kamil7361 Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Witam.Dziś byłem u mechanika, ponieważ spotkał mnie problem, a jest nim stukanie pod pokrywą zaworów z tyłu silnika (od strony kabiny). Stuki wydobywają się na biegu jałowym i tylko podczas większego rozgrzania silnika - po dłuższej jeździe. Pan mechanik stwierdził, że do wymiany jest łańcuch rozrządu bo pewnie jest za bardzo wydłużony i żeby długo tak nie jeździć. Czytając podobne wątki na forum wyczytałem że wymieniają cały komplet: napinacz łańcucha, łańcuch i uszczelki. I teraz już nie wiem czy wymieniać sam łańcuch i czy to on jest przyczyną tych stuków? Bo napinacz kosztuje 500zl, a sam lańcuch widziałem za 130zl, więc jest to różnica w kosztach. Proszę doradźcie mi co robić.Pozdrawiam 1
powaguspisz Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Koszta to fakt, ale to też rozrząd. nie warto by było oszczędzać, a niestety przychodzi pewien moment kiedy trzeba to wymienić. Pytanie czy jak założysz nowy łańcuch będzie miał pewnie troszkę inne napięcie czy nie będzie miało to wpływu na stary napinacz. Może zaraz jego wywalić i znów kolejna robocizna. Tak więc z ta oszczędnością hmmm.
kamil7361 Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Opublikowano 14 Listopada 2013 No racja, to też słuszne uwagi. Tylko ja już nie wiem w końcu co jest faktycznie usterką. Jak myślicie? Czy łańcuch w ogóle może stukać, czy to raczej napinacz? 1
soul87 Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 napinacz prędzej ... łańcuch się tak nie rozciąga, jakby łancuch był rozciągniety to by walil poprostu o pokrywa, wtedy slychac charakterystyczny dzwiek, stukanie to raczej juz napinacz mowi papa, jaki przebieg auta?
KubaMpakiet Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 A ja sie zapytam kiedy byl wymieniany olej i co tam mu lejesz?
kamil7361 Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Opublikowano 14 Listopada 2013 Olej castrol 5w30, przebieg 186tyś km autentyczny. Od innej osoby słyszałem, że w tym miejscu to też może być jakiś sterownik elektroniczny od ciśnienia oleju, więc już całkiem zgłupiałem.
sasna Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 witam miałem taki sam przypadek wymiana napinacza pomogła łańcuch pozostawiłem stary i od 7 miesięcy spokój i cisza.
kamil7361 Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Opublikowano 14 Listopada 2013 Panowie to jest ten sam dźwięk co na tym filmie, znaleziony przed chwilą w YouTube
soul87 Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 napinacz, ale ja bym sprawdzil obowiązkowo cisnienie oleju na goracym silniku !
wampir Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 NAPINACZ ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU VW AUDI 1.8 20V GRATIS! (3690402096) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Co o tym myślicie?
kamil7361 Opublikowano 16 Listopada 2013 Autor Opublikowano 16 Listopada 2013 wygląda okej, ale widzę że 1000zl trzeba szykować jak nic
wampir Opublikowano 16 Listopada 2013 Opublikowano 16 Listopada 2013 A ma ktoś jakiś pewny zestaw napinacz + łańcuch? Tak profilaktycznie pytam ---------- Post dopisany at 17:53 ---------- Poprzedni post napisany at 17:11 ---------- a to ? NAPINACZ ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU 058109088H 1.8T ŁÓDŹ (3684980830) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
soul87 Opublikowano 16 Listopada 2013 Opublikowano 16 Listopada 2013 jedno i drugie chinol jak się postarać to można sciągnać w FEBI za 1000 zł ... w jakims sklepie trzeba pytać może ktoś zechce sciągnąć...
elmo814 Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 kolego wampir mam cos ale z AEB 1
roman_tyk Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 z tego co wiem jest albo oryginal za 2000zl albo chinczyki 400-900zl, ponoc te drozsze chinczyki co sprzedajacy chwala sie ze oryginaly sa troche lepsze...
soul87 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 pisalem wczesniej ze da sie ugrac febiego za tysiaka tylko trzeba poszukac
pioteros Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 a febi to co? tez chinczyk, z naklejka ---------- Post dopisany at 20:23 ---------- Poprzedni post napisany at 20:22 ---------- So what's wrong with this picture? Chinese Febi Bilstein? - AudiWorld Forums na wentylatorze germany, a na pudelku naklejka made in china ---------- Post dopisany at 20:26 ---------- Poprzedni post napisany at 20:23 ---------- 37119 • Zawór sterujący, ustawienie wałka rozrządu • FEBI Bilstein • 1 101 zł • e-autoparts.pl ---------- Post dopisany at 20:28 ---------- Poprzedni post napisany at 20:26 ---------- tu jakis tanszy, pewnie te same co na alledrogo https://hurt.expert.auto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=5976
soul87 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 wole chinskiego febiego aczkolwiek raz zamontowalem chinola z allegro za 500 zł i jezdzi w sumie ....
kamil7361 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2014 byłem u mechanika i chciałem żeby sprawdził ciśnienie oleju, bo znalazłem na innym forum, że pompa oleju też wywołuje stuki pod klawiaturą. Powiedział, że to na pewno nie jest pompa oleju itd, bo zapalała by się kontrolka. Więc już sam nie wiem. W środę oddaję auto do serwisu, żeby zdiagnozował dokładnie o co chodzi.
soul87 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 pisalem Ci w tym wątku wczesniej ze trzeba sprawdzic cisnienie oleju.... zmien mechanika.... Kontrolka bedzie sie zapalac jezeli cisnienie oleju spadnie ponizej wartosci 1,5 bara ale dopiero powyzej 2000 rpm... na obrotach biegu jalowego w a4 b6 1.8t kontrola cisnienia oleju nie jest monitorowana przez zespol licznikow itp ..... niech sie mechaniorek douczy... w sumie watpie zeby bylo to wina tylko cisnienia oleju , raczej obstawiam awarie napinacza... ale co to za problem sprawdzic cisnienie? zeby potem ewentualnie wykluczyc 5% szansy niskiego cisnienia oleju zamisat wydawac 1000 zl na napinacz, gdzie po wymianie moze sie okazac ze dalej stuka bo pompa nie daje cisnienia na cieplym rozgrzanym oleju ? ..... sprawdzenie cisnienia oleju dla mechanika porządnego a nie cwaniaczka to 30-50zł .... aha, dla 1.8T na bardzo dobrze rozgrzanym oleju ma byc od 1 bara w gore na wolnych obrotach. przy 2000-3000 rpm chyba od 4-5 bar w gore nie pameitam dokladnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się