miscuzi Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Koszt wymiany dwumasy i sprzęgła z robocizną to okolo 2500 zł. Kolega, który siedzi troche w mechanice powiedział mi ze moge to zrobic za około 1000 zł wsadzając zwykłe koło zamachowe. Co o tym sądzicie ?
sebek969.86 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Można tak zrobić tylko pytanie po co? robota ta sama koszt, kompletu sprzęgła koła dwumasowego jest nie wiele droższy niż sztywnego a przyjemność z jazdy o wiele lepsza coś ten kolega za bardzo prze sadził z tą ceną.
goldi Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 koszt wymiany sprzegła to 1650 zł tyle płaciłem w tamtym roku za sachs robota moja tak trzeba doliczyc 350 zł piszą że drgania przechodzą na zwykłym sprzęgle ale jak nie włożysz to sie nie przekonasz
matyss___ Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 ja wsadzilem kiedys sztywne koło valeo i waliło mi na bude ..spowrotem wsadziłem dwumase....ktora juz zaczyna klekac ehh zastanawiam sie nad sprzegłem od awxa
viktor098 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 a jo mom wsadzone do afn zwyle potym jak się dwumas skaczyl i papierdzielal silnikiem ijest elegancko wyszlo 800+350 robione jakiś miesiąc temu
wydra Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Można tak zrobić tylko pytanie po co? robota ta sama koszt, kompletu sprzęgła koła dwumasowego jest nie wiele droższy niż sztywnego a przyjemność z jazdy o wiele lepsza coś ten kolega za bardzo prze sadził z tą ceną. tu się nie do końca zgodze. "przyjemnośćą" dla jednego będzie płynne miekkie przełączanie biegów, a dla drugiego np wiecej momentu z dołu i szybsza reakcja na gaz, po programie reakcja naprawdę jest inna przy zmianie biegów, nie przesadzajmy na sztywnym kole aż takiego dyskomfortu nie ma. Inaczej też się rusza autem - czuć że ma jak by więcej mocy już przy 1000obr
Kowi87 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 SZTYWNE KOŁO + SPRZĘGŁO VW PASSAT SKODA AUDI A4 A6 (3139182840) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. takze z robotą z 1500zł wychodzi, ale nie spodziewałbym sie tych większych momentów i jakiejś mega wytrzymałosci na mody, sprzegło trzeba wzmacniać wtedy i koszt wychodzi jak dwumas z AWXem... jak dawke paliwa podniesiesz to i na dwumasie czuc że ma wiecej mocy:wink:
keepper45 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 mialem dwumase ale wyrzuciłem z powodów: kończącej sie dwumasy (350 000 km) uszkodzonego docisku. Wstawiłem sztywne koło z używanym sprzęgłem i różnicy praktycznie nie ma. Koszt 500 zł za wszystko. AFN motor, skrzynia DHF,
wydra Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 SZTYWNE KOŁO + SPRZĘGŁO VW PASSAT SKODA AUDI A4 A6 (3139182840) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. takze z robotą z 1500zł wychodzi, ale nie spodziewałbym sie tych większych momentów i jakiejś mega wytrzymałosci na mody, sprzegło trzeba wzmacniać wtedy i koszt wychodzi jak dwumas z AWXem...jak dawke paliwa podniesiesz to i na dwumasie czuc że ma wiecej mocy:wink: to z aukcji to pewnie używane koło i sprzęgło firmy SRL czyli made in china sprzedawane przez hurtownie POLCAR lepiej znaleźć koło z audi 80 tdi 1z lub z 2.0 benzyna - 100-150zł max i kupić sprzęgło np sachsa za 500-600, pewnym jest ze 360-380NM trzyma bez problemu, myślę że AWX wiele więcej nie wytrzyma, jak chesz/planujesz więcej to jest jeszcze opcja dwumasu 240mm z AVF/BRD z samego podnoszenia dawki mocy wiele nie przybędzie chodziło mi o to że po programie czy przy robieniu programu nie ma strachu że dwumasa zacznie się tłuc
Kowi87 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 ale sprzęgło z 1Z nie wytrzyma takich momentów na długą mete, już pare osób to doświadczyło:wink:, no ale jako zamiennik pod sam program czy bez to jak najbardziej OK, choć dobre jakosciowo cenowo wychodzi porównywalnie do dwumasu:wink: co innego w poprzeczniaku
wydra Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 do koła z 1z, można założyć sprzęgło z a4 ahu z pierwszych roczników, gdzie nie było jeszcze dwumasu, słyszałem ze docisk ma mocniejszy
trepek Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Z tego co widziałem po numerach sprzęgła i rocznikach to wychodzi, że każde AHU miało dwumasę. Tylko 1Z był na jednomasie (jednomasa do 1997r).
radioo11 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Z tego co widziałem po numerach sprzęgła i rocznikach to wychodzi, że każde AHU miało dwumasę. Tylko 1Z był na jednomasie (jednomasa do 1997r). kolego nie do konca poczatkowa seria AHU z 1997roku miala jednomasa sam mam takie auto padlo mi sprzeglo i zakupilem komplet do dwumasa a tu zonk sciagam skrzynke a tu nie ma dwumasy,dowiedzialem sie w aso ze do pewnego numeru vin szly na sztywnym kole potem juz dwumasy.
wydra Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 dokładnie, pierwsze roczniki passata/a4 AHU nie miała dwumasy. Można sprawdzić w etce
Kowi87 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 na lekkim? ponad 200 znosi u Piotrka98igo już długi czas i paru innych kręcących koło 200ps bez zajeknięcia:wink:
Kowi87 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 na tuningu sie nie oszczedza, jak zaczniesz ciac koszty to sie szybko przejedziesz:wink: no ale wątek nie o tym, takze jako zamiennik taki jednomas sie nadaje, choć ja nie jestem jego zwolennikiem
wydra Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 też jestem zdania ze na tuningu sie nie oszczędza, jednak rozmawiamy tu o wozach które często są warte 7-10tysi nie kazdy ma ochote w nie tyle inwestowac dwumas napewno jakiś czas wytrzyma 200KM jeżdząc z głową, ale jednomas bardziej idiotoodporny nie zważając na kwestie finansowe, napewno lepiej, wygodniej jeździć na dwumasie ale ciągle utrzymuje że na sztywnym tragedii nie ma
semi281 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Dwa lata temu zmienialiśmy z bratem w Sharanie, żadnej różnicy nie czułem. Kręci sporo kilosów i nie narzeka. W mojej jak mi padnie dwumas to też sztywniaka zarzucam.
wydra Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 w samochodach z poprzecznym silnikiem jak np wlasnie sharan czy golf jest naprawde lepiej, we wzdłużnych jest większa różnica,
FabbioA4 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 witaj miscuzi, gdybyś chciał do 1.9 AFNa to mam taki zestaw z valeo do sprzedania jednomas+sprzęgło+łożysko+nówki śruby, na zestawie zrobione 8 tys km więc można powiedzieć, że nówka. Za zestaw chcę 750 pln (cena sklepowa ok 1.500 pln), dla klubowicza i fana marki na pewno jeszcze można pogadać. Ja sam jeżdżę na takim zestawie i jest o wiele lepiej, ale mam trochę pomodzone i na chwilę obecną 170 km/390 Nm. Jednak mimo wszystko wydaje mi się, że warto wymienić na jednomas z 2 powodów: 1. Gdyby znowu coś padło to wymieniasz tylko sprzęgło (jednomas się nie psuje) 2. Gdyby pojawiła się potrzeba / chęć na mody (chociażby sam virus) to już masz pewne, że taki zestaw zniesie więcej niż dwumas. Gdybyś był zainteresowany to pisz proszę na priv. Życzę udanych rozwiązań ze sprzęgłem i tylko tych miłych wrażeń z przenoszenia moomentu obrotowego pozdrawiam !
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się