Wylye Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 10 godzin temu, HatefulEvil napisał: Na moje osadzaniu się węgla na pokrywie zaworów sprzyjać może dziura w odmie, która sprawia, że pod pokrywą zaworów jest za "sucho" i syf się przez to bardziej niż powinien wytrąca na ściankach. Jakoś nie bardzo mogę sobie uzmysłowić co znaczy że jest tam "za sucho" - jeżeli taką teorię wygłosił Twój mechanik - to... kleszcze kowalskie i za... bollox go Oczywiście żadnych dziur w linii odmy nie powinno być - ale wpływ nieszczelności tam na tworzenie się "węgla" pod pokrywą jest podobny wg mnie do wpływu uprawy rabarbaru w Yorkshire na rozwój... prostytucji na Tybecie 14 minut temu, jolley napisał: Mowa o olejowym zaworku zwrotnym? Mowa o zaworku z linku w poprzednim wpisie. Zaworek ten "potrafi" duuużo krwi napsuć ludzie czasem dostają "obłędu" szukając przyczyn różnych dewiacji w zakresie IDLE (wolne obroty) zaworek nazywa się PVC http://allegro.pl/zawor-odmy-a4-exeo-superb-passat-1-8t-035103245g-i6990999369.html
HatefulEvil Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 (edytowane) @Wylye No jeżeli zamiast mgły olejowej jest pod pokrywą zaworów suche ciepłe powietrze? To moja teoria. Mi znikało przez rozwalone kolanko odmy pół litra oleju na 1000. Wyobraź sobie patelnię na której masz pół centymetra oleju, a milimetr, przy tym samym gazie @jolley Dokładnie przy przebiegu 271200, sprawdzałem napinacz. Auto mam w Niemczech więc raczej słaba szansa na to, że kręcone. Tak jak pisałem - nie był wytarty, ale jak już go miałem na stole to chciałem wymienić ślizgi. Przy próbie zdjęcia po prostu łamały się w pół, gdzie nowych nie byłem w stanie złamać przy użyciu umiarkowanej siły. Edytowane 5 Czerwca 2018 przez HatefulEvil
Wylye Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 9 godzin temu, HatefulEvil napisał: No jeżeli zamiast mgły olejowej jest pod pokrywą zaworów suche ciepłe powietrze? Temat jest OFF TOPEM - więc nie będę więcej komentował. Powiem Ci tylko tyle, że nawet gdybys odmę przeciął nożem i połączył z atmosferą, żadnego "suchego powietrza" pod klawiaturą miec nie będziesz Opary oleju po prostu zostaną wywalone do atmosfery a pod klawiaturą będzie nadal olej. Odma zupełnie do czego innego jest zaprojektowana w silnikach - i na 100% nie jest jej rolą "smarowanie" klawiatury - tyle moich uwag bo temat dotyczy czego innego.
dzik Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 W dniu 29.05.2018 o 23:06, Wylye napisał: Temat już kolego zdaje się omawialiśmy - tak, że pozwolę się sobie z Tobą nie zgodzić. Wersja hydrauliczna jest "do bani" w końcu sam VAG w stosownym TSB doszedł do takich wniosków i zalecił stosowanie napinacza/rolki - mechanicznej https://intercars.com.pl/pliki/File/INTERCARS/wsparcie_sprzedazy/Biuletyny_Informacyjne/CT909K5.pdf Tak, że - jako dystrybutor części powinieneś o tym po pierwsze wiedzieć - po wtóre nie powinieneś stawiać znaku równości pomiędzy obiema konstrukcjami. Hydrauliczna rolka to "ślepa uliczka" VAG od tego odszedł OFICJANIE Siemka, poniżej stanowisko SNRa w tej sprawie(bezpośrednio od SNR,wklejam treść niezmienioną). Sorry za czas oczekiwania ale dużo spraw na głowie. Poniżej nasza oficjalna informacja w tej sprawie. SCHAEFFLER podpisał z Litensem wieloletnią umowę o współpracy technicznej. Ten ostatni opracował między innymi system mechanicznych napinaczy, który ma zastąpić zespół mechaniczn - hydraulicznych napinaczy do silników 1,8 Turbo 20V i 2,0i 20V produkowanych w Europie. Zmiana ta została zatwierdzona przez OE w 2008 r. i przez VW OES. Do chwili obecnej wpływ ten nie jest bardzo duży, ponieważ pojazdy produkowane w Europie z tymi silnikami nie są liczne (1.8 i kabriolet Exeo). Jest to zasadniczo atak na rynek wtórny. Nowe europejskie silniki poza tymi dwoma zastosowaniami są łańcuchowe: Schaeffler utrzymuje dostawy z naszymi rozwiązaniami (NTN) do Chin, gdzie silnik jest nadal produkowany seryjnie, apriori VW nie walidował Litens-a w tym kraju. Gates bazuje na rozwiązaniu NTN, SKF ma własne ale bazujące na naszym napinaczu. także ja jednak postawiłbym znak równości. Uciekam do pracy i pozdrawiam. Marcin 1
Wylye Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 2 godziny temu, dzik napisał: Siemka, poniżej stanowisko SNRa w tej sprawie(bezpośrednio od SNR,wklejam treść niezmienioną). Sorry za czas oczekiwania ale dużo spraw na głowie. Poniżej nasza oficjalna informacja w tej sprawie. SCHAEFFLER podpisał z Litensem wieloletnią umowę o współpracy technicznej. Ten ostatni opracował między innymi system mechanicznych napinaczy, który ma zastąpić zespół mechaniczn - hydraulicznych napinaczy do silników 1,8 Turbo 20V i 2,0i 20V produkowanych w Europie. Zmiana ta została zatwierdzona przez OE w 2008 r. i przez VW OES. Do chwili obecnej wpływ ten nie jest bardzo duży, ponieważ pojazdy produkowane w Europie z tymi silnikami nie są liczne (1.8 i kabriolet Exeo). Jest to zasadniczo atak na rynek wtórny. Nowe europejskie silniki poza tymi dwoma zastosowaniami są łańcuchowe: Schaeffler utrzymuje dostawy z naszymi rozwiązaniami (NTN) do Chin, gdzie silnik jest nadal produkowany seryjnie, apriori VW nie walidował Litens-a w tym kraju. Gates bazuje na rozwiązaniu NTN, SKF ma własne ale bazujące na naszym napinaczu. także ja jednak postawiłbym znak równości. Uciekam do pracy i pozdrawiam. Marcin Dziękuję za odpowiedź. Ja popieram stanowisko OEM i decyzję o produkcji zmienionej konstrukcji napinacza - link do którego podałem wcześniej. Po pierwsze w czasie eksploatacji auta miałem dwukrotnie problem z cieknącymi napinaczami w wersji hydraulicznej. Aż trafiłem na Trouble Shutting Bulletin (TSB) AUDI NORTH AMERICA i dowiedziałem się o istnieniu napinacza mechanicznego i o zaleceniu jego stosowania na zasadzie SWAP plug and play. Zmieniłem i od tego czasu stosuję to rozwiązanie. Widzę, że Ty w opisie masz jednak trochę inny silnik. Zawsze jak widzę jednostkę 1.8 to zaglądam z ciekawości tu i tam - również na napinacz paska. Moja (subiektywna) ocena jest taka: Większość użytkowników którzy wymienili rozrząd ma obecnie napinacze mechaniczne. Znakomita mniejszość ma pomontowane napinacze wg starego OEM. (hydrauliczne) z kolei te, które widziałem w większości miały rurkę umorusaną olejem. Pozwolisz więc, że ja pozostanę przy opinii którą wcześniej wypowiedziałem. Zgodzę się, że z punktu widzenia producenta problem jest... akademicki - ponieważ tego silnika już (niestety) się nie produkuje w EU. Wciąż jednak są rzesze ludzi kochających ten motor za jego bezawaryjność i "wdzięczność" w modach... W związku z tym, jedyną rozsądną rzeczą którą mógł zrobić OEM - było zaakceptowanie rozwiązania mechanicznego. Ponieważ temat dotyczy innego zagadnienia ripostowałem tylko po to by czytelnicy mogli poznać różne opinie. Moja nt napinacza hydraulicznego pozostaje negatywna, szczególnie po uważnej lekturze cytowanego przez Ciebie SNR Pozdrawiam również Jerzy 2
jolley Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 (edytowane) Panowie, po wyczyszczeniu smoka, pokrywy zaworów itp, wymiany rozrządu postanowiłem z kolegą @Damianq sprawdzić logi kanału 93. Niestety nie sprawdziłem nic przed wymianą rozrządu - niedawno zakupiłem kabel. Wiele danych nie ma (jeżeli tyle linijek jest zbędnych to mogę je jeszcze okroić, żeby post nie zajmował tyle miejsca ) ale martwi mnie 6 KW (gdzie powinno być najbliżej 0). Czy może być tak, że rozrząd został źle ustawiony? Czy może jednak napinacz? Po wyczyszczeniu smoka słychać go raptem ćwierć sekundy przy odpalaniu. Jakie logi jeszcze wykonać, żeby móc stwierdzić czy to mechanik zawalił z rozrządem? TIME STAMP [G'093] RPM /min [G'093] Load % [G'093] Idle Stabilization °KW 0 760 18 6 0.16 760 18 6 0.33 760 18 6 0.5 760 18 6 0.68 760 18 6 0.85 760 18 6 1.02 760 18 6 1.19 760 18 6 1.36 760 18 6 3.92 760 18 6 4.09 760 18 6 4.26 760 18 6 4.44 760 18 6 16.66 760 18 6 16.82 760 18 6 16.99 760 18 6 17.16 760 18 6 17.32 760 18.8 6 17.49 760 18.8 6 17.66 760 18.8 6 17.83 760 18.8 6 17.99 760 18.8 6 18.16 760 18.8 6 18.33 760 18.8 6 18.49 760 18.8 6 18.66 760 18.8 6 18.83 760 18.8 6 18.99 760 18.8 6 19.16 760 18.8 6 19.33 760 18 6 19.5 760 18 6 19.66 760 18 6 19.83 760 18 6 22.52 760 18 6 22.69 760 18 6 22.86 760 18 6 23.03 760 18 6 23.2 760 18 6 23.37 760 18.8 6 23.53 760 18 6 23.7 760 18.8 6 23.87 760 18.8 6 24.04 760 18.8 6 24.2 760 18.8 6 24.37 760 18.8 6 24.54 760 18 6 24.72 760 18.8 6 24.89 760 18.8 6 25.06 760 18 6 25.23 760 18.8 6 25.4 760 18.8 6 25.57 760 18.8 6 25.75 760 18.8 6 25.92 760 18.8 6 26.09 760 18.8 6 26.26 760 18.8 6 26.43 760 18.8 6 26.6 760 18 6 26.77 760 18.8 6 26.93 760 18.8 6 27.1 760 18 6 27.27 760 18 6 27.43 760 18.8 6 27.6 760 18 6 27.77 760 18 6 27.95 760 18 6 28.12 760 18 6 28.29 760 18 6 31.36 760 18 6 31.53 760 18 6 31.7 760 18 6 31.86 760 18 6 32.03 760 18 6 32.2 760 18.8 6 32.36 760 18 6 32.53 760 18 6 32.7 760 18 6 32.87 760 18 6 33.03 760 18 6 33.2 760 18 6 33.37 760 18.8 6 35.26 760 18 6 35.43 760 18 6 35.61 760 18 6 35.78 760 18 6 35.95 760 18.8 6 36.12 760 18 6 36.29 760 18 6 36.46 760 18.8 6 36.63 760 18.8 6 36.79 760 18 6 36.96 760 18.8 6 37.13 760 18.8 6 37.29 760 18.8 6 37.46 760 18.8 6 37.61 760 18.8 6 37.78 760 18.8 6 37.94 760 18.8 6 38.1 760 18.8 6 38.27 760 18.8 6 38.44 760 18 6 38.61 760 18 6 38.78 760 18.8 6 38.95 760 18 6 39.13 760 18 6 39.3 760 18 6 39.47 760 18 6 39.64 760 18 6 39.81 760 18 6 39.98 760 18 6 40.15 760 18 6 40.31 760 18.8 6 40.48 760 18 6 40.65 760 18 6 40.81 760 18 6 40.98 760 18.8 6 41.15 760 18.8 6 41.33 760 18 6 41.5 760 18 6 41.67 760 18 6 41.84 760 18.8 6 42.01 760 18.8 6 42.18 760 18 6 42.35 760 18 6 42.51 760 18.8 6 42.69 760 18 6 42.85 760 18.8 6 43.03 760 18.8 6 43.2 760 18 6 45.08 760 18 6 45.24 760 18 6 45.41 760 18.8 6 45.58 760 18 6 45.76 760 18 6 45.93 760 18 6 46.1 760 18 6 46.27 760 18 6 46.44 760 18 6 46.61 760 18.8 6 46.79 760 18 6 46.96 760 18 6 47.13 760 18 6 47.3 760 18.8 6 47.47 760 18 6 47.64 760 18 6 47.81 760 18 6 61.96 760 18 6 62.14 760 18.8 6 62.3 760 18.8 6 62.54 760 18 6 62.67 760 18 6 62.84 760 18 6 Edytowane 11 Czerwca 2018 przez jolley
przem8 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Łapie się w dopuszczalnych normach. 1
jolley Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 (edytowane) Czyli nie ruszać nic? Czasem mam wrażenie, że co kilka sekund na wolnych obrotach silnik delikatnie bardziej zadrży. Moc raczej w normie, nie odczuwam spadków. Na 33 stronie tego tematu @robbert1988 pisał o tym, tyle, że miał -12 CF, przestawił o ząbek i było na 0. Więc u mnie byłoby "pół ząbka"? Edytowane 12 Czerwca 2018 przez jolley
przem8 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Pewnie mechanik nie "przyłożył się" do wymiany ale ta wartość co masz jest jeszcze do zaakceptowania.
Wylye Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 3 godziny temu, przem8 napisał: Pewnie mechanik nie "przyłożył się" do wymiany ale ta wartość co masz jest jeszcze do zaakceptowania. Zgodzę się z pierwszą i w zasadzie drugą częścią cytowanego (Twojego) posta. Jednak trochę głupio wyszło, bo chłopak ma nowy rozrząd a wartości w 93 są już prawie graniczne. OK mówi się że powinno być rozjechane od "0" na + albo na - max 5 CF, "mówi się na Audizine", że dopiero 8 świadczy o wyciągnięciu łańcucha, ale przy nowym rozrządzie "chciałoby się mieć" ZERO... Uważam, że powinien reklamować usługę. To nie ma, że tam "stary silnik" czy "cuś" nowy rozrząd - dewiacja wału względem wałków powinna BYĆ - ZERO wg mnie... 1
jolley Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 (edytowane) Umówiłem się z mechanikiem na dzisiaj. Postanowiłem znów podpiąć VCDS, bo niepokoi mnie dziwna praca silnika (zwiększone drgania + co jakiś czas "wzdryg" silnika, a także każdIy ruch kierownicą na wolnych obrotach powoduje falowanie obrotów - wg. vcds spada do 720, rośnie do 800 i spada na 760... No i wisienka na torcie, Idle Stabilization 2 dni temu było 6, dziś po 100km jest 7 (po lewej kanał 093, po prawej 090) Panowie Help ! RPM Load Idle Stabilization RPM Idle Stabilization TIME TIME Marker STAMP /min % °KW STAMP /min °KW 0.17 760 18.8 7.0 0.34 760 OFF 0.0 0.52 760 18.8 7.0 0.69 760 OFF 0.0 0.86 760 18.8 7.0 1.03 760 OFF 0.0 1.20 760 18.8 7.0 1.37 760 OFF 0.0 1.54 760 18.8 7.0 1.70 760 OFF 0.0 1.87 760 18.8 7.0 2.04 760 OFF 0.0 2.22 760 18.8 7.0 2.39 760 OFF 0.0 2.56 760 18.8 7.0 2.73 760 OFF 0.0 2.90 760 18.8 7.0 3.07 760 OFF 0.0 3.25 760 18.8 7.0 3.42 760 OFF 0.0 3.59 760 18.0 7.0 3.76 760 OFF 0.0 3.93 760 18.8 7.0 4.10 760 OFF 0.0 4.27 760 18.8 7.0 4.43 760 OFF 0.0 Edytowane 14 Czerwca 2018 przez jolley
marcinlomza83 Opublikowano 16 Czerwca 2018 Opublikowano 16 Czerwca 2018 W dniu 2.03.2017 o 13:44, robbert1988 napisał: Panowie dziękuję bardzo za porady Przestawienie rozrządu o jeden do przodu pomogło. Auto wyraźnie żwawsze. Cześć, jakie miałeś wartości na kanale 90 przed ponownym ustawieniem rozrządu?
Wylye Opublikowano 17 Czerwca 2018 Opublikowano 17 Czerwca 2018 (edytowane) W bloku 93 (pisaliśmy o tym dużo, już wcześniej) widzisz w zasadzie "tylko" dewiację góry względem dołu (zespół wałków rozrządu vs wał korbowy) tyle i aż tyle... Dużym skrótem byłoby powiedzenie, że wartość inna niż 0 w oknie 3 bloku 93, dowodzi złego ustawienia (może to być np sumaryczne zużycie zespołu pasek, koła, napinacz paska - luźny pasek) W bloku 90 widzimy dewiację 1 - łańcucha, 2 - działania napinacza, 3- rozciągnięcia łańcucha. Abstrahując od teoretyzowania - dlatego tak ważną rzeczą jest, by wał korbowy z wałkiem ssącym zsynchronizować poprawnie paskiem zębatym. Następnie, poprawnie zsynchronizować wałek ssący z wałkiem wydechowym (słynne błędy przy ustalaniu "16 ogniw" i metoda ich wyliczenia i ustawiania. Ilość błędów popełnianych przez mechaników na tym polu - porównywalna jest z ilością głosów oddanych na... PIS w ostatnich wyborach... Na szczęście tendencja ta jest... spadkowa i nie mówię teraz o syndromie "16-u ogniw" ) Kończąc te teoretyczne rozważania - sugeruję obejrzeć tabelę ROSS TECHA w której to trochę napisali co "autor miał na myśli" w bloku 93 Sugeruję również w Twoim przypadku - pochylić się, na a) poprawności ust rozrządu "gumowego" b) ------------------//--------- "strony driver side" czyli właśnie zespołu wałków - łańcuch. (To "zobaczysz VCDS w kanale 90 czyli "dewiację od normy" pomiędzy wałkami - w IDLE na gorącym silniku, lub również tam prace fazatora.) Edytowane 17 Czerwca 2018 przez Wylye
jolley Opublikowano 17 Czerwca 2018 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Rozrząd u mnie sprawdzony. Ustawiony, tak jak poniżej. Wygląda na dobrze ustawiony. Wychodzi jednak na łańcuch lub napinacz+łańcuch do wymiany (+7cf). Brzęczy tylko przy odpalaniu (1-2sek) więc pewnie napinacz zostawię i wrzucę ori łańcuch iwis.
Wylye Opublikowano 17 Czerwca 2018 Opublikowano 17 Czerwca 2018 (edytowane) GR 93 jest tylko "ogólnym" wyznacznikiem diagnozowania. Mówi o braku lub o synchronizacji wałka wydech z wałem i dalej z wałkiem ssącym. Dopiero gr 90 pokazuje czy wałek wydech> "oddał" poprzez łańcuch poprawną synchronizację do wałka ssącego. Kolejność napędu od wału jest WAŁ Korb>WAŁEK wydech (poprzez pasek) i dalej >WAŁEK Ssący - poprzez łańcuch. Dlatego w GR93 szukamy wartości bliskich 0, oraz tego samego W IDLE* oczekujemy w grupie 90. (Bo przy obciążeniu silnika i w dwóch b specyficznych określonych momentach w gr 90 długość łańcucha ulega zmianie poprzez działanie fazatora/solenidu. Ale to dotyczy tylko układów wyposażonych w tę niedoróbkę konstrukcyjną VAG. W napinaczach bez fazatora - wartość w gr 90 będzie constans - bez znaczenia na jakich obrotach i zakresie momentu. Wszelkie rozbieżności w gr 90 w IDLE tak w napinaczu z fazatorem jak i bez - świadczą pośrednio o złej synchronizacji pomiędzy walkami. Jednak może powstać również i taka sytuacja (np w wyniku wadliwego montażu) że choć synchronizacja pomiędzy wałkami będzie właściwa i w gr 90 zobaczymy "shift = 0" a pasek będzie stał na znakach kół pasowych grupa 93 pokaże wartości inne niż ZERO... _________________ *IDLE - wolne obroty (bo tak krócej, nie żebym tu chciał błyszczeć swoim angielskim ) Ps Spróbuj jeszcze, zanim zaczniesz "kopać" przy łańcuchu podstawić drugi sensor położenia wałka rozrządu - 15 min roboty sam zrobisz. Choć, też w przypadku jego uszkodzenia powinieneś widzieć błąd... Aha i zanim zrobisz cokolwiek - zacznij o skasowania błędów nawet... jeżeli ich nie ma. (Powoduje to skasowanie bieżących (wyuczonych przez ECU) korekt wtrysku i zapisanie "factory settings" - ECU po kilkunastu minutach sam wprowadzi nowe korekty. To tak "na wszelki wypadek" zrób. Edytowane 19 Czerwca 2018 przez Wylye
jolley Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 (edytowane) Witam po małej przerwie Z autem wciąż stagnacja. Zrobiłem tylko kilkukrotnie logi, czy aby coś się nie zmienia. Błędów nie ma żadnych. 1. Pierwsze foto sprzed dwóch dni. Wcześniej w kanale 090 było 0. 2. Drugie foto z dzisiaj. W kanale 090 wartość się zmienia ciągle między -1 a 0. 3. Trzecie foto po skasowaniu błędów (błędów brak). W zasadzie to nie wiem czego się złapać. Dzisiaj lub jutro mam się kontaktować z mechanikiem. Plan to ponowne zdjęcie "czapy" i wymiana łańcucha (wcześniej tylko rozrząd był zmieniany, a napinacz/łańcuch nie był ruszany) ale pewności nie ma czy to coś da. Ogólnie to myślę stać nad nim i porównać ustawienie łańcucha sprzed wymiany rozrządu do stanu obecnego, czy aby coś nie przestawił "przez przypadek". W między czasie byłem w Vag Service, aby sprawdzili auto, jednak z powodu braku czasu tylko podyskutowaliśmy chwilę. Pan stwierdził, że jest szansa, że przy wymianie rozrządu mógł przeskoczyć łańcuch o jedno ogniwo, co kiedyś mu się zdarzyło i również silnik chodził "kwadratowo". Edytowane 21 Czerwca 2018 przez jolley
Wylye Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Wg mnie powinieneś bez "względu na wszystkie rady i porady" wyjąc łańcuch i napinacz - zamienić na nowe (sugeruję opcję bez wtyczki wg opisywanej solucji, jak się upierasz na na opcję z solenidem - kup jakiś normalny nie z PRC) ustaw wg mojej fotki parę postów wyżej i powinno być OK
jolley Opublikowano 22 Czerwca 2018 Opublikowano 22 Czerwca 2018 (edytowane) Myślisz, że napinacz też może być dupnięty? Na wolnych obrotach go nie słychać. U znajomego za to (również 1.8t Q) ma w 93 kanale -1, a na wolnych obrotach słychać, jakby ktoś śruby na metalowej tacy rozrzucał btw. rozumiem, że poprzez "wciskanie" napinacza nie da się dokładnie określić jego stanu? U mnie pod naporem ręki nie poddawał się w ogóle Edytowane 22 Czerwca 2018 przez jolley
Wylye Opublikowano 22 Czerwca 2018 Opublikowano 22 Czerwca 2018 8 godzin temu, jolley napisał: Myślisz, że napinacz też może być dupnięty? Na wolnych obrotach go nie słychać. U znajomego za to (również 1.8t Q) ma w 93 kanale -1, a na wolnych obrotach słychać, jakby ktoś śruby na metalowej tacy rozrzucał btw. rozumiem, że poprzez "wciskanie" napinacza nie da się dokładnie określić jego stanu? U mnie pod naporem ręki nie poddawał się w ogóle W skrócie. Gdybyś miał w grupach 90 i 93 poprawne wartości i TYLKO przy porannym rozruchu sekundę dwie, grzechotanie, upierałbym się przy "pozostawieniu jak jest" i nieczepianiu się. W Twoim przypadku zdemontowałbym łańcuch, sprawdził czy ślizgi są całe na napinaczu. Zastosowałbym napinacz a/ bez solenoida + nowy łańcuch. W przypadku jeżeli chcesz mieć nadal z fazatorem, to b/ wymieniłbym ślizgi i dałbym nowy łańcuch. Wartości w kanale 93 powinny być bliskie 0
Gab. Opublikowano 5 Lipca 2018 Opublikowano 5 Lipca 2018 Witam! Nie chcę zakładać nowego tematu, bo moje pytanie również dotyczy okolic napinacza łańcucha a dokładniej fazatora rozrządu w BEX. Cały czas sączy mi się olej z zaworu N205 (z tej cewki, a dokładniej z wtyczki). Moje pytanie: czy mogę założyć tą cewkę z innego silnika 1,8T, np 150 KM AUM? Oznaczenie dokładnie to samo C271300702. Byłem u dwóch mechaników i jeden wymienił uszczelkę pod klawiaturą, drugi stwierdził że musi wyjąć silnik żeby zlokalizować wyciek... ręce opadają... A wina leży po stronie cewki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się