-Steering Angle -- Status: OK 0000 05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000 08-Auto HVAC -- Status: OK 0000 09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000 10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000 15-Airbags -- Status: OK 0000 16-Steering wheel -- Status: OK 0000 17-Instruments -- Status: OK 0000 19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010 42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000 46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010 52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010 53-Parking Brake -- Status: OK 0000 55-Xenon Range -- Status: OK 0000 56-Radio -- Status: Malfunction 0010 62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000 69-Trailer -- Status: OK 0000 72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine (J623-CAPA) Labels: 059-907-401-CAP.clb 3 Faults Found: 4528 - Coolant Fan Control Circuit 2: Electrical Malfunction P0481 00 [047] - - Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 150660 km Date: 2018.03.23 Time: 11:33:50 5188 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged P242F 00 [168] - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 3 Mileage: 155621 km Date: 2018.07.24 Time: 16:50:44 5189 - Particulate Trap Bank 1: Efficiency Below Threshold P2002 00 [040] - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 3 Mileage: 155621 km Date: 2018.07.24 Time: 16:50:44 Readiness: 1 1 0 0 0 Wykasowałem błędy i sprawdziłem ponownie co udało się usunąć. Address 01: Engine (J623-CAPA) Labels: 059-907-401-CAP.clb 1 Fault Found: 4528 - Coolant Fan Control Circuit 2: Electrical Malfunction P0481 00 [039] - - Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 155640 km Date: 2018.08.01 Time: 17:08:32 Readiness: 0 0 0 0 0 Jak widać został tylko błąd dotyczący wiatraka... Postanowiłem sprawdzić parametry DPF: Wednesday,01,August,2018,21:17:01:10074 VCDS Version: Beta 11.6.0 Data version: 20111008 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- 21:16:39 -3 hPa Particul.filter diff.pressure 290 12.75 g Soot mass measured 501 28.96 g Soot mass calculated 502 0.02 l Oil ash 506 0 m Distance since last regeneration 510-2 I nie wydaje się zapchany, co więcej (jak dobrze czytam) pokazuje, że DPF właśnie się wypalił... Czy możecie mi podpowiedzieć co z tym fantem zrobić? Czy tym samochodem mogę jeździć (sprawdzić czy błąd będzie się powtarzał)? Może to wspomniany czujnik G450? Będę wdzięczny za pomoc, bo jestem trochę uziemiony a nie chce narobić sobie kosztów... z gory dzieki
dave_86 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 (edytowane) Byłem zmuszony dziś odpalić moje Audi i zrobiłem około 20 - 30km... jak na razie bez błędów "check engine". Po powrocie sprawdziłem zapylenie i trochę się zmieniło: Thursday,02,August,2018,22:42:41:10074 19.55 g Soot mass measured 501 30.95 g Soot mass calculated 502 0.02 l Oil ash 506 1 P Flt P Op st Eng P Op 907 154924055 m P Flt Rgn l Sum mp 909 0 P Flt Rgn num Eng P Op mp 910 0 P Flt Rgn st Suc 915 9793368 s P Flt Rgn ti Op mp 917 21496 s P Flt Rgn ti Snce Rgn 918 6 P Flt Rgn num Rgn mp 1020 0 P Flt Srv st Rgn Suc 1022 0.00 s P Flt Srv ti Rgn Act mp 1024 Dla porównania logi z wczoraj: 12.75 g Soot mass measured 501 28.96 g Soot mass calculated 502 0.02 l Oil ash 506 Czy wiecie jaka jest granica zapylenia, aby filtr wypalił się samoczynnie lub zasygnalizował potrzebę wypalania? Nadal pokazuje mi "0 m Distance since last regeneration 510-2"... a po parametrach nie widać, żeby się wypalał... może nie ma warunków do uruchomienia procesu wypalania? Mogę prosić o pomoc co mógłbym sprawdzić? Fura przegoniona zgodnie z zaleceniami (~2200obr/min na 5 biegu, paliwo na full, 15min.) i parametry się poprawiły. Ciekaw jestem tylko dlaczego wcześniej wyrzuciło mi te dwa błędy ? Friday,03,August,2018,12:26:08:10074 1.85 g Soot mass measured 501 9.47 g Soot mass calculated 502 0.02 l Oil ash 506 Edytowane 4 Sierpnia 2018 przez dave_86 dodanie nowych danych
edraven Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 (edytowane) W dniu 2.08.2018 o 23:01, dave_86 napisał: Friday,03,August,2018,12:26:08:10074 1.85 g Soot mass measured 501 9.47 g Soot mass calculated 502 0.02 l Oil ash 506 Ile masz realnego przebiegu że masz Oil Ash na poziomie 0.02l? Chyba że miałeś go wymienianego albo ktoś zrobił wymianę w sofcie tego filtra. Do 25-30g soot mass calculated jak dobija to zaczyna wypalac jeżeli przerwiesz mu wypalanie to podejmie znowu próbę jak znowu przerwiesz to znowu podejmie ale przy >35 już wywali błąd i pozostaje regeneracja stacjonarna. Przy czym kolejne nieudane próby tylko pogarszają sytuację. Filtr ci się nie mógł wypalić poprawnie przez błąd wiatraka. Wentylator bierze udział w procesie wypalania bo schladza silnik po regeneracji i z aktywnym błędem wiatraka do regeneracji nie dojdzie. Najpierw to rozgryz bo znowu nie wypali Edytowane 18 Sierpnia 2018 przez edraven
Stachu Jones Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam, może wy jesteście w stanie coś podpowiedzieć. Otóż z dpf borykam się już od dłuższego czasu. Z początku, trub awaryjny, wyciąganie oraz manualne czyszczenie oraz reset ustawień oraz oil lashu w vcds. Problem nie ustąpił szukano dalej przyczyny. Co zrobiono do tej pory? Nieszczelność IC- został wymieniony na większy bo ten spuchł, został sprawdzone węże, ich opaski itd. Czyszczenie przepustnicy EGR poniewaz wywalał błąd. Wymieniony czujnik różnicy ciśnień na boscha. Według mechanika turbo oraz wtryski są sprawne i to nie ich wina (może się mylić przecież) Co jeszcze można sprawdzić? Dodam, że wcześniej nawet nie wiedziałem, że dpf się wypala. Auto ma 260 tys nalotu. Jeżdżąc z włączonym vcdsem, dpf najszybciej zapełnia się pod obciążeniem, na postoju wartość mierzona oraz obliczona się nie zwiększa. Wartość któa dość szybko narasta to ta mierzona z czujnika różnicy ciśnień, odstając znacznie pomiarem od tej obliczanej. Z czasem wartość obliczona przyjmuje wyższą wartość z tej mierzonej. Średnio przybywa 1g na 10 km. Edit: Błąd EGR jest nawracający, jako zbyt mała przepustowość. Jednak błąd można skasować i pojawia się raz na 300 km. Jakiś problemów w jeździe nie zauważyłem, jedynie to szybkie napełnianie. Jest mozliwość jakoś sprawdzić cały zestaw z chłodnica przez VCDS np? Edytowane 20 Sierpnia 2018 przez Stachu Jones
dave_86 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 W dniu 18.08.2018 o 08:49, edraven napisał: Ile masz realnego przebiegu że masz Oil Ash na poziomie 0.02l? Chyba że miałeś go wymienianego albo ktoś zrobił wymianę w sofcie tego filtra. Do 25-30g soot mass calculated jak dobija to zaczyna wypalac jeżeli przerwiesz mu wypalanie to podejmie znowu próbę jak znowu przerwiesz to znowu podejmie ale przy >35 już wywali błąd i pozostaje regeneracja stacjonarna. Przy czym kolejne nieudane próby tylko pogarszają sytuację. Filtr ci się nie mógł wypalić poprawnie przez błąd wiatraka. Wentylator bierze udział w procesie wypalania bo schladza silnik po regeneracji i z aktywnym błędem wiatraka do regeneracji nie dojdzie. Najpierw to rozgryz bo znowu nie wypali Auto posiadam od 4 miesięcy i ja zrobilem 5,5k km (Audi ze Szwajcarii, w ASO ostatni przegląd w 2013 przy 87k km). Teraz mam "na liczniku" 156k km. Też mnie zastanawia niski poziom Oil Ash... tutaj Tomnik dobrze zasugerował, abym porównał różnicę ciśnień przed i po wypaleniu filtra... jeżeli filtr nie będzie miał sadzy a popiołu jest taka znikoma ilość to ciśnienie powinno się zrównać (ew. wykazać małą różnicę). Niestety ciężko mi jest się odnaleźć w Adv. Meas. Blocks... nie wszystkie wpisy są dla mnie czytelne przez użyte skróty nazw ale załączam logi z dziś + dodatkowo screen z VAG DPF (Audi stało w garażu, odpalone tylko na czas logowania). Widać, że DPF aktualnie nie jest zapchany, więc tym bardziej nie wiem skąd pojawiły się te dwa błędy z mojego pierwszego postu ? i teraz jeszcze dojść czy DPF wymianiany czy może resetowany w ECU... ? Jeżeli chodzi o wiatrak to normalnie się kręci (tzn. przy rozgrzanym silniku kręcą się obydwa), ale niestety ten błąd nie daje się usunąć, więc podejrzewam błąd z elektryką... może jakieś przetarcie, niestety jeszcze nie zdiagnozowane... Log-dpf-20180821.txt
peter22 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Podepnij kompa i zobacz jaki masz przepływ i ile popiołu
dave_86 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 W dniu 21.08.2018 o 23:57, dave_86 napisał: Auto posiadam od 4 miesięcy i ja zrobilem 5,5k km (Audi ze Szwajcarii, w ASO ostatni przegląd w 2013 przy 87k km). Teraz mam "na liczniku" 156k km. Też mnie zastanawia niski poziom Oil Ash... tutaj Tomnik dobrze zasugerował, abym porównał różnicę ciśnień przed i po wypaleniu filtra... jeżeli filtr nie będzie miał sadzy a popiołu jest taka znikoma ilość to ciśnienie powinno się zrównać (ew. wykazać małą różnicę). Niestety ciężko mi jest się odnaleźć w Adv. Meas. Blocks... nie wszystkie wpisy są dla mnie czytelne przez użyte skróty nazw ale załączam logi z dziś + dodatkowo screen z VAG DPF (Audi stało w garażu, odpalone tylko na czas logowania). Widać, że DPF aktualnie nie jest zapchany, więc tym bardziej nie wiem skąd pojawiły się te dwa błędy z mojego pierwszego postu ? i teraz jeszcze dojść czy DPF wymianiany czy może resetowany w ECU... ? Jeżeli chodzi o wiatrak to normalnie się kręci (tzn. przy rozgrzanym silniku kręcą się obydwa), ale niestety ten błąd nie daje się usunąć, więc podejrzewam błąd z elektryką... może jakieś przetarcie, niestety jeszcze nie zdiagnozowane... Log-dpf-20180821.txt Jest pierwsza diagnoza - uszkodzony czujnik różnicy ciśnień(G450). Ponownie dziś auto wpadło w tryb awaryjny i po podłączeniu VAG DPF pokazał wartość Soot Mass Measured ponad 66g (Soot Mass Calculated w normie - ok 18g). Po ponownym uruchomieniu silnika obie wartości pokazały ok. 20g. Po przejechaniu ok. 30km ponownie wartość mierzona wskoczyła na 66g i dodatkowo pojawił się m.in. błąd czujnika G450. 5188 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged P242F 00 [172] - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 4 Mileage: 156670 km Date: 2018.08.25 Time: 10:47:05 5162 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal P0471 00 [229] - Open or Short to Plus Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 156671 km Date: 2018.08.25 Time: 10:50:46 5189 - Particulate Trap Bank 1: Efficiency Below Threshold P2002 00 [044] - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 4 Mileage: 156670 km Date: 2018.08.25 Time: 10:47:05 Nowy czujnik zamówiony (Bosch), czy moge prosić o pomoc w jego zlokalizowaniu? Silnik CAPA 3.0TDI... czy znajdę go pod maska czy szukać od spodu, przy skrzyni biegów? z góry dzieki za informacje
Tomnik Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 (edytowane) Cieszę się Dawid, że usterka znaleziona/potwierdzona, tym bardziej, że o tym czujniku właśnie, rozmawialiśmy (telefonicznie) . Edytowane 25 Sierpnia 2018 przez Tomnik
dave_86 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 2 minuty temu, Tomnik napisał: Cieszę się Dawid, że usterka znaleziona/potwierdzona, tym bardziej, że o tym czujniku właśnie, rozmawialiśmy (telefoniczne) . Mam wielką nadzieję, że to będzie właśnie to Jestem Ci bardzo wdzięczny za rozmowę i informacje, dzięki którym (mam nadzieję) uda mi się zaoszczędzić sporo kasy...
Tomnik Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 (edytowane) 12 godzin temu, dave_86 napisał: Mam wielką nadzieję, że to będzie właśnie to A ja jestem pewien. Tu nie ma innej opcji. Dziwne/skaczące odczyty rzeczywistej/mierzonej wartości zapełnienia sadzą wskazują jednoznacznie na przedmiotowy czujnik ( lub jego układ elektryczny-połączenia/przewody, układ ciśnienia -przewody ciśnieniowe). Po za tym pojawił się w sterowniku błąd : Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal Na marginesie każdemu ciekawskiemu, pragnącemu kontrolować proces regeneracji DPF gorąco polecam aplikację VAG DPF, którą rekomendowałem Dawidowi, i którą z powodzeniem (zamieszczone screen-y) użył . Aplikacja ta (instalujemy w komórce z systemem Android) współpracuje z silnikami diesel grupy VAG ale tylko takimi, w których w sterownikach silnika, odczyt danych w czasie rzeczywistym, odbywa się na zasadzie Advance Measuring Blocks protokołem UDS . Ubolewam, że mimo tego, iż w mojej A6 C6 znajduje się EDC 17, to odczyt danych następuje "tradycyjnie" (inny protokół przesyłu danych ?) i niestety nie mogę użyć tej niezwykle pomocnej/przydatnej aplikacji. Edytowane 26 Sierpnia 2018 przez Tomnik
peter22 Opublikowano 1 Września 2018 Opublikowano 1 Września 2018 To ktory czujnik był u ciebie walnięty ??? Możesz podać nr części ewentualnie jakieś foto
dave_86 Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 W dniu 1.09.2018 o 16:51, peter22 napisał: To ktory czujnik był u ciebie walnięty ??? Możesz podać nr części ewentualnie jakieś foto czujnik różnicy ciśnień to 059906051A. U mnie łatwe podejście pod maska.
peter22 Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) Dzięki bardzo kolego Edytowane 5 Września 2018 przez peter22
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się