Mike_D Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Szykuję mi się wymiana tarcz i klocków z tyłu, przy okazji chcę też wymienić łożysko na nowe (żeby nie musiec tego robić drugi raz) - ale zastanawiam się co z pierścieniami ABS; wymienia się je na nowe czy wydłubuje i wkłada stare? Gdzieś doczytałem że ciężko jest je wyciągnąć bez uszkodzenia; a niestety nie będę tego robił sam więc tym bardziej mam watpliwości czy od razu nie kupic nowych i nie przejmowac się tematem - tym bardziej że walczę z załączającym się przy małych prędkościach ABSem a uszkodzone pierścienie to jedna z możzliwych przyczyn. Druga sprawa - jeśli kupic to jakie; zamienniki moga być (dev, co o tym myslisz ?) czy tylko ori? hp/maxgear mam za 38 zł; ori około 80 zł za sztukę :/
kaczmar13 Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 jak masz kasę to bierz nowe, ja przy wymianie tarcz wykorzystałem stare i działają więc jak wolisz.
.Pablo. Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Niestety czasami udaje się ściągnąć stare ale bardzo często pękają. Ja w mojej starej b5 z jednej strony zdjąłem bez kłopotu z drugiej pękł i kupiłem nowy w aso. Spróbuj ściągnąć stare jak pójdzie to załóż nie pójdzie to będziesz musiał kupić nowe.
Ckamil89 Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Kolego, podgrzej je palnikiem i zejdą bez problemu, u mnie tak mechanik robił i zeskoczyły bez problemu
lutas Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Na pewno nie używaj żadnych ściągaczy, bo je pogniesz. Możesz też wziąć długi płaski śrubokręt i zbijać pierścień delikatnie młotkiem przechodząc po całym jego obwodzie - powinien zejść. Śrubokręt przykładaj blisko osi (żeby nie pokrzywić pierścienia).
Dev Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 A tyłki szłem tez podcieracie ? Takie rzeczy zaklada sie tylko nowe.
Chadury89 Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Ja robilem palnikiem, metal sie rozszerza, potem obcegami na nowe tarcze i jak bedzie styglo to sie skurczy
lutas Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Takie rzeczy zaklada sie tylko nowe. Pewnie że tak byłoby najlepiej. Oczywiście pod warunkiem że założy część o jakości porównywalnej z oryginałem a nie tandetny zamiennik.
Dev Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Zamiennik i ori wygladaja tak samo. Uzywka jest skorodowana i po demontazu i powtornym montażu Moga byc bledne wskazania
Mike_D Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 Dzięki Panowie za wszyskie wypowiedzi (zwłaszcza Tobie dev); cena zamiennika jest na tyle akceptowalna że pójdę tą drogą.
lutas Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Uzywka jest skorodowana i po demontazu i powtornym montażuMoga byc bledne wskazania U mnie używka była w dobrej kondycji - kilka ruchów szczotką drucianą spowodowało że wygląda niewiele gorzej jak nowa. Po złożeniu wszystkiego ABS działa bez żadnego zarzutu.
wojtek79 Opublikowano 31 Maja 2013 Opublikowano 31 Maja 2013 Może ktoś mnie wyśmieje ale już 2 razy wymieniałem tylne tarcze a pierścień ABS mam cały czas tem sam. ABS cały czas działa bez problemu.
Mike_D Opublikowano 15 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2013 U mnie niestety nie działa dobrze, więc spróbuję wymiany. ---------- Post dopisany 15-06-2013 at 18:55 ---------- Poprzedni post napisany 01-06-2013 at 14:54 ---------- Update - wymieniłem tarcze, klocki i łożyska z tyłu - założone są też nowe pierścienie; odpukać ale wygląda na to że problem zaskakującego przy minimalnych prędkościach ABSu zniknął .
Mike_D Opublikowano 15 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2013 Jak znam życie to mechanik poprawił usadowienie czujników ale może to brudne/zardzewiałe pierścienie były
dziadekM Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Witam. Jak najlepiej założyć nowe pierścienie absu na nowe tarcze tak żeby nie pękły? Myślałem je nagrzać palnikiem i może by ładnie weszły i później się zacisnęły jak wystygną ale czy to im nie zaszkodzi? Druga sprawa jaki zastosować smar do łożysk? Po trzecie czy ta koronka co idzie na nakrętkę musi być nowa bo nie było w zestawie z łożyskami?
Dev Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Wsadz tarcze w folii do zamrazarki a pierscieniee do goracego oleju. Pierscienie same wpadna na swoje miejsce. Smar zwykly do lozysk tocznych Koronka nie musi byc nowa.
Rado83 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Jaki jest numer Czesci pierścienia abs w audi a4 b7 2.0tfsi quattro wersja silnika bul Pozdr U mnie jest problem ze mam kontrolkę abs i esp na VAG pokazuje czujnik abs tył lewe koło i czujnik z maglownicy Czujnik sprawdziłem miernikiem mieści sie w normie i nie odbiega parametrami od strony prawej wiec raczej jest Ok ale gdy kręcę kołem i zagadam do otowru po czujniku pierścień jest nieruchomy wydaje mi sie ze powinien sie kręcić razem z kołem czy mylę sie ? Bo jak to nie pierścień to bede musiał szuakac dalej czyli moze moduł w kierownicy albo czujnik w maglu Chyba ze macie podpowiedzi ??
.Pablo. Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Jak pierścień się nie kręci to jak czujnik ma zczytywac pradość koła. Sprawdź co z pierścieniem i wymień w razie potrzeby
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się