Dajmon Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Witam. Uprzejmie Was forumowicze proszę o wpisywanie swojej wartości progowej oleju w samochodzie, odczytanej z Vag'a, VCDS'a lub innego programu, którym dysponujecie/posiadacie. Wartość progowa oleju znajduje się w: 17 - Instrumenty, 08 - bloki pomiarowe, grupa 07, komórka druga od lewej. Zamieszczam print screen'y gdzie to jest (gdyby ktoś nie wiedział): Proszę Was o to, ponieważ Ja, benyA4 oraz wielu innych chłopaków tu na forum ma problem z kontrolką OIL MIN na Fisie. Jest prawdopodobne, że licznik uległ uszkodzeniu w jakiś sposób, ten czy tamten. Może była kiedyś ingerencja w licznik aby cofnąć wskazanie licznika w km lub dlatego, że licznik nie miał dłuższy czas zasilania (silnik samochodu w naprawie u mechanika). A może licznik (eeprom, uP) sam z siebie od tak się zepsuł. Coś się mu poprzestawiało. Chodzi w tym spisie o to, żeby określić jaki powinien być poziom progowy oleju w misce silnika odczytany z Vag'a przed uruchomieniem silnika. Z uwagi na różne wartości poziomu progowego oleju u różnych forumowiczów Audi, to chciałbym usystematyzować te wyniki i uzyskać odpowiedź. Jaki próg powinien występować w moim modelu samochodu na Vag'u oraz u innych użytkowników mających problem z OIL MIN. Będzie wówczas można albo kupić używany licznik z tym danym prawidłowym progiem oleju albo udać się do speców (jeśli tutaj na forum tacy są to pisać na priv'a), aby taką wartość progową przez Was koledzy podaną (większościowo) wprowadzić do swojego uszkodzonego do tej pory licznika. Dodam, że ja podstawiłem czujnik poziomu oleju na nowy z ASO za 380zł. Przewody sprawdziłem. Odczyty z aktualnego poziomu oleju podczas jazdy i postoju odnotowuję na Vag'u, reset OIL MIN w masce działa i kasuje kontrolkę po 30sek. Na bagnecie mam 3/4 oleju. Temperatura oleju jest odnotowywana na Vag'u i jest prawidłowa. Wszystko jest w porządku od samego czujnika poziomu oleju z przewodami, a problem wydaje się być w liczniku. Jeśli w liczniku jest ustawiony próg oleju, którego wartość jest wiecznie większa od aktualnie odczytywanej wartkości oleju, to średni wynik oleju po przejechaniu odcinka drogi 100km będzie wynosił zero (0) lub poniżej (ujemny). Wówczas OIL MIN się zapali. Zamieszczam więc wzór wpisywania się, tak jak ja to myślę. Wpisywać się proszę jeden pod drugim na podobieństwo kolejki w sklepie. Chciałbym, aby jeśli to możliwe, każdy z Was wpisał: stan oleju progowego w ...mm_nr licznika; typ Audi/silnika/pojemność_rok pojazdu/benzyna lub disel, np. 01. Dajmon 54mm_8E0920900H; A4_B6/ALT/2.0_2001/benzyna 02. benyA4 ........ 03. szanowny ćwiara ............dane ze swojego wozu ............dane z jednego, drugiego licznika posiadanego, np. na sprzedaż 04. .. .. .. .. Dziękuję. Jeśli administrator tego działu stwierdzi, że spis można by inaczej prowadzić, to nie będę protestować. Wasze wpisy będą mówiły o progu oleju jaki powinien być w danym silniku odczytany z Vag'a. Proszę o nie prowadzenie żadnych dyskusji w tym wątku, tylko wprowadzanie odczytów. Jeśli, ktoś chce rozmawiać na ten temat niech założy nowy wątek. Myślę, że administrator powinien usuwać wszelkie komentarze, jeśliby się one miały tu pojawić. Jak pisałem, możemy do tego wątku utworzyć równoległy wątek i tam na ten temat obszernie prowadzić wymianę zdań/poglądów. Jeszcze raz gorąco zachęcam do podawania swoich odczytów. Każdy z Nas będzie mógł porównać swoje odczyty progowe oleju z odczytami progowymi innych forumowiczów. Jeśli to możliwe to podajcie: "aktualny poziom oleju" i "próg oleju" przed i po uruchomieniu silnika. np. przed uruchomieniem: aktualny 55mm/progowy 53mm po uruchomieniu: aktualny 47mm/progowy 45mm
Gość cwiara Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 38mm 8E0 920 930 T : B6 diesel AVF 2004r 28mm 8E0 920 900M : B6 diesel 2003r 38mm licznik beznyna anglik modelowy 2001r
benyA4 Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 54mm- 8E0 920 900 H - B6 rok 2002 , silnika 2.0 ALT 47mm -8E0 920 931 M - B7 rok 2005 , silnik 2.0 ALT
kinky Opublikowano 19 Października 2013 Opublikowano 19 Października 2013 55mm - 8E0 920 900 F - B6 marzec 2001, silnik 2.0 ALT Benzyna
fahur Opublikowano 19 Października 2013 Opublikowano 19 Października 2013 47mm_8E0920900L; A4_B6/ALT/2.0_2002/benzyna
steve69 Opublikowano 19 Października 2013 Opublikowano 19 Października 2013 38mm_8E0920900M; A4_B6/AVF/1.9_2004/diesel
Dajmon Opublikowano 20 Października 2013 Autor Opublikowano 20 Października 2013 Podsumowanie z dotychczasowych wpisów. -----------BENZYNA----------- 55mm_8E0 920 900 F: A4_B6/ALT/2.0_marzec2001/benzyna kinky 54mm_8E0 920 900 H: A4_B6/ALT/2.0_ 2001/benzyna Dajmon /problem z OIL MIN/za wysoki próg 54mm_8E0 920 900 H: A4_B6/ALT/2.0_ 2002/benzyna benyA4 /problem z OIL MIN/za wysoki próg 47mm_8E0 920 900 L: A4_B6/ALT/2.0_ 2002/benzyna fahur 47mm_8E0 920 931 M: A4_B7/ALT/2.0_ 2005/benzyna benyA4 38mm anglik 2001/benzyna cwiara -----------DIESEL----------- 28mm_8E0 920 900 M: A4_B6 2003/diesel cwiara 38mm_8E0 920 900 M: A4_B6/AVF/1.9_ 2004/diesel steve69 38mm_8E0 920 930 T: A4_B6/AVF/ 2004/diesel cwiara Jeśli ktoś chce coś zmienić lub dodać informację dodatkową, to nie ma problemu. Proszę tylko o info na priva. Wówczas dokonam zmian, tak aby nie było problemów i nieporozumień. Następny update będzie w Excelu. ---------- Post dopisany 20-10-2013 at 20:03 ---------- Poprzedni post napisany 19-10-2013 at 22:11 ---------- proszę o dalsze wsparcie z wpisami, dziękuję
Darek_32 Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 52mm_8E0 920 900 H: B6/2.0 ALT, 2001r.
edekxp Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 36mm_8E0 920 900L: B6/BFB 1.8T,marzec 2003r,benzyna
jarfab0511 Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 u mnie koledzy to wyglada tak jutro sprawdze czy cos sie zminilo silnik 2,0 TDI BLB
MaciekW. Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 Sorki że tak poprzez print screeny, ale jestem w pracy i tak na szybko chciałem wrzucić coś od siebie. Mój samochód to B6 z 2001r.; silnik 2.0 ALT ---------- Post dopisany at 12:45 ---------- Poprzedni post napisany at 12:39 ---------- Dodam, że u mnie z czujnikiem jest OK. Miałem z nim problem jeżdżąc na oleju Elf 5W40; wtedy czasem pokazywał OIL MIN wtedy kiedy rzeczywiście nie było oleju, a czasem przekłamywał tzn. zapalał się OIL MIN a na bagnecie miałem np.: 3/4 stanu. Po zmianie oleju na Valvoline MaxLife 5W40 jest z czujnikiem spokój tzn. pokazuje OIL MIN wtedy kiedy rzeczywiście oleju jest mało, nie wiele ponad minimum na bagnecie.
Dajmon Opublikowano 24 Października 2013 Autor Opublikowano 24 Października 2013 Jeśli możecie koledzy, to proszę Was o zaktualizowanie jeszcze jednej rzeczy: - przed uruchomieniem silnika: aktualny poziom oleju, np. 55mm/progowy poziom oleju, np. 53mm (to już mamy) - po uruchomieniu silnika: aktualny poziom oleju, np. 47mm/progowy poziom oleju, np. 45mm (tego Nam brak)
edekxp Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 silnik zimny: 57mm_36mm_8E0 920 900L: B6/BFB 1.8T,marzec 2003r,benzyna silnik odpalony i zagrzany do 90st (jak się rozgrzewał poziom spadał) 47mm_36mm_8E0 920 900L: B6/BFB 1.8T,marzec 2003r,benzyna
soul87 Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 nie pamietam numeru sterownika, sprawdze niedlugo ale u mnie poziom MIN jest zaawsze 36 mm niezaleznie czy cieply czy zimny, natomiast aktualny poziom oleju zawsze na zimnym silniku przed odpaleniem mam 54-56 tak jakby nie umial juz poakzac wiecej, niezaleznie nawet za bardzo ile fkatycznie oleju w silniku jest, a po odpaleniu to wiadomo zauwazylem ze im rzadszy to na wolnych obrotach wiecej pokazuje, ale to raczej logiczne, gesty olej wciagany jest z miski i wolniej trafia z powrotem wiec jego pozom jest minimalnie niezszy niz na cieplym
steve69 Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 No, to jeszcze raz: 8E0920900M; A4_B6/AVF/1.9_2004/diesel Silnik zimny, wyłączony: 54mm/38mm Silnik rozgrzany (90°C), uruchomiony, bieg jałowy: 52mm/38mm -- Pozdrawiam. Sławek
Dajmon Opublikowano 30 Października 2013 Autor Opublikowano 30 Października 2013 update ---------- Post dopisany 30-10-2013 at 19:51 ---------- Poprzedni post napisany 27-10-2013 at 17:35 ---------- up
krzysiekml Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 jak coś pomoże to się dorzucam A4_B6 /AVJ/ 1.8T/2001 (8E0 920 900 H) 60.0 mm/36.0 mm
Dajmon Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Opublikowano 4 Listopada 2013 update ---------- Post dopisany at 22:02 ---------- Poprzedni post napisany at 21:59 ----------
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się