Arkom Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 Czekaj chcesz mi powiedzieć, że 2 tys to juz na tej zasadzie że oddajesz auto i nic Cb nie interere tak??
xXPiotrekXx19 Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 ja pierścienie wymieniłem dlatego że jak juz miałem wszystko rozkręcone to wymieniłem bo wiadomo że jak jest dostep to lepiej zrobić i mieć z głowy
Han Solo Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 Nie nie masz racje co do tego remontu w sumie. Tzn zależy bo jak taki typowy kapitalny remonto to fakt faktem, że nie ma to sensu ale już wyremontować samą głowicę ewentualnie przy okazji wymienić pierścionki to to chyba sie jeszcze opłaca. Jak dla mnie jeśli jest już konieczność wymiany pierścieni to znaczy że silnik ma już dość. Ba, często zdarza się że po wymianie pierścieni sinik bierze więcej oleju niż przed. To znaczy jest spokój przez kilka tyś km a potem dzieją się cuda. Wszystko dla tego że jeśli pierścienie odmówiły już posłuszeństwa to bywa tak że same cylindry są zajechane, na przykład nie są już idealnie okrągłe tylko lekko jajowate co w połączeniu z nowymi pierścieniami daje efekt groszy niż przed wymianą. Jak dla mnie remontowanie takich silników jak 1,6 czy 1,8 mija się kompletnie z celem. Te silnik są zbyt tanie żeby opłacało się je porządnie remontować. Bo po co wydawać 2tyś na remonto skoro oryginalny silnik w dobrym stanie można mieć za 400-500 zł? Dobrze prawisz kolego o tej owalności, widziałem już u takich artystów po wymianie pierścieni, nazwaną remontem kapitalnym silnika takie luzy na zamkach, że szok . Jeżeli silnik bierze olej, i wykluczymy wycieki oraz uszczelniacze zaworowe, wymiana pierścieni tylko ze szlifem tulei. Idealnie okrągły pierścień właśnie przez te kilka tyś.km dopasowuje się do owalnej tulei i stąd odwrotny efekt, fest luz na zamkach...
Labiel Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 Dokładnie. Dla tego moim zdaniem remont "kapitalny" ma tylko sens jeśli jesteśmy posiadaczami rzadkiej i drogiej jednostki. Jeśli nie, to pakować inny silnik a nie bawić się w jakieś kosztowne cyrki z remontami. Nie wiem skąd u nas taka mentalność do wkładania grubej kasy w remont silnika wartego kilka stówek.
Arkom Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 U mnie jak narazie nie myślę o remoncie silnika co prawda lekko tam popychacze słychać ale ponoć syntetyk ma załatwić sprawę xD
xXPiotrekXx19 Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 z kupnem drugiego silnika też nie wiadomo na jaki się trafi ja wybrałem opcje zrobienia swojego bo mnie to dużo drożej nie wyszło i dlatego tą opcje wybrałem i jestem zadowolony ---------- Post dopisany at 23:32 ---------- Poprzedni post napisany at 23:31 ---------- tym bardziej wiem jak jest to zrobione bo niektuzi robią na odwal się a mi robiła bliska osoba razem ze mną
Labiel Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 z kupnem drugiego silnika też nie wiadomo na jaki się trafi ja wybrałem opcje zrobienia swojego bo mnie to dużo drożej nie wyszło i dlatego tą opcje wybrałem i jestem zadowolony---------- Post dopisany at 23:32 ---------- Poprzedni post napisany at 23:31 ---------- tym bardziej wiem jak jest to zrobione bo niektuzi robią na odwal się a mi robiła bliska osoba razem ze mną Wiesz tu trzeba oczywiście sprawę indywidualnie rozpatrywać. Też miałem problem z silnikiem w A80 1,6TD i też nie kupowałem drugiego bo miałem sporo części zamiennych w postaci innego silnika i wszystko robiłem sam. Wymiana wału kosztowała mnie grosze. Ale co innego jakbym miał płacić 2tyś za remont. Dzisiaj na rynku jest pełno anglików. Jedziesz, sprawdzasz silnik w aucie i tyle.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 no jeżeli masz możliwość sprawdzenia to jeszcze może jest sens ale jak ja przeliczyłem ile mnie to wyniesie to się nie zastanawiałem nawet tylko zdecydowałem za robienie wiadomo ze 2 tyś to od groma kasy
sokal Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Ja mam ADP który jeździł przez ok 80kkm na 10w40 (podobno, z tego co wiem po sprawdzeniu historii serwisowej) po czym ja przy zmianie zrobiłem najpierw płukankę Valvoline a potem zalałem olejem x-cess 5w40 i... ...i nie uwierzycie! Nic się nie "rozszczelniło" A też mi wszyscy dookoła panikowali że zepsuję silnik Silnik ma zauważalnie lżej, zwłaszcza zimą. Teraz na 5w40 mam już zrobione blisko 30kkm i przymierzam się do kolejnej wymiany, oczywiście na 5w40 Sorry za małe OT bo wątek o wymianie popychaczy ale pojawiły się w nim brednie dotyczące "rozszczelniania" więc postanowiłem swoim przykładem udowodnić niedowiarkom że to bzdury
Arkom Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Co do tego "rozszczelnienia" to owszem przy tych olejach to jest nieprawdopodobne ze tak powiem ale ponoć na starych olejach takich rodem z dawna trudno mi powiedziec mam 21 lat były takie klocki, że po zalaniu syntetykiem nagar w silniku został wypłukany, teraz można o tym zapomnieć z taka sie ostatnio spotkałem opinią. ---------- Post dopisany 24-11-2013 at 18:30 ---------- Poprzedni post napisany 15-11-2013 at 22:30 ---------- Witam wymieniłem olej i chciałbym usunąć inspekcje VAG-iem chciałbym się dowiedzieć czy ta inspekcja na pewno tyczy się wymiany oleju???
Dev Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Nic innego A w starych silnikach nie chodzilo o nagarbo on nie uszczelnia tylko konkretnie oo uszczelniacze Ktore byly robione z ....ujowej jakosci gumy Ale odnosilo sie to tylko do polskich aut Cala reszta radzila spokojnie sobie z fullami
Arkom Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Czyli inaczej mówiąc kasuje inspekcje oil tak ?
sokal Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Z tą inspekcją to chyba nie tak do końca bo były 3 rodzaje: In 1, In 2 oraz OEL ale to już nie ma takiego znaczenia Ja sobie ustawiam OEL co 10kkm żeby mi przypominał o zmianie oleju, a co tam jak jest to korzystam http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/kasowanie-inspekcji-in1-in2-oil-inni-pisza-in-1-in-2-in-in-ii-16822/
Arkom Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 No to u mnie jest In 1 czyli mały przegląd z tego wniosek
Dev Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 ale masz problem :facepalm: kasuj to g.... i jezdzij dalej
Arkom Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 spokojnie nie mam problemu zwyczajnie pytam a kto pyta nie błądzi jutro to usunę wg tego linku co mi wysłałeś Ty dev albo kolega wyżej
xXPiotrekXx19 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 cześć jednak po dużym zastanowieniu się wybrałem ten olej co mi polecaliście do mojego silnika 1.6 ANA po remoncie kapitalnym głowicy czyli MOTUL 8100 x-cess 5w40 i do tego płukankę tylko jeszcze jakiej firmy filtr oleju zapodać do tego i gdzie najlepiej kupić olej żeby był pewny
Dev Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Pro Choice - części samochodowe, VAG, Motul, Mann
xXPiotrekXx19 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 ok spoko dzięki a czy w tym nie siedzi kolega dzik z forum bo coś mi się nazwa kojarzy że gdzieś widziałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się