Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TorSen na tylną oś, robim terenufffkie...


Dev

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko gdzie ja u siebie teraz górkę znajdę albo śnieg ;p a na pompie czy tam sterowniku od abs nie ma nic odnośnie eds ?

a to jutro napisze pioteros, bo ciemno na zewnątrz a do garażu nie wjadę bo rozebrana b4 stoi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po numerze ci znajdę czy jest eds, na wszelki wypadek jak da radę to spisz też że sterownika ale nie wiem czy bez demontażu jego da się cokolwiek zobaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie w ośce esp, zimą jak jeździłem przez duże zaspy, wiadomo wyłączałem te ustrojstwo przyciskiem żeby asr nie przyhamowywał kół i się jakoś można było przebić przez ten śnieg, jednak było słychać jakieś skrzypienie i czułem na pedale gazu jakby dalej coś tam ingerowało w te hamulce. Co to jest w końcu ? EDS czy dalej asr, bo nie powiem, pomagało w jeździe, a B4 tylko z absem ciężej było przejechać.

nom nie które b4 to były rarytasy na tamte czasy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę ciężki przód pomaga skręcać bo dociąża przód, spróbuj sobie Carrerą poskręcać bez wrzucania w zakręt to się przekonasz.

Na pewno byłby problem z EDS gdyby była blokada 100% albo częściowa wyrównująca obroty. Jak wiemy torsen przekazuje (mnoży) moment więc rzeczywiście nie koniecznie będzie problem ale na tyle fizykiem nie jestem żeby zagwarantować że będzie bezpiecznie dla napędu.

Chłopie, co ty wypisujesz. "Ciężki przód pomaga skręcać" ?? To masa auta ma znaczenie. Audi V8 jest lżejsze od nowszego wypasionego A6 w combi i pewnie jeszcze z V6 z przodu. To co w audi jest problemem to to, że cały silnik wisi przed przednią osią jak wahadło jakieś co zwiększa masę przodu. Oczywiście torsen pomaga zarzucać tyłem. Ale nawet jakbyś do takiego A6 przeszczepił torsena na tył to nie byłoby jakiegoś zadziwiającego efektu z powodu masy auta.

Jakbyś założył blokadę 100% na tył to EDS by się nie włączał w ogóle, bo EDS działa tylko wtedy kiedy koła na danej osi mają różną prędkość. A na szperze 100% mają taką samą. Kolejny raz więc wypisujesz wyssane z palca teorie nie wiadomo po co.

Torsen to nie mała namiastka szpery :grin:

3 Torseny tez są bez sensu, wystarczy jedno koło w powietrzy i auto stoi :facepalm:

A skąd to wiesz sprawdzałeś? Na 3 torsenach teoretycznie auto powinno jechać z podniesionym jednym kołem. Bo centralny torsen daje moment na oś która ma lepszą przyczepność, a między osiami torsen da moment na koło które ma lepszą przyczepność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:polew::polew::polew:

Gregory, nie wyglupiaj sie, poczytaj o Torsenie a w szczegolnosci o wspolczynniku blokowania

Wowczas sie wszystko wyjasni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po numerze ci znajdę czy jest eds, na wszelki wypadek jak da radę to spisz też że sterownika ale nie wiem czy bez demontażu jego da się cokolwiek zobaczyć

Udało mi się tylko z pompy te numery spisać 8E0 614 111 T i 0 265 202 401

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matix, masz tylko ABS/ESP

---------- Post dopisany at 19:07 ---------- Poprzedni post napisany at 19:05 ----------

nie bylo jednoczesnie ESP i EDS w B5 przynajmniej w ośce, EDS i ASR owszem, ale byl tez i sam ABS/EDS

w Quattro kazde mialo EDS, niektore ESP ale za to nie bylo ASR w ogole bo nie ma nic o tym napisane w opisie numeru pompy

---------- Post dopisany at 19:14 ---------- Poprzedni post napisany at 19:07 ----------

Pompy w ośkach poliftach

8E0614111AN / 8E0614111AB / 8E0614111AM - ABS

8E0614111AN / 8E0614111AM / 8E0614111AD - ABS z Navi

8E0614111F/8E0614111B - pompa ABS+EDS

8E0614111G / 8E0614111C / 8E0614111AJ / 8E0614111AH / 8E0614111AQ / 3B0614111- ABS+EDS+ASR

8E0614111AT / 8E0614111T / 8E0614111AS / 8E0614111AA - ABS+ESP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja nie wiem co tak skrzypiało, może przeguby, chociaż nie było do tej pory z nimi problemu. Było czuć że samochód ciągnie na śniegu, tak samo na letnich łysawych oponach w błocie. Ale jak nie było eds to nie było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze ESP jest jako zintegrowany uklad EDS i dlatego EDSu nie ma w opisie - praktycznie bedziesz musial to sprawdzic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już zamówiłem:naughty: na piatek ma go zdemontować z auta, dorwałem za 600zł, siedzi jeszcze w V8ce:whistling:

No i jak, przyszło to co mialo przyjść ???? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miał to zdemontować z auta i wysłać dzisiaj bądź jutro, tak wiec pewnie bedzie z poczatkiem tygodnia u mnie

Cięzkie toto jest? bo bede musiał zatargać do piwnicy w bloku:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok 20-25kg. Nie moze wyslac tego od razu do mnie ?

w sumie tak tez mogłem zrobić, ale jeszcze nie mam dyfra od B5 na podmiane:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic ale bede mial czas na rozbiorke i ogarniecie Torsena

Wiesz juz jakie masz oznaczenie dyfra ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...