Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Działanie, montaż i wymiana Vaccum pompy (tandemowa) w Audi A4 B6 1.9TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie jak ruszam wężykiem od vacum słychać syczenie, tak powinno być? Pompa wymieniona. Wiec albo tak ma być, albo czeka mnie wymiana wężyka i tej gumy w grodzi.

Opublikowano

Orientuje się ktoś jaki jest koszt wymiany pompy vacum w A4 B6 u mechanika?

Opublikowano

50-100zł

Opublikowano (edytowane)

Jest na alegro taka pompa tylko martwi mnie ze jest już prawie 40 wyświetleń i sie nie sprzedała. Czy po zdjęciach widzicie że jest tam wkrecany króciec ? Czyli nowszy typ?

http://allegro.pl/transporter-t5-1-9-tdi-pompa-wakum-luk-038145209p-i5068201974.html

Jest też z końcówką N na końcu ale jej opis ponizej jest taki 038145209H/N . Nie wiem dlaczego H łamane przez N

http://allegro.pl/vacum-pompa-vw-audi-luk-1-9-tdi-038145209n-i5583974487.html

Którą mam wybrać?

Edytowane przez albert224
Opublikowano

Kolego poszukaj trochę bo idzie kupić bez problemu w okolicach 100zł. Te z podanych aukcji są zdecydowanie za drogie. Szukaj z numerem 209N. Do siebie tez właśnie N montowałem i jest ok a za pompę dałem mniej jak 100zł.

Opublikowano

No własnie cięzko jest znaleść z N . Zalezy mi na szybkiej wymianie bo chce stwierdzic czy po wymianie pompy zniknie trzęsienie budą po właczeniu i gaszeniu silnika. Nowa uszczelka metalowa i wąż odpowietrzajacy juz czekają :) Ta druga jest z N ale dlaczego w opisie jest H łamane przez N?

Opublikowano

ten numer pompy może być stosowany obojętnie w jakim silniku ? AWX AVF czy tez słabszych jednostkach .. ?

Opublikowano

Dzięki Gregorski3 . Wystarczyło tylko inaczej wpisać w wyszukiwarkę. Dzięki tobie trochę zaoszczedze . Jestem ci winien coś zimnego z lodówki w szkle


Po wymianie pompy na model z końcówką N po 1200 km suchutko :)

Opublikowano

Dzięki Gregorski3 . Wystarczyło tylko inaczej wpisać w wyszukiwarkę. Dzięki tobie trochę zaoszczedze . Jestem ci winien coś zimnego z lodówki w szkle

Po wymianie pompy na model z końcówką N po 1200 km suchutko :)

A telepanie ustało?

Opublikowano (edytowane)

No niestety telepanie przy zapalaniu i gaszeniu silnika nie ustało po wymianie pampy vacum ,ale cieszy mnie fakt ze teraz jest suchutko :) koledzy z forum piszą, że po zaślepieniu egr telepanie może zniknąć lub zmniejszyc się . olega ma takie samo A4 z takim samym silnikiem i u niego nie ma takiego telepania jak u mnie :( Nie ma zaślepionego egr.

Edytowane przez albert224
Opublikowano

Mi telepało przy gaszeniu silnika, wymiana lewej poduszki pod silnikiem załatwiło sprawę. Przy odpalaniu potrafi czasem zatelepać.

Opublikowano

Witam opisze wam przypadek mojej własnej głupoty i nie uwagi aby ktoś nauczył sie na moim błędzie.

Wczoraj trafiło do mnie b6 AWX z notorycznie odcinającym turbo, efekt był taki ze nie dało sie przekroczyć 3000 rpm, szybkie logi pokazały ze turbo wogóle nie zbija cisnienia. Diagnoza wakuometrem i - 0,6 bar na wyjsciu czyli ok, wpadłem troszke w rutynę i tak pewny byłem zapieczonych kierownic ze nie wnikałem w logowanie 11BS, nauczony poprzednimi przypadkami sprawdziłem N75 podając recznie napięcie i działało prawidłowo. Turbo w ciągu troszkę ponad godziny leżało na stole, zdjąłem gruszkę i o dziwo sztanga pracowała idealnie bez zacięć i w tym momencie zapaliła sie zielona lampka ze popełniłem jakiś drobny mega błąd w diagnostyce.

Turbo zamontowałem ponownie na co znowu straciłem godzinę, uruchomiłem silnik i zacząłem szukać problemu. Po zdjęciu przewodu z gruszki sztanga opadała lecz po załozeniu nie podnosiła sie spowrotem więc odrazu wiedziałem ze cos nie tak jest z N75, podczas logowania 11BS zawór podciągał do góry a przy wyłanczaniu opadał ok 5mm i spowrotem sie podnosił, przegrzebałem całe podcisnienie, wiązkę zasilającą N75 i nie znalazłem kompletnie nic.

Wkur.... całą sytuacją po jakiś 2-3 godz szukania dostałem olśnienia jakiś paprak odwrotnie podłączył podcisnienie do N75, na zasilaniu było wyjście a na wyjsciu zasilanie i efekt był taki ze po odpaleniu sztanga podnosiła sie na maxa ale stała cały czas w górze po spuszczeniu podcisnienia aby sztanga wciągneła sie ponownie trzeba było dodać gazu. Po prawidłowym podłączeniu turbo zaczeło pracować, przez własną głupotę i pewnośc zapieczonych kierownic nie sprawdziłem najprostszej rzeczy mordowałem sie pół dnia a z faktu ze nic nie wymieniłem poza niepotrzebny wyciągnięciem turba zarobiłem 50zł, mimo ze klient wyjechał zadowolony i uśmiechnięty ja jestem wkur do dziś ze dałem sie zrobić w konia na takiej pier**le.

Opublikowano

Jesteś teraz bogatszy może nie o kase ale o doświadczenie i następnym razem weźmiesz pod uwagę że różni ludzie grzebią przy autach :decayed:

Opublikowano

Opisałem całą sytuacje aby inni nauczyli sie na mojej głupocie ze zawsze trzeba zaczynać od najprostszych rozwiązań.

Opublikowano

Spoko i to się ceni. Czasami rutyna gubi.

Masz jakiś manual jak w najprostszy sposób wytargać turbo?

Opublikowano

Było kiedyś opisywane i są nawet gdzies foty, sprawa jest dość prosta dla mnie jedynym problemem a bardziej dłubaniną jest podłaczenie dolnego przewodu olejowego.

Opublikowano

Panowie Prosze o pomoc

mam a4 2000r 1,9TDI AJM z przebiegiem 273 tyś ( pewny udokumentowany ale to mało istotne)

Od paru dni samochód słabo pali do tej pory odpalał po 1 obrocie rozrusznika a teraz trzeba go kręcić 1-2s przy tym słychać jakby pracował na sucho.

Jak zaskoczy pracuje idealnie bez najmniejszego zarzutu.

Wyczytałem że to znany problem z pompą vacum i tu pojawia się moje pytanie.

Czy w takie sytuacji wystarczy wymiana uszczelnień ( pompa jest sucha nigdzie niema wycieku)?

Czy pompa może mieć wpływ na hamulce od momentu kupna ( 2.5r temu) występuje dziwne zachowanie przy delikatnym hamowaniu występuje efekt jakby coś podnosiło ciśnienie w układzie. hamulce działają wtedy gwałtownie co jest wkurzające ale da się z tym jeździć.

Opublikowano (edytowane)

Witam, ja również chciałem poprosić Was o pomoc, podczas wymiany filtra powietrza w Audi a4 b5 ajm 1.9 tdi 2000r. zauważyłem że spod jednego z węży wycieka olej rozchodzi się o to że nie wiem od czego jest ten waż, przeszukałem różne fora, próbowałem również odszukać tą część w programie Etos bezskutecznie. Dopiero w tym poście natknąłem się na zdjęcie które prezentuje między innymi ten wąż http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/1828f45ab0cbd0e2. Ktoś pomoże i podpowie od czego jest ten wąż??

Edytowane przez avatar1221
Opublikowano

Witam, ja również chciałem poprosić Was o pomoc, podczas wymiany filtra powietrza w Audi a4 b5 ajm 1.9 tdi 2000r. zauważyłem że spod jednego z węży wycieka olej rozchodzi się o to że nie wiem od czego jest ten waż, przeszukałem różne fora, próbowałem również odszukać tą część w programie Etos bezskutecznie. Dopiero w tym poście natknąłem się na zdjęcie które prezentuje między innymi ten wąż http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/1828f45ab0cbd0e2. Ktoś pomoże i podpowie od czego jest ten wąż??

słabo szukałeś

to jest wąż odpowietrzający warto go wymienić przy wymianie vacum koszt jakies 70 zł

038 121 473

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...