Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura silnika 1.8 5V ADR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pewną zagadkę dziś godzina 21 temperatura na dworze +12 do +14 trasa długości 34km nikogo na drodze tylko ja no i niepokojąca temperatura silnika, wiem że mam silnik na visco ale czy taką temperaturę powinien utrzymywać jak jakieś 80* ?? poniżej zamieszczam foto.

Dodam, że gdy jest cieplej ok np +20/+30* to temp w trasie wychodzi ok 90 w mieście normalnie non stop 90 czy to siada już termostat czy 80 stopni to taka optymalna temperatura dla visco w trasie (w nocy) ??

1377630018384.jpg

Opublikowano

czy ciepło czy zimno temp.powinna się utrzymywać w okolicy 90*C,zobacz co pokazuje klimatronic,jak masz VAG to też zobacz,możliwe że coś z termostatem lub czujnikiem

Opublikowano

klimatronika nie mam, a moze to czujnik cieczy ?? bo moze to miec powiazanie z porannym odpalaniem ze ciezko chodzi i po dodaniu gazu, gasnie ?? a jak sie troszke zagrzeje ( sonda zaczyna chodzic) o jest normalnie. czy to jest mozliwe ??

Opublikowano

możliwe jak czujnik temp. padł to są problemy przy odpalaniu, sprawdź termostat czyli daj mu się troszkę rozgrzać i pogazuj go tylko bez przesady z umiarem i zobacz czy chłodnica jest ciepła jeżeli tak to znaczy że termostat padł jeżeli nie to będziesz musiał sprawdzić VAG-iem co się dzieje :)

Opublikowano

A może visco działa cały czas i nie pozwala się rozgrzać silnikowi ? Zwłaszcza, że przy wyższych temperaturach otoczenia kolega pisze, że jest ok.

Opublikowano
A może visco działa cały czas i nie pozwala się rozgrzać silnikowi ? Zwłaszcza, że przy wyższych temperaturach otoczenia kolega pisze, że jest ok.

kolego jeśli termostat sprawny to i 5 visco może być a temperatura ma wynosić 90 st.

Opublikowano

Dokładnie bo niedogrzany termostatem odcina chłodnice i biega na malym obiegu wiec wentylator może sobie chłodzić obudowe chlodnicy ale nie silnik.

Sony Xperia Tapatalk 4

Opublikowano

a vagiem można sprawdzić czy termostat jest sprawny , czy istnieje taka mozżliwość

Opublikowano

Inaczej zapalasz rano auto i jak zaczyna rosnac wskazowka sprawdzasz rury od chlodnicy tak okolo 70 stopni jak cieple to kicha jak zimne ok. Termostat powinien podac na chlodnice dopiero jak 87 stopni ma silnik.

Sony Xperia Tapatalk 4

Opublikowano

nie koniecznie tak jak kolega napisał zobaczysz bo jak termostat jest delikatnie uszkodzony to sposób kolegi nie pokaże :) Zrób tak odpal samochód jak wskazówka się delikatnie ruszy w górę to pogazuj samochód tylko z umiarem i wtedy dotknij chłodnicy jak będzie ciepła to termostat do wymiany jak nie to znaczy że jest sprawny :)

Opublikowano

Pewnie termostat a temperaturę 90 łapie pewnie bo jest niski stan płynu.

Opublikowano

koledzy termostat najpierw sprawdzić, potem czujnik temperatury już tylko do wymiany:naughty:

Opublikowano

koledzy a w mojej audi visco cały czas się kręci po odpaleniu auta od razu, i nigdy nie zatrzymuje się czy to oznacza że może być uszkodzone

Opublikowano

Zakręć nim na zimnym zgaszonym silniku. Jak się kręci to dobre prawdopodobnie.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Opublikowano

ale złapać ją podczas kiedy silnik normalnie pracuje kiedy jest zimny czy kiedy jest ciepły, koledzy złapać kiedy jest silnik rozgrzany czy kiedy silnik jest powiedzmy przy 50 stoppniach celsjusza

---------- Post dopisany 16-09-2013 at 23:35 ---------- Poprzedni post napisany 15-09-2013 at 23:28 ----------

ale złapać ją podczas kiedy silnik normalnie pracuje kiedy jest zimny czy kiedy jest ciepły, koledzy złapać kiedy jest silnik rozgrzany czy kiedy silnik jest powiedzmy przy 50 stoppniach celsjusza

Opublikowano

Kręci się wałek to i visco jak ono to i wentylator ale na zimnym silniku zatrzymasz je ręką. Jeżeli nie to znaczy ze visco diabli wzięli. Ono powinno zacisnąć wentylator dopiero przy 100 i okolicach a tak to tylko się kręci bo się os kręci.

Sony Xperia Tapatalk 4.

---------- Post dopisany at 00:09 ---------- Poprzedni post napisany at 00:07 ----------

Ależ ja potrafię zamotać sam nie kapuje co napisałem.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Opublikowano

Weź nie żartuj tak bo chłopak faktycznie łapę wsadzi na zapuszczonym silniku i mu przetrąci jak będzie wisko uszkodzone :facepalm: Przy zgaszonym zimnym silniku wiatrak powinien dać się poruszyć a jak zgasisz rozgrzany to otwórz maskę i powinien wykazywać opór częściowy lub całkowity nie pamiętam dokładnie :wink:

Opublikowano

Całkowity to na przegrzaniu.

Sorry masz rację różne są typy.

Tak czy owak jak na zgaszonym zimnym silniku w miarę luźno się obraca to wszystko prawdopodobnie OK. Natomiast pytanie czy zacisnie na 100*C.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Opublikowano

Termostat. Częsty problem, nie ma co się za dużo rozwodzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...