Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana podpory wału quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam gdzieś fote mojej podpory później poszukam, tzn może jutro

Opublikowano

A w tej podporze są jakieś oryginalne nakrętki które należy wyciąć?

Opublikowano

tak wyglada obecnie moja podpora, plus jest taki ze nie jest to chinski zamiennik tylko lemforder, a dwa ze jest regulowana we wszystkich plaszczyznach

k8f7.jpg

a 3, pasuje pod ori lozysko naturalnie

Opublikowano
ja kupowałem za 150 z przesyłka jak narazie jest git

Ja tez kupiłem na allegro za 150 zł, 2 lata temu, przez ten czas nakręciłem 60 tysi i podpora z łożyskiem do wymiany.:kwasny: Dlatego zastanawiam się nad tym wynalazkiem pioterosa

Opublikowano

Najważniejsze to żeby nie była ani za miękka ani za twardą i żeby łożysko pasowało resztę da Sie dopasować

Opublikowano

Ja wykombinowałem coś takiego, ze starej podpory wziąłem, ten wspornik ta niby taka omega i przyspawałem do nowej podpory z omegi, spawanie długo zajmuje, bo bałem się żeby nie uszkodzić gumy.

Zobaczymy ile polata, jak dla mnie to guma jest trochę za miękka, w oryginalnym była zdecydowanie sztywniejsza.

8d6q.jpg

wuct.jpg

Opublikowano

tez tak kombinowalem, ale balem sie ze spawy puszcza z czasem i ze uszkodzi sie guma od goraca

wiec mam na sruby a plus jest taki ze przy ewentualnej wymianie wszystko jest odkrecalne i w dodatku regulowane

Opublikowano (edytowane)

Odgrzebałem trochę temat ale chcę się podzielić swoimi doświadczeniami odnośnie wymiany podpory.

Zamówiłem podporę w sklepie z częściami firmy TED-GUM- tylko taka dostępna w sklepie 130 zł. Na pierwszy rzut oka dość dobrze wyglądała jednak łożysko jakie tam montują to zwykłe łożysko 6006 które wymiary zewnętrzne i wewnętrzne są ok czyli 55x30 ale szerokość jest nieprawidłowa bo 13mm a u nas siedzi 15,5mm. Zamówiłem łożysko FAGA z linku który podał pioteros we wcześniejszym poście czyli kolejne 35 zł. Po zdemontowaniu podpory z auta i porównaniu z TED-GUM widać niewielką różnicę w kształcie nóżek podpory jednak można sobie z tym poradzić dobraniem odpowiednich podkładek pod mocowanie podpory. Po montażu nowej podpory w przedziale 65-75 km/h odczuwalne drgania całej budy., poniżej i powyżej tej prędkości jest ok. Guma w porównaniu z oryginałem jest twardsza więc postanowiłem nawiercić kilka otworów po obwodzie. Drgania ustąpiły w 80%, praktycznie niewyczuwalne jednak podpora pewnie długo nie wytrzyma po modyfikacjach. Szukam teraz albo wału z oryginalną podporą w dobrym stanie, albo rezanie wyciągniętej podpory czyli wykorzystanie nóżek i dospawanie podpory od omegi A oczywiście lemfordera.

I teraz pytanie do pioterosa czy podpora z omegi którą montował jest dość miękka i nie przenosi drgań na karoserię?

Podpora wymieniona na tą z Omegi A, niestety nie lemforder bo nigdzie nie mogłem dostać i zamówiłem SWAGa i łożysko FAG. Podpora spawana punktowo do oryginalnych nóżek ze starej podpory.

Efekt końcowy- zero wibracji. :naughty:

Edytowane przez szper11
Opublikowano

Dajcie namiary na sprawdzone czesci-zamontowane

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam jest taka możliwość że po zmianie na jednomas mechanik źle zmontował wał i przez to mam wibracje w przedziale 1800-3000rpm gdy samochód ma duże obciążenie, np na 4b gdy mu wcisnę przy 2000rpm pedał w podłogę.
Wiadomo że wtedy auto ma duże obciążenie i występują wibracje przenoszące się w stronę tyłu.

Opublikowano

Witam jest taka możliwość że po zmianie na jednomas mechanik źle zmontował wał i przez to mam wibracje w przedziale 1800-3000rpm gdy samochód ma duże obciążenie, np na 4b gdy mu wcisnę przy 2000rpm pedał w podłogę.

Wiadomo że wtedy auto ma duże obciążenie i występują wibracje przenoszące się w stronę tyłu.

Jeżeli nie rozdzielił wału na dwie części to nie ma takiej możliwości, a przy demontażu skrzyni nie rozdziela się wału na 2 części. Tak nawiasem mówiąc, polecam zmienić styl jazdy, przy 2 tysiącach na wysokim biegu nie dusi się do dechy tylko redukuje, wcześniej wibracje rozwalanego silnika gasiła dwumasa, teraz nie gasi ich nic, więc przenoszą się dalej na karoserię.

Opublikowano

Tylko że tak sie dziej na 2 i 3 już na wysokich biegach tak nie robię tylko redukuje.
muszę wrzucać z 1-2 po wyżej 2700rpm wtedy jest git
2-3 powyżej 3800rpm

Tylko że to według mnie są za duże obroty szczególnie na zimnym

Opublikowano

Ja miałem,  wszystko tureckie albo dalekowschodnie zamienniki. Guma raczej jest ok, ale łożysko jakościowo bez szału, lepiej je wymienić przed montażem na markowe.

Opublikowano

Dobrze wiedzieć, masz jakiś namiar na dobre łożysko ?

Opublikowano

Ja wymieniałem podporę i założyli mi łożysko FAG oznaczeń nie znam niestety.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Witam,

Buczy mi wał jak jadę ale nie mam wibracji. Myślicie że muszę wymieniać podporę czy wystarczy łożysko?

Opublikowano

dużo Cie to kosztowało? jeszcze jeżdżę tak choć te wibrację coraz bardziej mnie irytują a stało się to z dnia na dzień może za dużo zimowych szaleństw, chyba zamówię tą podporę i zrobię tak pisaliście przed wymianą zmienię łożysko, na to FAG

Opublikowano

Czy ktoś może podrzucić gdzie kupić jakąś w miarę dobrą podporę? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...