Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

Druga na razie nie wyrzuca błędu. Może być sonda uszkodzona i wskazywać prawidłowe wartości przy pomiarze oporności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

8 minut temu, JARO/333/ napisał:

Druga na razie nie wyrzuca błędu. Może być sonda uszkodzona i wskazywać prawidłowe wartości przy pomiarze oporności ?

Zapewne tak. Ja się nigdy nie bawiłem w takie pomiary, a wymiana zawsze pomagała. Chyba, że jest błąd typu przerwa w obwodzie to należy sprawdzić czy jest zasilanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, przem8 napisał:

Zapewne tak. Ja się nigdy nie bawiłem w takie pomiary, a wymiana zawsze pomagała. Chyba, że jest błąd typu przerwa w obwodzie to należy sprawdzić czy jest zasilanie.

IMG_20220203_190755.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, JARO/333/ napisał:

ok. dzięki, bawiłeś się w uniwersalne ngk bez wtyki?

Tylko z boscha, tu oszczędności wychodzą bokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2022 o 08:41, przem8 napisał:

1,6bara przy 2tys to agonia. Była kilkukrotnie wklejana tabelka z wartościami granicznymi dla ciśnienia oleju.

Wrócę jeszcze do ciśnienia oleju, czy konstruktorzy tak zrobili, że ciśnienie jest za niskie i nie świeci kontrolka oleju? Wiem, że dobrze mi radzisz że za nisko, ale jeżeli ktoś jeździ i nie mierzy manometrem ciśnienia to robi kuku silnikowi a nawet może go zatrzeć ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile w tym prawdy ale gdzieś zasłyszałem, że czujnik informuje o zbyt niskim ciśnieniu po przekroczeniu 2tys obr. Może coś w tym być, bo jak miałem zatkany smok to podczas jazdy się palił alladyn, a na postoju po chwili znikał i tak wkółko. Jak już się zapala to znaczy, że smarowanie praktycznie nie istnieje.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję już założyć inny temat a nie wałkować w tym miejscu:) później ktoś szuka informacji o napinaczu i czyta o czujnikach i wszystkim innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, przem8 napisał:

Nie wiem ile w tym prawdy ale gdzieś zasłyszałem, że czujnik informuje o zbyt niskim ciśnieniu po przekroczeniu 2tys obr. Może coś w tym być, bo jak miałem zatkany smok to podczas jazdy się palił alladyn, a na postoju po chwili znikał i tak wkółko. Jak już się zapala to znaczy, że smarowanie praktycznie nie istnieje.

Dokładnie tak jest, że pomiar jest przy 2000 obr. dlatego autodata i inne źródła podają przy tych obrotach jakie powinno być ciśnienie. Nie zmienia to faktu, że dopuszcza się tak niskie ciśnienie, dlaczego? albo sprawdzili że wystarczy albo tzw. postarzanie produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, JARO/333/ napisał:

albo tzw. postarzanie produktu.

Kolejna teoria spiskowa :P

Załóż swój temat, bo tu śmietnik się robi, a jakiś moderator niech tu posprząta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2022 o 07:33, JARO/333/ napisał:

Olej zalany jest Motul x-clean 5W30 jako płukanie po remoncie, będzie zmieniony po około 2k plus płukanka myślę, że 2K wystarczy. Docelowo Motul x cess 5W40.

używasz oleju jako płukanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jako płukanka, tylko jako olej normalnie plus po przejechaniu kilku set km wlałem płukankę i zmieniłem na 5W/40, który po około 1000 planuje zlać tez po zalaniu płukanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy mojego przypadku, napinacz wymieniony na bez fazera, pompa oleju wymieniona, szklanki wymienione, czyszczony smok, chłodnica oleju w podstawie czyszczona i dalej ciśnienie po rozgrzaniu silnika na wolnych 0,8 bara  przy 2000 obr 2 bary, przy 3000 obr 3 bary, przy 4000 4 bary powyżej ciśnienie wzrasta ale spada do 4 barów (zawór zaczyna puszczać) podobnie było na starej pompie . Zalałem LIQUI MOLY VISCO STABIL STABILIZATOR LEPKOŚCI 2672 nic to nie zmieniło, pomocy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten Twój manometr to jest sprawny? Do ilu jest wyskalowany? Może ta jego dokładność jest kiepska przy niskich wartościach.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manometr sprawdzałem przy 4 barach na  sprężarce i na nanometrze było plus minus 0,2 bara różnicy, przy niskich nie sprawdzałem, dziś sprawdzę, wyskalowany do 10 barów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie na zimnym na niskich obrotach jest 4 bary, czym silnik cieplejszy robi się coraz mniej aż do 0.8 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik przecież nie pierwszej nowości, to i ciśnienie będzie uciekać na panewkach i głowicy jak się rozgrzeje,i trzeba się z tym pogodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik właśnie stracił kompresję na dwóch cylindrach 2 i 4, dziś na nowo rozkręcanie, jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie czy to zawory czy pierścienie bez zwalania głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...