Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Masz 2 bary na biegu jałowym? Na jakim jeździsz oleju? Jakie były te obroty jałowe podczas pomiaru i jaka była temp oleju? Przejrzałem kilka tematów na forach naszych i zagranicznych i te 2 bary wydają się mało prawdopodobne przy prawidłowo przeprowadzonym pomiarze.

Edytowane przez Randor
  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
4 minuty temu, Randor napisał:

Masz 2 bary na biegu jałowym? Na jakim jeździsz oleju? Jakie były te obroty jałowe podczas pomiaru i jaka była temp oleju? Przejrzałem kilka tematów na forach naszych i zagranicznych i te 2 bary wydają się mało prawdopodobne przy prawidłowo przeprowadzonym pomiarze.

Pewnie silnik przy pomiarach był "niedogrzany" bo i te 4bar przy 2000 też trochę za wysoko wygląda. Jednak nie jest to powód do opisywanych hałasów

Opublikowano

Oczywiście, nie chcę abyś wykonał zdalną naprawę. Jestem rozsądnym człowiekiem i wiem, że nie jest to możliwe :) 

Jak napisałem, chodzi mi o sugestie, podpowiedzi w znalezieniu przyczyny. Chcę po prostu oddać samochód do mechanika z listą Waszych sugestii z którymi on może się zgodzić bądź nie i które będzie można po kolei eliminować.

Co do oleju to jeżdżę na LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W40, a co do temperatury to mechanik powiedział, ze sprawdzali jak wentylator włączył się dwa razy. Oczywiście zapewne nie jeździli samochodem do rozgrzania tylko trzymali na jałowym.

Samochód oddaję do mechanika po 8 lipca i zobaczymy co wymyśli. Oczywiście dam znać.

Jeszcze raz dzięki za odzew.

Pozdrawiam, Darek

Opublikowano (edytowane)

Swoją drogą do kogo dajesz auto?
Jesteś z Łodzi to mogę swoim uchem posłuchać, może coś więcej uda się zobaczyć.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano
3 minuty temu, Emejcz napisał:

Swoją drogą do kogo dajesz auto?
Jesteś z Łodzi to mogę swoim uchem posłuchać, może coś więcej uda się zobaczyć.

A4 zajmuje się chłopak z Ksawerowa. 

Ciśnienie mierzyli mi u Jabłońskiego na Bronowej.

Problem z tym nieszczęsnym słuchaniem jest taki, że słychać tylko na zimnym. Jeśli jesteś z Retkini lub Teofilowa to mogę spróbować podjechać. Dalej nie ma sensu bo i tak nic nie będzie słychać :)

Opublikowano

Witam,

A czy ktoś podczas wymiany napinacza zwracał uwagę na siteczko na jego dole? To jest chyba miejsce przez które napinacz jest zasilany olejem, skoro pierwszy krokiem w przypadku problemów z napinaczem jest wyczyszczenie smoka i to może trochę pomóc to zapchanie bądź nie zapchanie tego siteczka też powinno mieć wpływ na pracę napinacza? ?

Opublikowano

:) Dobrze kombinujesz. Sprawdzamy to jednak po wyjęciu napinacza. Jednak problem polega na tym, że w tym sitku ZAWSZE jest czysto... Usmażone duże kawałki zanieczyszczeń zostają na "screenie" smoka pompy powodując coś w rodzaju "obturacyjnej choroby ssania pompy" pompa nawet sprawna "usiłuje łapać oddech i zasysać" jednak przytkane sitko nie pozwala jej "oddychać" w efekcie pompa nie wytwarza ciśnienia już na tym etapie... Resztę brudów wychwyci oczywiście filtr jednak to już jest "musztarda po obiedzie"  Dlatego wspomniane przez Ciebie sitko jest czyste a ciśnienia w silniku dotkniętym OIL SLUDGE - po prostu NI- MA...

Opublikowano

witam moze znajde tutaj odrobine pomocy.. bo juz rozkładam rece, silnik AWT, po wymianie lancucha i napinacza(objawem było stukanie na zimnym, rozgrzanym ciągłe i auto traciło na mocy) przejechane 50km, klekot 15 sekund na zimnym po nocnym dlugim postoju tak jak i przed wymiana, w ciagu dnia cisza, na rozgrzanym cisza, na jałowym i podczas jazdy cisza. auto ma moc, żadna kontrolka sie nie świeci. Dodatkowo wczoraj po dlugim postoju nocnym, rano odpalajac w kabinie slyszalem świst/szelest/krecenie wirnika nie wiem jak to opisac, cichy świst, slyszalny tylko z kabiny, w silniku nasluchiwalem i cisza.
filmik nie autorski, ale identycznie przez 15-16 sekund mam 

.

Opublikowano

Kolego, nie wiem jak innym, ale mi to wcale nie brzmi na napinacz i niewykluczone, że wymiana napinacza nie była u ciebie uzasadniona. 
Bardziej brzmi to jak jakas rolka - np. alternatora.

Zdejmij pasek wielorowkowy i uruchom silnik na zimnym i zobacz czy jest cisza.

Opublikowano
18 minut temu, Emejcz napisał:

Kolego, nie wiem jak innym, ale mi to wcale nie brzmi na napinacz i niewykluczone, że wymiana napinacza nie była u ciebie uzasadniona. 
Bardziej brzmi to jak jakas rolka - np. alternatora.

Zdejmij pasek wielorowkowy i uruchom silnik na zimnym i zobacz czy jest cisza.

dzięki bogu za odpowiedz, moze w koncu wyjasnie ten temat, dzieki za rade obadam i w razie co dam znac.. w koncu jakas inna diagnoza od kogos.. bo miesiąc przeokropny, 2 tysiace włozone, jednego sie pozbyłem to cos sie pojawiło znowu.

Opublikowano

dodam ze dzwięk dochodzi z lewej strony silnika z tyłu bynajmniej tak jak nasluc**je.

Opublikowano (edytowane)

Odłącz pompę SAI i sprawdź. Na tym filmiku to też prędzej dźwięk od tego zjebanego wynalazku, dodatkowo jeszcze najprawdopodobniej hałasuje combi zawór.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
11 minut temu, przem8 napisał:

Odłącz pompę SAI i sprawdź. Na tym filmiku to też prędzej dźwięk od tego zjebanego wynalazku, dodatkowo jeszcze najprawdopodobniej hałasuje combi zawór.

w sprawach mechanicznych nie jestem az tak zaawansowany, mozna rzec ''laik''  gdzie znajde tą pompe? kombi zaworek masz na mysli ten z lewej strony pod osłoną podciśnienia?

 

Opublikowano (edytowane)

Wpisz sobie pompa SAI w google i wyskoczy. Można wyjąć przekaźnik ale nie wiem dokładnie który, lub odpiąć wtyczkę bezpośrednio przy tej "suszarce". Dostęp od spodu, z lewej strony stojąc przed autem. Ten zawór jest z tyłu głowicy.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

ok bede kombinowal jutro bo zaraz do roboty niestety, grożą temu jakies grozne skutki odpalajac codziennie po nocy z tym piszczeniem 15-20sekundowym?

Opublikowano
Godzinę temu, ziel12 napisał:

ok bede kombinowal jutro bo zaraz do roboty niestety, grożą temu jakies grozne skutki odpalajac codziennie po nocy z tym piszczeniem 15-20sekundowym?

Jeśli to od SAI to nie.

Opublikowano

Dziwna sprawa bo teraz po powrocie z pracy wsluchalem sie kiedy to nastepuje, otoz zapalilem silnik pochodzil okolo 5-8 sekund normalnie cicho, a po uplywie tego 20 sekundowy dzwiek z filmiku wyzej.

Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez Randor
Opublikowano

Znowu ja! :D
Wymieniłem u siebie w BFB napinacz na taki zwykły, komplet swag z łańcuchem. Oczywiście błąd na desce o odpiętej wtyczce. Pojeździłem tak od 1 czerwca do przedwczoraj wszystko bez najmniejszych problemów poza tym checkiem. 
Postanowiłem że uda mi się to samemu wyłączyć, trochę studiowania. Pobrałem softa przez OBD i do dzieła, zmieniłem dwie mapy i wyłączyłem obsługę N205, wgranie i bangla, zadowolony że udało się, ALE..
Ale minęły 2 dni i dziś wyskoczył błąd

16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake) P0012 - 001 - Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - MIL ON

Jutro sprawdzę ciśnienie i wrzuce ori soft i zobaczę czy wróci stary błąd a tego się pozbędę :) 

 

Czy ktoś z doświadczonych podpowie co z tym zrobić ? 

 


 

Opublikowano (edytowane)

Panowie dotarła do mnie paczka z nowym oryginalnym napinaczem. Czy według Was jego stan kwalifikuje go do odesłania i żądania wymiany na inny? Chodzi o rysy i wgniecenia na płaszczyźnie gdzie przylega uszczelka. Po montażu nie będzie mi nic podciekało?

IMG_20190817_200207.jpg

Wrzucam jeszcze foto sitka starego napinacza. Nalot 290tys. Napinacz raczej seryjny bo wyprodukowany w 99r.

 

IMG_20190818_101156.jpg

Edytowane przez Randor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...