Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

3 minuty temu, Patrykbfb napisał(a):

Na autodoc tego pełno na allegro również 

Polecisz jakiś dobry zestaw za sensowne pieniądze ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najsensowniejsze i najtańsze rozwiązanie to przejście na napinacz bez fazatora. Zamienniki tego badziewia g...warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał(a):

Najsensowniejsze i najtańsze rozwiązanie to przejście na napinacz bez fazatora. Zamienniki tego badziewia g...warte.

Podeślesz coś sensownego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori albo febi, łańcuch febi, bo w pudełku i tak jest iwis. Potem wizyta u kumatego tunera żeby to wyłączyć w sofcie i spokój na lata.

Już kilkanaście razy się przewijało w tym temacie, mogłeś poczytać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, przem8 napisał(a):

Ori albo febi, łańcuch febi, bo w pudełku i tak jest iwis. Potem wizyta u kumatego tunera żeby to wyłączyć w sofcie i spokój na lata.

Już kilkanaście razy się przewijało w tym temacie, mogłeś poczytać...

A orientujesz się jeszcze może w temacie głowicy ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, gacekkstb napisał(a):

A orientujesz się jeszcze może w temacie głowicy ?:)

A co dokładnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przem8 napisał(a):

A co dokładnie? 

Poszukuje kompletnej głowicy BFB ,moja w kilku miejscach popękana , zawory od gazu wypalone. Coś sensownego olx, allegro znajdę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, gacekkstb napisał(a):

Poszukuje kompletnej głowicy BFB ,moja w kilku miejscach popękana , zawory od gazu wypalone. Coś sensownego olx, allegro znajdę ?

Nie wiem ale te niby po obróbce za śmieszne pieniądze to bym sobie darował. Poza tym nie musi być od bfb. Spytaj @DivaynEays o głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, przem8 napisał(a):

Nie wiem ale te niby po obróbce za śmieszne pieniądze to bym sobie darował. Poza tym nie musi być od bfb. Spytaj @DivaynEays o głowicę.

dzięki wielkie :)

przem8 jeszcze jako laikowi proszę w skrócie napisz mi, bo czytam wiele stron tutaj i nie mogę znaleźć:)

Łańcuch Febi , Napinacz bez fazatora ORI lub Febi ? Mógłbyś podrzucić numery części , byłbym bardzo wdzięczny ?

Rozumiem magik tunera, on wtedy wyłączy fazator ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, gacekkstb napisał(a):

dzięki wielkie :)

przem8 jeszcze jako laikowi proszę w skrócie napisz mi, bo czytam wiele stron tutaj i nie mogę znaleźć:)

Łańcuch Febi , Napinacz bez fazatora ORI lub Febi ? Mógłbyś podrzucić numery części , byłbym bardzo wdzięczny ?

Rozumiem magik tunera, on wtedy wyłączy fazator ?

 

Też miałem głowice pęknięta kupiłem głowice o oznaczeniu APT od wolnossaka po regeneracji od gościa Jacek pałka i jeżdżę 3 lata. Zestaw łańcucha i napinacz autlog kupiłem na autodoc w promocji z 1400 na 900 zł + zestaw paska skf 

Edytowane przez Patrykbfb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2024 o 21:40, gacekkstb napisał(a):

Poszukuje kompletnej głowicy BFB ,moja w kilku miejscach popękana , zawory od gazu wypalone. Coś sensownego olx, allegro znajdę ?

Możesz kupić glowice z silnika 1.8t Avj, BFB, BEX ewentualnie z passata b5fl o oznaczeniu AWT podchodzi bez problemu bo sam zakładałem, albo rynek USA oznaczenie AWM,  z fazatorami różnie jest, tylko nie tanie chińskie podróby 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, sirmonk napisał(a):

Możesz kupić glowice z silnika 1.8t Avj, BFB, BEX ewentualnie z passata b5fl o oznaczeniu AWT podchodzi bez problemu bo sam zakładałem, albo rynek USA oznaczenie AWM,  z fazatorami różnie jest, tylko nie tanie chińskie podróby 

Panowie , a jakiej firmy zakładać uszczelkę pod głowicą ?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam takie pytanie bo przeczytałem 130 stron tego wątku o napinaczach i nigdzie nie obiło mi się o oczy czy napinacz bez wtyczki ten tańszy mogę zastosować do silnika 1.8 o kodzie APG (bez turbo) aktualnie mam ten z wtyczką który lekko wytarł mi pokrywę zaworów (widziałem rok temu przy zmianie uszczelki pokrywy zaworów) jeszcze nie widziałem co się dzieje po dolnej stronie napinacza od strony głowicy. Łańcuch oczywiście dzwoni na ciepłym podczas uruchamiania auta wcześniej jak było zimno lekko było go słychać przez 1-2 sekundy. Aktualnie jak gwałtownie zwiększę obroty silnika  to słychać taki terkot w zakresie początkowych obrotów. Dodatkowo moje pytanie czy z silnika o moim kodzie czyli APG jeżeli by się dało zamontować napinacz bez wtyczki to czy dla tunerów nie będzie to kłopotem wycięcia dodatkowo tej "wtyczki" w oprogramowaniu ? aktualny przebieg chyba realny 211000 tysięcy kilometrów w co wątpię chociaż kto wie ?

 

Jeżeli ktoś się spotkał z takim problem i go rozwiązał bądź zna rozwiązanie to proszę o odp.

Pozdrawiam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2024 o 01:29, Carl, napisał(a):

Witam,

 

Mam takie pytanie bo przeczytałem 130 stron tego wątku o napinaczach i nigdzie nie obiło mi się o oczy czy napinacz bez wtyczki ten tańszy mogę zastosować do silnika 1.8 o kodzie APG (bez turbo) aktualnie mam ten z wtyczką który lekko wytarł mi pokrywę zaworów (widziałem rok temu przy zmianie uszczelki pokrywy zaworów) jeszcze nie widziałem co się dzieje po dolnej stronie napinacza od strony głowicy. Łańcuch oczywiście dzwoni na ciepłym podczas uruchamiania auta wcześniej jak było zimno lekko było go słychać przez 1-2 sekundy. Aktualnie jak gwałtownie zwiększę obroty silnika  to słychać taki terkot w zakresie początkowych obrotów. Dodatkowo moje pytanie czy z silnika o moim kodzie czyli APG jeżeli by się dało zamontować napinacz bez wtyczki to czy dla tunerów nie będzie to kłopotem wycięcia dodatkowo tej "wtyczki" w oprogramowaniu ? aktualny przebieg chyba realny 211000 tysięcy kilometrów w co wątpię chociaż kto wie ?

 

Jeżeli ktoś się spotkał z takim problem i go rozwiązał bądź zna rozwiązanie to proszę o odp.

Pozdrawiam  

Wymieniłem w 1.8 AGN na napinacz bez wtyczki, lampka Aladyna się nie świeciła, w VCDS pokazywał jeden małoistotny błąd ( niepotrzebnie dałem wyprogramować napinacz w ECU )  normalie jeździ. Na poprzednim napinaczu Przy 3500obr/min przestawiał się wałek i było czuć, że bardziej przyśpieszał. Ze zmiennymi fazami auto trochę lepiej się "zbierało".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędne rozumowanie, co do napinacza,tam bardziej chodzi o ekologię, nie ma mowy o przyroście mocy, wszystko jest opisane w tym wątku.

 

W dniu 14.09.2024 o 01:29, Carl, napisał(a):

Witam,

 

Mam takie pytanie bo przeczytałem 130 stron tego wątku o napinaczach i nigdzie nie obiło mi się o oczy czy napinacz bez wtyczki ten tańszy mogę zastosować do silnika 1.8 o kodzie APG (bez turbo) aktualnie mam ten z wtyczką który lekko wytarł mi pokrywę zaworów (widziałem rok temu przy zmianie uszczelki pokrywy zaworów) jeszcze nie widziałem co się dzieje po dolnej stronie napinacza od strony głowicy. Łańcuch oczywiście dzwoni na ciepłym podczas uruchamiania auta wcześniej jak było zimno lekko było go słychać przez 1-2 sekundy. Aktualnie jak gwałtownie zwiększę obroty silnika  to słychać taki terkot w zakresie początkowych obrotów. Dodatkowo moje pytanie czy z silnika o moim kodzie czyli APG jeżeli by się dało zamontować napinacz bez wtyczki to czy dla tunerów nie będzie to kłopotem wycięcia dodatkowo tej "wtyczki" w oprogramowaniu ? aktualny przebieg chyba realny 211000 tysięcy kilometrów w co wątpię chociaż kto wie ?

 

Jeżeli ktoś się spotkał z takim problem i go rozwiązał bądź zna rozwiązanie to proszę o odp.

Pozdrawiam  

Lepiej od razu zamontować napinacz bez wtyczki, najpewniej oryginalny z ASO, lub coś z górnej półki, osobiście trafił mi się używany z anglika, zaryzykowałem i już 150tys śmiga,aktualny mój przebieg to 590tys,i cały czas rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Przymierzam się do wymiany rozrządu i tu pytanie ?

silnik 1.8T BFB

czy ktoś miał z febi zestaw łańcucha rozrządu ,daje to radę ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, azahiel82pl napisał(a):

Cześć

Przymierzam się do wymiany rozrządu i tu pytanie ?

silnik 1.8T BFB

czy ktoś miał z febi zestaw łańcucha rozrządu ,daje to radę ?

 

 

Miałem 2 razy montowany tylko, że zwykły napinacz zamiast tego ze zmienną fazą. Łańcuch to iwis, czyli to co na pierwszy montaż. Z napinaczem nic się nie działo, bo już nie miało co :D Ja akurat jestem przeciwnikiem napinaczy ze "zmienną" fazą i jakbym miał znowu 1.8t to wywaliłbym to przy okazji.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...