wieczor15 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Zmienić samochód z silnikiem benzynowym... do takich przebiegów nie kupuje się TDISą te osłony zimowe do Audi A3 ? Wiesz, różne są sytuacje życiowe - czasem sie zmieni prace lub miejsce zamieszkania i jesli sie dba o auto to troszke szkoda sprzedawać i szukać znów bóg wie czego skoro ma sie swoje doinwestowane. A co do osłony nie wgłebiałem sie więcej w temat poprostu kiedys gdzies to widziałem w skodzie.
prezesik18 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Jak to w dieslach są montowane alternatorki o dobrej wydajności, żeby szybciej silnik się nagrzewał, szybciej ciepłe powietrze z nawiewów leciało proponuje zamontować dodatkowe podgrzewacze cieczy przed nagrzewnicą. Doskonale do tego nadają się podgrzewacze z silników HDI, DCI. chociażby np. taki ŚWIECA PODGRZEWACZA WODY CIECZY RENAULT 1.9 DCI (3649809619) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Dodam że podobne patenty stosują użytkownicy instalacji lpg aby szybko po odpaleniu ogrzać reduktor i skrócić czas przełączania na lpg.
arkady1321 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 mam lepsze rozwiązanie:wink: GRZEJNIK SAMOCHODOWY DMUCHAWA NAGRZEWNICA 12V 160W (3657357869) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ---------- Post dopisany at 23:20 ---------- Poprzedni post napisany at 23:19 ---------- szybko i tanio
prezesik18 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 słaba moc, ledwo 160W. W niektórych autach stosowane są w nagrzewnicach grzałki elektryczne 1,5kW
moniuh Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Zasłonięcie może pomóc w uzyskaniu szybszej temperatury. Niedawno czytałem, że w nowych X6 po lifcie jest taki patent automatycznym systemem sterowania ilości powietrza wpuszczanego do komory silnika w celu szybszego ogrzania i zmniejszenia spalania. Na początku wszystko jest zamknięte, z czasem otwiera wloty. Więc chyba "karton" przed chłodnicą coś da.
Misiek80 Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 czy kiedykolwiek dobija do 90 ? jesli nie wymień termostat, miałem to samo.
janusz_stg Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 Zasłonięcie może pomóc w uzyskaniu szybszej temperatury. Niedawno czytałem, że w nowych X6 po lifcie jest taki patent automatycznym systemem sterowania ilości powietrza wpuszczanego do komory silnika w celu szybszego ogrzania i zmniejszenia spalania. Na początku wszystko jest zamknięte, z czasem otwiera wloty. Więc chyba "karton" przed chłodnicą coś da.Takie rozwiązanie ma sens .automatyczna roleta do początkowego nagrzania a potem już przejmuje swoje zadanie termostat.
pastaldo Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 A ja się zastanawiałem po cholere te żaluzje w BMW. Teraz juz mi sie przejaśniło
piotrekrkk Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Diesel to diesel, tym bardziej starej konstrukcji 1.9 i pochodne. Przyslona na chlodnice to normalka, pewnie mało kto wie, ale w lublinie była fabryczna manualna plastikowa blenda na wlot powietrza. Zakładasz na zimę i ściągasz na lato :-D. Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
POWER-KRIS Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 W Zukach i Nysach tez była cos jak tolety okienne. Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.
robertAVF Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 W AVF ale tez w innych modelach silnikow sa dogrzewacze na 3 swiece. Montowany on jest z tylu silnika, z gory bedzie widac 3 swieczki wystajace. Warto sprawdzic bo niektorzy narzekaja ze im sie nie grzeje a nie wiedza ze maja takie rozwiazanie w samochodzie, tylko ze swiece juz nie dzialaja;) Mam taki dogrzewacz do sprzedania razem z nowymi swiecami BERU, pozniej wrzuce zdjecie jak ktos by byl zainteresowany. pozdrawiam
YOGI3000 Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 W starszych 1,9 tak jest, w nowszych jest elektryczna nagrzewnica którą można sobie włączyć, wtedy szybciej się nagrzewa niż benzyniak. A jak zasłaniać to nie chłodnice tylko całą kratkę lub jakąś część tylko trzeba pamiętać żeby na wiosnę ściągnąć
Misiek80 Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 W AVF ale tez w innych modelach silnikow sa dogrzewacze pozdrawiam tak z ciekawości one ciągną prąd z aku ?
djtatra Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Witam Czy w każdym AVF jest zamontowana nagrzewnica elektryczna lub te trzy świece za silnikiem?? Bo coś nie kojarzę za silnikiem takiego bajeru :] Jak już mam ta nagrzewnicę, to jak się ją włącza?? Przyciskiem ogrzewania przedniej szyby?? Czy włącza się automatycznie?? Pozdr... Czyli w AVF powinno być takie coś: ?? AUDI A4 B6 NAGRZEWNICA ELEKTRYCZNA GRZALKA (3658544139) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
jacek70 Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Jeździć z zasłoniętą chłodnicą to może i można ale co wtedy jak stoisz godzinę w korku.
goldi Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 zasłonięcie chłodnicy nic nie daje jak do tej pory mówiłem ze to nie duzy fiat ale jednak okresie zimowym coś daje zimne powietrze nie wpada na silnik szybciej łapie temperature przy sprawnym termostacie i obiegu ustawiamy ogrzewanie na 21-23 stopnie i po 7 kilometrach mamy 90 stopni na zegarach mowa oczywiscie o okresie zimowym
YOGI3000 Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 WitamCzy w każdym AVF jest zamontowana nagrzewnica elektryczna lub te trzy świece za silnikiem?? Bo coś nie kojarzę za silnikiem takiego bajeru :] Jak już mam ta nagrzewnicę, to jak się ją włącza?? Przyciskiem ogrzewania przedniej szyby?? Czy włącza się automatycznie?? Pozdr... Jest albo jedno albo drugie na pewno. Jeździć z zasłoniętą chłodnicą to może i można ale co wtedy jak stoisz godzinę w korku. W zime diesla na pewno nie zagotujesz.
marjon Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Duża część wszechwiedzących pyskuje że karton przed chłodnica do do stara i przy sprawnym termostacie niema prawa to pomóc. Ale mało kto widzi że taki karton ogranicza dopływ zimnego powietrza do komory silnika i nawet przy sprawnym termostacie daje efekty. Szczególnie ma sens takie zasłanianie jak się ma założoną osłonę pod silnikiem bo bez niej faktycznie nie wiele da gdyz zimne powietrze i tak jest zaciągane od dołu.Bez takiego kartonu w moim AFN spokojnie musiałem przejechać koło 8-9km do pełnego nagrzania przy większych mrozach a z kartonem koło 5-6km wiec róznica dość znacząca. Pozatym jak ma się klime to wkłada się karton miedzy chłodnicę od klimy i chłodnicę płynu co pozostaje estetyczne gdyż nie widać żadnego kartonu a efekt odczuwalny. ja tez zakladam na zime dykte przed chlodnica i o wiele szybciej sie nagrzewa, jak ktos robi krotkie odcinki to naprawde watro:wink:
robertAVF Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 W AVF ale tez w innych modelach silnikow sa dogrzewacze pozdrawiam tak z ciekawości one ciągną prąd z aku ? Tak. Ale ile każda z nich pobiera tego nie wiem. Na forum passata jest opis tego urzadzenia razem z montowaniem.
wieczor15 Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 nagrzewnica w B6 załącza się automatycznie jak jest chyba poniżej zera. Sprawdźcie w zime- po odpaleniu zimnego silnika za jakis czas słychac jak załacza sie przekaźnik i włącza co jakis czas "dogrzewanie elektryczne" wtedy kilka chwil po odpaleniu z nawiewów leci cieplutkie powietrze, tyle że nagrzewnica dogrzewa wnętrze, a nie silnik także duzo nie pomaga w osiągnieciu temperatury silnika, ale za to we wnątrz szybko sie robi ciepło. ---------- Post dopisany at 23:25 ---------- Poprzedni post napisany at 23:24 ---------- w B6 nie ma świec dogrzewających
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się