Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Silnik bierze olej - Dlaczego ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli w silniku z pompowtryskami mechanik mówi o przejściu na olej który nie spełnia normy VW505.01 (chodzi o wysokie siły działające na węższe krzywki wałka rozrządu w PDkach) to raczej nie wierzyłbym mu co do stanu uszczelnień turbo czy stanu pompowtrysków.

Opublikowano

Czyli kolego uważasz ze w moim aucie wina może byc albo turbo albo pompowtryski? Przez zły pompowtrysk może brać olej?

Opublikowano

Oczywiście że przez pompowtryski nie może brać oleju ale za to może kopcić na czarno. Ale zastanawiam się jak ten mechanik sprawdził uszczelnienia wirnika turbosprężarki, wyciągał turbo na zewnątrz aby zobaczyć czy nie puszcza na stronę gorącą czyli w wydech? A swoją drogą jaki jest kolor tego dymu, czarny czy niebieskawy?

Opublikowano

Czarny kolor dymu kolego. A jak on sprawdzał to nie mam zielonego pojęcia. Tacy to mechanicy są

Opublikowano

Wydaje mi się że może to być problem turbiny która bierze olej. A co do Oleju to zainwestował bym w jakiś lepszy olej na przyszłość :wink:

Tak jak pisałem turbinką się zajmę, nie osobiście ale zostanie sprawdzona. Co do oleju to taki był lany przez wcześniejszą właścicielkę, przynajmniej tak twierdziła, ale z babami to różnie :grin:

Jak jeździłem na Castrolu to też musiałem dolewać ok 1litra między wymianami.Teraz zalałem Motula i jest lepiej zero dolewek :wink:

Hmm.. może przy następnej wymianie bym czymś innym zalał? :mysli: Mówisz, że ten Motul dobry? Dokładnie jaki będę potrzebował do siebie pod pompowtryski, orientuje się ktoś?

Motul Symantec 5w40,jest do silników bez DPF i z DPFem z pompowtryskami,

Wydaje mi się że może to być problem turbiny która bierze olej. A co do Oleju to zainwestował bym w jakiś lepszy olej na przyszłość :wink:

Tak jak pisałem turbinką się zajmę, nie osobiście ale zostanie sprawdzona. Co do oleju to taki był lany przez wcześniejszą właścicielkę, przynajmniej tak twierdziła, ale z babami to różnie :grin:

Jak jeździłem na Castrolu to też musiałem dolewać ok 1litra między wymianami.Teraz zalałem Motula i jest lepiej zero dolewek :wink:

Hmm.. może przy następnej wymianie bym czymś innym zalał? :mysli: Mówisz, że ten Motul dobry? Dokładnie jaki będę potrzebował do siebie pod pompowtryski, orientuje się ktoś?

Motul Symantec 5w40,jest do silników bez DPF i z DPFem z pompowtryskami,

Motul Specyfik przepraszam

Opublikowano

Kolego cytujesz post z przed prawie 3 lat.

Opublikowano

Witam podepne się pod temat miałem ten sam problem pomogła zmiana oleju na motul

wcześniej lałem castrol 5w40 i tak po około 5tyś zacząl go łykać silnik 289 tyś udokumentowane

teraz od zmiany do zmiany żadnego dolewania

Opublikowano

Wcześniej jeździłem na Castrolu i nic nie podżerał, zmieniłem na motula i po 3 miechach na fisie kontrolka oleju..

Opublikowano

1,5 litra dolewki między wymianami (co 15 tysięcy km) to jeszcze w normie, czy już powinienem się zacząć martwić? EGR nowy, nie cieknie. Olej motul X-clean c3 5W40. Może lepszy by był jednak (podobno dedykowany) motul specyfic 505.01? Dodam, iż przedtem na Castrolu edge przy cieknącym EGRze mniej wciągał oliwy pomiędzy wymianami. Coś się zaczyna pierpapierniczyć?

Opublikowano

Wcześniej jeździłem na Castrolu i nic nie podżerał, zmieniłem na motula i po 3 miechach na fisie kontrolka oleju..

Wróć. Do edge. Ale w tak krótkim czasie niepowinien zadnego oleju tyle pożreć, zwiększyło sie dymienie na postoju? Siwy bąk przy pierwszym porannym bucie? Moze uszczelnienia w turbinie

Opublikowano

Wcześniej jeździłem na Castrolu i nic nie podżerał, zmieniłem na motula i po 3 miechach na fisie kontrolka oleju..

Wróć. Do edge. Ale w tak krótkim czasie niepowinien zadnego oleju tyle pożreć, zwiększyło sie dymienie na postoju? Siwy bąk przy pierwszym porannym bucie? Moze uszczelnienia w turbinie

Tak zaczął dymić na postoju zauważyłem to tydzień temu na przeglądzie... Bąka puszcza tylko na pierwszym biegu, dpf usunięty.

Opublikowano

Jakość oleju ma duże znaczenie,ja mam sprawdzony jeden gatunek i bierze go najmniej.

Opublikowano (edytowane)

Jakość jakościa ale zeby ci zeżarł ponad litr oleju w 3 miechy. Ile km zrobiłeś przez ten czas? 10k?

Może być tak ze puszcza juz uszczelnienie w turbinie i dlatego oleju ubywa. Trzeba by było popatrzeć do ic ile tam sie naskładało

Edytowane przez nik23
Opublikowano (edytowane)

Jakość jakościa ale zeby ci zeżarł ponad litr oleju w 3 miechy. Ile km zrobiłeś przez ten czas? 10k?

Może być tak ze puszcza juz uszczelnienie w turbinie i dlatego oleju ubywa. Trzeba by było popatrzeć do ic ile tam sie naskładało

4 tyś... :facepalm: Jeżdżę głównie po mieście, dość dynamicznie, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

Edytowane przez hejneken
Opublikowano

4 tyś.

No to rzeczywiście pożera, dynamika niema nic do tego, zapewne turbo. Trzeba popatrzeć ile oleju naskładane w ic.

Turbo było już robione czy oryginał jeszcze?

Chociaż jakość usługi regeneracji turbo w polsce jest politowania godna w niektórych zakładach.

Opublikowano (edytowane)

Zapewne oryginał, poprzedni właściciel nic nie wspominał. Audi mam od marca 2014 i nic nie podżerała do momentu kiedy wywaliłem dpfa. Po wycięciu nie wyłącza się zaworu egr? Ma to jakiś związek?

Edytowane przez hejneken
Opublikowano

Dpf kto ci usuwał? Wszystko zrobił jak nalezy? Moze tam co poknocił chociaž niewiem jak to sie ma do oleju. Nigdy auta z dpf niemialem.

Opublikowano

BMG Tuning, po świętach oglądnę ic.

Opublikowano

mam pytanie u brata w 1.9 dislu jest pełno oleju w wężach od interculera ,znak że turbiny już nie ma? długo tak się jeszcze pogania czy już koniec.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...