jarfab0511 Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 Witam dzis sprawdzalem poziom oleju i nie jestem pewien czy wzrosł mi czy nie;/ ciezko na tych naszych miarkach precyzyjnie okreslić, czy VCDS pokaze poziom ilosc oleju?? czy nie?? moze ma ktos inny sposob jak okreslic precyzyjnie poziom oleju?
SotoM Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 po rozgrzaniu auta postaw go na równej powierzchni odczekaj 10-15min i sprawdź. te miarki to katastrofa ja jak sprawdzam poziom to chyba tą miarke z 10 razy wkładam wyciagam wycieram patrze itd ale mam mały patent - jasna szmatka - zwijam ją na równo, wyciagam bagnet i skala przykladam do szmatki i szybko zabieram aby odbic slad skali na szmatce i wtedy mniej wiecej mam prownanie gdzie jest przerwa na sladzie jak jest miedzy max a ta cholerna kuleczka tzn ze jest ok. lecz zazwyczaj u mnie poziom pilnuje 3/4 stanu czyli przed MAXem
jarfab0511 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 dzieki za odpowiedz ja dzis podłaczyłem kompa i w kanale 17 grupa 07 pokazało mi oil level 440 a kiedys jak tu patrzyłem bylo oil level 340. Czy to oznacza ze olej wzrosł czy od czego to jest?? ---------- Post dopisany 09-10-2013 at 08:15 ---------- Poprzedni post napisany 08-10-2013 at 12:42 ---------- nikt nie pomoze?
SotoM Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 ja niestety VAGa nie ograniam. czujniki poziomu trzeba tez brac poprawke- bardziej wiarygodna jest miarka niz czujnik czujnik potrafi zanizac lub zawyzac.
jarfab0511 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 hmm ale ten kanal pokazuje poziom czy nie?
fafa61 Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 Witam Mam pytanko ile dolewacie oleju na 15000?, W moim BRD zrobiłem 10000 i dolałem już jeden litr. Czy to dużo na 2.0 ?. Moje poprzednie AJM oraz AVF brały dużo dużo mniej.
Wihajster Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 WitamMam pytanko ile dolewacie oleju na 15000?, W moim BRD zrobiłem 10000 i dolałem już jeden litr. Czy to dużo na 2.0 ?. Moje poprzednie AJM oraz AVF brały dużo dużo mniej. norma.. 1
scroll41 Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 u mnie podobnie z dolewka
SotoM Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 na 10000 jakos tak wychodzi... jeszcze jak czesto sie depta to jak najbardziej... to lepsze niz 1L na 1000km
rakud29 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 WitamMam pytanko ile dolewacie oleju na 15000?, W moim BRD zrobiłem 10000 i dolałem już jeden litr. Czy to dużo na 2.0 ?. Moje poprzednie AJM oraz AVF brały dużo dużo mniej. norma.. chyba kolega przesadza ze to norma za duzo chyba ze przebieg po autostradach z duza predkoscia moje auto od wymiany do wymiany czyli 15000 wezmie 0.5 l czyli bez dolewki dolewam tylko bo zaswieci mi sie kontrolka jak stan jest w polowie musi byc prawie max prawdopodobnie bierze ci przez glowice
jarfab0511 Opublikowano 14 Października 2013 Autor Opublikowano 14 Października 2013 witam a czy ktos sprawdzał u siebie za pomoca vcdsa co pokazuje w kanale 17 blok7?? ile wynosi oli level?
darkle Opublikowano 22 Października 2013 Opublikowano 22 Października 2013 witam a czy ktos sprawdzał u siebie za pomoca vcdsa co pokazuje w kanale 17 blok7?? ile wynosi oli level? Co prawda w B6 ale powinno to być to samo: http://a4-klub.pl/2-0-219/kontrolka-oleju-268468/index7.html
fafa61 Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 Witam, ostatnio pisałem ,że dolewam ponad litr oleju na niecałe 12 tys km, I podczas następnej wymiany która była u mnie 7 tys km temu zauważyłem bardzo dużą różnicę, a dokładnie dolałem do obecnej chwili niecałe 200 ml, Co mogło spowodować taki duży spadek ?, Nie bierze mi tak dużo oleju jak poprzednio. W sumie to jestem
SotoM Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 moze zalano ci inny olej,twoj styl jazdy zmienil sie na lagodny/ekonomiczny...?
Pawelkiwi Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 A może jak to się zwykle dzieje częstsze dopalanie DPF-a w chłodniejsze dni powoduje przyrost oleju na Waszych miarkach co w połączeniu z normalnym zużyciem przez silnik, turbo itp zmalało zużycie oleju ? W niektórych Audi wylewam olej rzadki tak że można by go do baku nalać i pewnie silnik by go bez problemu strawił. Bierzcie pod uwagę dopalanie DPF no chyba że go już nie ma i w sterowniku jest wyłączona obsługa. 1
fafa61 Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Własnie nie zauważyłem ani nie zmieniłem stylu jazdy, tzn jezdzę głównie w trasie, głownie spokojnie ale jak tylko mam możliwość wkręcam go wyżej żeby się nie zamulił, Ostatnio czytałem jeden watek ,ktoś opisywał z was żeby wsłuchać się w silnik jaka jest różnica jak wypala się DPF a jak nie, czyli czy można to zaobserwować, Ja chyba już widze różnicę, tzn czasami silnik wchodzi szybciej na obroty, po lekkim dodaniu gazu przy 2 tys obr, auto jest strasznie czułe na gaz, jakby lepiej odczuwał jazde na wyższych obrotach. a czasami trzeba go kręcić wyżej ..., Olej leje ten sam Castrol 5W30 z normą do pompek. Opisuje to co zauważyłem i czy to ma sens w nawiązaniu do tego co piszesz SotoM?. ---------- Post dopisany at 10:07 ---------- Poprzedni post napisany at 10:03 ---------- Jedna jedyne różniaca pomiędzy wymianami oleju to taka ,że poprzednio wymieniali mi olej sposobem przez zassanie wężykiem przez pokrywę zaworów, a ostatnio spuszczał mi olej z miski. Taka informacja
Pawelkiwi Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Jakim sposobem wymieniali olej jest bez znaczenia dla Twoich efektów. W dieslu powinno zlać się olej korkiem spustowym i to na maksymalnie gorącym silniku. Żadna odsysarka nie zaciągnie opadłego syfu z miski olejowej. Chyba że po odessaniu zastosuje się płukanie silnika i ponowne odsysanie - ale kto tak robi.
arczi_a4 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Witam Panowie U mnie od pewnego czasu (zaraz po wymianie oleju) pokazuje się na komputerze niski poziom oleju. Przeczytałem cały wątek zarzucony tu przez kolegę darkle odnośnie wariującego ostrzeżenia ale w B6 i u mnie są podobne objawy - czyli po otwarciu maski ostrzeżenie znika i pojawia się znowu po przejechaniu 100 km. Stan oleju ok - o ile można to dokładnie sprawdzić na tym gównianym badziewiu co Audi nazywa bagnetem. Wątek dot. B6 zakończył się tym, że jeden z użytkowników wymienił czujnik G2/G62 (niby nie mającym żadnego związku) bo błąd tego czujnika pojawiał się w VAG-u łącznie z ostrzeżeniem o niskim poziomie oleju i ostrzeżenie zniknęło. Z tym że w przypadku B6 jest mowa o podwójnym czteropinowym zielonym czujniku G2/G62 a u mnie jest 2-pinowy szary czujnik i nie wiem czy ta wymiana coś da. Czy ktoś z Was miał w B7 takie wariacje z tym ostrzeżeniem ? Nie mogę nic znaleźć na ten temat dot. B7. Dzięki z góry za jakieś info. Pozdro
Cin Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Mam pytanko odnosnie wzrostu poziomu oleju. Czy jest jakas szansa na weryfikacje czy to moze być spowodowane tandem pompą czy uszczelneniem pompowtrysków ??
Pawelkiwi Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Czujnik oleju w misce a właściwie jego analiza stanu oleju zależna jest od oleju, temperatury no i oczywiście stanu oleju. Pomijając ewentualną jego usterkę jeśli wlewacie olej zgodny ze specyfikacją VAG to problemów nie będzie. Np. na Mobilu, Lotosie tak się zdarza a na Castrolu Edge nigdy. Sprawdziłem to na Mobilu 5W40 i kontrolka zaświeciła się po 2000km, po zalaniu Castrolem Edge 5W40 przejechane 13000km ani raz. Czyli kwestia miarek - nie czujników temp. chłodziwa - nie jakości oleju (takie co lubi grupa VAG - bo czujnik do nich był skalowany - kalibrowany) - TAK
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się