Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana filra powietrza, czyszczenie przepustnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was jako, że zakończyłem walki z wymianą fisu i tempo. Miałem odpięty akumulator i po jeździe próbnej odniosłem wrażenie, że obroty lekko falują więc ku swemu utrapieniu ( szlak by to trafił) wymyśliłem, że wyczyszczę przepustnicę przed adaptacją. Oj nie jest to zadanie łatwe, gdyż miejsca jest mało a jak jakiś młotek obróci zaciski przewodów w stronę podwozia to można sobie w głowę strzelić.

Cały opis i zdjęcia wrzucę w późniejszym terminie, gdyż jest późno a Święta na karku :)

---------- Post dopisany at 22:48 ---------- Poprzedni post napisany at 22:18 ----------

1) odkręcamy 2 śruby trzymające filtr + ja odkręciłem 4 sztuki przy tym el. przed filtrem

image.jpg

2) tu po zdjęciu

image.jpg

3) kolejny element do zdjęcia trzyma go obejma z 2 stron i taki "trzpień " z tworzywa od spodu -schodzi jak sie ten el. do góry pociągnie delikatnie

image.jpg

4) tu widać już przepustnicę ( zdjęcia robiłem w odwrotnej kolejności tu jest czysta) wypinamy 1 kostkę , ściągamy trzy wężyki i odkręcamy 4 śruby-torx

image.jpg

5) pomiędzy przepustnicą a tym el. który ją trzyma jest metalowa uszczelka trzeba o niej pamiętać

image.jpg

6) no to zdjęcia z gatunku przed i po :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Adaptacja by ADAKO

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg. (u mnie było 2089 chyba)

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Nastawy podst. - 04]

Wybierz grupę "060".

[idź!]

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:

"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.

System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF

[Gotowe, powrót]

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

Opublikowano

dzieki za fotostory, teraz napewno zabiore sie za czyszczenie przepustnicy bo po 11 latkach to napewno nie jest czysta, teraz pytanie kiedy nalezy a kiedy nie warto zabierac sie za to? sa jakies wyrazne objawy kiedy nalezy wykrecic i wyczyscic przepsutnice? i co daje taki zabieg?

Opublikowano
Przepustnica - cz. 1 do czego służy :) Ja czyściłem przy okazji wymiany filtra powietrza po zakupie auta . Wyczyścić zawsze warto .
Opublikowano

Z falowaniem obrotów mam podobnie. Zabrałem się za czyszczenie ale tylko lekko przetarłem początek przepustnicy. Wynik taki, że obroty falują a czesto nawet zacinają sie na 3 sekundy na poziomie 1500 lub 2000. Co mam teraz zrobić?? Kiedy adaptuje się przepustnice?

Opublikowano

Witam wszystkich czy zwyklym kablem z viakan ktos wykonywał adaptację przepustnicy?

czy po odłączeniu akumulatora trzeba wykonać ponownie adaptację przepustnicy???

Opublikowano

Witam wszystkich czy zwyklym kablem z viakan ktos wykonywał adaptację przepustnicy?

czy po odłączeniu akumulatora trzeba wykonać ponownie adaptację przepustnicy???

Czytałem że jak po włączeniu zapłonu słychać takie ciche piszczenie, to trzeba poczekać około 30 sekund, jak po tym czasie słychać cyknięcie, tzn. że się sama zaadaptowała.

U mnie za każdym razem po włączeniu zapłonu piszczy i cyka :kwasny:

Opublikowano

Jest możliwość diagnostyki działania przepustnicy przy pomocy vag-com ?

Opublikowano

Kompem  możesz zczytać błędy zrobić adaptację sprawdzić jej procentowe położenie.

Opublikowano

Witam, nie posiadam VAGa a chciałbym wyczyścić przepustnice. Czy mogę z 50km zrobić bez adaptacji? I jeszcze 1 sprawa, ile kosztuje taki najprostszy VAG abym mógł sprawdzić błędy i zrobić adaptacje przepustnicy.

Opublikowano
Dnia 5.01.2016 o 20:17, bobasxx napisał:

U mnie za każdym razem po włączeniu zapłonu piszczy i cyka

No właśnie jak to ma być dokładnie? Przy każdym odpalaniu silnika powinno być słychać cykanie przepustnicy??

Opublikowano
W dniu 4.03.2017 o 23:15, reganajax napisał:

Witam, nie posiadam VAGa a chciałbym wyczyścić przepustnice. Czy mogę z 50km zrobić bez adaptacji? I jeszcze 1 sprawa, ile kosztuje taki najprostszy VAG abym mógł sprawdzić błędy i zrobić adaptacje przepustnicy.

za 50 zł kupisz kabel z oprogramowaniem. Do tego jakiś vag-com i działasz.

Opublikowano

Wow kolego... po jakim przebiegu tak wygląda przepustnica? Ja mam ponad 270k łykał opary oleju przed odmę garściami, a przepustnica czyściutka była - wątpię, żeby ktoś tam zaglądał, bo autko było dość zapuszczczone.

Opublikowano

No ja ciekawy jestem czy to tak działa bo słyszałem opinie że po odpięciu akumulatora pierw przed wyciągnięciem przepustnicy i odpieciem jej zasilania od wtyczki nie trzeba ją wtedy adaptować? 

Opublikowano (edytowane)

Nic nie trzeba. Jak masz fabrycznie nową to tak, ewentualnie jak rozbierałeś mechanizm żeby go wyczyścić.

Edytowane przez Langista

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...