Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TorSen na tylną oś, robim terenufffkie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
quadysz, poderzewam ze torsen z dyfra ma taka sama wytrzymalosc jak torsen centralny z naszych aut, ktore wytrzymuja i po 800 KM i i wiecej, w dodatku ten w dyfrze nie jest tak obciazony jak ten miedzyosiowy... 300-400KM nie zrobi na nim zadnego wrazenia

tak samo mozna pomyslec, ze mechanizm roznicowy w RS4 czy S4 jest mniejwiecej taki sam jak w zwyklych autach, i ani w jednych ani w drugich awarie dyfra sie zwykle nie zdarzaja

podejrzenia to za mało, żeby coś komuś doradzić:

420KM/485Nm - fakt, auto trochę upalane

Trochę :wink:

"Zawsze po męsku waliłem z odcięcia"

Przy takim niutku nic tego nie wytrzyma. Gdyby to była wiskoza to pewnie kilkukrotnie wcześniej by się zjarała. Mechaniczny TorSen jest najwytrzymalszą szperą jaka istnieje, zwróćcie uwagę że działają one w autach, które mają po 600 i więcej KM ale jak ktoś odpala procedurę co start to nie ma się co dziwić. Przynajmniej półosiek nie zmielił :grin:

Soją drogą to nie rozumiem co komu daje procedura startowa jak równie sprawnie można ruszyć z lekko napiętego sprzęgła i lekko zwiększonych obrotów...

Opublikowano

Dzisiaj było pierwsze mierzenie torsena na przód.

Będzie więcej roboty bo tym razem trzeba dokladac "mięsa" na torsenie i toczyc na wymiar.

A skrzyni dalej ni mom :facepalm:

Opublikowano
Zmniejszenie luzu w torsenie powoduje zmiane współczynnika blokowania koła, tylko nie wiem w ktora stronę :facepalm:

Czy aby na pewno? Współczynnik TBR to raczej zależy od kąta pod jaki są ułożone zęby ślimaka natomiast skasowanie luzu powoduje napięcie wstępne o ile dobrze pamiętam.

Opublikowano

I chyba dobrze pamietasz, ale gdzies mi sie obilo o uszy ze zmianapodkladeki zmienia ten wspolczynnik

Dzisiaj jezdzilem passkiem b5 z 1.8T na torsenie w osce i na mokrej nawierzchni

Roznica jest kolosalna, koles ma ciagle usmiechnieta gebe bo jest przyzwoita trakcja

Opublikowano
I chyba dobrze pamietasz, ale gdzies mi sie obilo o uszy ze zmianapodkladeki zmienia ten wspolczynnik

Dzisiaj jezdzilem passkiem b5 z 1.8T na torsenie w osce i na mokrej nawierzchni

Roznica jest kolosalna, koles ma ciagle usmiechnieta gebe bo jest przyzwoita trakcja

To może to jest lekarstwo dla zwykłych osiek jako lekka alternatywa dla Q:decayed:

Opublikowano

Jest roznica jak nic, stanelismy jednym kolem na asfalcie a drugim w glinie i wystartowal jak z procy, zero mielenia kolem

Opublikowano

Ale sam przyznasz ze co oska to nie Q dzisiaj rano na rondzie można było pojechać bokiem co daje dużo frajdy, a Kolega co ma oska w diesla w końcu zrozumiał co daje Q

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Oczywiscie, wiem co to jest q i torsen w osce

Ale zawsze to lepsze jak sama oska na zwyklym dyfrze

Opublikowano

I to z o wiele lepszym skutkiem

Opublikowano

No to zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie. Przy mojej zawrotnej mocy moze warto to okielznac :doh:

Opublikowano
I chyba dobrze pamietasz, ale gdzies mi sie obilo o uszy ze zmianapodkladeki zmienia ten wspolczynnik

To zapewne chodziło o wisko :naughty:

Dzisiaj jezdzilem passkiem b5 z 1.8T na torsenie w osce i na mokrej nawierzchni

Roznica jest kolosalna, koles ma ciagle usmiechnieta gebe bo jest przyzwoita trakcja

Dla ośki wsadzenie torsena to ideał, dużo więcej trakcji niż szpera LSD jakiegokolwiek innego rodzaju. Natomiast jakakolwiek szpera lepsza niż otwarty dyfer :decayed: Gdyby nie kolosalna cena to już bym miał szperę w Sejku ale 7kPLN to gruba przesada. Na szczęście do większości aut da się kupić nówkę w cenie od 3-4,5 kPLN

Opublikowano

Trochę :wink:

"Zawsze po męsku waliłem z odcięcia"

:decayed: Ale cytuj już całość:

"Trochę się zastanawiam właściwie czemu to się tak rozchrzaniło. Z rok już na tym dyfrze jeżdzę, trochę się ślizgałem, pare ćwiartek, jakies streety.

Zawsze po męsku waliłem z odcięcia a tu nagle trach przy lajtowym starcie z 4k rpm..."

Nie chcę wciskać kitu że torsen jest słaby, czy coś w tym stylu. Zwracam uwagę, że dedycuje stan tego mechanizmu. Mało jest ich ogólnie do kupienia, a już mniej w takim stanie że po przetarciu szmatą wygląda jak nowy - jak pokazywał dev. Jeśli ktoś chce go pakować do mocniejszego auta, to trzeba mu się dokładniej przyglądnąć na początku i tyle. Bo na pewno każdy go wkłada, żeby się nim pobawić :naughty:

Opublikowano

Zależy jak kto będzie katowal takie auto, ja nawet mając jakąś ese co ma 400km plus trzymalbym i tak w poszanowaniu, co nie znaczy że jezdzilbym powoli, na niektóre manewry typu strzał że sprzęgła kilka razy pod rząd spod każdych świateł czy krecenie baczkow na suchym parkingu po prostu szkoda było by mi auta i pracy która w nie wlozylbym, a w mocno katowanym aucie nawet sportowe dyfry czasem się poddają i nie ma tu reguły

Opublikowano

Dev podaj mi do siebie kontakt meilowy bo PW masz wyłączone a ja nie jestem "przy telefonie" w tym momencie :decayed:

Opublikowano

Jutro zadzwon

Opublikowano
Jutro zadzwon

Tylko od razu chciałem fotkę załączyć ;) I

Opublikowano

To wrzucaj wszystko tutaj

Opublikowano

Jak chcesz... koszty przeróbki torsena to pewnie telefonicznie ;p

Dasz radę dobrać kolor zacisków w/g tej fotki? Podobno to lime green lub kawasaki green. Chciałbym pomalować u Ciebie tylne RS pod ten kolor.201311061171_zps04f54fd7.jpg

Druga sprawa to to, że srebrną RS sprzedaję jako golasa, więc mam dwa sety hamulców 360/312, więc jakbyś słyszał, że ktoś chce to mam. Nie znam ich stanu, ale gdyby ktoś się zainteresował to zmierzę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...