Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AHH/1Z/AFN/AVG/AJM/ANB/ATJ] Wymiana termostatu - fotostory


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak już się nagrzeje to na zegarze jest praktycznie cały czas ok 89, niezależnie czy na climatronicu jest 89 czy 95.

Tak to już jest .... to temperatura robocza. Na zegarach jest mniej wiecej :wink4:

Opublikowano

A do 1Z to która instrukcja? i jakim płynem zalać bo mam teraz zielonkawy bo przed czerwcem 1996 auto wyprodukowane

Opublikowano

Witam

A czy odpowietrzanie w B6 jest takie samo do wykonania jak w B5 czy sa jakies drobne roznice w opowietrzaniu po wymianie termostatu?

Pozdrawiam

Opublikowano

w kazdym aucie odpowietrzanie ma podobny przebieg. zalewasz i wlaczasz silnik w miare ubywania plynu w zbiorniku - dolewasz. mozna odkrecic odpowietrznik na rurze od nagrzewnicy jak jest.

Opublikowano

Hejka :) W moim przypadki na vagu pokazuje max 78,3 jak jadę, a na postoju spada nawet do 65 st. Także raczej coś nie tak, wykluczyłem czujnik g62 i g2 także zabieram się za wymianę termostatu i w związku z tym takie pytania:

1. Czy orientujecie się czy termostaty o tym samym symbolu ( do AVF - 044121113) są takie same w serwisach audi i skody. Pytam bo w skodzinie są o jakieś 20 pln tańsze i jeszcze serwis mam pod nosem :)

2. Czy macie jakieś wskazówki do wymiany w moim silniku AVF

Opublikowano

Hejka :) W moim przypadki na vagu pokazuje max 78,3 jak jadę, a na postoju spada nawet do 65 st. Także raczej coś nie tak, wykluczyłem czujnik g62 i g2 także zabieram się za wymianę termostatu i w związku z tym takie pytania:

1. Czy orientujecie się czy termostaty o tym samym symbolu ( do AVF - 044121113) są takie same w serwisach audi i skody. Pytam bo w skodzinie są o jakieś 20 pln tańsze i jeszcze serwis mam pod nosem :)

2. Czy macie jakieś wskazówki do wymiany w moim silniku AVF

Podejdz do salonu skody i tam dostaniesz ori do audi.

Powodzenia z wymianą nie pomogę jeżeli chodzi o AVF ale podejżewam, że nie ma jakiejś kolosalnej różnicy niż np w AFN.

Opublikowano

Hejka :) W moim przypadki na vagu pokazuje max 78,3 jak jadę, a na postoju spada nawet do 65 st. Także raczej coś nie tak, wykluczyłem czujnik g62 i g2 także zabieram się za wymianę termostatu i w związku z tym takie pytania:

1. Czy orientujecie się czy termostaty o tym samym symbolu ( do AVF - 044121113) są takie same w serwisach audi i skody. Pytam bo w skodzinie są o jakieś 20 pln tańsze i jeszcze serwis mam pod nosem :)

2. Czy macie jakieś wskazówki do wymiany w moim silniku AVF

Podejdz do salonu skody i tam dostaniesz ori do audi.

Powodzenia z wymianą nie pomogę jeżeli chodzi o AVF ale podejżewam, że nie ma jakiejś kolosalnej różnicy niż np w AFN.

A AVF (AWX) wymiana termostatu identycznie jak w AJM.

Opublikowano

Silnik AFN

Uwagi do artykułu przewodniego:

1. Do tego silnika wchodzi ok 5,5l

2. Odnośnie odpowietrzenia - łatwiejszy sposób 1. Przesuwacie wąż z dziurką do odpowietrzania za króciec, 2.zalewacie zbiorniczek do pełna i grzecznie czekacie aż spłynie i się sam zaleje kilkakrotnie akcje powtarzacie. 3 jak już przestanie spływać płyn ze zbiorniczka odkręcacie 3 śrubki mocujące zbiorniczek, zakręcacie korek i zbiorniczek do góry na ile pozwolą przewody i czujnik. 4 trzymamy tak długo, aż przez odpowietrzenie nie zacznie lecieć płyn (mała fontanna), 4 przesunąć wężyk na miejsce 5. przykręcić powrotem zbiorniczek dolać płynu do max i sprawdzić po przejechaniu kilku kilometrów czy wszystko ok

Opublikowano

witam :hi:

Mam pytanie, czy podane instrukcje wymiany termostatu będą przydatne w silniku AHU ?? bo nie wiem czy sam dam radę czy do mechanika muszę udeżyć :mysli:

Bo z tego co czytałem to chyba nie ma bardzo istotnych różnic... chyba że się myle

Z góry dzięki za info

Opublikowano

Silnik AFN

Uwagi do artykułu przewodniego:

1. Do tego silnika wchodzi ok 5,5l

2. Odnośnie odpowietrzenia - łatwiejszy sposób 1. Przesuwacie wąż z dziurką do odpowietrzania za króciec, 2.zalewacie zbiorniczek do pełna i grzecznie czekacie aż spłynie i się sam zaleje kilkakrotnie akcje powtarzacie. 3 jak już przestanie spływać płyn ze zbiorniczka odkręcacie 3 śrubki mocujące zbiorniczek, zakręcacie korek i zbiorniczek do góry na ile pozwolą przewody i czujnik. 4 trzymamy tak długo, aż przez odpowietrzenie nie zacznie lecieć płyn (mała fontanna), 4 przesunąć wężyk na miejsce 5. przykręcić powrotem zbiorniczek dolać płynu do max i sprawdzić po przejechaniu kilku kilometrów czy wszystko ok

Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej podczas operacji odpowietrzania?

Opublikowano

Ten silnik się sam odpowietrza

Opublikowano

Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej podczas operacji odpowietrzania?

Ja to robiłem przy temp. -7 stopni więc płyn miał ok 0 stopni

Opublikowano

Wita! :hi: Dzięki temu artykułowi udało mi sie samemu wymienić czujnik temperatury i termostat :> nie jest to takie trudne jak mogłoby sie wydawać, wystarczy kilka kluczy i trochę oleju w głowie;)

Opublikowano

Panowi u mnie to wygląda tak na blacie stoi 90*C

Na kanale 49 - 73-79*C

Na 51 - stałe 90*C

Jak jechałem teraz z zakopca to temperatura ze 2 razy spadła do 80*C i spowrotem do 90*C i tak została.

Czy mam termostat to wymiany?

Opublikowano

wskazowka spadala gwaltownie? wtedy czujnik. jesli spadala pomalu podczas szybkiej jazdy i rosla podczas wolnej jazdy - termostat.

Opublikowano

Spadała bardzo powoli więc raczej termostat do wymiany.

A o co chodzi jak mam 90*C na blacie a na kanale 49 pokazuje 73-79*C?

Opublikowano

A o co chodzi jak mam 90*C na blacie a na kanale 49 pokazuje 73-79*C?

Ja miałem podobnie tylko w b6. Na blacie pokazywało często 90 tylko podczas szybszej jazdy spadało nawet do 75 (ciągle mówię o wskazaniach na desce). Ja się okazało po podpięciu Vaga, gdy na blacie pokazywało 90 (odczyt z czujnika G2) to faktyczna temperatura płynu była 75 (odczyt z czujnika G62 :shocked: Wymieniłem zespolony czujnik G62/G2 (nie wiem czy u was są dwa oddzielne czy też jeden zespolony - cztery piny) oraz termostat i teraz wskazania z czujnika G62 89,1 i G2 91 :)

Podziękowania dla twórców wątku :notworthy: dziki wam sam wymieniłem oba te elementy w swoim AVF :) Jedyna różnica jest w odpowietrzaniu, a mianowicie wężyk z dziurką od nagrzewnicy jest na podszybiu po prawej stronie patrząc od przodu auta, nie da się go pomylić :) jeszcze raz dzięki :hi:

Opublikowano

Hej

Mógłby ktoś wrzucić fotki ?

Zablokowali stronę[br]Dopisany: 18 Luty 2010, 15:59_________________________________________________właśnie jestem po wymianie termostatu. Autko odżyło i na blacie w końcu pojawiło się 90*

zmotywował mnie ten wątek

wielkie dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...