Wojdat Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 co do wymiany rozrządu to wymienione było wszystko cały kompletny łańcuchy , napinacze .. koszt ponad 10K a co do samej jazdy to miałem zajawkę w ten weekend i w jedna stronę Lublin Kraków jechałem max 100km/h spokojnie , bez zrywów , .... ........... średnia prędkości 60 km czas 4:30 spalanie pokazane na kompie 8.1 l droga powrotna normalna jazda czyli 100 - 140 agresywne wyprzedzanie średnia prędkości 71 km czas 3:40 spalanie 8,6 l i jaki wniosek .... taki ze jadąc do Krakowa żona myślała ze się źle czuje i jestem chory
Jaraw Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 W dniu 26.08.2013 o 11:06, czaki22 napisał: ale ten silnik sie nie nadaje do gazowania, zresztą nikt nie kupuje 3.2 żeby walić kilometry nim , wiec instalacja gazowa się po prostu nie opłaca Pewnie masz passata 1.9 i nim jeździsz na codzień a jak trochę zostanie kasy to 3.2 można poszpanować kilka kołek po mieście co za dziecinne i żenujące posty
przem8 Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 Złota łopata za wykopalisko sprzed sześciu lat
czaki22 Opublikowano 15 Października 2019 Opublikowano 15 Października 2019 W dniu 20.09.2019 o 20:01, Jaraw napisał: Pewnie masz passata 1.9 i nim jeździsz na codzień a jak trochę zostanie kasy to 3.2 można poszpanować kilka kołek po mieście co za dziecinne i żenujące posty ale kolego kotlet , tylko opisz mi proszę co miałeś na myśli bo nie bardzo rozumiem o co Ci tak naprawdę chodzi:) posiadanie 3.2 to brak ekonomicznego uzasadnienia nawet audi to stwierdziło produkując go zaledwie 5 lat.
BeyerBrown Opublikowano 3 Grudnia 2019 Opublikowano 3 Grudnia 2019 (edytowane) W dniu 15.10.2019 o 21:09, czaki22 napisał: posiadanie 3.2 to brak ekonomicznego uzasadnienia nawet audi to stwierdziło produkując go zaledwie 5 lat. Hmm, jednostka ta była w ofercie aż do 2012r. (w A4/A5 przedlift) czyli przez ok. 8 lat. Poza tym silnik ten był na przestrzeni lat modyfikowany - poprawiono w nim mech.rozrządu i dołożono system Valvelift, dzięki czemu jego moc wzrosła do 265KM a max. moment był dostępny już przy dużo niższych obrotach silnika. Wg. mnie od strony ekonomiki jazdy wszystko w nim było w jak najlepszym porządku, jak na V6 Nieekonomiczny to był on przede wszystkim dla działu księgowości w Audi... Edytowane 3 Grudnia 2019 przez BeyerBrown
marcin4x4 Opublikowano 3 Grudnia 2019 Opublikowano 3 Grudnia 2019 myślę że większy wstyd zebrać bat od r4 turbo
Langista Opublikowano 3 Grudnia 2019 Opublikowano 3 Grudnia 2019 Nie porównuj wolnossaka do turbodoładowanej jednostki. Dołożysz turbo do V6 i żadne 1.8 mu rady nie da Tak, dołożenia turbo do wolnossącego V6 jest możliwe (jest kilka osób które już tego dokonały)
BeyerBrown Opublikowano 4 Grudnia 2019 Opublikowano 4 Grudnia 2019 (edytowane) 22 godziny temu, marcin4x4 napisał: myślę że większy wstyd zebrać bat od r4 turbo Z poprawionym 3.2FSI CALA (265KM/330Nm) nie miałby lekko, bo A4 B8 z tym silnikiem pierwszą setkę osiąga w 6,2-6,4sek. (man/aut). O ile nie jest zasyfiony nagarem BTW. Chętnie bym się przejechał B8-ką z tym motorem i porównał odczucia z jazdy z 2.7BiT... coś czuję, że mógłby mnie pozytywnie zaskoczyć Edytowane 4 Grudnia 2019 przez BeyerBrown
Dev Opublikowano 4 Grudnia 2019 Opublikowano 4 Grudnia 2019 12 minut temu, BeyerBrown napisał: Z poprawionym 3.2FSI CALA (265KM/330Nm) nie miałby lekko, bo A4 B8 z tym silnikiem pierwszą setkę osiąga w 6,2-6,4sek. (man/aut). O ile nie jest zasyfiony nagarem BTW. Chętnie bym się przejechał B8-ką z tym motorem i porównał odczucia z jazdy z 2.7BiT... coś czuję, że mógłby mnie pozytywnie zaskoczyć nie ma sie czym podniecac, 3.2 to taczka, 2.7bit robi go jak chce 1
BeyerBrown Opublikowano 4 Grudnia 2019 Opublikowano 4 Grudnia 2019 Miałem na myśli polift A6 C5 2.7T (250KM/350Nm), które potrzebuje 6,8-7,4sek. (man/aut) na sprint 0-100 S4 B5 (265/400) potrzebuje zaledwie 5,6s., oczywiste, że porobi B8 3.2
marcin4x4 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Opublikowano 5 Grudnia 2019 20 godzin temu, BeyerBrown napisał: Miałem na myśli polift A6 C5 2.7T (250KM/350Nm), które potrzebuje 6,8-7,4sek. (man/aut) na sprint 0-100 S4 B5 (265/400) potrzebuje zaledwie 5,6s., oczywiste, że porobi B8 3.2 Masz świadomość że nowsze 2.0 to często podstawowe mody i latasz poniżej 5 sekund ? Na forum masz B9, która robi chyba 4,4 na seryjnej turbosprężarce. 2.7T to śmietnik, większość tunerów i mechaników "nie chce, nie dotykam". 22 godziny temu, BeyerBrown napisał: Z poprawionym 3.2FSI CALA (265KM/330Nm) nie miałby lekko, bo A4 B8 z tym silnikiem pierwszą setkę osiąga w 6,2-6,4sek. (man/aut). no to taki 2.0 TFSI 225KM czyli dość popularna jednostka katalogowo potrzebuje 7 sekund, robisz sofcik i lejesz takiego 3.2 O fabrycznie mocniejszych wersjach nawet nie będę wspominał. Jedyne fajne silniki N/A to v8 w rs5 i rs4, dźwięk (silnika) i reakcja na gaz petarda, uzależnia.
Dev Opublikowano 5 Grudnia 2019 Opublikowano 5 Grudnia 2019 24 minuty temu, marcin4x4 napisał: Jedyne fajne silniki N/A to v8 w rs5 i rs4, dźwięk (silnika) i reakcja na gaz petarda, uzależnia. Nie chce na nie nawet nas...ć, nie widze w tych silnikach nic pozytywnego, gó...o gorsze od 2.7BiT.
BeyerBrown Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 (edytowane) W dniu 5.12.2019 o 21:13, marcin4x4 napisał: W dniu 5.12.2019 o 00:03, BeyerBrown napisał: Miałem na myśli polift A6 C5 2.7T (250KM/350Nm), które potrzebuje 6,8-7,4sek. (man/aut) na sprint 0-100 S4 B5 (265/400) potrzebuje zaledwie 5,6s., oczywiste, że porobi B8 3.2 Masz świadomość że nowsze 2.0 to często podstawowe mody i latasz poniżej 5 sekund ? Na forum masz B9, która robi chyba 4,4 na seryjnej turbosprężarce. 2.7T to śmietnik, większość tunerów i mechaników "nie chce, nie dotykam". PORÓWNUJ ZE SOBĄ SILNIKI BEZ MODÓW ! Wtedy 3.2 wcale taki zły nie jest, przynajmniej na papierze. Zestawiajmy A4-ki ze sobą, bo robi się niepotrzebny bałagan. B5 (S4) z motorem 2.7T 265KM (BEZ MODÓW, STOCKOWY) robił setkę w 5,6-5,7s. Najnowsze B9 z 2.0TeeFeSii 252KM (STOCKOWY) i superszybką skrzynią S-tronic potrzebuje "aż" 6,2s 1999 Audi A4 (B5) S4 Quattro Dane Techniczne WWW.ULTIMATESPECS.COM Maksymalna moc 265 hp, Benzyna, Zużycie paliwa 11.3 l/100, Wymiary: Długość 448.0 cm - Szerokość 173.0 cm - Wysokość 142.0 cm, Masa... 2015 Audi A4 (B9) 2.0 TFSI 252HP S tronic Dane Techniczne WWW.ULTIMATESPECS.COM Maksymalna moc 252 hp, Benzyna, Zużycie paliwa 5.7 l/100, Wymiary: Długość 472.6 cm - Szerokość 184.2 cm - Wysokość 142.7 cm, Masa... A jeśli chcesz się babrać w jakieś tuningi to proszę bardzo: Nowy soft ~330KM i robisz z 2.7T takie rzeczy: Grubszy tuning to 500KM i możesz zacząć ścigać się z Lambo: a po skoksowaniu na 700HP zaczynasz porabiać dawców narządów na swoich ścigach: Spróbuj wycisnąć z tego cudownego 2.0TFSI więcej. Zes..asz się prędzej ? Nie twierdzę, że ten silnik 2.7T jest cudem świata (nie jest), bo dużo lepszym od niego jest 3.0TFSI na kompresorze... po prostu oddaj cesarzowi co cesarskie ? Bo i 2.0 nie jest/nie było wolne od wad (słynne przepalanie oleju). Edytowane 7 Grudnia 2019 przez BeyerBrown
marcin4x4 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 22 godziny temu, Dev napisał: Nie chce na nie nawet nas...ć, nie widze w tych silnikach nic pozytywnego, gó...o gorsze od 2.7BiT. Mi się podoba dźwięk i reakcja na gaz, to drugie ciężko uzyskać w innych silnikach. Plan jest by w 3.0tfsi zrobić maksymalnie szybkie wypełnienie właśnie pod reakcje, graty leżą na ponad 500+ zobaczymy co wyjdzie. 39 minut temu, BeyerBrown napisał: 1. Porównuj jak już A4 ze sobą, bo robi się niepotrzebny bałagan. B5 (S4) z motorem 2.7T 265KM (BEZ MODÓW, STOCKOWY) robił setkę w 5,6-5,7s. Najnowsze B9 z 2.0TeeFeSii 252KM (STOCKOWY) i superszybką skrzynią S-tronic potrzebuje "aż" 6,2s a o czym ja pisałem ? w tym 252 robisz soft, dp, ic i masz 350, dorzucasz hybrydę, paliwo bp98 i masz 385/500nm. 46 minut temu, BeyerBrown napisał: Spróbuj wycisnąć z tego cudownego 2.0TFSI więcej niż "marne" 400KM... zes..asz się prędzej ? do setupu powyżej dorzuć 100okatnowe paliwo albo mocniejszą hybrydę i ci wypluje 4xx , powiem inaczej kup sobie bmw 2.0T + eklektyk to Ci przebije 400ps bez modyfikacji mechanicznych. By uzyskać zbliżona (lekko wyższą moc) z 2.7, robisz 2!! turbosprężarki, DP, FMIC i układ paliwowy do tego masz 2 cylindry i ~0,7 litra więcej. 52 minuty temu, BeyerBrown napisał: bo dużo lepszym od niego jest 3.0TFSI na kompresorze.. Pewno dlatego obu już nie produkują... Godzinę temu, BeyerBrown napisał: Bo i 2.0 nie jest/nie było wolne od wad (słynne przepalanie oleju). Wszystkie silniki które wymieniłeś lubią olej, 3.0 TFSI również.
BeyerBrown Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 (edytowane) 2.0TFSI tłuką bo im się zwyczajnie opłaca robić masowo takie kosiareczki, idealne do furmanek branych w leasing 3.0TFSI zaprzestali montować (póki co) bo im narzucono nowe normy (WLTP) i jest to wg. księgowych nieopłacalne w produkcji/homologowaniu a nie, że silnik kupiasty. BTW. Najnowsze 3.0TFSI miały turbosrpężarki (-kę?) zamiast kompresora. 2.0TFSI też był modyfikowany na przestrzeni lat, obecnie to chyba już 3 albo 4 generację produkują (pogubiłem się). 32 minuty temu, marcin4x4 napisał: By uzyskać zbliżona (lekko wyższą moc) z 2.7, robisz 2!! turbosprężarki, DP, FMIC i układ paliwowy do tego masz 2 cylindry i ~0,7 litra więcej. No cóż, V-ki rządzą się swoimi prawami. Z tym, że na logikę: więcej żelastwa+większa pojemność=mniejsze wysilenie+większa trwałość... mniejsze ryzyko uwalenia. Minus z kolei taki, że więcej masy wisi na przedniej osi... 32 minuty temu, marcin4x4 napisał: kup sobie bmw 2.0T + eklektyk to Ci przebije 400ps bez modyfikacji mechanicznych. Tak, widziałem już filmik Robercika PS. Swoją wcześniejszą wypowiedź poddałem edycji. Edytowane 6 Grudnia 2019 przez BeyerBrown
marcin4x4 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 (edytowane) 54 minuty temu, BeyerBrown napisał: No cóż, V-ki rządzą się swoimi prawami. Z tym, że na logikę: więcej żelastwa+większa pojemność=mniejsze wysilenie+większa trwałość... mniejsze ryzyko uwalenia. Minus z kolei taki, że więcej masy wisi na przedniej osi... Raczej stare trupy, drogie w odrestaurowaniu vs nowe jednostki, które w ciągu 2-3 lat potrafią klepnąć tyle co ten stary paździerz przez 10 lat. Nie ma silników idealnych i nigdy nie będzie, różnica technologiczna między tymi konsternacji jest duża i taka licytacja nie ma większego sensu. Wszystko skończy na złomie, tzn u polaczka w garażu 54 minuty temu, BeyerBrown napisał: 3.0TFSI zaprzestali montować (póki co) bo im narzucono nowe normy (WLTP) i jest to wg. księgowych nieopłacalne w produkcji/homologowaniu a nie, że silnik kupiasty. BTW. Najnowsze 3.0TFSI miały turbosrpężarki (-kę?) zamiast kompresora Od kilku lat jest na turbosprężarce (jednej TS), auta na rok 2020 mają 3.0 tfsi. Edytowane 6 Grudnia 2019 przez marcin4x4
BeyerBrown Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 52 minuty temu, marcin4x4 napisał: Raczej stare trupy, drogie w odrestaurowaniu vs nowe jednostki, które w ciągu 2-3 lat potrafią klepnąć tyle co ten stary paździerz przez 10 lat. Resurs (czyli granica dopuszczalnego zużycia) starych benzynowych V-ek VAG-a to okolice ok. 600-700tys.km z tego co pamiętam, kiedyś w ręce wpadła mi gazeta motoryzacyjna z zestawieniem najtrwalszych silników. Przy czym uwaga - np. turbosprężarka/-ki jest traktowana jako część eksploatacyjna. Nowe auto, żeby klepnąć 300-400tys.km w 2-3 lata musi jeździć dzień w dzień w długie trasy... a każdy wie, że to najbardziej optymalne warunki pracy dla silnika. Jakiegokolwiek. Weź teraz przejedź nim ten sam dystans ale robiąc dziennie po kilka-kilkanaście km. w jedną stronę - zamiast jednego są dwa zimne starty, przez połowę tej drogi silnik jest niedogrzany, częste są zmiany prędkości pojazdu i obrotów silnika (przeciążenia mechanizmów) etc. Ciekaw jestem w jakim stanie będzie wtedy taki nowoczesny, wysilony silnik... nawet taki stockowy, niechipsowany.
marcin4x4 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 (edytowane) te przebiegi to jest kosmos, ostatnio oglądałem auto z grudnia 2017 i miało nalatane 240km po Polsce ! ale 10 letni TDI dalej ma 150 tyś miałem kilka aut z przebiegami poniżej 100 tyś km, każdy to była eksploatacyjna skarbonka. Auta z małymi przebiegami to często uwalone wtryski (benzyny również), dpf;y, zawieszenia itd. Edytowane 6 Grudnia 2019 przez marcin4x4
pila24 Opublikowano 7 Grudnia 2019 Opublikowano 7 Grudnia 2019 8 godzin temu, BeyerBrown napisał: starych benzynowych V-ek VAG-a to okolice ok. 600-700tys.km Widziałem a8 d2 4.2 +lpg z przebiegiem ponad 800 tys ,olej pełny syntetyk i nadal jeździ po Warszawie. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się