Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt wolno schodzi z obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kupiłem audi 1.8T 150koni w której było wpadnięte do podłogi sprzęgło, okazało się że pompa sprzęgła była do wymiany, wymieniłem jednak ciężko odpowietrzyć to sprzęgło chyta dopiero przy samym końcu. Jade z tym niedługo do mechanika ale opisuje bo być może to jest związane z moim problemem. Mianowicie zbyt wolno mi schodzi z obrotów, jak przeciągnę ją np na 2 to przy zmianie biegu podnosi lekko o 100rpm i słychać warkot jak przy nieumiejętnej zmianie biegów, czym to może być spowodowane? Mimo to silnik chodzi idealnie, 900 obrotów na postoju, wszystko pięknie gładko.

Jednak mam jeszcze jeden problem, od czego jest ta część :

oucf8g.jpg

Znajduje się za silnikiem, zaznaczone czerwonym kółkiem na zdj, ten wąż, uszkodzone jest lekko zapięcie i po jakimś czasie jeżdżenia spada a objawy tego są takie że dławi go lekko przy jeździe i ma słabszą moc. Po odczepieniu wąż po lewej w środku ma jakiś jakby zawór jeśli trzeba zrobie zdj. Od czego to jest? musze kupować całą nową rurkę tą po prawi (urwany jest zaczep w środku taki rowek) czy wystarczy to jakoś trytkami spiąć?

Opublikowano

Za te wolno opadające obroty i za podnoszenie ich podczas zmiany biegów odpowiedzialny pewnie będzie czujnik sprzęgła (nr. 1j0927189). A to co masz na zdjęciu to całe plastikowe to ezektor, to jest cały element, nierozbieralny. Koszt nowego w aso ok 115zł bo z tego co piszesz wychodzi na to że to on się rozsypał.

Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedź ! Jednak co do tego ezektora, on się nie rozsypał tylko to łączenie co jest zaznaczone na zdjęciu, tam w środku są takie rowki w które powinna wskoczyć druga część i właśnie ten rowek się przygiął i nie łapie z jednej strony przez co jest lekko luźne i czasem wypada, nie wystarczy ścisnąć to jakoś trytkami?

Opublikowano

No własnie on tak sie rozpada na pół, możesz spróbować go skleic kropelka a jak nie to nowy, musi byc szczelny bo będzie cisnienie uciekało.

Opublikowano

O dzięki wielkie za szybką odpowiedź. A bylibyście jeszcze w stanie powiedzieć mi gdzie znajduje sie ten czujnik od sprzęgła ?

Opublikowano

Proponuję wyczyścić przepustnicę.

Czujnik możesz sprawdzić vagiem - poszukaj na forum, a znajduje się nad pedałem sprzęgła, ale moim zdaniem to nie to

Eżektor miałem też nieszczelny i skleiłem go poxipolem. Wszystko działa - wytrzymał próbę ciśnieniową 1,5 bara

Co do twojego sprzęgła, bardzo łatwo go się odpowietrza nawet nie potrzebna druga osoba.

Wystarczy odkręcić odpowietrznik przy wysprzęgliku, wypłynie trochę płynu i ma działać

Terkocze Ci przy zmianie biegów bo sprzęgło jest nie odłączone.Napraw to bo szkoda skrzyni

Jak odpalasz silnik na biegu i sprzęgle to wolniej kręci rozrusznik?

Pompę miałeś nową czy używaną

Przerabiałem ten temat i mogę Ci pare rzeczy podpowiedzieć

Opublikowano

O było by bardzo miło z Twojej strony. Więc tak, też myślałem że przepustnica jest zabrudzona, wykręciłem ale była prawie idealnie czysta może lekki osad miejscami, ale przeczyściłem to więc to nie przepustnica. Co do ezektora spróbuje go sklepić kropelką żeby nie było nic widać. Faktycznie próbowałem tak odpowietrzyć tylko że z tego co piszesz to robiłem to trochę źle, spróbuje jeszcze raz i napisze jak poszło. Co to znaczy że sprzęgło jest nie odłączone? Hmm dzisiaj próbowałem i w sumie chyba nie widać różnicy, pali bardzo ładnie. Pompe kupiłem nową. Dzięki za zainteresowanie :wink:

Opublikowano
Co to znaczy że sprzęgło jest nie odłączone?

Jak wciskasz pedał sprzęgła do spodu a układ jest niesprawny (pompa, wysprzęglik itp) to tarcza nie odchodzi tak jak powinno być.

Częściowo ociera o koło zamachowe (dwumas).

Biegi wchodzą cieżko albo ze zgrzytem.

U mnie była uszkodzona pompa i w zimie cieżko było 1 wrzucić, sprzęgło brało od samej podłogi.

Obawiałem się uszkodzonej tarczy lub docisku, ale przecież sprzęgło brało by pod sam koniec.

Uszkodzona była pompa, właściwie to do dziś nie wiem jak się tłoczek może wydłużyć.

Tył tłoczka opiera się na ściance z tyłu, a z jego przedniej części otwiera otwór w którym sassysa płyn

U mnie nie sassysała

Sama pompa jest bardzo prosta i tam nie ma się co popsuć.

Opublikowano

popracuj nad obrotami bo 900obr/min na jałowym, to trochę za dużo

Opublikowano

U mnie jest właśnie taka sytuacja że sprzęgło bierze praktycznie u samej góry, tak że praktycznie nie ma pół sprzęgła. Spróbuje to jakoś odpowietrzyć i zobaczyć czy pomoże. Ale u mnie biegi wchodzą dobrze, wszystko bez zgrzytów i lekko, jedynie 1 i 2 wchodzą troszkę ciężej ale tak nieznacznie (np na luzie jak ruszę lewarek w prawo to wraca na swoje miejsce środkowe od razu, a jak ruszę w lewo to wraca wolniej) nie ma to chyba dużego znaczenia bo nie ma jakiegoś oporu. A za te wolno schodzące obroty odpowiada ten czujnik? Wymienić go na nowy?

Hmm za dużo? U mnie na jałowym jest 900 a na ssaniu 1100, myślałem że tak ma być. Jak powinno być?

Opublikowano

U mnie wolne obroty 760obr/min

Skoro sprzęgło bierze u samej góry to z pompą jest ok, bardziej martwił bym się o sprzęgło.

Nie masz luzów na pedale?Jest sprężysty na całej długości wciskania?

Tapatalk

Opublikowano

Hmm o sprzęgło? Co z nim może być nie tak? Raczej nie ma luzów sprzęgło fajnie chodzi, jest sprężyste ale jeszcze sprawdze to dokładnie i napiszę

Edit.

Tzn sprzęgło wraca od razu na swoją pozycję tylko że jest 'lekkie' nie ma dużego oporu no i chyta na samym początku

Opublikowano

co do obrotów to w avj jest 720:decayed: i na 900 z tego co pamiętam to nawet vag-em nie podniesie więc coś nie halo.

Opublikowano

Zrób logi dynamiczne, może masz nieszczelność a na jałowym łapie lewe powietrze i masz wyższe obroty.

Jaka masz korektę w bloku 32 silnika?

Auto nie masz przymujone do 3000 obr?

Miałeś jakieś porównanie z innym 1.8T?

Co do sprzęgła podjedź do mechanika niech oceni, moim zdaniem kończy się tarcza albo docisk.

Jakbyś miał zapowietrzoną pompę sprzęgła, to byłby problem z odłączeniem skrzyni od silnika, tzn sprzęgło ciągnie pomimo wciśnięcia do podłogi.

U Ciebie jest odwrotnie czyli jest mały ruch aby tarcza była odłączona od silnika.

Może być wina docisku.

Niech się wypowiedzą fachowcy, ale wymieniałem już nie w jednym aucie tarcze i docisk, tylko że to było sprzęgło na linkę.

Myślę jeszcze że może być wina wysprzęglika.

Gdyby był zatarty i nie wracał to blokował by tarczę - musisz sprawdzić

Opublikowano

Witam:)

Czy jest ktoś z okolic Wielunia/Wieruszowa kto wiedzialby jak zrobić te logi i pomógłby w ogarnieciu tego problemu z obrotami?? :)

Opublikowano

Jak sie rozwiazala sytuacja ? Zainteresowalem sie tematem bo mam avj 150 koni i jest to samo. Obroty za dlugo spadaja a przy dynamicznej jezdzie przy zmianie biegow obroty ida delikatnie w gore mniej wiecej o 100 tak jakbym po wcisnieciu sprzegla do zmiany biegow trzymal jeszcze gaz :facepalm:

Opublikowano

Odepnij wtyczke z przeplywki i sprawdz czy bedzie lepiej

Opublikowano

Witam wszystkich! Mam BEXa i właśnie taki problem: wyaje mi się że wolno schodzi z wysokich obrotów, raczej nie powinno tak być, od czego zacząć? Przepustnica jest czysta i nie ma tam nieszczelności... Co dalej, pomóżcie.

PS. Co do sprzęgła - czasami nie chce wejść bieg wsteczny trzeba z nim walczyć a inne zapinają się ciężko, sprzęgło bieże od góry także tarcza ok, co może być przyczyną, wodzik...?

Opublikowano

Jak sprzęgło bierze u góry to się powoli kończy, czyli rozprzęgla ale może się ślizgać

Opublikowano

Nie bierze przy samej górze, zresztą to nie jest powód dla którego bieg wsteczny nie wchodzi bo raz wchodzi a raz nie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...