Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak przyspieszyc grzanie sie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy jest jakis sposób aby silnik szybciej łapał 90st ? Dojeżdżam do pracy w sumie z 10 KM , czy można chłodnicę czyms zasłonic? Czy to nic nie pomoże.

Opublikowano

przysłoniecie troszke pomoże, ale jak przysłonisz prawie na całą chłodnice,tylko nie zasłaniaj czujnika przed chodnica klimy. No i drugie rozwiązanie-oszczędniej z ogrzewaniem- na manualu jest oszczedniej.

Opublikowano

to nie star tu nic nie da przysłanianie :wink:

za jaki czas Ci łapie te 90 stopni ?

Opublikowano

dorzucę się do tematu,

czy 1.9 TDI AVF zimny z rana odpalony na wolnych obrotach z climatroniciem na OFF powinien bez ruszania z miejsca zagrzać się po pewnym czasie X do 90"C.?? jeśli tak to jaki to czas??

i kolejne pytanie, jak już się nagrzeje silnik do 90'C podczas jazdy i zatrzymam się na parkingu, siedzę w środku, ogrzewanie sobie na lajcie podgrzewa (21.0"C / WENT III / AC ON) to czy powinien trzymać te 90'C czy moze spadać ponizej 75"C

Czujnik temp.w VCDS komp / zegary pokazuje prawie to samo więc jak dostanę dwie odpowiedzi TAK muszę zmienić termostat???

Opublikowano

na postoju to będzie dłużej trwało jak Ci temp spada to zmień termostat

Opublikowano

Dokładnie - przysłanianie jest ryzykowne bo co prawda temperaturę złapiesz ale jak nie wyjmiesz ,,przysłony" to przegrzejesz silnik.

Opublikowano

i sie zaczyna zima i znów to samo. Star to nie jest lecz przysłoniecie trochę pomoże, gdyż podczas jazdy tak duza ilość powietrza nie bedzie chłodziła samego silnika, nie chodzi tu o chłodnice i sprawny termostat.

Opublikowano
mi łapie nie cale 90 jak jestem juz na miejscu. 10 km dojezdzam.

ale wolałbym zeby juz wczesniej sie grzał.

termostat pewnie

Opublikowano

Z ręsztą każdy robi jak uważa- ja mam krótkie odcinek do pracy i gdy są dość duże mrozy to przysłaniam, dzięki temu temperatura nie spada podczas postoju na dość mocno właczonym ogrzewaniu. (termostat wymieniony oczywiście.

Opublikowano

Najlepiej założyć ciepłą kołderkę na silniczek :facepalm::polew:.Jak chcesz mieć szybko temp. to kup sobie benzyniaka. Niestety charakterystyka spalania a tym samym wykorzystanie energii oleju napędowego przekłada się w pierwszej kolejności na pracę a potem na ciepło.10 km to trochę mało na uzyskanie temp.90 st. Gdybyś jechał w pełni obciążonym samochodem to jest to możliwe ale solo - zapomnij.Temp. po osiągnięciu 90 st w zasadzie w czasie jazdy już nie powinna spadać ,natomiast może spaść na postoju z wykorzystaniem ogrzewania.

Opublikowano
Dokładnie - przysłanianie jest ryzykowne bo co prawda temperaturę złapiesz ale jak nie wyjmiesz ,,przysłony" to przegrzejesz silnik.

Wierz mi przegrzać ten silnik w zime (przy sprawnym termostacie) jest naprawde ciężko. Jezdziłem z tym różne odcinki i temperatura w normie nawet na vagu.

Opublikowano

Jak podczas jazdy trzyma temperaturę a na postoju spada przy temp mniej więcej od +3 w dół to zostaw termostat w spokoju te typy tak mają . Przy uszkodzonym termostacie podczas jazdy temperatury roboczej na pewno nie osiągniesz.

Opublikowano

zasłon cała chłodnice, nie ma strachu ze cos sie wysra

te silniki maja wysoka sprawnosc cieplna i dlatego długo sie nagrzewa

ja robie to w swojej benzynie kazdej zimy :whistling:

Opublikowano

DeV bez urazy ale(przy ogromnym szacunku dla Twojej wiedzy ) nie wierzę ,że to napisałeś....

Opublikowano

Janusz, temat sprawdzony na własnej skórze :grin:

przy 120km/h mam na VAGu 90 stopni a przy zasłonietej całej chłodnicy

przy tej samej predkosci 91.5 stopnia, nagrzewa też sie szybciej

ale to benzyna, z dieslem jest gorzej

Opublikowano

Duża część wszechwiedzących pyskuje że karton przed chłodnica do do stara i przy sprawnym termostacie niema prawa to pomóc. Ale mało kto widzi że taki karton ogranicza dopływ zimnego powietrza do komory silnika i nawet przy sprawnym termostacie daje efekty. Szczególnie ma sens takie zasłanianie jak się ma założoną osłonę pod silnikiem bo bez niej faktycznie nie wiele da gdyz zimne powietrze i tak jest zaciągane od dołu.

Bez takiego kartonu w moim AFN spokojnie musiałem przejechać koło 8-9km do pełnego nagrzania przy większych mrozach a z kartonem koło 5-6km wiec róznica dość znacząca.

Pozatym jak ma się klime to wkłada się karton miedzy chłodnicę od klimy i chłodnicę płynu co pozostaje estetyczne gdyż nie widać żadnego kartonu a efekt odczuwalny.

Opublikowano

Ja jeżdżę zeciorem i nie zasłaniam. Nawet jak jest duży mróz to po osiągnięciu temp. trzyma .Normalnie grzeje się ok.10 km a w duże mrozy 15 próbowałem z kartonem i bez nie zauważyłem różnicy więc się w to nie bawię.:wink:

Opublikowano

Zmienić samochód z silnikiem benzynowym... do takich przebiegów nie kupuje się TDI

Są te osłony zimowe do Audi A3 ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...