Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie również występuje szarpanie podczas przyspieszania 1600-2200 obrotów. Próbował ktoś wymiany przepustnicy?

Opublikowano

Podmieniałem przepustnicę również i nic to nie dało, aktualnie jestem posiadaczem 3 szt zaworów EGR których podmiana tez nic nie wniosła (jeden z nich z końcówką AD spowodował iż auto lepiej reagowało na gaz).

Ogólnie czeka już nawet nie kasuje bo za chwilę znów sie zapala (P0101), zawsze przy odpuszczaniu gazu i zjeżdżania z górki. Kupiłem też nowy przepływomierz PIERBURG i nic, zastanawiam się tylko czy ori BOSCH by nie załatwił sprawy ale już tyle mnie to kosztowało że strach kupować kolejny za 340zł... Może jest ktoś z dolnośląskiego kto jest w stanie ogarnąć temat? Chętnie bym do kogoś podjechał, oczywiście odpłatnie bo ja już nic nie wskóram.

Szkoda że piotrsob1 mieszkasz tak daleko bo jak byś sam pogrzebał to może byś coś zaradził.

 

Opublikowano

Witam mam silnik BRD i przy pedale w podlogę samochód szarpnie 2 czy 3 razy i dopiero idzie. Sprawdzone pompowtryski, szczelna głowica, wyczyszczony egr oraz kolektor ssący. Co jeszcze mogło sie popsuć ze taki objaw?

Opublikowano
W dniu 6.08.2019 o 07:55, Użytkownik007 napisał:

Podmieniałem przepustnicę również i nic to nie dało, aktualnie jestem posiadaczem 3 szt zaworów EGR których podmiana tez nic nie wniosła (jeden z nich z końcówką AD spowodował iż auto lepiej reagowało na gaz).

Ogólnie czeka już nawet nie kasuje bo za chwilę znów sie zapala (P0101), zawsze przy odpuszczaniu gazu i zjeżdżania z górki. Kupiłem też nowy przepływomierz PIERBURG i nic, zastanawiam się tylko czy ori BOSCH by nie załatwił sprawy ale już tyle mnie to kosztowało że strach kupować kolejny za 340zł... Może jest ktoś z dolnośląskiego kto jest w stanie ogarnąć temat? Chętnie bym do kogoś podjechał, oczywiście odpłatnie bo ja już nic nie wskóram.

Szkoda że piotrsob1 mieszkasz tak daleko bo jak byś sam pogrzebał to może byś coś zaradził.

 

 Implausible Signal , czyli sygnał z przepływomierza poza normalnym , obsługiwanym przez ECU zakresem.

Najprawdopodobniej powoduje go przepustnica lub EGR, albo nieprawidłowa ich współpraca w działaniu .

Takie objawy może też powodować czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, jeżeli za wolno reaguje na zmiany ciśnienia .

Ogólnie jest sporo zależności , które ecu musi rozkminiać na bieżąco, jeżeli któryś z parametrów wejściowych z czujników odbiega od normy lub któryś z elementów wykonawczych działa niepoprawnie ( wystarczy że za wolno reaguje ) to wtedy się dzieją takie rzeczy .

Jeżeli przy tym w sterowniku silnika nie ma konkretnych błędów wskazujących  który element jest niesprawny, to pozostaje podmienianie tych elementów i obserwacja efektów , może się w końcu uda trafić :decayed:

Osobiście od dwóch - trzech latek próbuje wydedukować co jest przyczyną przeładowywania turbiny, ale tylko w czasie dużego obciążenia silnika i tylko w czasie gdy wypala się DPF ....:naughty:

Po skończeniu regeneracji cegły wszystko wraca do normy i szukaj wiatru w polu , poza błędem przeładowania i potwierdzeniu w grupach pomiarowych DPF-a że faktycznie się wtedy wypalał nic więcej kompem się nie sprawdzi po fakcie ....

Trzeba by się zasadzić z logowaniem aż zacznie wypalać cegłę , albo mu wypalanie wymusić w czasie jazdy , jednocześnie logując parametry które mogą mieć związek z takim zachowaniem silnika.

Tych parametrów jest sporo i nie jest to proste by je ogarnąć nie dysponując dużą ilością czasu i osobą do pomocy :naughty:

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.09.2019 o 20:43, ori52 napisał:

Witam mam silnik BRD i przy pedale w podlogę samochód szarpnie 2 czy 3 razy i dopiero idzie. Sprawdzone pompowtryski, szczelna głowica, wyczyszczony egr oraz kolektor ssący. Co jeszcze mogło sie popsuć ze taki objaw?

Czyli objaw podobny do tego , który był przyczyną założenia powyższego tematu :whistling:

BRD różni się mocno konstrukcją EGR-a , więc wnioski tutaj zawarte , a dotyczące BPW nie muszą być w tym wypadku aktualne.

Niemniej jednak powodem według mnie jest też problem we współpracy EGR-a z przepusnicą  , albo z powodu  wadliwego działania lub zużycia jednego z nich ( lub obu na raz ) , albo z powodu nieprawidłowych wartości z czujników, wartości z których mają wpływ na ich działanie ....

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Wtam, dołącze sie do tematu. Mam podobne objawy jak opisane tutaj w temacie i chciałbym najpierw spróbować rozwiązać to przez zaślepienie EGR. Pytanie czy wystarczy zaślepić w jednym miejscu? Bo są na allegro dostępne takie oto zestawy

Zestaw-zaslepek-EGR-TDi-AUDi-SEAT-SKODA-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 20 zł - Zestaw zaślepek EGR TDi AUDi SEAT SKODA VW FORD (6749631064). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

Nie wiem czy iść w w jedną blaszkę czy w taki zestaw?

Opublikowano
2 godziny temu, sonic88 napisał:

Wtam, dołącze sie do tematu. Mam podobne objawy jak opisane tutaj w temacie i chciałbym najpierw spróbować rozwiązać to przez zaślepienie EGR. Pytanie czy wystarczy zaślepić w jednym miejscu? Bo są na allegro dostępne takie oto zestawy

Zestaw-zaslepek-EGR-TDi-AUDi-SEAT-SKODA-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 20 zł - Zestaw zaślepek EGR TDi AUDi SEAT SKODA VW FORD (6749631064). Allegro.pl - Radość zakupów i...

Nie wiem czy iść w w jedną blaszkę czy w taki zestaw?

1 blaszka wystarczy miałem tak w golfie i działało.

Opublikowano (edytowane)

A ona się nie przepala po jakimś czasie?

Edytowane przez sonic88
Opublikowano

Ktoś musiał ją wymieniać?

Opublikowano (edytowane)

Nie przepalają się, u mnie jeździ aluminiowa kryza już od 5 latek i nic się z nią nie dzieje.

Ta z podlinkowanej aukcji jest ze stali kwasoodpornej , na pewno wytrzyma dłużej niż reszta auta ....:decayed:

P.S. 

Całkowite zaślepienie EGR-a w BPW bedzie walić błędem.

Wywierć w zaślepce ( na jej środku ) otwór fi 9 mm i taką zamontuj .

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
9 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Nie przepalają się, u mnie jeździ aluminiowa kryza już od 5 latek i nic się z nią nie dzieje.

Ta z podlinkowanej aukcji jest ze stali kwasoodpornej , na pewno wytrzyma dłużej niż reszta auta ....:decayed:

P.S. 

Całkowite zaślepienie EGR-a w BPW bedzie walić błędem.

Wywierć w zaślepce ( na jej środku ) otwór fi 9 mm i taką zamontuj .

Ile mm grubości ma Twoja kryza?

Opublikowano
W dniu 12.09.2019 o 20:43, ori52 napisał:

Witam mam silnik BRD i przy pedale w podlogę samochód szarpnie 2 czy 3 razy i dopiero idzie. Sprawdzone pompowtryski, szczelna głowica, wyczyszczony egr oraz kolektor ssący. Co jeszcze mogło sie popsuć ze taki objaw?

Kolego, miałem ten sam problem w swoim BRD do czasu... 

Wywaliłem DPF i EGR, od tego momentu auto jeździ jak powinno, brak szarpań, brak trybu awaryjnego. Od usunięcia tej pseudo ekologii zrobiłem ponad 50tyś. i ani razu nie szarpnęło ;) auto dużo lepiej jeździ, szybciej się zbiera z niskich obrotów.  

Opublikowano
2 godziny temu, shakal napisał:

Kolego, miałem ten sam problem w swoim BRD do czasu... 

Wywaliłem DPF i EGR, od tego momentu auto jeździ jak powinno, brak szarpań, brak trybu awaryjnego. Od usunięcia tej pseudo ekologii zrobiłem ponad 50tyś. i ani razu nie szarpnęło ;) auto dużo lepiej jeździ, szybciej się zbiera z niskich obrotów.  

A robiłeś może test spalin na stacji diagnostycznej?

Opublikowano
Godzinę temu, sonic88 napisał:

A robiłeś może test spalin na stacji diagnostycznej?

Nie musiałem ?

Opublikowano
42 minuty temu, shakal napisał:

Nie musiałem ?

Pytam bardziej z ciekawości czy przechodzi :P

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
13 godzin temu, sonic88 napisał:

Ile mm grubości ma Twoja kryza?

1,5 mm, wycięta z z kątownka aluminiowego ...

Opublikowano
12 godzin temu, sonic88 napisał:

Pytam bardziej z ciekawości czy przechodzi :P

W Polsce nie robią analizy spalin dla diesli, jedynie badają zadymienie. Mam wywalonego kata I na przeglądzie podczas badania wyszło 0.6 jednostek gdzie dla mojego silnika norma to 1.5 także tego ????

Opublikowano
W dniu 26.09.2019 o 14:15, shakal napisał:

Kolego, miałem ten sam problem w swoim BRD do czasu... 

Wywaliłem DPF i EGR, od tego momentu auto jeździ jak powinno, brak szarpań, brak trybu awaryjnego. Od usunięcia tej pseudo ekologii zrobiłem ponad 50tyś. i ani razu nie szarpnęło ;) auto dużo lepiej jeździ, szybciej się zbiera z niskich obrotów.  

DPF został wywalony u mnie przez poprzedniego właściciela a co do EGR to wywaliłeś go całkiem i co w te miejsce wstawiłeś czy tylko zaślepiłeś? 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
2 godziny temu, ori52 napisał:

DPF został wywalony u mnie przez poprzedniego właściciela a co do EGR to wywaliłeś go całkiem i co w te miejsce wstawiłeś czy tylko zaślepiłeś? 

EGR został zaślepiony i Wywalony z softu żeby nie wyświetlało błędu.

Opublikowano
31 minut temu, shakal napisał:

EGR został zaślepiony i Wywalony z softu żeby nie wyświetlało błędu.

A orientujesz się ile take wywalenie z softu kosztuje? Zwykły mechanik to ogarnie czy do tunera trzeba by jechac? 

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...