abc77 Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 mialem bmw e36 320 - tylny naped, fajna sprawa. pozniej mialem A4 B6 1.8T, ale przod mi nie wystarczal. wczoraj sie przejechalem A4 B6 3.0 quattro... no i sie zakochalem:) ogolnie uwazam, ze jesli BMW, to 6 cylindrow, a jesli Audi, to quattro:) no i zostal wybor silnika. czytalem troche, analizowalem. w zasadzie juz sie nie zastanawiam 'czy', ale 'ktore'. zostalo mi 1.8T 190 KM lub 3.0 220 KM. oczywiscie quattro. i manual. no i pytanie - ktory silnik bedzie mniej awaryjny? (abstrahujac od stanu egzemlarza - zalozmy, ze sa takie same). tak na pierwszy rzut oka od razu sie sklaniam do 3.0, bo nie ma turbo, a ja jednak lubie szybko jezdzic i boje sie, ze turbo zajezdze. - oba maja dwumase - tak? - zuzycie dwumasy pewnie bedzie po okolo 200.000 w obu, tak? 1.8T wszyscy znaja, ale ma turbo. z drugiej strony boje sie tego silnika 3.0, bo nie wiem, czego sie po nim spodziewac:) nie mam problemu z elastycznoscia, bo lubie sobie powachlowac galka zmiany biegow. nie pytam tez o spalanie, bo mnie w sumie nie interesuje. nie pytam o to, ile oleju wejdzie do silnika, itp., bo to sa male roznice cenowe. ale chodzi mi bardziej o to, co bedzie mniej problemow sprawialo. ktory byscie polecili? nie chce zadnych chipow, itp. wiec albo 190 albo 220 KM.
vdm Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 jeżeli masz sprawdzone 1.8T to załóż do niego quattro i będziesz na pewno zadowolony ja szukając brałem tak jak ty 3.0 i 1.8T na celownik, kupiłem auto w najlepszym stanie. Szczerze jednak przesiadłbym się na 3.0 zobaczyć jak się v6 jeździ co do technicznych spraw, moim zdaniem 3.0 jest ;lepsze pod względem bezawaryjności
galka90 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 http://a4-klub.pl/zakup-kontrolowany-kupujemy-auto-25/a4-b6-3-0-moze-1-8t-290467/ tu masz podobny dylemat poczytaj:P
pioteros Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 oba silniki maja dobre i zle strony, w 3.0 masz dwa napinacze i kazdy z nich to koszt 2000 jesli mowimy o oryginale, dwie glowice, troche wiecej cewek itp itd, 1.8t ma turbo ale to jest bardziej zaleta jak wada, plus 3.0 to taki ze ma sprzeglo 240mm co pomaga w Q, ale zawsze mozna cos wykombinowac w 1.8T, poza turbo ogolnie czesci osprzetu do 1.8t sa tansze i jest ich duzo wiecej na rynku wtornym chociazby rozrzad w v6 to koszt x2 w porownaniu to 1.8t
abc77 Opublikowano 28 Października 2013 Autor Opublikowano 28 Października 2013 http://a4-klub.pl/zakup-kontrolowany-kupujemy-auto-25/a4-b6-3-0-moze-1-8t-290467/tu masz podobny dylemat poczytaj:P mi ten link nie dziala:( ---------- Post dopisany at 21:59 ---------- Poprzedni post napisany at 21:57 ---------- oba silniki maja dobre i zle strony, w 3.0 masz dwa napinacze i kazdy z nich to koszt 2000 jesli mowimy o oryginale, dwie glowice, troche wiecej cewek itp itd, 1.8t ma turbo ale to jest bardziej zaleta jak wada, plus 3.0 to taki ze ma sprzeglo 240mm co pomaga w Q, ale zawsze mozna cos wykombinowac w 1.8T, poza turbo ogolnie czesci osprzetu do 1.8t sa tansze i jest ich duzo wiecej na rynku wtornymchociazby rozrzad w v6 to koszt x2 w porownaniu to 1.8t wkladania quattro nie mam zamiaru. jak sie przejechalem 3.0, to sie zakochalem. ale emocje powoli opadaja, pewnie sie jednak skonczy na 1.8T. tylko i wylacznie dlatego, ze po prostu wiecej osob zna ten silnik.
Dev Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 Bierz 1.8T z Q, zrobisz z niego z 240kM i wyr....sz kazde 3.0i
abc77 Opublikowano 28 Października 2013 Autor Opublikowano 28 Października 2013 Bierz 1.8T z Q, zrobisz z niego z 240kM i wyr....sz kazde 3.0i man, ja tego nie kupuje, zeby wur... 3.0. jak bym chcial auto do zapier..., to bym sobie kupil bmw e46 330. tam masz naped na tyl, frajda jest za***ista. Audi mi sie spodobalo, jak zobaczylem siostry B6. w srodku, jesli chodzi o wyglad i komfort, bije BMW na glowe. przynajmniej e46. no i zakochalem sie w Quattro. nie lubie pierdziawek, dlatego chce kupic benzyne. z sensownych silnikow widze albo 1.8T albo 3.0. i skoncze z 1.8T, pewnie 163 PS, bo to sie wydaje rozsadniejsze. zrobie moze na jakies 190 i mi wystarczy:)
Dev Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 Man, nie pisz tutaj o jakims zapyzialym bmw. A Q docenisz dopiero jak spadnie snieg. Bierz 1.8t bo jest o wiele łatwiejsze do ogarniecia Nie ma co sie sr** 3.0i
abc77 Opublikowano 28 Października 2013 Autor Opublikowano 28 Października 2013 Man, nie pisz tutaj o jakims zapyzialym bmw.A Q docenisz dopiero jak spadnie snieg. Bierz 1.8t bo jest o wiele łatwiejsze do ogarniecia Nie ma co sie sr** 3.0i dokladnie taki mam zamiar:thumbup1: szukam:)
powaguspisz Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Witam . Z czystej ciekawości odświeżę temat, i zapytam kolegi abc77 czy dokonał wyboru i zakupił wymarzony pojazd ?? Jeśli tak by się pochwalił powiedział co wybrał, i jak wrażenia
marc1n Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 bierz 3.0Q w manualu, sprawdź kolektor dolotowy, kola na rozrządzie, katalizatory, silnik ok. może nie rakieta ale się odpycha.
dracus6662 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Bierz z Q, ja mam 1.8 t i lata jak wsciekła , nie jeden raz przekonałem sie na zakręcie że ten napęd potrafi naprawde dużo ,praktycznie za kazdym razem gdzie inne auto by driftowało w ciasnym zakrecie napęd Q trzyma autko jakby było przyklejone , stabilnie, zimą również całkiem inna bajka można powiedzieć że można jeździć jak człowiek, miałem oskę i napęd rwd i powiem jedno Q jest bezcenne, warto dać trochę więcej za q , pomimo ze mam AVJ i 150 KM powiem tak mocy wystarcza dla dormalnej jazdy, awarie częstrze to : cewki , napinacz(jak swoje przejedzie to grzezi) , pękajacy trójnik odmy oraz cieknąca uszczelka klawiatury ewentualnie dwumasa, to tak z najczesciej według mnie występujących awarii co do cewek to była chyba kiedyś akcja serwisowa o ile się nie mylę, co do turbo to pracuje aż miło , nie ma reguly na awarie , ale w sumie mi największa awaria jak się przytrafiła to zablokowany tłoczek hamulcowy w tylnim lewym kole poprostu uszczelniacz sie skończył i syf z myjni wszedł w środek ,dodatkowo tylnia prawa zarówka w lampie przepaliła się 2 razy:wink:
Tomek 3.0 v6 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Ja, jakbym miał do wyboru te dwa silniki w takim samym stanie technicznym, wybrałbym oczywiście 3.0 v6. Jestem pewien, że wytrzyma dużo więcej a dźwięk to poezja. Tylko trzeba szukać w manualu, bo różnica 2 s do 100 km/h w stosunku do automatu to dużo. A koszty,jak słyszę o pękających głowicach to mi nie dobrze.
soul87 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Glowica glowica . Gorzej jak w 3.0 blok peknie co sie zdarza niestety.. 1.8t jest tansze w utrzymaniu
dracus6662 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 no właśnie 2x rozrząd ,pechowa głowica, skrzynia automat to wystarczy by zdecydowac sie jednak na 1.8t zamiast na 3.0:wink: i przy odrobinie pecha 2x wieksze zuzycie oleju acha i jeszcze jedno bierz 1.8t tylko z Q :thumbup1::thumbup1:
wircik Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Ja zrobiłem już prawie 70 tysi na naszym paliwie i drogach - i blok mi nie pękł - według stereotypów Dźwięk silnika faktycznie zabija wszystkie mankamenty - po prostu poezja. Ja już choruję na V8. Polecam V6. Utrzymanie wcale nie kosztuje tyle ile wszyscy mówią - mało kto ma ale wszyscy wiedzą jakie koszty . Przez ten cały czas poszły mnie tylko 2 cewki - bo wymian klocków nie liczę, świec i oleju. Ceny filtrów MAN nie są wysokie, da się przeżyć. - jedynie rozrząd od 1000 do 1500 zależy co włożysz. ---------- Post dopisany at 07:26 ---------- Poprzedni post napisany at 07:25 ---------- i co najważniejsze trzymają moc - przynajmniej mój. Polecam
Tomek 3.0 v6 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Rozrząd tak. Teraz wszystko potaniało. Lepszej jakości kupujesz już do 1000 , a za robotę powiedzieli mi tylko 200. Chciałbym żeby wypowiedział się ktoś komu podobno pękła ta głowica lub blok,czym to się objawia i w ogóle, ale nie ktoś kto słyszał, ponieważ jakoś to dla mnie dziwne jak patrzę na swoją 3.0. Ja niby mam przelatane 220,ale czy prawdziwy ten przebieg to nie mam pojęcia a i jak kto jeździł wcześniej też,może normalnie i dlatego jak dotąd 3 cewki(140/szt),czujnik temp.płynu(53 zł),klocki tył 70 zł ,przód 180,tarcze tył po 105,czujnik wału za 117. LPG od początku, czyli też od 70 tys. A spalanie przy ostrej jeździe około 14 L LPG. I gdybym prawie dwa lata temu czytał to forum to prawdopodobnie nie jeździł bym Audi A4(a jestem mega zadowolony), bo tak tu straszycie.
Robero321 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Z głowicami to bajka mam ten silnik i wcale go nie oszczędzam. Głowica może Ci się uszkodzić jak masz np. zapchane katalizatory i ciśnienie nie ma ujścia lub brak jest chłodzenia a to może każdemu zaszkodzić. Więc podstawa to zrobić porządek z katami i nie ma się co martwić. Spalanie mam sporo większe ale to dlatego że więcej po mieście i ciśnięte ma i jest Tiptronik i quattro
Tomek 3.0 v6 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Z tym się zgodzę,dzięki za dobrą odpowiedź.No ja właśnie 1/4 miasto i jest różnica.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się