gcienki Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Szykuje się do zmiany sprzędła. Dzisiaj byłem u mechanika i zaproponował mi abym pozbył się dwumasy i założył koło zamachowe od Audi bodajże 1.6 lub innego dokładnie nie pamiętam i zwykły docisk, tarcze na sprężynach. Podobno ma to śmigać bez problemu. Czy taka wymiana jest możliwa i czy dobrze wpłynie na silnik itd. czy ktoś próbował tego. Wg mechanika dużo razy zdarzało mu się że klienci tak robili.
ja74687 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 tzn. dwumas ma za zadanie oszczędzać skrzynię najprościej mówiąc, może i się da ale czy warto, no chyba że planujesz sprzedać to czemu nie
gcienki Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2013 to nawet jak sprzedajesz to wypadało by powiedzieć
Knob Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Tłumik drgań skrętnych umiejscowiony w tarczy ponoć nie stłumi drgań tak skutecznie jak ten umiejscowiony w dwumasie. Na którymś forum krążył wykres skuteczności tłumienia drgań w obu układach. Ciężko powiedzieć jak taka podmianka wpłynie na żywotność skrzyni. Na pewno skrzynia się nie rozpadnie od razu, ale po tysiącach kilometrów, kto wie.
ARAS920 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Od razu skrzynia się nie rozpadnie ale o wiele szybciej też raczej nie, wiele razy ludzie decydują się zamienić 'dwumas' na zwykłe sprzęgło. Mam znajomego który ma warsztat, mówi że ludzie decydują sie na takie zamiany sprzęgła i nie narzekają. Pomijając łatwiej za kompletne sprzęgło dać powiedzmy 5; 6 stówek niż załużmy półtora tysiąca za dwumas , ale wybór należy do ciebie bo wiadomo że najlepiej jest tak jak być powinno ale nie zawsze wszystkich stać na originał ---------- Post dopisany at 08:23 ---------- Poprzedni post napisany at 08:14 ---------- to nawet jak sprzedajesz to wypadało by powiedzieć Wypadało by powiedzieć owszem ale kto w tych czasach w tym kraju jest na 100% uczciwy ? Ludzie stają się tak bezczelni że jeśli zorientują się przy sprzedaży że ktoś się nie zna, to wcisną temu komuś najgorsze sciemy .
Łukasz13 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 W jakim celu chcesz sie pozbyć dwumasy? jest zepsuta czy cokolwiek ? w tym silniku dwumasa wytrzymuje bardzo długo, jak dwumasa uszkodzona to już lepiej poszukac używki w dobrym stanie, po zmianie na jednomas komfort na pewno ucierpi.
ARAS920 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Jeśli szwankuje ci koło dwumasowe to pedał sprzęgła będzie ciężko się wciskał , silnik będzie szarpał przy ruszaniu lub przy zmianie biegów, to są takie typowe obiawy dwumasa.
gcienki Opublikowano 18 Listopada 2013 Autor Opublikowano 18 Listopada 2013 przy ruszaniu coś skrzeczy, jak by jakieś metale skrzeczały. odgłos idzie od skrzyni biegów. chciałem rozważyć wymianę na zwykłe bo sprzęgło mam już powoli do wymiany i niestety z kasą ciężko. Jak by nie patrzył wymiana dwómasy to prawie 1/3 wartości samochodu hihi
djzak Opublikowano 18 Listopada 2013 Opublikowano 18 Listopada 2013 no nie do konca bo inne objawy sa takie ze masz drgania na luzie i podczas jazdy buczenie ..i wcale nei musi byc szarpania ..bo ja tak mam ze nie mam szarpania i pedal lekko idzie
wesz82 Opublikowano 18 Listopada 2013 Opublikowano 18 Listopada 2013 To albo ktoś nie dbał o dwumasę albo masz najechane z 400tys. Silnik benz nie jest tak narażony na zjechanie dwumasy. Zrób tak kup dwumase wraz z komp sprzęgłem i nie pożałujesz,tylko dbaj o nią a posłuży Ci długie lata,przecież to nie diesel:facepalm:
djzak Opublikowano 18 Listopada 2013 Opublikowano 18 Listopada 2013 mam ori przebieg 365 tysiecy aktualnie:)
wesz82 Opublikowano 18 Listopada 2013 Opublikowano 18 Listopada 2013 To prawie trafiłem:decayed: Różne są objawy końca dwumasy,można by pisać i pisać
motor144 Opublikowano 18 Listopada 2013 Opublikowano 18 Listopada 2013 Ale czy nie może być tak że dwumas może pozostać a wymienić trzeba tylko tarczę i docisk ? Czy to jest norma że wszystko razem jest zawsze do wymiany?
pioteros Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 dwumas mozna sprawdzic, musisz zobaczyc czy ma luz na plaszczyznie styku obydwu czesci oraz po obwodzie jaki luz ma ruch dwoch polowek wzgledem siebie a z ta skrzynia rozwalajaca sie to teraz daliscie... przeciez w nieco starszych audi 80 setkach itp itd skrzynie nie roznily sie niczym, a seryjnie byly jednomasy i jakos skrzynie nie padaly, drgan jakichs specjalnych tez nie ma (sam jezdzilem audi 100 2.0 ABK), tym bardziej ze w pierwszych latach produkcji w 1.6 B5 byly jednomasy i tez jakos nikt nie narzekal na dyskomfort do zwyklych motorow typu 1.6, 1.8 mozna smialo wsadzac jednomasa ---------- Post dopisany at 06:29 ---------- Poprzedni post napisany at 06:24 ---------- tu masz film pokazujacy jak sprawdza sie dwumas - na filmie jest nowka sztuka, gdzies czytalem ze luz na obwodzie ma nie byc wiekszy jak ok 3cm wtedy jest super, ale jak jest minimalnie wiekszy to nie znaczy ze juz sie do niczego nie nadaje, zalezy tez duzo od aktualnej zdolnosci tlumienia koła http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-skrzynia-biegow-12/sprawdzenie-kola-dwumasowego-film-luka-281369/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się