darkle Opublikowano 10 Listopada 2015 Opublikowano 10 Listopada 2015 Jeśli w silniku z pompowtryskami mechanik mówi o przejściu na olej który nie spełnia normy VW505.01 (chodzi o wysokie siły działające na węższe krzywki wałka rozrządu w PDkach) to raczej nie wierzyłbym mu co do stanu uszczelnień turbo czy stanu pompowtrysków.
zelek2012 Opublikowano 10 Listopada 2015 Opublikowano 10 Listopada 2015 Czyli kolego uważasz ze w moim aucie wina może byc albo turbo albo pompowtryski? Przez zły pompowtrysk może brać olej?
darkle Opublikowano 12 Listopada 2015 Opublikowano 12 Listopada 2015 Oczywiście że przez pompowtryski nie może brać oleju ale za to może kopcić na czarno. Ale zastanawiam się jak ten mechanik sprawdził uszczelnienia wirnika turbosprężarki, wyciągał turbo na zewnątrz aby zobaczyć czy nie puszcza na stronę gorącą czyli w wydech? A swoją drogą jaki jest kolor tego dymu, czarny czy niebieskawy?
zelek2012 Opublikowano 12 Listopada 2015 Opublikowano 12 Listopada 2015 Czarny kolor dymu kolego. A jak on sprawdzał to nie mam zielonego pojęcia. Tacy to mechanicy są
piotrsob1 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Ciekawy artykuł na temat prawidłowego działania uszczelnień turbiny : http://motofocus.pl/technika/14529/wycieki-oleju-z-turbosprezarki-to-nie-zawsze-awaria
Egonzg66 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Wydaje mi się że może to być problem turbiny która bierze olej. A co do Oleju to zainwestował bym w jakiś lepszy olej na przyszłość Tak jak pisałem turbinką się zajmę, nie osobiście ale zostanie sprawdzona. Co do oleju to taki był lany przez wcześniejszą właścicielkę, przynajmniej tak twierdziła, ale z babami to różnie Jak jeździłem na Castrolu to też musiałem dolewać ok 1litra między wymianami.Teraz zalałem Motula i jest lepiej zero dolewek Hmm.. może przy następnej wymianie bym czymś innym zalał? Mówisz, że ten Motul dobry? Dokładnie jaki będę potrzebował do siebie pod pompowtryski, orientuje się ktoś? Motul Symantec 5w40,jest do silników bez DPF i z DPFem z pompowtryskami, Wydaje mi się że może to być problem turbiny która bierze olej. A co do Oleju to zainwestował bym w jakiś lepszy olej na przyszłość Tak jak pisałem turbinką się zajmę, nie osobiście ale zostanie sprawdzona. Co do oleju to taki był lany przez wcześniejszą właścicielkę, przynajmniej tak twierdziła, ale z babami to różnie Jak jeździłem na Castrolu to też musiałem dolewać ok 1litra między wymianami.Teraz zalałem Motula i jest lepiej zero dolewek Hmm.. może przy następnej wymianie bym czymś innym zalał? Mówisz, że ten Motul dobry? Dokładnie jaki będę potrzebował do siebie pod pompowtryski, orientuje się ktoś? Motul Symantec 5w40,jest do silników bez DPF i z DPFem z pompowtryskami, Motul Specyfik przepraszam
shakal Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2016 Kolego cytujesz post z przed prawie 3 lat.
pedros_22 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Witam podepne się pod temat miałem ten sam problem pomogła zmiana oleju na motul wcześniej lałem castrol 5w40 i tak po około 5tyś zacząl go łykać silnik 289 tyś udokumentowane teraz od zmiany do zmiany żadnego dolewania
hejneken Opublikowano 18 Marca 2016 Opublikowano 18 Marca 2016 Wcześniej jeździłem na Castrolu i nic nie podżerał, zmieniłem na motula i po 3 miechach na fisie kontrolka oleju..
władysław Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 1,5 litra dolewki między wymianami (co 15 tysięcy km) to jeszcze w normie, czy już powinienem się zacząć martwić? EGR nowy, nie cieknie. Olej motul X-clean c3 5W40. Może lepszy by był jednak (podobno dedykowany) motul specyfic 505.01? Dodam, iż przedtem na Castrolu edge przy cieknącym EGRze mniej wciągał oliwy pomiędzy wymianami. Coś się zaczyna pierpapierniczyć?
nik23 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 Wcześniej jeździłem na Castrolu i nic nie podżerał, zmieniłem na motula i po 3 miechach na fisie kontrolka oleju.. Wróć. Do edge. Ale w tak krótkim czasie niepowinien zadnego oleju tyle pożreć, zwiększyło sie dymienie na postoju? Siwy bąk przy pierwszym porannym bucie? Moze uszczelnienia w turbinie
hejneken Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 Wcześniej jeździłem na Castrolu i nic nie podżerał, zmieniłem na motula i po 3 miechach na fisie kontrolka oleju.. Wróć. Do edge. Ale w tak krótkim czasie niepowinien zadnego oleju tyle pożreć, zwiększyło sie dymienie na postoju? Siwy bąk przy pierwszym porannym bucie? Moze uszczelnienia w turbinie Tak zaczął dymić na postoju zauważyłem to tydzień temu na przeglądzie... Bąka puszcza tylko na pierwszym biegu, dpf usunięty.
Leopold27 Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 Jakość oleju ma duże znaczenie,ja mam sprawdzony jeden gatunek i bierze go najmniej.
nik23 Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 (edytowane) Jakość jakościa ale zeby ci zeżarł ponad litr oleju w 3 miechy. Ile km zrobiłeś przez ten czas? 10k? Może być tak ze puszcza juz uszczelnienie w turbinie i dlatego oleju ubywa. Trzeba by było popatrzeć do ic ile tam sie naskładało Edytowane 26 Marca 2016 przez nik23
hejneken Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 (edytowane) Jakość jakościa ale zeby ci zeżarł ponad litr oleju w 3 miechy. Ile km zrobiłeś przez ten czas? 10k? Może być tak ze puszcza juz uszczelnienie w turbinie i dlatego oleju ubywa. Trzeba by było popatrzeć do ic ile tam sie naskładało 4 tyś... Jeżdżę głównie po mieście, dość dynamicznie, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Edytowane 26 Marca 2016 przez hejneken
nik23 Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 4 tyś.No to rzeczywiście pożera, dynamika niema nic do tego, zapewne turbo. Trzeba popatrzeć ile oleju naskładane w ic. Turbo było już robione czy oryginał jeszcze? Chociaż jakość usługi regeneracji turbo w polsce jest politowania godna w niektórych zakładach.
hejneken Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 (edytowane) Zapewne oryginał, poprzedni właściciel nic nie wspominał. Audi mam od marca 2014 i nic nie podżerała do momentu kiedy wywaliłem dpfa. Po wycięciu nie wyłącza się zaworu egr? Ma to jakiś związek? Edytowane 26 Marca 2016 przez hejneken
nik23 Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 Dpf kto ci usuwał? Wszystko zrobił jak nalezy? Moze tam co poknocił chociaž niewiem jak to sie ma do oleju. Nigdy auta z dpf niemialem.
cienio Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 mam pytanie u brata w 1.9 dislu jest pełno oleju w wężach od interculera ,znak że turbiny już nie ma? długo tak się jeszcze pogania czy już koniec.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się