Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 ADR ADP Termostat


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

trzeba vagiem sprawdzić czy czujnik temperatury nie padnięty

Opublikowano

Jak układ jest odpowietrzony i po czasie znowu się zapowietrza to najprawdopodobniej uszczelka pod głowica.

Tak miał jeden mój znajomy ale w bmw...

Opublikowano

Witam

Podepnę sie tez pod wątek. U mnie w audi jak wracałem nią z Niemiec wskazówka na blacie pokazywała ciągle 60stopni inaczej mówiąc nawet nie drgnęła. Momentami potrafiła wskazać 90stopni po czym znowu spać do 60. Po przyjechaniu do Polski podpiąłem u kumpla vag'a i od razu wyskoczył błąd czujnika

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

czyli do wymiany czujnik. Zakupiłem zatem nowy nie pamiętam koloru ale napewno 4 pinowy i wskazóweczka na blacie od razu zaczęła pracować tak jak powinna. Zaciekawiła mnie jedna rzecz, mianowicie na blacie pokazywało około 88 mówiąc inaczej zawsze brakowało ciut do 90stopni. Podpiąłem wiec VAg'a raz jeszcze i testowałem temperaturę na postoju i podczas jazdy i zawsze było to w granicach 80stopni i taki sam wynik max 84stopnie pokazuje na kanale 49 klimatronica. Za dwa dni czeka mnie wymiana rozrządu wiec przy okazji zmieniam termostat gdyż wszystko wskazuje na to, że za szybko się otwiera.

Wynika wiec z tego tyle, że jeśli na blacie ciągle wskazówka na 60 stopniach to do wymiany czujnik temperatury, jeśli jest mniej niż 90 stopni na blacie i Vag nie pokazuje błędu czujnika to znaczy ze do wymiany termostat.

pozdrawiam

Opublikowano

Witam was :> dzisiaj miałem taki e dziwne zdarzenie mianowicie wszystko jest ok a tu nagle podczas jazdy temperatura spada mi do 60 na blacie a na klima 30 a po chwili leci do góry do 90 na blacie i na klimie 95 i tak kilka razy co to może być a termostat wymieniłem 2 tygodnie temu na ori :confused4:

Opublikowano

Witam was :> dzisiaj miałem taki e dziwne zdarzenie mianowicie wszystko jest ok a tu nagle podczas jazdy temperatura spada mi do 60 na blacie a na klima 30 a po chwili leci do góry do 90 na blacie i na klimie 95 i tak kilka razy co to może być a termostat wymieniłem 2 tygodnie temu na ori :confused4:

Czujnik?

Opublikowano

Witam

Podepnę sie tez pod wątek. U mnie w audi jak wracałem nią z Niemiec wskazówka na blacie pokazywała ciągle 60stopni inaczej mówiąc nawet nie drgnęła. Momentami potrafiła wskazać 90stopni po czym znowu spać do 60. Po przyjechaniu do Polski podpiąłem u kumpla vag'a i od razu wyskoczył błąd czujnika

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

czyli do wymiany czujnik. Zakupiłem zatem nowy nie pamiętam koloru ale napewno 4 pinowy i wskazóweczka na blacie od razu zaczęła pracować tak jak powinna. Zaciekawiła mnie jedna rzecz, mianowicie na blacie pokazywało około 88 mówiąc inaczej zawsze brakowało ciut do 90stopni. Podpiąłem wiec VAg'a raz jeszcze i testowałem temperaturę na postoju i podczas jazdy i zawsze było to w granicach 80stopni i taki sam wynik max 84stopnie pokazuje na kanale 49 klimatronica. Za dwa dni czeka mnie wymiana rozrządu wiec przy okazji zmieniam termostat gdyż wszystko wskazuje na to, że za szybko się otwiera.

Wynika wiec z tego tyle, że jeśli na blacie ciągle wskazówka na 60 stopniach to do wymiany czujnik temperatury, jeśli jest mniej niż 90 stopni na blacie i Vag nie pokazuje błędu czujnika to znaczy ze do wymiany termostat.

pozdrawiam

mialem identyczna sytuacje jak ty. wymienilem czujnik, a potem termostsat i jest ok.

Opublikowano

witam ponownie nie moge sobie poradzic z tą temperaturą podczas jazdy wacha sie na klimatroniku od 100 c do 105c dzis ponownie odpowietrzałem układ ale nadal jest to samo,na vagu błędów zero ,jakies podpowiedzi???termostat ori płyn g-12plus

Opublikowano

czaja77 czy przy tej temp. którą podałeś gotuje się płyn i nie ma ogrzewania jeśli tak to albo uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica. Miałem ten sam problem co ty i po długotrwałych bojach okazało się że głowica jest pęknięta.

Opublikowano

nie płyn jest gorący i ogrzewanie jest lux. :confused4:

Opublikowano

Witam. Chcialem uzyskac pomoc. Bo mam taki problem ze swoim autkiem. przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach rosnie mi temperatura silnika. Podczas jazdy wszystko jest ok wskaznik pokazuje 90 stopni a jak tylko wyrzuce na luz od razu zaczyna rosnac temperatura, a po ponownym wrzuceniu biegu spowrotem wyrownuje sie do 90 stopni... kombinowalem juz na wiele sposobow i jak do tej pory nie udalo mi sie wyeliminowac tej usterki;/ wymienilem termostat na nowy, pompe wodna tak samo... podlaczalem pod komputer i nadal jest tak samo.... nie mam pojecia co to moze byc.... podejrzewam ze moze uszczelka pod glowica ale do konca nie jestem pewny... pytalem sie kilku osob to kazda niby mowila ze uszczelka ale nie koniecznie, ze i glowica moze byc peknieta. wiec sam juz nie wiem czy mam sie zabierac za wymiane uszczelki czy jednak nie... bo jest jeszcze taka sprawa ze nie mam pelnego obiegu plynu chlodzacego, gorny przewod jest goracy a dolny calkowicie zimny, to moze byc tym spowodowane? pomożcie....

Opublikowano

a co powiecie na to blok pomiarowy 03 okienko 3 tem do 105c i wlasnie około 102 do 104 c u mnie pokazuje na vagu

Audi A4 (8D)

;

; Komponente: Motorelektrnik (#01) - ADR (< 06/1996)

;

; T/N: 8D0-907-55?-??

;

; beinhaltet Messwertgruppen und Codierung

;

; This file is part of a redirection package,

; make sure you have all of the following files.

;

; 8D-01.LBL

; 8D0-907-557-ADP.LBL

; 8D0-907-557-ADR.LBL

; 8D0-907-557-AEB.LBL

; 8D0-907-55x-AEB.LBL

;

; erstell am 03.08.2005 von Sebastian Stange ([email protected])

;

; letzte Änderung: 03.08.2005

;

; benötigt VAG-COM 405.0 oder neuer

;

;

;---------------------------------------------------

;

; Messwertgruppen Informationen

;

;---------------------------------------------------

;

;

000,1,Kühlmitteltemperatur,Sollwert 170...204 (80...105 °C)

000,2,Motorlast,Sollwert: 20...55 (1.0...2.5 ms)

000,3,Motordrehzahl,Sollwert: 76...96 (720...960 U/min)

000,4,Batteriespannung,Sollwert: 176...212 (12...14.5 V)

000,5,Drosselklappenwinkel,Sollwert: 0...12 (0..5 °)

000,6,Regelwert Leerlaufluftmasse,Sollwert: 112...144 (-4...+4 kg/h)

000,7,Lernwert Leerlaufluftmasse,Sollwert: 112...144 (-4...+4 kg/h)

000,8,Lambda-Regelwert,Sollwert: 115...143 (-10...+10 %)

000,9,Lambda-Lernwert (adaptiv),Sollwert: 243...255 / 0...13 (-0.64...+0.64 %)

000,10,Lambda-Lernwert (mult.),Sollwert: 118...138 (-8...+8 %)

;

001,0,Grundfunktionen

001,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min

001,2,Motorlast,,Sollwert: 1.0...2.5 ms

001,3,Drossel-,klappenwinkel,Sollwert: 0...5 <°

001,4,Züdwinkel,,Sollwert: 12 °v.OT

;

002,0,Grundfunktionen

002,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min

002,2,Theoretische,Einspritzzeit,Sollwert: 1.0...2.5 ms

002,3,Korrigierte,Einspritzzeit,Sollwert: 2.0...5.0 ms

002,4,angesaugte,Luftmasse,Sollwert: 2.0...4.0 g/s

;

003,0,Grundfunktionen

003,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min

003,2,Batterie-,spannung,Sollwert: 12.0...14.5 V

003,3,Kühlmittel-,temperatur,Sollwert: 80...105 °C

003,4,Ansaugluft-,temperatur,19.5 °C = Ersatzwert bei Fehler an G42

;

004,0,Leerlaufeinstellung

004,1,Drossel-,klappenwinkel,Sollwert: 0...5 <°

004,2,Leerlaufluftm.,(Leerlauf),Sollwert: -1.1...+1.1 g/s

004,3,Leerlaufluftm.,(Last),Sollwert: -1.7...+1.7 g/s

004,4,Betriebszustand,,Wertebereich: Leerlauf/Teillast/Vollast/Schub/Anreicherung

;

005,0,Leerlaufstabilisierung

005,1,Motordrehzahl,IST-Wert,Sollwert: 820...900 U/min

005,2,Motordrehzahl,SOLL-Wert,Sollwert: 820...900 U/min

005,3,Leerlaufregler,,Sollwert: -10...+10 %

005,4,Luftmasse,,Sollwert: 2.0...4.0 g/s

;

006,0,Leerlaufstabilisierung

006,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min

006,2,Leerlaufregler,,Sollwert: -10...+10 %

006,3,Lambda-Regler,,Sollwert: -10...+10 %

006,4,Züdwinkel,,Sollwert: 12 °v.OT

;

007,0,Lambda-Regelung und AKF-System

007,1,Lambda-Regler,,Sollwert: -10...+10 %

007,2,Lambdasonden-,spannung,Sollwert: -0.1...+1.0 V

007,3,Tastverhältnis,Magnetventil 1,für Aktivkohlebehälter\n\nWertebereich: 0...99 %

007,4,Lambda-,Korrekturfaktor,bei aktiver Tankentlüftung\n\nSollwert: 0.3...1.2

;

008,0,Lambda-Lernwerte

008,1,Einspritzzeit,,Sollwert: 2.0...5.0 ms

008,2,Lambda-Lernwert,(Leerlauf),Sollwert: -10...+10 %

008,3,Lambda-Lernwert,(Teillast),Sollwert: -8...+8 %

008,4,Status,Magnetventil 1,für Aktivkohlebehälter (TE Aktiv = getaktet / Adaption = geschlossen)

;

009,0,Lambda-Lernwerte

009,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min

009,2,Lambda-Regler,,Sollwert: -10...+10 %

009,3,Lambdasonden-,spannung,Sollwert: -0.1...+1.0 V

009,4,Lambda-Lernwert,(adaptiv),Sollwert: -10...+10 %

;

010,0,Tankentlüftung

010,1,Tastverhältnis,Magnetventil 1,für Aktivkohlebehälter\n\nWertebereich: 0...99 %

010,2,Lambda-,Korrekturfaktor,bei aktiver Tankentlüftung\n\nSollwert: 0.3...1.2

010,3,Füllungsgrad,Aktivkohlebehälter,-3.0 % = Aktivkohlebehälter leer\n+30.0 % = Aktivkohlebehälter voll

010,4,AKF-Spülrate,,0.00 = keine Tankentlüftung\n0.30 = 30 % der anges. Luft stammen aus Tankentlüftung

;

011,0,Kraftstoffverbrauch

011,1,Motordrehzahl

011,2,Einspritzzeit,(Motorlast),Sollwert: 1.0...2.5 ms

011,3,Geschwindigkeit

011,4,Kraftstoff-,verbrauch,Sollwert: 0.5...1.5 l/h

;

012,0,Kraftstoffverbrauch (Leerlauf)

012,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min

012,2,Batterie-,spannung,Sollwert: 12.0...14.5 V

012,3,Kraftstoff-,verbrauch,Sollwert: 0.5...1.5 l/h

012,4,Züdwinkel,,Sollwert: 12 °v.OT

;

013,0,Klopfregelung (Zündwinkelrücknahme duch Klopfregelung)

013,1,Zylinder 1,,Sollwert: 0...15 °KW

013,2,Zylinder 2,,Sollwert: 0...15 °KW

013,3,Zylinder 3,,Sollwert: 0...15 °KW

013,4,Zylinder 4,,Sollwert: 0...15 °KW

;

014,0,Klopfregelung (Zündwinkelrücknahme duch Klopfregelung)

014,1,Motordrehzahl

014,2,Einspritzzeit,(Motorlast)

014,3,Zylinder 1,,Sollwert: 0...15 °KW

014,4,Zylinder 2,,Sollwert: 0...15 °KW

;

015,0,Klopfregelung (Zündwinkelrücknahme duch Klopfregelung)

015,1,Motordrehzahl

015,2,Einspritzzeit,(Motorlast)

015,3,Zylinder 3,,Sollwert: 0...15 °KW

015,4,Zylinder 4,,Sollwert: 0...15 °KW

;

016,0,Klopfregelung (Klopfsensorsignal)

016,1,Zylinder 1,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V)

016,2,Zylinder 2,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V)

016,3,Zylinder 3,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V)

016,4,Zylinder 4,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V)

;

017,0,KAT-Aufheizung

017,1,Motordrehzahl

017,2,Einspritzzeit,(Motorlast)

017,3,Energiebilanz,(KAT-Aufheizung),Sollwert: 0.00...2.00

017,4,Zündwinkel

;

018,0,Höhenanpassung

018,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min

018,2,Einspritzzeit,ohne Korrektur,Sollwert: 0.5...1.5 ms

018,3,Einspritzzeit,nach Korrektur

018,4,Höhen-,korrekturfaktor,Sollwert: -30...+25 %

;

019,0,Drehmomentreduzierung

019,1,Motordrehzahl

019,2,Einspritzzeit,(Motorlast)

019,3,Getriebeeingriff

019,4,Zündwinkel

;

20,0,Betriebszustände

20,1,Motordrehzahl

20,2,Wählhebel-,position,Wertebereich: Neutral/Fahrst. EIN

20,3,Klimaanlage,,Wertebereich: AC-High/AC-Low

20,4,Klimakompressor,,Wertebereich: Kompr. AUS/Kompr. EIN

;

021,0,Betriebszustand Lambda-Regelung

021,1,Motordrehzahl

021,2,Einspritzzeit,(Motorlast)

021,3,Kühlmittel-,temperatur

021,4,Lambda-Regelung

;

023,0,Anpassung Drosselklappen-Steuereinheit

023,1,Status,,siehe Labelfile (Sollwert: 10000)

; 0xxxxx - Abgleich Drosselklappen-Poti mit Leerlaufsteller-Poti nicht i.O.

; x1xxxx - Anpassung an Motorsteuergerät nicht i.O.

; xx1xxx - Lernvorgang Max-Anschlag DK-Poti nicht i.O.

; xxx1xx - Lernvorgang Min-Anschlag DK-Poti nicht i.O.

; xxxx1x - Lernvorgang Max-Anschlag Leerlaufsteller-Poti nicht i.O.

; xxxxx1 - Lernvorgang Min-Anschlag Leerlaufsteller-Poti nicht i.O.

023,2,Min-Anschlag,DK-Poti,Sollwert: 70...93 %

023,3,Notlauf-Anschlag,DK-Poti,Sollwert: 67...83 %

023,4,Max-Anschlag,DK-Poti,Sollwert: 08...39 %

;

024,0,Klopfregelung

024,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min

024,2,Einspritzzeit,(Motorlast)

024,3,Zündwinkel

024,4,Summe Zünd-,winkelrücknahme,Zylinder 1-4

;

025,0,Lastabsenkung durch Ladedruckregelung

025,1,Last (SOLL),ohne Korrektur,Sollwert: 3.0...8.0 ms

025,2,Last (SOLL),nach Korrektur,Sollwert: 3.0...8.0 ms

025,3,Last (IST),,,Sollwert: 0.5...8.0 ms

025,4,Tastverhältnis,Magnetventil,für Ladedruckbegrenzung\n\nWertebereich: 0...99 %

;

026,0,Leerlaufluftbedarf

026,1,Regelwert,Leerlaufregler,Sollwert: -10...+10 %

026,2,Lernwert,Leerlaufregler,Sollwert: -1.1...+1.1 g/s

026,3,Kühlmittel-,temperatur,Sollwert: 80...105 °C

026,4,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min

;

027,0,Lastabsenkung durch Klopfregelung

027,1,Lastabsenkung,,Sollwert: 0...5 ms

027,2,Motorlast,nach Absenkung,Sollwert: 0.5...8 ms

027,3,Motordrehzahl

027,4,Tastverhältnis,Magnetventil,für Ladedruckbegrenzung\n\nWertebereich: 0...99 %

;

098,0,Drosselklappen-Steuereinheit (Grundeinstellung)

098,1,Spannung,DK-Poti

098,2,Spannung,Leerlaufsteller

098,3,Betriebszustand,,Wertebereich: Leerlauf/Teillast

098,4,Anpassungs-,zustand,Wertebereich: ADP läuft/ADP i.O./ADP ERROR

;

;

;---------------------------------------------------

;

; Codierungs Informationen

Opublikowano

Witam

W moim silniku 1.6 mam podobny problem.Auto nocuje pod chmurką.Ostatnio kiedy jechałem do pracy zaskoczyły mnie wskazania temperatury cieczy.Wskazówka lekko wychyliła się poza 90 stopni C.Ostatnio również w czasie jazdy wychyliła się dalej poza 90 stopni C.Co może być przyczyną.Zawsze trzymał równo 90 choćby niewiadomo co....

Opublikowano

U mnie to momentami wskazuje nawet i 110 stopni... Ale nie czekalem, wlasnie jestem w trakcie wymiany uszczelki pod glowicą, głowice oddalem do planowania i zobaczymy czy to cos pomoze, bo po rozebraniu widac ze w jednym miejscu wyciekal plyn chlodzacy, wiec to moze wlasnie byla przyczyna, po uszczelce niby nie widac zeby byla uszkodzona, ale to jest oryginalna metalowa uszczelka wiec zbytnich uszkodzen po niej widac nie bedzie. Napisze w sobote czy to cos pomoglo czy nie jak juz zloze silnik w calosc....

Opublikowano

Ja miałem to samo w silniku ADR 1.8 25 zł termostat i 20 czujnik niebieski i teraz trzyma non stop 90 stopni i jest ok

Opublikowano

Witam was :> dzisiaj miałem taki e dziwne zdarzenie mianowicie wszystko jest ok a tu nagle podczas jazdy temperatura spada mi do 60 na blacie a na klima 30 a po chwili leci do góry do 90 na blacie i na klimie 95 i tak kilka razy co to może być a termostat wymieniłem 2 tygodnie temu na ori :confused4:

Czujnik?

A gdzie się znajduje w moim aucie ten czujnik ??

Opublikowano

U mnie w ADP jest z tyłu głowicy, zamontowany na plastikowy króciec, u Ciebie pewnie będzie podobnie...

jeśli źle piszę to porszę mnie poprawić

Opublikowano

Kurcze ja u siebie zrobilem chyba wszystko co bylo mozliwe i dalej mam to samo, niby woda sie nie gotuje w ukladzie a na wskazniku caly czas pokazuje 105-110 stopni ;/ juz nie mam pojecia co to moze byc... wczoraj odpalilem auto i chodzilo na postoju prawie pol godziny i nic sie nie dzialo wskaznik pokazywal 90stopni, ale jak tylko wyjechalem sie przejechac od razu jak tylko sie rozpedzilem i wyrzucilem na luz to temperatura skoczyla na 105 stopni... pomozcie koledzy bo brakuje mi juz pomyslow co moze byc tego przyczyna... dodam ze termostat juz wymienilem i czujnik wg. komputera tez jest ok, pompa wody tez wymieniona. Czy moze to byc wina wiskozy?? bo gdy przytrzymalem wiatrak bylo ok a jak tylko go puscilem od razu skoczyla temperatura....

Opublikowano

Czy może mi ktoś to uporządkować, bo już zgłupiałem.

Mam dwa czujniki z tyłu głowicy, 1) 2piny niebieski, 2) 4piny zielony, potrzebuje zmienić ten czujnik, co jest błąd na Klimie 6.3 i wyświetlane wartości na kanale 51. Gdy odepnę wtyczkę wartości na kanale nie zmieniają się, Który czujnik mam zmienić 1) czy 2)

Opublikowano

Witam!

U mnie problem z temperatura wyglada tak:

po rozgrzaniu silnika temp na zegarze podnosi sie do ok 80-85 stopni i na kanale 49 prawie tyle wyswietla sie tez (-4 stopnie), temp na kanale 51 jest stala i wynosi 90 stopni. Po jakims czasie temp spada dosc szybko na 60 stopni na zegarze, na kanale 49 wyswietla sie 54-58 stopni, natomiast na kanale 51 dalej jest 90. Po jakims czasie znowu podnosi sie do 80-85 stopni i sie trzyma dosc dlugo, po czym ta sama historia - spadan na 60.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...