Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sprawdź ustawienie rozrządu... synchronizacja- wał korbowy a wałek rozrzadu ssacy i potem ustawienie na znaki i spr.na blokadę ustawienie wałka wydechowego względem ssącego.

Opublikowano

sprawdź ustawienie rozrządu... synchronizacja- wał korbowy a wałek rozrzadu ssacy i potem ustawienie na znaki i spr.na blokadę ustawienie wałka wydechowego względem ssącego.

To się sprawdza "naocznie" czy komputerem[emoji780] Bo niewiem czy mam jechać do mechanika z tą listą którą wypisałeś czy tylko jakieś logi zrobić i ktoś mi to sprawdzi?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

I komp i fizycznie...

Opublikowano

podepnę się pod temat

pacjent - BLB z nowym EGRem który ma ok. 15000 km, ostatnio wymieniona uszczelka na dolocie.

objawy - auto ma czkawkę po depnięciu gazem, nie ważne w zakresie jakich obrotów. Na niskich biegach można go kręcić i jest ok, jednak na wyższych, szczególnie jeśli przyspieszamy od 2000tys obr do 3000tys obr jest czkawka, jakby paliwo nie dochodziło.

Filtr paliwa? podejrzewam lewy olej ale to takie gdybanie.

Powiedzcie jakie testy mu zrobic, by dojść do skutku? Mam gdzieś VAGa

Opublikowano

podepnę się pod temat

pacjent - BLB z nowym EGRem który ma ok. 15000 km, ostatnio wymieniona uszczelka na dolocie.

objawy - auto ma czkawkę po depnięciu gazem, nie ważne w zakresie jakich obrotów. Na niskich biegach można go kręcić i jest ok, jednak na wyższych, szczególnie jeśli przyspieszamy od 2000tys obr do 3000tys obr jest czkawka, jakby paliwo nie dochodziło.

Filtr paliwa? podejrzewam lewy olej ale to takie gdybanie.

Powiedzcie jakie testy mu zrobic, by dojść do skutku? Mam gdzieś VAGa

nalezaloby zaczac od diagnostyki VAG.

bledy w engine 01

logi statyczne.

011, 003,013, 018,023,

BS 003 i 011

dynamiczne 003 008 i 011

Opublikowano

pompa tandemowa moze pada tez takie objawy objawy sa czy szarpania

Opublikowano

tylko przy pompie dochodzi jeszcze twardy pedal hamulca, a u mnie hamulce dzialaja jak ta lala

Opublikowano

tak ale tylko wtedy jesli padaja obie czesci pompy tao czesc od tloczenia paliwka i ta od podcicnienia serwa, ja w swoim wymienilem bo tez szarpalo ale dalej szarpalo potem zdjolem wtyczke z EGRa i jak reka odjol przejechalem sie na krotkim odcinku i zero szaropania kichania i dlawienia nawet check mi nie wyskoczyl tylko mrygaly swiece zarowe nic po za tytm, kiedys jak go kupilem to strasznie szarpoalo i rzucalo silnikiem jak chcialem wyprzedzic i gaz w podloge , zona kupila liqui moly wlala bulelke na pusty bak przegonila auto na max obrotach i pomoglo, przedemna gosc jezdzil na jakm h... palywku chyba teraz mam z pompkami spokuj , raz na rok liqui moly splung diesel czy jakos tak i nie szarpia ponpki.


chcialem dodac ze zona wpierw w serwisie audi byla i ci panstwo nie mogli zdjagnozowac problemu takze kolego kup ten plyn za 40 pln i sprobuj moze zacina ci sie pompka przy duzych obrotach mialem identyczne objawy jak ty opisujesz.


VAG ci raczej nie powie nic o szarpaniu , moj 2 razy byl podpiety i nic powiedzieli ze pompki w normie, takze sprobuj chemia to zalatwic, tylko na pemny zbiornik nie lej , ja ostatnio to wypinalem przewody z filtra i ciaglem z puszki bezposrednio czyty liqui moly za pomoca 2x metrowych przewodow fi 8 zakupionych w sklepie moto .na you tube filomikow instrukarzowych jest mnustwo jak to zrobic.

Opublikowano (edytowane)

Logi nic nie wykazały, wszystko w normie. Na celownik poszedł filtr paliwa zgodnie z założeniem. Zresztą to najtańszy element który i tak wymagał wymiany.

Po dokładnej analizie okazało się, że ostatnim razem został wymieniony ok 60tyś km wstecz. Sama wymiana jest banalnie prosta, po za tym układu nie trzeba specjalnie odpowietrzać. Wystarczy przekręcić kluczykiem z 3-4 razy, aby paliwo zalało nowy filtr, a następnie zostawić auto włączone na chwilę na biegu jałowym.

Rezultat - zdgodny z założeniami, samochód pracuje równiej i lepiej się zbiera. Zobaczymy jutro na trasie czy problem z szarpaniem został rozwiązany. Na pewno brakuje szarpania na niskich biegach podczas gwałtownego przyspieszania.

Bonus - paliwo wylane ze starego filtra - kolor bardzo ciemna zieleń z dużą ilością pływających drobinek. Wygląda to jak ciemna oliwa z oliwek do której ktoś wsypał czarny proszek i zamieszał. Na zdjęciu słoik podświetlony od tyłu, dlatego olej wydaje się jasny, w środku widać brud, a na dnie zbierający się osad.

ace92x.jpg

Edytowane przez mravel
Opublikowano

To wyjmij pompę że zbiornika i sprawdź sito-moze jest zaklejone gnojowiskiem

Opublikowano

W sobotę myślę spróbować z tą kryza tyle że w moim BPW multitronic drży całe auto w pracy przedziale 1900 do 2800 - 2900 obr ale to nie przy małym przyspieszaniu a raczej na trochę większym :) na lekkim też w sumie trochę telepie autem jest sens bawić się w tą kryze? Czy szukać innej przyczyny?

Opublikowano

Radek sprawdź korekcje na pompkach (grupa silnik, kanał 013) podczas pracy na begu jałowym.

Po tym co napisałeś to w ciemno obstawiam uszczelniacze pompowtrysków :hi:

Opublikowano

No to widzę że muszę kupić sobie kabelek vag bo co jeżdżę do mechanika to 50 zł za podłączenie ehhh za ile taki kabelek do diagnostyki i ewentualnie kasowania błędów kupie :D?

Opublikowano (edytowane)

Zajrzyj do działu "Diagnostyka VAG ", tam masz wszystko opisane, jakie sprzęty do konkretnych aut i jak diagnozować :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Zajrzyj do działu "Diagnostyka VAG ", tam masz wszystko opisane, jakie sprzęty do konkretnych aut i jak diagnozować :hi:

No pewnie przeglądne temacik jutro na czasie wieczorkiem bo 2 zmiana mnie dzisiaj w pracy goni hehe ;)) Dzieki za pomoc :D

Opublikowano

Odkąd to mechanicy biorą 50,00 zł za podłączenie?

Myślę że biorą za diagnostykę.

.... ale Ty pewnie jeździsz do tzw. "kasowaczy" błędów (czyli "diagnostyków" którzy nic nie wnoszą do usterek w Twoim samochodzie)

bo co jeżdżę do mechanika to 50 zł
Opublikowano

Pawelkiwi no i zapewne masz rację kolego no niestety tak to w tym kraju jest :)

Opublikowano

witam panowie

u mnie wystepował identyczny problem szarpanie przy nagłym przyspieszaniu szczególnie na 2 i 3 biegu w granicach 2tys obr.

Czyściłem turbine i po tym zabiegu jak ręką odjął zero szarpania i całkiem inne osiągi

Opublikowano

Bo turbina i jej praca to podstawa.

Dalej lub przede wszystkim EGR i pompowtryski (uszczelniacze).

Opublikowano

Witam. moze nie w temacie ale jestem nowy i nie wiem jak zamiescic post:)


Na wstepie; nabylem audi a4 b7 2.0 140. 8v.


po zakupie standardowa procedura zmiana filtrow oleju takie rzeczy ktore mozna wykonac samemu.


i zaczal sie problem po wymianie filtru paliwa auto zapowietrzylo sie niesamowicie ale po dluzszym odpalaniu w koncu sie udalo. jazda testowa zapalila sie kontrolka dpf. na drugi dzien rano chcialem odpalic auto znow ciezko palilo ale sie udalo i zaczal chodzic na 3 cylindry. ale czasem na chwile chodzil na 4. jechalem tak jak by w trybie awaryjnym do 3 tys obrotow. ale jak zlapal temperature jechal normalnie .ale na biegu jalowym chodzil na 3 baniakai i trzeslo silnikiem.zapalila sie kontolka "check" oraz swiec zarowych. po chwili zaczal strasznie kopcic na bialo. przejechalem kilkaset metrow kopcenie ustalo ale dalej na 3 chodzi. zajehalem do domu postawilem i teraz opisuje co sie dzialo. mial ktos z uzytkownikow taki problem.???



Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...