Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana łożyska i tarcz z tyłu - co z pierścieniem ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szykuję mi się wymiana tarcz i klocków z tyłu, przy okazji chcę też wymienić łożysko na nowe (żeby nie musiec tego robić drugi raz) - ale zastanawiam się co z pierścieniami ABS; wymienia się je na nowe czy wydłubuje i wkłada stare? Gdzieś doczytałem że ciężko jest je wyciągnąć bez uszkodzenia; a niestety nie będę tego robił sam więc tym bardziej mam watpliwości czy od razu nie kupic nowych i nie przejmowac się tematem - tym bardziej że walczę z załączającym się przy małych prędkościach ABSem a uszkodzone pierścienie to jedna z możzliwych przyczyn.

Druga sprawa - jeśli kupic to jakie; zamienniki moga być (dev, co o tym myslisz ?) czy tylko ori? hp/maxgear mam za 38 zł; ori około 80 zł za sztukę :/

Opublikowano

jak masz kasę to bierz nowe, ja przy wymianie tarcz wykorzystałem stare i działają więc jak wolisz.

Opublikowano

Niestety czasami udaje się ściągnąć stare ale bardzo często pękają. Ja w mojej starej b5 z jednej strony zdjąłem bez kłopotu z drugiej pękł i kupiłem nowy w aso. Spróbuj ściągnąć stare jak pójdzie to załóż nie pójdzie to będziesz musiał kupić nowe.

Opublikowano

Na pewno nie używaj żadnych ściągaczy, bo je pogniesz. Możesz też wziąć długi płaski śrubokręt i zbijać pierścień delikatnie młotkiem przechodząc po całym jego obwodzie - powinien zejść. Śrubokręt przykładaj blisko osi (żeby nie pokrzywić pierścienia).

Opublikowano

A tyłki szłem tez podcieracie ?

Takie rzeczy zaklada sie tylko nowe.

Opublikowano

Ja robilem palnikiem, metal sie rozszerza, potem obcegami na nowe tarcze i jak bedzie styglo to sie skurczy

Opublikowano
Takie rzeczy zaklada sie tylko nowe.

Pewnie że tak byłoby najlepiej. Oczywiście pod warunkiem że założy część o jakości porównywalnej z oryginałem a nie tandetny zamiennik.

Opublikowano

Zamiennik i ori wygladaja tak samo.

Uzywka jest skorodowana i po demontazu i powtornym montażu

Moga byc bledne wskazania

Opublikowano

Dzięki Panowie za wszyskie wypowiedzi (zwłaszcza Tobie dev); cena zamiennika jest na tyle akceptowalna że pójdę tą drogą.

Opublikowano
Uzywka jest skorodowana i po demontazu i powtornym montażu

Moga byc bledne wskazania

U mnie używka była w dobrej kondycji - kilka ruchów szczotką drucianą spowodowało że wygląda niewiele gorzej jak nowa. Po złożeniu wszystkiego ABS działa bez żadnego zarzutu.

Opublikowano

Może ktoś mnie wyśmieje ale już 2 razy wymieniałem tylne tarcze a pierścień ABS mam cały czas tem sam. ABS cały czas działa bez problemu.

Opublikowano

U mnie niestety nie działa dobrze, więc spróbuję wymiany.

---------- Post dopisany 15-06-2013 at 18:55 ---------- Poprzedni post napisany 01-06-2013 at 14:54 ----------

Update - wymieniłem tarcze, klocki i łożyska z tyłu - założone są też nowe pierścienie; odpukać ale wygląda na to że problem zaskakującego przy minimalnych prędkościach ABSu zniknął :).

Opublikowano

Ciekawe dlaczego.....

Opublikowano

Jak znam życie to mechanik poprawił usadowienie czujników ale może to brudne/zardzewiałe pierścienie były :P

Opublikowano

Witam.

Jak najlepiej założyć nowe pierścienie absu na nowe tarcze tak żeby nie pękły?

Myślałem je nagrzać palnikiem i może by ładnie weszły i później się zacisnęły jak wystygną ale czy to im nie zaszkodzi?

Druga sprawa jaki zastosować smar do łożysk?

Po trzecie czy ta koronka co idzie na nakrętkę musi być nowa bo nie było w zestawie z łożyskami?

Opublikowano

Wsadz tarcze w folii do zamrazarki a pierscieniee do goracego oleju.

Pierscienie same wpadna na swoje miejsce.

Smar zwykly do lozysk tocznych

Koronka nie musi byc nowa.

Opublikowano

Jaki jest numer Czesci pierścienia abs w audi a4 b7 2.0tfsi quattro wersja silnika bul

Pozdr

U mnie jest problem ze mam kontrolkę abs i esp na VAG pokazuje czujnik abs tył lewe koło i czujnik z maglownicy

Czujnik sprawdziłem miernikiem mieści sie w normie i nie odbiega parametrami od strony prawej wiec raczej jest Ok ale gdy kręcę kołem i zagadam do otowru po czujniku pierścień jest nieruchomy wydaje mi sie ze powinien sie kręcić razem z kołem czy mylę sie ?

Bo jak to nie pierścień to bede musiał szuakac dalej czyli moze moduł w kierownicy albo czujnik w maglu

Chyba ze macie podpowiedzi

??

Opublikowano

Jak pierścień się nie kręci to jak czujnik ma zczytywac pradość koła. Sprawdź co z pierścieniem i wymień w razie potrzeby

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...