Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z DPF w A4 B8 3.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Słyszałem że aso ford ma nawet w ofercie regenerowane dpfy.

Opublikowano (edytowane)

Wszystko zalezy jak jest prseprowadzana regeneracja filtra. Jesli polega na samym wypaleniu albo wyplukaniu syfu to jakis czas pojezdzi i to samo bedzie. Filtry maja mase roznych powlok naniesionych na ceramike i bez ich regeneracji samo wypalenie niewiele da. Oczywiscie wszystko zalezy od stopnia i przyczyny zatkania filtra, stary filtr inaczej trzeba regenerowac niz nowy zatkany ale nieprzepalony. 

 

W kwestii usuniecia to my robimy tak ze dzwiek jest nie do poznania czy filtr jest czy nie. Kwestia spawania puszki w odpowiedni sposob. Druga wazna rzecz to zostawienie kata jesli ktos nie cisnie na duza moc tylko interesuje gosamo dpf off. Wtedy roznice w zapachu spalin nie sa az tak drastyczne. 

Edytowane przez edraven
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
Dnia 28.05.2017 o 20:23, klucha11 napisał:

śmierdzi jak za jakimś zajechanym mksem

nikt Ci nie karze wywalać katalizatora, po za tym zdrowy układ paliwowy i problemu nie ma. No ale dzisiaj DPF idealnie kamufluje każde lekkie niesprawności, pomyśl czasem czemu Ci filtr zdechł... w skodzie mam 290 tyś i DPF ma się (prawie) dobrze.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

oil ash 0.38l

soot mass calculated 12.47g

soot mass measured 17.64g

dodam że mam błędy od 5 świec żarowych   Kabel mam dopiero od tygodnia dlatego wcześniej nie podłaczałem kompa. Jak oceniacie stan mojego DPF-a

Opublikowano (edytowane)

Witam , mogli byście rzucić  okiem na mój dpf 90% jeżdżę krótkie dystanse po mieście ogólnie nic się nie dzieje żadnych błędów  , ale ostatnio zauważyłem ze go czasami dusi na niskich obrotach najczęściej na 3 biegu może być to spowodowane zanieczyszczeniem dpf ?

41EE3691-5123-4961-89B1-616C0D25596D.png

Edytowane przez martindrafts
Opublikowano (edytowane)

A mógłby ktoś ocenić mój filtr? przebieg 211 tys, czy za mało danych?

 

27458895_1721736624550260_257377515932757239_n.jpg

Edytowane przez puczyl1990
Opublikowano

Panowie, co ile mniej więcej kilometrów wypala się Wam DPF w jeździe pozamiejskiej albo autostradowej?

 

Opublikowano

Czesc,

mam ten sam przypadek jaki został opisany w pierwszym wpisie, dlatego nie zakładam nowego:

"Kilka dni temu moje B8 3.0 V6 TDI CAPA weszlo w tryb serwisowy. Objawy: ikona DPF, mrugajaca lampka swiec zarowych oraz po czasie Check Engine. "

 

Sprawdziłem błędy i tutaj również podobnie (P242F oraz P2002):

Wednesday,01,August,2018,17:03:35:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 8T0
Scan: 01 03 05 08 09 10 15 16 17 19 42 46 52 53 55 56 62 69 72

  Mileage: 155640km/96710miles

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
55-Xenon Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CAPA)       Labels: 059-907-401-CAP.clb

3 Faults Found:
4528 - Coolant Fan Control Circuit 2: Electrical Malfunction
          P0481 00 [047] -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 150660 km
                    Date: 2018.03.23
                    Time: 11:33:50

5188 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged  
          P242F 00 [168] - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 155621 km
                    Date: 2018.07.24
                    Time: 16:50:44

5189 - Particulate Trap Bank 1: Efficiency Below Threshold
          P2002 00 [040] - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 155621 km
                    Date: 2018.07.24
                    Time: 16:50:44

Readiness: 1 1 0 0 0

 

Wykasowałem błędy i sprawdziłem ponownie co udało się usunąć.

Address 01: Engine (J623-CAPA)       Labels: 059-907-401-CAP.clb

1 Fault Found:
4528 - Coolant Fan Control Circuit 2: Electrical Malfunction
          P0481 00 [039] -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 155640 km
                    Date: 2018.08.01
                    Time: 17:08:32

Readiness: 0 0 0 0 0

 

Jak widać został tylko błąd dotyczący wiatraka...

Postanowiłem sprawdzić parametry DPF:

Wednesday,01,August,2018,21:17:01:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
21:16:39
  -3 hPa   Particul.filter diff.pressure 290
  12.75 g   Soot mass measured 501
  28.96 g   Soot mass calculated 502
  0.02 l   Oil ash 506

 0 m   Distance since last regeneration 510-2

I nie wydaje się zapchany, co więcej (jak dobrze czytam) pokazuje, że DPF właśnie się wypalił...

Czy możecie mi podpowiedzieć co z tym fantem zrobić? Czy tym samochodem mogę jeździć (sprawdzić czy błąd będzie się powtarzał)? Może to wspomniany czujnik G450?

Będę wdzięczny za pomoc, bo jestem trochę uziemiony a nie chce narobić sobie kosztów...

z gory dzieki

Opublikowano (edytowane)

Byłem zmuszony dziś odpalić moje Audi i zrobiłem około 20 - 30km... jak na razie bez błędów "check engine". Po powrocie sprawdziłem zapylenie i trochę się zmieniło:

 

Thursday,02,August,2018,22:42:41:10074

  19.55 g   Soot mass measured 501
  30.95 g   Soot mass calculated 502
  0.02 l   Oil ash 506
  1    P Flt P Op st Eng P Op 907
  154924055 m   P Flt Rgn l Sum mp 909
  0    P Flt Rgn num Eng P Op mp 910
  0    P Flt Rgn st Suc 915
  9793368 s   P Flt Rgn ti Op mp 917
  21496 s   P Flt Rgn ti Snce Rgn 918
  6    P Flt Rgn num Rgn mp 1020
  0    P Flt Srv st Rgn Suc 1022
  0.00 s   P Flt Srv ti Rgn Act mp 1024

Dla porównania logi z wczoraj:

  12.75 g   Soot mass measured 501
  28.96 g   Soot mass calculated 502
  0.02 l   Oil ash 506

Czy wiecie jaka jest granica zapylenia, aby filtr wypalił się samoczynnie lub zasygnalizował potrzebę wypalania?

Nadal pokazuje mi "0 m   Distance since last regeneration 510-2"... a po parametrach nie widać, żeby się wypalał... może nie ma warunków do uruchomienia procesu wypalania?

Mogę prosić o pomoc co mógłbym sprawdzić?

 

 

Fura przegoniona zgodnie z zaleceniami (~2200obr/min na 5 biegu, paliwo na full, 15min.) i parametry się poprawiły. Ciekaw jestem tylko dlaczego wcześniej wyrzuciło mi te dwa błędy ?

 

Friday,03,August,2018,12:26:08:10074

  1.85 g   Soot mass measured 501
  9.47 g   Soot mass calculated 502
  0.02 l   Oil ash 506

 

Edytowane przez dave_86
dodanie nowych danych
Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.08.2018 o 23:01, dave_86 napisał:

 

 

 

Friday,03,August,2018,12:26:08:10074

  1.85 g   Soot mass measured 501
  9.47 g   Soot mass calculated 502
  0.02 l   Oil ash 506

 

Ile masz realnego przebiegu że masz Oil Ash na poziomie 0.02l? Chyba że miałeś go wymienianego albo ktoś zrobił wymianę w sofcie tego filtra. Do 25-30g soot mass calculated jak dobija to zaczyna wypalac jeżeli przerwiesz mu wypalanie to podejmie znowu próbę jak znowu przerwiesz to znowu podejmie ale przy >35 już wywali błąd i pozostaje regeneracja stacjonarna. Przy czym kolejne nieudane próby tylko pogarszają sytuację. 

Filtr ci się nie mógł wypalić poprawnie przez błąd wiatraka. Wentylator bierze udział w procesie wypalania bo schladza silnik po regeneracji i z aktywnym błędem wiatraka do regeneracji nie dojdzie. Najpierw to rozgryz bo znowu nie wypali

Edytowane przez edraven
Opublikowano (edytowane)

Witam, może wy jesteście w stanie coś podpowiedzieć. Otóż z dpf borykam się już od dłuższego czasu.
Z początku, trub awaryjny, wyciąganie oraz manualne czyszczenie oraz reset ustawień oraz oil lashu w vcds. Problem nie ustąpił szukano dalej przyczyny. Co zrobiono do tej pory?
Nieszczelność IC- został wymieniony na większy bo ten spuchł, został sprawdzone węże, ich opaski itd.
Czyszczenie przepustnicy EGR poniewaz wywalał błąd.
Wymieniony czujnik różnicy ciśnień na boscha.
Według mechanika turbo oraz wtryski są sprawne i to nie ich wina (może się mylić przecież)
Co jeszcze można sprawdzić? Dodam, że wcześniej nawet nie wiedziałem, że dpf się wypala. Auto ma 260 tys nalotu.
Jeżdżąc z włączonym vcdsem, dpf najszybciej zapełnia się pod obciążeniem, na postoju wartość mierzona oraz obliczona się nie zwiększa. Wartość któa dość szybko narasta to ta mierzona  z czujnika różnicy ciśnień, odstając znacznie pomiarem od tej obliczanej. Z czasem wartość obliczona przyjmuje wyższą wartość z tej mierzonej. Średnio przybywa 1g na 10 km. 

 

Edit: Błąd EGR jest nawracający, jako zbyt mała przepustowość. Jednak błąd można skasować i pojawia się raz na 300 km. Jakiś problemów w jeździe nie zauważyłem, jedynie to szybkie napełnianie. Jest mozliwość jakoś sprawdzić cały zestaw z chłodnica przez VCDS np?

Edytowane przez Stachu Jones
Opublikowano
W dniu 18.08.2018 o 08:49, edraven napisał:

Ile masz realnego przebiegu że masz Oil Ash na poziomie 0.02l? Chyba że miałeś go wymienianego albo ktoś zrobił wymianę w sofcie tego filtra. Do 25-30g soot mass calculated jak dobija to zaczyna wypalac jeżeli przerwiesz mu wypalanie to podejmie znowu próbę jak znowu przerwiesz to znowu podejmie ale przy >35 już wywali błąd i pozostaje regeneracja stacjonarna. Przy czym kolejne nieudane próby tylko pogarszają sytuację. 

Filtr ci się nie mógł wypalić poprawnie przez błąd wiatraka. Wentylator bierze udział w procesie wypalania bo schladza silnik po regeneracji i z aktywnym błędem wiatraka do regeneracji nie dojdzie. Najpierw to rozgryz bo znowu nie wypali

Auto posiadam od 4 miesięcy i ja zrobilem 5,5k km (Audi ze Szwajcarii, w ASO ostatni przegląd w 2013 przy 87k km). Teraz mam "na liczniku" 156k km. Też mnie zastanawia niski poziom Oil Ash... tutaj Tomnik dobrze zasugerował, abym porównał różnicę ciśnień przed i po wypaleniu filtra... jeżeli filtr nie będzie miał sadzy a popiołu jest taka znikoma ilość to ciśnienie powinno się zrównać (ew. wykazać małą różnicę). Niestety ciężko mi jest się odnaleźć w Adv. Meas. Blocks... nie wszystkie wpisy są dla mnie czytelne przez użyte skróty nazw ale załączam logi z dziś + dodatkowo screen z VAG DPF (Audi stało w garażu, odpalone tylko na czas logowania). Widać, że DPF aktualnie nie jest zapchany, więc tym bardziej nie wiem skąd pojawiły się te dwa błędy z mojego pierwszego postu ? i teraz jeszcze dojść czy DPF wymianiany czy może resetowany w ECU... ?

Jeżeli chodzi o wiatrak to normalnie się kręci (tzn. przy rozgrzanym silniku kręcą się obydwa), ale niestety ten błąd nie daje się usunąć, więc podejrzewam błąd z elektryką... może jakieś przetarcie, niestety jeszcze nie zdiagnozowane...

 

Log-dpf-20180821.txt

VAG_DPF_20180821.png

Opublikowano

Podepnij kompa i zobacz jaki masz przepływ i ile popiołu 

Opublikowano
W dniu 21.08.2018 o 23:57, dave_86 napisał:

Auto posiadam od 4 miesięcy i ja zrobilem 5,5k km (Audi ze Szwajcarii, w ASO ostatni przegląd w 2013 przy 87k km). Teraz mam "na liczniku" 156k km. Też mnie zastanawia niski poziom Oil Ash... tutaj Tomnik dobrze zasugerował, abym porównał różnicę ciśnień przed i po wypaleniu filtra... jeżeli filtr nie będzie miał sadzy a popiołu jest taka znikoma ilość to ciśnienie powinno się zrównać (ew. wykazać małą różnicę). Niestety ciężko mi jest się odnaleźć w Adv. Meas. Blocks... nie wszystkie wpisy są dla mnie czytelne przez użyte skróty nazw ale załączam logi z dziś + dodatkowo screen z VAG DPF (Audi stało w garażu, odpalone tylko na czas logowania). Widać, że DPF aktualnie nie jest zapchany, więc tym bardziej nie wiem skąd pojawiły się te dwa błędy z mojego pierwszego postu ? i teraz jeszcze dojść czy DPF wymianiany czy może resetowany w ECU... ?

Jeżeli chodzi o wiatrak to normalnie się kręci (tzn. przy rozgrzanym silniku kręcą się obydwa), ale niestety ten błąd nie daje się usunąć, więc podejrzewam błąd z elektryką... może jakieś przetarcie, niestety jeszcze nie zdiagnozowane...

 

Log-dpf-20180821.txt

VAG_DPF_20180821.png

Jest pierwsza diagnoza - uszkodzony czujnik różnicy ciśnień(G450). Ponownie dziś auto wpadło w tryb awaryjny i po podłączeniu VAG DPF pokazał wartość Soot Mass Measured ponad 66g (Soot Mass Calculated w normie - ok 18g). Po ponownym uruchomieniu silnika obie wartości pokazały ok. 20g. Po przejechaniu ok. 30km ponownie wartość mierzona wskoczyła na 66g i dodatkowo pojawił się m.in. błąd czujnika G450.

5188 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged  
          P242F 00 [172] - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 4
                    Mileage: 156670 km
                    Date: 2018.08.25
                    Time: 10:47:05

5162 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal
          P0471 00 [229] - Open or Short to Plus
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 156671 km
                    Date: 2018.08.25
                    Time: 10:50:46

5189 - Particulate Trap Bank 1: Efficiency Below Threshold
          P2002 00 [044] - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 4
                    Mileage: 156670 km
                    Date: 2018.08.25
                    Time: 10:47:05

 

Nowy czujnik zamówiony (Bosch), czy moge prosić o pomoc w jego zlokalizowaniu? Silnik CAPA 3.0TDI... czy znajdę go pod maska czy szukać od spodu, przy skrzyni biegów?

z góry dzieki za informacje

 

Screenshot_20180823-071034.png

Screenshot_20180823-071228.png

Opublikowano (edytowane)

Cieszę się Dawid, że usterka znaleziona/potwierdzona, tym bardziej, że o tym czujniku właśnie, rozmawialiśmy (telefonicznie) .

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
2 minuty temu, Tomnik napisał:

Cieszę się Dawid, że usterka znaleziona/potwierdzona, tym bardziej, że o tym czujniku właśnie, rozmawialiśmy (telefoniczne) .

Mam wielką nadzieję, że to będzie właśnie to :) Jestem Ci bardzo wdzięczny za rozmowę i informacje, dzięki którym (mam nadzieję) uda mi się zaoszczędzić sporo kasy... ;)

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, dave_86 napisał:

Mam wielką nadzieję, że to będzie właśnie to

A ja jestem pewien. Tu nie ma innej opcji. Dziwne/skaczące odczyty rzeczywistej/mierzonej wartości zapełnienia sadzą wskazują jednoznacznie na przedmiotowy czujnik ( lub jego układ elektryczny-połączenia/przewody, układ ciśnienia -przewody ciśnieniowe).

Po za tym pojawił się w sterowniku błąd Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal

Na marginesie każdemu ciekawskiemu, pragnącemu kontrolować proces regeneracji DPF gorąco polecam aplikację VAG DPF, którą rekomendowałem Dawidowi, i którą z powodzeniem (zamieszczone screen-y) użył . 

Aplikacja ta (instalujemy w komórce z systemem Android) współpracuje z silnikami diesel grupy VAG ale tylko takimi, w których w sterownikach silnika, odczyt danych w czasie rzeczywistym, odbywa się na zasadzie Advance Measuring Blocks protokołem UDS . Ubolewam, że mimo tego, iż w mojej A6 C6 znajduje się EDC 17, to odczyt danych następuje "tradycyjnie" (inny protokół przesyłu danych ?) i niestety nie mogę użyć tej niezwykle pomocnej/przydatnej aplikacji.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

To ktory czujnik był u ciebie walnięty ??? Możesz podać nr części ewentualnie jakieś foto

Opublikowano
W dniu 1.09.2018 o 16:51, peter22 napisał:

To ktory czujnik był u ciebie walnięty ??? Możesz podać nr części ewentualnie jakieś foto

czujnik różnicy ciśnień to 059906051A. U mnie łatwe podejście pod maska.

 

1845841f-8b96-4e5e-b964-80e48ba2a681.jpg

Opublikowano (edytowane)

Dzięki bardzo kolego

Edytowane przez peter22

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...