Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 godzin temu, przem8 napisał:

To ile wynosi to ciśnienie na ciepłym?

zimny silnik: wolne obroty -3,8 bara, 2000obr - 4,5 bara

ciepły silnik: wolne obr - 3,4 , 2000 obr - 4,2

 

 

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, przem8 napisał:

To ile wynosi to ciśnienie na ciepłym?

zimny silnik: wolne obroty -3,8 bara, 2000obr - 4,5 bara

ciepły silnik: wolne obr - 3,4 , 2000 obr - 4,2

grupa 93 będzie sprawdzana jutro

 

 

Edytowane przez 888vito888
Opublikowano

"To ile wynosi to ciśnienie na ciepłym?

zimny silnik: wolne obroty -3,8 bara, 2000obr - 4,5 bara

ciepły silnik: wolne obr - 3,4 , 2000 obr - 4,2"

 

to chyba źle wykonane pomiary. 

U mnie na zimnym ponad 5 bar w każdym zakresie.

na ciepłym (90*) przy 2tys 2.5bara (od 2 jest ok). Do ponad 4 przy 3tys...

Opublikowano

Witam. Wyżej napisałem w aspekcie błędu P0340 iż "raczej nie" - chyba trochę na wyrost

Ciekawa interpretacja jest tu OLD GUY - said:

Cytuj

Measuring block 93 will give you your cam phase adjustment. During a cold start cycle the intake cam advances to +22°. Once the cold start cycle completes the cam goes back to 0° advance. 
If you check your cam advance with a warm engine at idle MB-93 should read 0° +/- 3°. 
During brisk acceleration the cam will advance by 22° and somewhere around 4,000→4,200 rpm the cam advance will go back to 0°.
A P0340 indicates an incorrect allocation which usually means the cam position isn’t reaching full advance or full retard. Consequently you may not get a P0011 or a P0012 where the cam sticks at one end or the other of the full range.
Possibilities: Cam position trigger wheel loose and reading incorrectly. Cam timing off. CCT is sticking and not making it to either end of the range. Low oil pressure affecting CCT operation. I don’t believe worn pads will make enough difference in the cam timing to cause any DTC’s.

Nad procedurą testowania systemu CCT nie będę się rozwodził. Jednak w aspekcie rozwiązania problemu - dosyć dziwnego opisanego na drugiej stronie tej dyskusji LINK przypadku ścięcie klina - wybicia gniazda koła na wale korbowym. Warto to zobaczyć poczytać i zapamiętać.

Wracając do cytowanego opisu wyżej by "Olg Guy" pisze; błąd: P0340 wskazuje niewłaściwą nastawę/ustawienie (zadane w funkcji ECU) który to błąd zwykle oznacza że nie doszło do (pomimo żądanego przez ECU) max wyprzedzenia lub opóźnienia  względem siebie obu wałków (zwiększenie płukania - Overloopu=max moment obortowy, zmniejszenie płukania = max moc = faza rozruchu i zimnego sinika) w konsekwencji pisze dalej autor, możemy spotkać P00011 lub P0012 kiedy to nastawa utyka -pozostaje w pozycji max opóźnienia lub przyśpiesznia

 

myślę że ma on jednak rację wymieniając jako możliwą przyczynę generowania błędu P0340  w kolejności

- Wadliwie działający G40 (to oczywiste) 

- Wadliwe ustawienie rozrządu (to oczywiste)

- Zablokowanie/nieprawidłowa praca CCT (czyli "hemoroidu" który jest przedmiotem naszych rozważań - napinacza) który nie wchodzi w krańcowe zakresy

- Niskie ciśnienie oleju - powodujące brak prawidłowej reakcji napinacza CCT

- Old Guy pisze na koniec, że nie podejrzewa by zużyte ślizgi napinacza mogły powodować świecenie kontrolki (DTC - check engine - MIL)

_____________________________

Ps

W nawiasach są moje dodatkowe wyjaśnienia

Ps "bis" odnośnie poprawnych wartości ciśnienia oleju - ale na rozgrzanym silniku

Cytuj

Goracy silnik obroty jalowe ok od 1,24 do 1.7bara. 2Tys obr od 2.4bara do 3.5bara. 3tys obr od 3,5 bara do ok 4,5bara. 4tys od 3,8bara do 4,8bara 5tys - 4,13bara do 5,17bara cisni dla 6tys=5tys

zródło
http://img.tapatalk.com/d/14/08/11/unypu3u4.jpg

 

Opublikowano
2 godziny temu, krzysztof-kosior1 napisał:

"To ile wynosi to ciśnienie na ciepłym?

zimny silnik: wolne obroty -3,8 bara, 2000obr - 4,5 bara

ciepły silnik: wolne obr - 3,4 , 2000 obr - 4,2"

 

to chyba źle wykonane pomiary. 

U mnie na zimnym ponad 5 bar w każdym zakresie.

na ciepłym (90*) przy 2tys 2.5bara (od 2 jest ok). Do ponad 4 przy 3tys...

też mi się wydawały dziwne te pomiary, dodam że były robione po wymianie czujnika ciśnienia dla pewności....nie wiem czy mierzyć jeszcze raz u kogoś innego...w następnym tygodniu będę miał czyszczoną miche/smog, myślę czy przy tej czynności nie zmienić oleju z castrola edge na Motul x cees albo x clean albo valvoline synpower plus Ceratec a wczesniej płukanka LM engine flush albo flush proline ta droższa. Jak myślicie, który olej i płukanka? 

Opublikowano
1 minutę temu, 888vito888 napisał:

też mi się wydawały dziwne te pomiary, dodam że były robione po wymianie czujnika ciśnienia dla pewności....nie wiem czy mierzyć jeszcze raz u kogoś innego...w następnym tygodniu będę miał czyszczoną miche/smog, myślę czy przy tej czynności nie zmienić oleju z castrola edge na Motul x cees albo x clean albo valvoline synpower plus Ceratec a wczesniej płukanka LM engine flush albo flush proline ta droższa. Jak myślicie, który olej i płukanka? 

Odnośnie weryfikacji pomiarów ciśn oleju - jak najbardziej słuszna decyzja

odnośnie wymiany oleju, w aspekcie czyszczenia "cloggingu" - jak najbardziej słuszna decyzja.

Odnośnie jaki olej - powinieneś zapytać w stosownym wątku tam trwa nieustająca dyskusja :) - "uczonych w piśmie" ja wiem jedno - wg mnie cokolwiek wlejesz byle spełniało normę/akceptację dla tego silnika czyli VW 502 00 - będzie OK, Warunek jest jeden. Pisałem o tym tu i w innych wątkach.

Ten silnik ze względu na pewne złożone okoliczności cierpi na chroniczną chorobę "wieku rozwojowego" jest b podatny na "clogging" - właśnie. Dlatego jest totalną GŁUPOTĄ stosowanie przebiegów typu "long life" w tym silniku i jest to dla niego "rzeźnia nr5"

W tym silniku zmieniamy olej nawet częściej niż 10 tkm. A jak upalmy ten silnik - zmieniamy nawet duuużo poniżej. Zapobiegniemy wówczas zatykaniu kanałów magistrali olejowej produktami zwęglonego oleju. Ie "cloggingowi"

Kiedyś też jeździłem na różnych "motulach" i "valvolinach" - teraz zmieniam po prostu na cokolwiek z akceptacją VW 502 00 i zmieniam to  co ok 8 tkm

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, imr_pl napisał:

mam 5W40 LM SHT , 0W40 jakiej firmy ?

Motul X-max 0W40 co 8 a maksymalnie co 10tyś km i "będzie pan zadowolony"

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano

czyli rozumiem że wartości ciśnienia oleju wyszły "z d*py"? myślicie że powinienem je powtórzyć jeszcze przed czyszczniem smoka/wymiana oleju itp czy dopiero po? odnośnie tego klekotania z okolic napinacZa i kontrolki ciśnienia oleju, 

Opublikowano

Czyli myślimy, że pomiar ciśnienia należy przeprowadzić na ciepłym silniku temp 90C nie na zimnym. To raz.

Dwa, Twoje 3.4 bara w IDLE na "ciepłym" brzmi trochę kontrowersyjnie... Nagrzej silnik i zmierz na ciepłym w podanych wyżej reżimach obrotów i porównaj. Oczywiście wykorzystaj inny przyrząd - jak mówił Pawlak - "dla spokojnosci" :)

Opublikowano

Mowiąc 90*C masz na myśli temp oleju czy płynu chłodzącego ?

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, sous1111 napisał:

Mowiąc 90*C masz na myśli temp oleju czy płynu chłodzącego ?

A to na desce masz też podaną temperaturę oleju? 

Oczywiście, że "rozgrzany silnik" to taki którego temp czynnika chłodzącego jest w okolicy 90C

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

A to nie wiesz, ze vagiem można sprawdzić? Pytam bo wraz ze wzrostem temp oleju zmieniaja sie jego parametry. Wiec ciśnienie oleju też będzie różne. 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, sous1111 napisał:

A to nie wiesz, ze vagiem można sprawdzić? Pytam bo wraz ze wzrostem temp oleju zmieniaja sie jego parametry. Wiec ciśnienie oleju też będzie różne. 

Nie no... to naprawdę ciekawa informacja. Nie przyszło mi to do głowy, ja na tych komputerach to nie bardzo się znam... Ale skoro można to może próbuj "na temp oleju" 

--------EDYTOWANO 18:28----------

Oczywiście zdanie powyższe jest ŻARTEM - proszę nie brać tego na poważnie. Dodaję to sprostowanie, bo parę osób na PRIV poprosiło mnie o potwierdzenie iż rozgrzany silnik do 90C to taki w którym olej ma tę temperaturę. Oczywiście temp oleju w tym aspekcie nas "nie obchodzi" rozgrzany silnik to taki kiedy wskażnik temp "wody" na desce pokazuje 90 (lub kiedy w stosownym oknie VAG - temperatura czynnika chłodzącego - wskaże właśnie ok 90C Temp oleju nie jest tożsama z temp czynnika chłodzącego "wody"

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

 Ok

Opublikowano
W dniu 14.03.2018 o 17:01, przem8 napisał:

Podejrzyj jeszcze wartość w gr. 93

Wartości w grupie 93 : 760.0 r/min,  17,29%,  -1.00 KW

smog i micha wyczyszczona, ponoć strasznie grudy się sypały i przytkany był solidnie, olej wymieniony na Motul x-cees 5w40 plus filtr. Zobaczymy czy napinacz przestanie się odzywać czy jest już mimo wszystko za późno dla niego. Odnośnie tych dziwnych pomiarów ciśnienia oleju przed czyszczeniem, myślicie ze ponowny pomiar jest wskazany? I jak wyniki tej grupy 93?

Opublikowano

nie smog, tylko smok - czyli ssak olejowy :)

smog to jest w powietrzu

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, 888vito888 napisał:

I jak wyniki tej grupy 93?

Tu jest ok. Pisałem, że smok zabity nagarem? :D

Edytowane przez przem8
Opublikowano

93 wygląda OK napisz co się zmieniło z ciśniniem i jak grzechotanie

Opublikowano

U mnie po czyszczeniu smoka nic się nie zmieniło. Dalej rano 1-2 sekundy słychać grzechotanie ale to dopuszczalne. Martwi mnie tylko wartość -5 w grupie 93. Chyba trzeba będzie myśleć o wymianie łańcucha [emoji848]
Czy takie wyciągnięcie łańcucha może mieć wpływ na moc ?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, cysiek18 napisał:

Martwi mnie tylko wartość -5 w grupie 93.

Gdzieś, kiedyś na tym forum czytałem, że przy wartościach bliżej -10 (nie chcę strzelać, bo nie pamiętam dokładnie) jest odczuwalny spadek mocy, auto jest przymulone.

Przy następnej wymianie rozrządu możesz pomyśleć o wymianie łańcuszka i ślizgów, ewentualnie wymiany całego napinacza na tego bez wtyczki :P

Edytowane przez przem8

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...