Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Moje prace


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponad 2 godziny tworzyłem relacje i w ostatniej chwili się wysrała - muszę odsapnąć - jestem wściekły.

Opublikowano

Dasz radę, boś gość nie z tej planety :)

Co nas nie zabije to nas wzmocni!!! :grin: i do przodu :thumbup1:

Opublikowano

Miesiąc temu obiecałem Wam relacje, która rozwali system. Czas szybko leci.

Tym razem pokażemy przebieg szkolenia z pełnego zakresu detailingu zewnętrznego łącznie z wet sandingiem oraz nakładaniem powłok kwarcowych.

"Pomocą naukową" była mocno zmęczona życiem Audi A3, która okazała się świetnym obiektem do pracy i zarazem bardzo dużym wyzwaniem, przez fatalnie pomalowane elementy ze wszelkimi możliwymi doległościami:

zgazowanie, wtrącenia, siadający podkład, rysy czy w końcu hologramy oraz "błotnik owiany złą sławą"

Audi po przyjeździe było mocno skurzone i brudne więc pierwszy pre wash

DSC08814_zpsvd3e4xtn.jpg

DSC08816_zpssbsntbww.jpg

DSC08813_zpswq8y0eqq.jpg

Opłukanie, czekamy aż nieco podeschnie i opryski typu owady, smoła, żywica oraz rdza lotna

DSC08818_zpsli0oelkz.jpg

DSC08819_zpsymljpokn.jpg

Drugi pre wash

DSC08822_zps0hk8ncho.jpg

DSC08823_zpszckpyoky.jpg

DSC08824_zpsdxef9gbw.jpg

DSC08825_zpsycctz8kc.jpg

DSC08826_zpsvmodykfh.jpg

DSC08827_zps4rq5krnu.jpg

Po właściwym myciu na dwa wiadra, glinkowaniu, ponownym myciu oraz osuszaniu czas na dokładną inspekcję oraz pomiary grubości powłoki lakierniczej

Zgazowanie lakieru

DSC08829_zpsjgjqnczn.jpg

DSC08830_zpslema3nca.jpg

DSC08831_zpszfo2k3n0.jpg

DSC08833_zpsocbnnfpt.jpg

Szkolenie pełnej korekty zaczynamy od cięcia zestawem 3M

DSC08842_zpshpfck6db.jpg

DSC08843_zpsh0xcwle3.jpg

Pierwsze rezultaty widoczne na 50/50

DSC08848_zpsedftchrh.jpg

DSC08849_zpsyqn1da7c.jpg

Jest nieźle ale to nie poziom pełnej korekty, więc pora na większy kaliber - towarzysz wełniak

DSC08852_zps6vv3ut1c.jpg

DSC08854_zpswjhoa4fm.jpg

Jest lepiej, nawet ruszył część zgazowania i oczywiście pozostawił po sobie spory bałagan

DSC08855_zpsognjizyo.jpg

To jednak nadal nie pełna możliwa korekta, a więc pora na wet sanding maszynowy wykonany systemem Rupesa

DSC08891_zpso2zovypr.jpg

Gradacje 1500 oraz 3000 i mycie

DSC08892_zpshsolw4px.jpg

DSC08893_zpsmvqilduy.jpg

Bałagan jest stosunkowo niewielki

DSC08895_zpsuhkmpyyk.jpg

Jak widać 3000 pozostawia tak dobre wykończenie, że nawet zaczynają pojawiać się odbicia

DSC08894_zpsjqd4vp1u.jpg

DSC08896_zpsqzl5co5o.jpg

Wykończenie Rupesem na padach tnących z mikrofibry

DSC08901_zpsbakd0dmp.jpg

DSC08903_zps3sq7cskk.jpg

Głębsze pozostałe rysy wycinamy miejscowo ręcznie

DSC08910_zpsknxbfozn.jpg

DSC08912_zpsuuran8a5.jpg

DSC08914_zps36itcrfu.jpg

Towarzysz wełniak chętnie uczestniczył w nauce cięcia

DSC08915_zpsx660d9bo.jpg

Jak widać na różnych panelach był potrzebne różne kombinacje

DSC08920_zpsni8uhilq.jpg

DSC08923_zpse0cd0lky.jpg

DSC08926_zpsmq23wqmh.jpg

DSC08927_zpsb0r1cjuh.jpg

DSC08928_zpsioml7p48.jpg

DSC08931_zpsifd89yia.jpg

DSC08931_zpsifd89yia.jpg

DSC08933_zpsrbnsqdmg.jpg

Nauka wet sandingu ręcznego w celu usunięcia mory

DSC08935_zpsfhbhfrwi.jpg

DSC08936_zpsqkubddaa.jpg

Po korekcie mycie w celu usunięcia pyłu, startego lakieru, resztek pasty oraz fillerów

DSC08962_zpsml3dpkpf.jpg

Jak na pierwszy raz Padawan spisał się świetnie - delikatne holo w jednym miejscu

DSC08965_zps8lgllvbf.jpg

Dlaczego nie wolno WYCIERAĆ a należy OSUSZAĆ - dlatego (Na zniszczonych lakierach nikt tego nie zauważy, na lakierze po korekcie widać wszystko)

DSC08967_zpsumnxon09.jpg

Czas na "błotnik owiany złą sławą" Po wyglądzie jest na nim wszystko, rysy, spękania lakieru i nawet miejscowy brak lakieru - tak to wygląda - lepiej tego nie ruszać. Po chwili stwierdziłem, że będzie dla mnie dobrym wyzwaniem, najwyżej polegnę i skończy się lakierowaniem - i tak "tylko do tego się nadaje"

DSC08876_zpstpbkjlko.jpg

DSC08877_zpso9743p9c.jpg

Pełen mat, totalny brak odbić - to tylko pokazuje stopień degradacji lakieru - w porównaniu do wet sandingu gradacją 3000!!!

DSC08879_zpsw0achd3o.jpg

DSC08880_zpspphaiipx.jpg

DSC08878_zps844sjmbl.jpg

Po pełnej korekcie Audi wygląda następująco - tak to ten sam błotnik - jestem dumny

DSC08972_zps1hrlcl8r.jpg

DSC08974_zps5kb2lran.jpg

DSC08976_zpslnogedny.jpg

DSC08978_zpsbjz7hlim.jpg

DSC08982_zpsgtgje0ef.jpg

DSC08983_zpsqx34erik.jpg

DSC08984_zpsuq28heva.jpg

Michał nakłada cleaner pod powłokę Rupesem

DSC08989_zpsijzwuhlx.jpg

DSC08996_zpssb5hcleb.jpg

DSC08999_zpsc8idch7a.jpg

DSC09001_zps9ggjsrvy.jpg

DSC09002_zpsebisb3ha.jpg

Tu nakłada inne cleanery tym razem rotacją, aby poznać jak największą gamę produktów i rodzaju pracy

DSC09010_zpszobu7e0d.jpg

DSC09014_zps7sqdcpcn.jpg

DSC09015_zpsmay3eww4.jpg

Ostateczne polerowanie cleanerów

DSC09025_zpsd0fkzamp.jpg

Aplikacja różnych wosków - głównie ze stajni Zymola i Swissvaxa

DSC09030_zpscpazkvup.jpg

Aplikacja różnych powłok kwarcowych

DSC09034_zpsehlxl8hg.jpg

Jeszcze raz "błotnik owiany złą sławą" tym razem z nowym szajnem

DSC09037_zpsgl7oj6nb.jpg

Pełen efekt końcowy głównie dzięki pracy Michała przy naszej pomocy i opiece

DSC09043_zpsek3vbpy5.jpg

DSC09045_zpspxx7hvap.jpg

Wspaniale uwydatnione piękne ziarno perły

DSC09049_zpsial8f5hm.jpg

DSC09056_zpslugjcx3n.jpg

DSC09057_zpsazhelvsq.jpg

DSC09063_zpsjqv6mduo.jpg

Efekt perły nie był tak widoczny nawet w dniu gdy Audi opuszczało bramy fabryki

DSC09065_zpsjdzdyrpb.jpg

DSC09070_zps2mciqlvy.jpg

DSC09073_zps4dva3g0s.jpg

DSC09083_zps5zr6f2lt.jpg

DSC09092_zpsnnxmemku.jpg

Dlaczego warto pozbyć się mory - dla pięknych, lustrzanych odbić

DSC09098_zpss5esvtbg.jpg

DSC09100_zpsaiu3g1np.jpg

DSC09108_zpszj3r3201.jpg

DSC09110_zpsaeeavb4a.jpg

DSC09113_zpsxnnveoed.jpg

DSC09117_zpsm1x1lui1.jpg

DSC09122_zpsnug41f4f.jpg

DSC09123_zps2wavwhyy.jpg

DSC09126_zpssgux3czi.jpg

DSC09131_zpstalr3rtz.jpg

Tak, tak to też odbicia w lakierze, a nie zdjęcia otoczenia - magia - HOKUS POKUS

DSC09132_zpsljpgqgj0.jpg

DSC09133_zps85ah3gu8.jpg

DSC09140_zpsysy9trnd.jpg

DSC09142_zpsbcqwdnjc.jpg

DSC09143_zpsl8vfiqly.jpg

DSC09147_zpsjnrvv609.jpg

DSC09148_zpscx7qxz1v.jpg

DSC09150_zpssxihxt2k.jpg

DSC09162_zpsmqyitxgm.jpg

DSC09153_zpspm6c84aa.jpg

Niestety mimo pełnego wymycia wszelkich past i fillerów oraz zabezpieczenia powłoką kwarcową właścicielka Audi poinformowała nas, że błotnik zaczyna znowu matowieć. Jak widać "lakiernik" postarał się wyjątkowo, bo nawet spaprał sam lakier, nie tylko jego położenie...

Jeszcze raz niesamowity efekt perły

DSC09067_zpstwr0rn9o.jpg

I na sam koniec zagadka czy to zdjęcie otoczenia czy jej odbicia...

DSC09151_zpss7xlk0jj.jpg

Opublikowano

Ostatnie zdjęcie to zagdaka nie do rozwiązania :D

SZACUNEK za całą robotę.

Opublikowano

Komentarz niepotrzebny, bo efekt końcowy mówi sam za siebie!

!!! M I A Z G A !!!

Opublikowano

Witam :hi:

Jako uczestnik w/w relacji chciałbym zachęcić wszystkie osoby, które zastanawiają się nad odbyciem takiego szkolenia do podjęcia pozytywnej decyzji. Ilość czasu poświęcona na studiowaniu teorii ma się nijak do zdobytej wiedzy praktycznej podczas 30h kursu w Hokus Pokus. Marcin i Paweł dysponują doskonałym zapleczem technicznym o wiedzy już nie wspominając, ponad 40 stron relacji mówi samo za siebie.

P.S. Hokus Pokus ma coś wspólnego z Zakonem Jedi ? :facepalm::)

Opublikowano

:slina: Szczęka mi opadła i nie mogę jej pozbierać :shock3: Masakra Panowie... pozamiataliście...

Opublikowano

Super robota

Opublikowano

Kurcze kiedy ja na to uzbieram.

Opublikowano

:hi: pełen szacunek z wykonaną robotę..

Opublikowano

Czapki z głów! (który to już raz..)

A na końcu jest fotka otoczenia, ha! ;)

Opublikowano

Griffe powiedz proszę jaki mam do mojego Mondeo ( http://a4-klub.pl/index.php?/topic/315765-ford-mondeo-mk-iv-2012r-sport-20-tdci-163km-werjsa-limitowana/) kupić szampon?

Posiadam już:

Rękawice Car Pro

Wosków do auta Soft99 Fusso Coat 12 months Dark)

Nielsen Cyclone APC - to mam ale jeszcze nigdy nie używałem - do kokpitu chyba najlepiej czy do czego?

Z góry dziękuje za pomoc.

Opublikowano

Na tą chwilę zdecydowanie polski ADBL Shampoo.

APC środek czyszczący ogólnego zastosowania.

Opublikowano

Jeszce Cie pomęczę jak mogę - a jaki ręcznik do osuszania? I jaka wielkość, aby starczyło w miarę na całe auto?

Na szybe co kupić jako wycierackzę, albo wosk - nie wiem co stosowac na szyby samochodowe, aby nie zostawialy kropek i dobrze wygladały.


A i jescze jaki cleaner?

Opublikowano

Jak radzicie sobie z odpryskami lakieru przy korekcie..????

Opublikowano

a jaki ręcznik do osuszania? I jaka wielkość

ten jest kox (mamy chyba 5) http://shiningcar.pl/pl/p/ShiningCar-FLOSSY-PRO-Drying-Towel-90x60cm-/1093

Na szybe co kupić jako wycierackzę

http://showcarshine.pl/1001-gtechniq-g3-clear-vision-glass-coat-100ml-.html

albo wosk

zdecydowanie nie...

A i jescze jaki cleaner?

a jaki wosk???

Jak radzicie sobie z odpryskami lakieru przy korekcie..????

nie do konca rozumiem pytanie...

albo nijak poporostu poleruje sie i juz.

albo jak jest takie zapotrzebowanie robimy punktowe zaprawki... kwestia ustalenia z klientem

Opublikowano

Dziękuję ,

Wosk który mam to: Soft99 Fusso Coat 12 months Dark

Jaka glinke polecasz i kiedy się ja stosuje?

Opublikowano

Griffe, zdradzisz jakiego karchera używasz? K5 czy K7? Chcę sobie kupić ale cały czas się waham ;)

Opublikowano

Od kilku sezonów K7.700 - polecam.

Glinkę stosujemy tylko i wyłącznie meguiars'a - średnio dwa razy do roku wypada - ale to zależne jest od wielu rzeczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...