maniek598 Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 trzeba vagiem sprawdzić czy czujnik temperatury nie padnięty
d4rk Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Jak układ jest odpowietrzony i po czasie znowu się zapowietrza to najprawdopodobniej uszczelka pod głowica. Tak miał jeden mój znajomy ale w bmw...
demrad Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam Podepnę sie tez pod wątek. U mnie w audi jak wracałem nią z Niemiec wskazówka na blacie pokazywała ciągle 60stopni inaczej mówiąc nawet nie drgnęła. Momentami potrafiła wskazać 90stopni po czym znowu spać do 60. Po przyjechaniu do Polski podpiąłem u kumpla vag'a i od razu wyskoczył błąd czujnika 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent czyli do wymiany czujnik. Zakupiłem zatem nowy nie pamiętam koloru ale napewno 4 pinowy i wskazóweczka na blacie od razu zaczęła pracować tak jak powinna. Zaciekawiła mnie jedna rzecz, mianowicie na blacie pokazywało około 88 mówiąc inaczej zawsze brakowało ciut do 90stopni. Podpiąłem wiec VAg'a raz jeszcze i testowałem temperaturę na postoju i podczas jazdy i zawsze było to w granicach 80stopni i taki sam wynik max 84stopnie pokazuje na kanale 49 klimatronica. Za dwa dni czeka mnie wymiana rozrządu wiec przy okazji zmieniam termostat gdyż wszystko wskazuje na to, że za szybko się otwiera. Wynika wiec z tego tyle, że jeśli na blacie ciągle wskazówka na 60 stopniach to do wymiany czujnik temperatury, jeśli jest mniej niż 90 stopni na blacie i Vag nie pokazuje błędu czujnika to znaczy ze do wymiany termostat. pozdrawiam
swierszcz30 Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam was :> dzisiaj miałem taki e dziwne zdarzenie mianowicie wszystko jest ok a tu nagle podczas jazdy temperatura spada mi do 60 na blacie a na klima 30 a po chwili leci do góry do 90 na blacie i na klimie 95 i tak kilka razy co to może być a termostat wymieniłem 2 tygodnie temu na ori
pan kierownik Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam was :> dzisiaj miałem taki e dziwne zdarzenie mianowicie wszystko jest ok a tu nagle podczas jazdy temperatura spada mi do 60 na blacie a na klima 30 a po chwili leci do góry do 90 na blacie i na klimie 95 i tak kilka razy co to może być a termostat wymieniłem 2 tygodnie temu na ori Czujnik?
endriuu Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam Podepnę sie tez pod wątek. U mnie w audi jak wracałem nią z Niemiec wskazówka na blacie pokazywała ciągle 60stopni inaczej mówiąc nawet nie drgnęła. Momentami potrafiła wskazać 90stopni po czym znowu spać do 60. Po przyjechaniu do Polski podpiąłem u kumpla vag'a i od razu wyskoczył błąd czujnika 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent czyli do wymiany czujnik. Zakupiłem zatem nowy nie pamiętam koloru ale napewno 4 pinowy i wskazóweczka na blacie od razu zaczęła pracować tak jak powinna. Zaciekawiła mnie jedna rzecz, mianowicie na blacie pokazywało około 88 mówiąc inaczej zawsze brakowało ciut do 90stopni. Podpiąłem wiec VAg'a raz jeszcze i testowałem temperaturę na postoju i podczas jazdy i zawsze było to w granicach 80stopni i taki sam wynik max 84stopnie pokazuje na kanale 49 klimatronica. Za dwa dni czeka mnie wymiana rozrządu wiec przy okazji zmieniam termostat gdyż wszystko wskazuje na to, że za szybko się otwiera. Wynika wiec z tego tyle, że jeśli na blacie ciągle wskazówka na 60 stopniach to do wymiany czujnik temperatury, jeśli jest mniej niż 90 stopni na blacie i Vag nie pokazuje błędu czujnika to znaczy ze do wymiany termostat. pozdrawiam mialem identyczna sytuacje jak ty. wymienilem czujnik, a potem termostsat i jest ok.
swierszcz30 Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Termostat raczej chyba nie bo niedawno wymieniałem na ori myślę że czujnik ale nie jestem pewien
czaja77 Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 witam ponownie nie moge sobie poradzic z tą temperaturą podczas jazdy wacha sie na klimatroniku od 100 c do 105c dzis ponownie odpowietrzałem układ ale nadal jest to samo,na vagu błędów zero ,jakies podpowiedzi???termostat ori płyn g-12plus
krzysiek71 Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 czaja77 czy przy tej temp. którą podałeś gotuje się płyn i nie ma ogrzewania jeśli tak to albo uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica. Miałem ten sam problem co ty i po długotrwałych bojach okazało się że głowica jest pęknięta.
czaja77 Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 nie płyn jest gorący i ogrzewanie jest lux.
rebeliant26 Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Witam. Chcialem uzyskac pomoc. Bo mam taki problem ze swoim autkiem. przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach rosnie mi temperatura silnika. Podczas jazdy wszystko jest ok wskaznik pokazuje 90 stopni a jak tylko wyrzuce na luz od razu zaczyna rosnac temperatura, a po ponownym wrzuceniu biegu spowrotem wyrownuje sie do 90 stopni... kombinowalem juz na wiele sposobow i jak do tej pory nie udalo mi sie wyeliminowac tej usterki;/ wymienilem termostat na nowy, pompe wodna tak samo... podlaczalem pod komputer i nadal jest tak samo.... nie mam pojecia co to moze byc.... podejrzewam ze moze uszczelka pod glowica ale do konca nie jestem pewny... pytalem sie kilku osob to kazda niby mowila ze uszczelka ale nie koniecznie, ze i glowica moze byc peknieta. wiec sam juz nie wiem czy mam sie zabierac za wymiane uszczelki czy jednak nie... bo jest jeszcze taka sprawa ze nie mam pelnego obiegu plynu chlodzacego, gorny przewod jest goracy a dolny calkowicie zimny, to moze byc tym spowodowane? pomożcie....
czaja77 Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 a co powiecie na to blok pomiarowy 03 okienko 3 tem do 105c i wlasnie około 102 do 104 c u mnie pokazuje na vagu Audi A4 (8D) ; ; Komponente: Motorelektrnik (#01) - ADR (< 06/1996) ; ; T/N: 8D0-907-55?-?? ; ; beinhaltet Messwertgruppen und Codierung ; ; This file is part of a redirection package, ; make sure you have all of the following files. ; ; 8D-01.LBL ; 8D0-907-557-ADP.LBL ; 8D0-907-557-ADR.LBL ; 8D0-907-557-AEB.LBL ; 8D0-907-55x-AEB.LBL ; ; erstell am 03.08.2005 von Sebastian Stange ([email protected]) ; ; letzte Änderung: 03.08.2005 ; ; benötigt VAG-COM 405.0 oder neuer ; ; ;--------------------------------------------------- ; ; Messwertgruppen Informationen ; ;--------------------------------------------------- ; ; 000,1,Kühlmitteltemperatur,Sollwert 170...204 (80...105 °C) 000,2,Motorlast,Sollwert: 20...55 (1.0...2.5 ms) 000,3,Motordrehzahl,Sollwert: 76...96 (720...960 U/min) 000,4,Batteriespannung,Sollwert: 176...212 (12...14.5 V) 000,5,Drosselklappenwinkel,Sollwert: 0...12 (0..5 °) 000,6,Regelwert Leerlaufluftmasse,Sollwert: 112...144 (-4...+4 kg/h) 000,7,Lernwert Leerlaufluftmasse,Sollwert: 112...144 (-4...+4 kg/h) 000,8,Lambda-Regelwert,Sollwert: 115...143 (-10...+10 %) 000,9,Lambda-Lernwert (adaptiv),Sollwert: 243...255 / 0...13 (-0.64...+0.64 %) 000,10,Lambda-Lernwert (mult.),Sollwert: 118...138 (-8...+8 %) ; 001,0,Grundfunktionen 001,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min 001,2,Motorlast,,Sollwert: 1.0...2.5 ms 001,3,Drossel-,klappenwinkel,Sollwert: 0...5 <° 001,4,Züdwinkel,,Sollwert: 12 °v.OT ; 002,0,Grundfunktionen 002,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min 002,2,Theoretische,Einspritzzeit,Sollwert: 1.0...2.5 ms 002,3,Korrigierte,Einspritzzeit,Sollwert: 2.0...5.0 ms 002,4,angesaugte,Luftmasse,Sollwert: 2.0...4.0 g/s ; 003,0,Grundfunktionen 003,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min 003,2,Batterie-,spannung,Sollwert: 12.0...14.5 V 003,3,Kühlmittel-,temperatur,Sollwert: 80...105 °C 003,4,Ansaugluft-,temperatur,19.5 °C = Ersatzwert bei Fehler an G42 ; 004,0,Leerlaufeinstellung 004,1,Drossel-,klappenwinkel,Sollwert: 0...5 <° 004,2,Leerlaufluftm.,(Leerlauf),Sollwert: -1.1...+1.1 g/s 004,3,Leerlaufluftm.,(Last),Sollwert: -1.7...+1.7 g/s 004,4,Betriebszustand,,Wertebereich: Leerlauf/Teillast/Vollast/Schub/Anreicherung ; 005,0,Leerlaufstabilisierung 005,1,Motordrehzahl,IST-Wert,Sollwert: 820...900 U/min 005,2,Motordrehzahl,SOLL-Wert,Sollwert: 820...900 U/min 005,3,Leerlaufregler,,Sollwert: -10...+10 % 005,4,Luftmasse,,Sollwert: 2.0...4.0 g/s ; 006,0,Leerlaufstabilisierung 006,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min 006,2,Leerlaufregler,,Sollwert: -10...+10 % 006,3,Lambda-Regler,,Sollwert: -10...+10 % 006,4,Züdwinkel,,Sollwert: 12 °v.OT ; 007,0,Lambda-Regelung und AKF-System 007,1,Lambda-Regler,,Sollwert: -10...+10 % 007,2,Lambdasonden-,spannung,Sollwert: -0.1...+1.0 V 007,3,Tastverhältnis,Magnetventil 1,für Aktivkohlebehälter\n\nWertebereich: 0...99 % 007,4,Lambda-,Korrekturfaktor,bei aktiver Tankentlüftung\n\nSollwert: 0.3...1.2 ; 008,0,Lambda-Lernwerte 008,1,Einspritzzeit,,Sollwert: 2.0...5.0 ms 008,2,Lambda-Lernwert,(Leerlauf),Sollwert: -10...+10 % 008,3,Lambda-Lernwert,(Teillast),Sollwert: -8...+8 % 008,4,Status,Magnetventil 1,für Aktivkohlebehälter (TE Aktiv = getaktet / Adaption = geschlossen) ; 009,0,Lambda-Lernwerte 009,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min 009,2,Lambda-Regler,,Sollwert: -10...+10 % 009,3,Lambdasonden-,spannung,Sollwert: -0.1...+1.0 V 009,4,Lambda-Lernwert,(adaptiv),Sollwert: -10...+10 % ; 010,0,Tankentlüftung 010,1,Tastverhältnis,Magnetventil 1,für Aktivkohlebehälter\n\nWertebereich: 0...99 % 010,2,Lambda-,Korrekturfaktor,bei aktiver Tankentlüftung\n\nSollwert: 0.3...1.2 010,3,Füllungsgrad,Aktivkohlebehälter,-3.0 % = Aktivkohlebehälter leer\n+30.0 % = Aktivkohlebehälter voll 010,4,AKF-Spülrate,,0.00 = keine Tankentlüftung\n0.30 = 30 % der anges. Luft stammen aus Tankentlüftung ; 011,0,Kraftstoffverbrauch 011,1,Motordrehzahl 011,2,Einspritzzeit,(Motorlast),Sollwert: 1.0...2.5 ms 011,3,Geschwindigkeit 011,4,Kraftstoff-,verbrauch,Sollwert: 0.5...1.5 l/h ; 012,0,Kraftstoffverbrauch (Leerlauf) 012,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min 012,2,Batterie-,spannung,Sollwert: 12.0...14.5 V 012,3,Kraftstoff-,verbrauch,Sollwert: 0.5...1.5 l/h 012,4,Züdwinkel,,Sollwert: 12 °v.OT ; 013,0,Klopfregelung (Zündwinkelrücknahme duch Klopfregelung) 013,1,Zylinder 1,,Sollwert: 0...15 °KW 013,2,Zylinder 2,,Sollwert: 0...15 °KW 013,3,Zylinder 3,,Sollwert: 0...15 °KW 013,4,Zylinder 4,,Sollwert: 0...15 °KW ; 014,0,Klopfregelung (Zündwinkelrücknahme duch Klopfregelung) 014,1,Motordrehzahl 014,2,Einspritzzeit,(Motorlast) 014,3,Zylinder 1,,Sollwert: 0...15 °KW 014,4,Zylinder 2,,Sollwert: 0...15 °KW ; 015,0,Klopfregelung (Zündwinkelrücknahme duch Klopfregelung) 015,1,Motordrehzahl 015,2,Einspritzzeit,(Motorlast) 015,3,Zylinder 3,,Sollwert: 0...15 °KW 015,4,Zylinder 4,,Sollwert: 0...15 °KW ; 016,0,Klopfregelung (Klopfsensorsignal) 016,1,Zylinder 1,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V) 016,2,Zylinder 2,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V) 016,3,Zylinder 3,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V) 016,4,Zylinder 4,,Sollwert: 0.6...1.4 V (max. Abweichung zueinander: 0.5 V) ; 017,0,KAT-Aufheizung 017,1,Motordrehzahl 017,2,Einspritzzeit,(Motorlast) 017,3,Energiebilanz,(KAT-Aufheizung),Sollwert: 0.00...2.00 017,4,Zündwinkel ; 018,0,Höhenanpassung 018,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min 018,2,Einspritzzeit,ohne Korrektur,Sollwert: 0.5...1.5 ms 018,3,Einspritzzeit,nach Korrektur 018,4,Höhen-,korrekturfaktor,Sollwert: -30...+25 % ; 019,0,Drehmomentreduzierung 019,1,Motordrehzahl 019,2,Einspritzzeit,(Motorlast) 019,3,Getriebeeingriff 019,4,Zündwinkel ; 20,0,Betriebszustände 20,1,Motordrehzahl 20,2,Wählhebel-,position,Wertebereich: Neutral/Fahrst. EIN 20,3,Klimaanlage,,Wertebereich: AC-High/AC-Low 20,4,Klimakompressor,,Wertebereich: Kompr. AUS/Kompr. EIN ; 021,0,Betriebszustand Lambda-Regelung 021,1,Motordrehzahl 021,2,Einspritzzeit,(Motorlast) 021,3,Kühlmittel-,temperatur 021,4,Lambda-Regelung ; 023,0,Anpassung Drosselklappen-Steuereinheit 023,1,Status,,siehe Labelfile (Sollwert: 10000) ; 0xxxxx - Abgleich Drosselklappen-Poti mit Leerlaufsteller-Poti nicht i.O. ; x1xxxx - Anpassung an Motorsteuergerät nicht i.O. ; xx1xxx - Lernvorgang Max-Anschlag DK-Poti nicht i.O. ; xxx1xx - Lernvorgang Min-Anschlag DK-Poti nicht i.O. ; xxxx1x - Lernvorgang Max-Anschlag Leerlaufsteller-Poti nicht i.O. ; xxxxx1 - Lernvorgang Min-Anschlag Leerlaufsteller-Poti nicht i.O. 023,2,Min-Anschlag,DK-Poti,Sollwert: 70...93 % 023,3,Notlauf-Anschlag,DK-Poti,Sollwert: 67...83 % 023,4,Max-Anschlag,DK-Poti,Sollwert: 08...39 % ; 024,0,Klopfregelung 024,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 820...900 U/min 024,2,Einspritzzeit,(Motorlast) 024,3,Zündwinkel 024,4,Summe Zünd-,winkelrücknahme,Zylinder 1-4 ; 025,0,Lastabsenkung durch Ladedruckregelung 025,1,Last (SOLL),ohne Korrektur,Sollwert: 3.0...8.0 ms 025,2,Last (SOLL),nach Korrektur,Sollwert: 3.0...8.0 ms 025,3,Last (IST),,,Sollwert: 0.5...8.0 ms 025,4,Tastverhältnis,Magnetventil,für Ladedruckbegrenzung\n\nWertebereich: 0...99 % ; 026,0,Leerlaufluftbedarf 026,1,Regelwert,Leerlaufregler,Sollwert: -10...+10 % 026,2,Lernwert,Leerlaufregler,Sollwert: -1.1...+1.1 g/s 026,3,Kühlmittel-,temperatur,Sollwert: 80...105 °C 026,4,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min ; 027,0,Lastabsenkung durch Klopfregelung 027,1,Lastabsenkung,,Sollwert: 0...5 ms 027,2,Motorlast,nach Absenkung,Sollwert: 0.5...8 ms 027,3,Motordrehzahl 027,4,Tastverhältnis,Magnetventil,für Ladedruckbegrenzung\n\nWertebereich: 0...99 % ; 098,0,Drosselklappen-Steuereinheit (Grundeinstellung) 098,1,Spannung,DK-Poti 098,2,Spannung,Leerlaufsteller 098,3,Betriebszustand,,Wertebereich: Leerlauf/Teillast 098,4,Anpassungs-,zustand,Wertebereich: ADP läuft/ADP i.O./ADP ERROR ; ; ;--------------------------------------------------- ; ; Codierungs Informationen
pablo99killer Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Witam W moim silniku 1.6 mam podobny problem.Auto nocuje pod chmurką.Ostatnio kiedy jechałem do pracy zaskoczyły mnie wskazania temperatury cieczy.Wskazówka lekko wychyliła się poza 90 stopni C.Ostatnio również w czasie jazdy wychyliła się dalej poza 90 stopni C.Co może być przyczyną.Zawsze trzymał równo 90 choćby niewiadomo co....
rebeliant26 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 U mnie to momentami wskazuje nawet i 110 stopni... Ale nie czekalem, wlasnie jestem w trakcie wymiany uszczelki pod glowicą, głowice oddalem do planowania i zobaczymy czy to cos pomoze, bo po rozebraniu widac ze w jednym miejscu wyciekal plyn chlodzacy, wiec to moze wlasnie byla przyczyna, po uszczelce niby nie widac zeby byla uszkodzona, ale to jest oryginalna metalowa uszczelka wiec zbytnich uszkodzen po niej widac nie bedzie. Napisze w sobote czy to cos pomoglo czy nie jak juz zloze silnik w calosc....
Elqapo Opublikowano 21 Lutego 2009 Opublikowano 21 Lutego 2009 Ja miałem to samo w silniku ADR 1.8 25 zł termostat i 20 czujnik niebieski i teraz trzyma non stop 90 stopni i jest ok
swierszcz30 Opublikowano 21 Lutego 2009 Opublikowano 21 Lutego 2009 Witam was :> dzisiaj miałem taki e dziwne zdarzenie mianowicie wszystko jest ok a tu nagle podczas jazdy temperatura spada mi do 60 na blacie a na klima 30 a po chwili leci do góry do 90 na blacie i na klimie 95 i tak kilka razy co to może być a termostat wymieniłem 2 tygodnie temu na ori Czujnik? A gdzie się znajduje w moim aucie ten czujnik ??
pablo_9 Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 U mnie w ADP jest z tyłu głowicy, zamontowany na plastikowy króciec, u Ciebie pewnie będzie podobnie... jeśli źle piszę to porszę mnie poprawić
rebeliant26 Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Kurcze ja u siebie zrobilem chyba wszystko co bylo mozliwe i dalej mam to samo, niby woda sie nie gotuje w ukladzie a na wskazniku caly czas pokazuje 105-110 stopni ;/ juz nie mam pojecia co to moze byc... wczoraj odpalilem auto i chodzilo na postoju prawie pol godziny i nic sie nie dzialo wskaznik pokazywal 90stopni, ale jak tylko wyjechalem sie przejechac od razu jak tylko sie rozpedzilem i wyrzucilem na luz to temperatura skoczyla na 105 stopni... pomozcie koledzy bo brakuje mi juz pomyslow co moze byc tego przyczyna... dodam ze termostat juz wymienilem i czujnik wg. komputera tez jest ok, pompa wody tez wymieniona. Czy moze to byc wina wiskozy?? bo gdy przytrzymalem wiatrak bylo ok a jak tylko go puscilem od razu skoczyla temperatura....
_Kuba_ Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Czy może mi ktoś to uporządkować, bo już zgłupiałem. Mam dwa czujniki z tyłu głowicy, 1) 2piny niebieski, 2) 4piny zielony, potrzebuje zmienić ten czujnik, co jest błąd na Klimie 6.3 i wyświetlane wartości na kanale 51. Gdy odepnę wtyczkę wartości na kanale nie zmieniają się, Który czujnik mam zmienić 1) czy 2)
misza02 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Witam! U mnie problem z temperatura wyglada tak: po rozgrzaniu silnika temp na zegarze podnosi sie do ok 80-85 stopni i na kanale 49 prawie tyle wyswietla sie tez (-4 stopnie), temp na kanale 51 jest stala i wynosi 90 stopni. Po jakims czasie temp spada dosc szybko na 60 stopni na zegarze, na kanale 49 wyswietla sie 54-58 stopni, natomiast na kanale 51 dalej jest 90. Po jakims czasie znowu podnosi sie do 80-85 stopni i sie trzyma dosc dlugo, po czym ta sama historia - spadan na 60.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się