the_naturat_com Opublikowano 22 Lipca 2019 Opublikowano 22 Lipca 2019 U mnie również występuje szarpanie podczas przyspieszania 1600-2200 obrotów. Próbował ktoś wymiany przepustnicy?
Użytkownik007 Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Opublikowano 6 Sierpnia 2019 piotrsob1 Podmieniałem przepustnicę również i nic to nie dało, aktualnie jestem posiadaczem 3 szt zaworów EGR których podmiana tez nic nie wniosła (jeden z nich z końcówką AD spowodował iż auto lepiej reagowało na gaz). Ogólnie czeka już nawet nie kasuje bo za chwilę znów sie zapala (P0101), zawsze przy odpuszczaniu gazu i zjeżdżania z górki. Kupiłem też nowy przepływomierz PIERBURG i nic, zastanawiam się tylko czy ori BOSCH by nie załatwił sprawy ale już tyle mnie to kosztowało że strach kupować kolejny za 340zł... Może jest ktoś z dolnośląskiego kto jest w stanie ogarnąć temat? Chętnie bym do kogoś podjechał, oczywiście odpłatnie bo ja już nic nie wskóram. Szkoda że piotrsob1 mieszkasz tak daleko bo jak byś sam pogrzebał to może byś coś zaradził.
ori52 Opublikowano 12 Września 2019 Opublikowano 12 Września 2019 Witam mam silnik BRD i przy pedale w podlogę samochód szarpnie 2 czy 3 razy i dopiero idzie. Sprawdzone pompowtryski, szczelna głowica, wyczyszczony egr oraz kolektor ssący. Co jeszcze mogło sie popsuć ze taki objaw?
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2019 Opublikowano 16 Września 2019 W dniu 6.08.2019 o 07:55, Użytkownik007 napisał: piotrsob1 Podmieniałem przepustnicę również i nic to nie dało, aktualnie jestem posiadaczem 3 szt zaworów EGR których podmiana tez nic nie wniosła (jeden z nich z końcówką AD spowodował iż auto lepiej reagowało na gaz). Ogólnie czeka już nawet nie kasuje bo za chwilę znów sie zapala (P0101), zawsze przy odpuszczaniu gazu i zjeżdżania z górki. Kupiłem też nowy przepływomierz PIERBURG i nic, zastanawiam się tylko czy ori BOSCH by nie załatwił sprawy ale już tyle mnie to kosztowało że strach kupować kolejny za 340zł... Może jest ktoś z dolnośląskiego kto jest w stanie ogarnąć temat? Chętnie bym do kogoś podjechał, oczywiście odpłatnie bo ja już nic nie wskóram. Szkoda że piotrsob1 mieszkasz tak daleko bo jak byś sam pogrzebał to może byś coś zaradził. Implausible Signal , czyli sygnał z przepływomierza poza normalnym , obsługiwanym przez ECU zakresem. Najprawdopodobniej powoduje go przepustnica lub EGR, albo nieprawidłowa ich współpraca w działaniu . Takie objawy może też powodować czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, jeżeli za wolno reaguje na zmiany ciśnienia . Ogólnie jest sporo zależności , które ecu musi rozkminiać na bieżąco, jeżeli któryś z parametrów wejściowych z czujników odbiega od normy lub któryś z elementów wykonawczych działa niepoprawnie ( wystarczy że za wolno reaguje ) to wtedy się dzieją takie rzeczy . Jeżeli przy tym w sterowniku silnika nie ma konkretnych błędów wskazujących który element jest niesprawny, to pozostaje podmienianie tych elementów i obserwacja efektów , może się w końcu uda trafić Osobiście od dwóch - trzech latek próbuje wydedukować co jest przyczyną przeładowywania turbiny, ale tylko w czasie dużego obciążenia silnika i tylko w czasie gdy wypala się DPF .... Po skończeniu regeneracji cegły wszystko wraca do normy i szukaj wiatru w polu , poza błędem przeładowania i potwierdzeniu w grupach pomiarowych DPF-a że faktycznie się wtedy wypalał nic więcej kompem się nie sprawdzi po fakcie .... Trzeba by się zasadzić z logowaniem aż zacznie wypalać cegłę , albo mu wypalanie wymusić w czasie jazdy , jednocześnie logując parametry które mogą mieć związek z takim zachowaniem silnika. Tych parametrów jest sporo i nie jest to proste by je ogarnąć nie dysponując dużą ilością czasu i osobą do pomocy
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2019 Opublikowano 16 Września 2019 (edytowane) W dniu 12.09.2019 o 20:43, ori52 napisał: Witam mam silnik BRD i przy pedale w podlogę samochód szarpnie 2 czy 3 razy i dopiero idzie. Sprawdzone pompowtryski, szczelna głowica, wyczyszczony egr oraz kolektor ssący. Co jeszcze mogło sie popsuć ze taki objaw? Czyli objaw podobny do tego , który był przyczyną założenia powyższego tematu BRD różni się mocno konstrukcją EGR-a , więc wnioski tutaj zawarte , a dotyczące BPW nie muszą być w tym wypadku aktualne. Niemniej jednak powodem według mnie jest też problem we współpracy EGR-a z przepusnicą , albo z powodu wadliwego działania lub zużycia jednego z nich ( lub obu na raz ) , albo z powodu nieprawidłowych wartości z czujników, wartości z których mają wpływ na ich działanie .... Edytowane 16 Września 2019 przez piotrsob1
sonic88 Opublikowano 22 Września 2019 Opublikowano 22 Września 2019 Wtam, dołącze sie do tematu. Mam podobne objawy jak opisane tutaj w temacie i chciałbym najpierw spróbować rozwiązać to przez zaślepienie EGR. Pytanie czy wystarczy zaślepić w jednym miejscu? Bo są na allegro dostępne takie oto zestawy Zestaw zaślepek EGR TDi AUDi SEAT SKODA VW FORD 6749631064 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 20 zł - Zestaw zaślepek EGR TDi AUDi SEAT SKODA VW FORD (6749631064). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących! Nie wiem czy iść w w jedną blaszkę czy w taki zestaw?
ori52 Opublikowano 22 Września 2019 Opublikowano 22 Września 2019 2 godziny temu, sonic88 napisał: Wtam, dołącze sie do tematu. Mam podobne objawy jak opisane tutaj w temacie i chciałbym najpierw spróbować rozwiązać to przez zaślepienie EGR. Pytanie czy wystarczy zaślepić w jednym miejscu? Bo są na allegro dostępne takie oto zestawy Zestaw zaślepek EGR TDi AUDi SEAT SKODA VW FORD 6749631064 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 20 zł - Zestaw zaślepek EGR TDi AUDi SEAT SKODA VW FORD (6749631064). Allegro.pl - Radość zakupów i... Nie wiem czy iść w w jedną blaszkę czy w taki zestaw? 1 blaszka wystarczy miałem tak w golfie i działało.
sonic88 Opublikowano 23 Września 2019 Opublikowano 23 Września 2019 (edytowane) A ona się nie przepala po jakimś czasie? Edytowane 23 Września 2019 przez sonic88
piotrsob1 Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 (edytowane) Nie przepalają się, u mnie jeździ aluminiowa kryza już od 5 latek i nic się z nią nie dzieje. Ta z podlinkowanej aukcji jest ze stali kwasoodpornej , na pewno wytrzyma dłużej niż reszta auta .... P.S. Całkowite zaślepienie EGR-a w BPW bedzie walić błędem. Wywierć w zaślepce ( na jej środku ) otwór fi 9 mm i taką zamontuj . Edytowane 26 Września 2019 przez piotrsob1
sonic88 Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 9 godzin temu, piotrsob1 napisał: Nie przepalają się, u mnie jeździ aluminiowa kryza już od 5 latek i nic się z nią nie dzieje. Ta z podlinkowanej aukcji jest ze stali kwasoodpornej , na pewno wytrzyma dłużej niż reszta auta .... P.S. Całkowite zaślepienie EGR-a w BPW bedzie walić błędem. Wywierć w zaślepce ( na jej środku ) otwór fi 9 mm i taką zamontuj . Ile mm grubości ma Twoja kryza?
shakal Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 W dniu 12.09.2019 o 20:43, ori52 napisał: Witam mam silnik BRD i przy pedale w podlogę samochód szarpnie 2 czy 3 razy i dopiero idzie. Sprawdzone pompowtryski, szczelna głowica, wyczyszczony egr oraz kolektor ssący. Co jeszcze mogło sie popsuć ze taki objaw? Kolego, miałem ten sam problem w swoim BRD do czasu... Wywaliłem DPF i EGR, od tego momentu auto jeździ jak powinno, brak szarpań, brak trybu awaryjnego. Od usunięcia tej pseudo ekologii zrobiłem ponad 50tyś. i ani razu nie szarpnęło auto dużo lepiej jeździ, szybciej się zbiera z niskich obrotów.
sonic88 Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 2 godziny temu, shakal napisał: Kolego, miałem ten sam problem w swoim BRD do czasu... Wywaliłem DPF i EGR, od tego momentu auto jeździ jak powinno, brak szarpań, brak trybu awaryjnego. Od usunięcia tej pseudo ekologii zrobiłem ponad 50tyś. i ani razu nie szarpnęło auto dużo lepiej jeździ, szybciej się zbiera z niskich obrotów. A robiłeś może test spalin na stacji diagnostycznej?
shakal Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 Godzinę temu, sonic88 napisał: A robiłeś może test spalin na stacji diagnostycznej? Nie musiałem ?
sonic88 Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 42 minuty temu, shakal napisał: Nie musiałem ? Pytam bardziej z ciekawości czy przechodzi 1
piotrsob1 Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 13 godzin temu, sonic88 napisał: Ile mm grubości ma Twoja kryza? 1,5 mm, wycięta z z kątownka aluminiowego ...
K4rol81 Opublikowano 27 Września 2019 Opublikowano 27 Września 2019 12 godzin temu, sonic88 napisał: Pytam bardziej z ciekawości czy przechodzi W Polsce nie robią analizy spalin dla diesli, jedynie badają zadymienie. Mam wywalonego kata I na przeglądzie podczas badania wyszło 0.6 jednostek gdzie dla mojego silnika norma to 1.5 także tego ????
ori52 Opublikowano 28 Września 2019 Opublikowano 28 Września 2019 W dniu 26.09.2019 o 14:15, shakal napisał: Kolego, miałem ten sam problem w swoim BRD do czasu... Wywaliłem DPF i EGR, od tego momentu auto jeździ jak powinno, brak szarpań, brak trybu awaryjnego. Od usunięcia tej pseudo ekologii zrobiłem ponad 50tyś. i ani razu nie szarpnęło auto dużo lepiej jeździ, szybciej się zbiera z niskich obrotów. DPF został wywalony u mnie przez poprzedniego właściciela a co do EGR to wywaliłeś go całkiem i co w te miejsce wstawiłeś czy tylko zaślepiłeś? 1
shakal Opublikowano 28 Września 2019 Opublikowano 28 Września 2019 2 godziny temu, ori52 napisał: DPF został wywalony u mnie przez poprzedniego właściciela a co do EGR to wywaliłeś go całkiem i co w te miejsce wstawiłeś czy tylko zaślepiłeś? EGR został zaślepiony i Wywalony z softu żeby nie wyświetlało błędu.
ori52 Opublikowano 28 Września 2019 Opublikowano 28 Września 2019 31 minut temu, shakal napisał: EGR został zaślepiony i Wywalony z softu żeby nie wyświetlało błędu. A orientujesz się ile take wywalenie z softu kosztuje? Zwykły mechanik to ogarnie czy do tunera trzeba by jechac? 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się