Wylye Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Opublikowano 18 Sierpnia 2019 14 godzin temu, KingRaider napisał: Znowu ja! Wymieniłem u siebie w BFB napinacz na taki zwykły, komplet swag z łańcuchem. Oczywiście błąd na desce o odpiętej wtyczce. Pojeździłem tak od 1 czerwca do przedwczoraj wszystko bez najmniejszych problemów poza tym checkiem. Postanowiłem że uda mi się to samemu wyłączyć, trochę studiowania. Pobrałem softa przez OBD i do dzieła, zmieniłem dwie mapy i wyłączyłem obsługę N205, wgranie i bangla, zadowolony że udało się, ALE.. Ale minęły 2 dni i dziś wyskoczył błąd16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake) P0012 - 001 - Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - MIL ON Jutro sprawdzę ciśnienie i wrzuce ori soft i zobaczę czy wróci stary błąd a tego się pozbędę Czy ktoś z doświadczonych podpowie co z tym zrobić ? Do momentu "zamiany" napinacza z soleonoidem na ten "bez" postępowałeś dobrze. Od momentu pchania "pazurów" do softu na zasadzie "home made improvement" zacząłeś postępować mało rozsądnie. Te rzeczy robią ludzie którzy 'wiedzą co robią" - Być może jesteś tunerem i wiesz "co robisz" w takim przypadku wycofuję swoją uwagę. Wg mnie optymalnym rozwiązaniem jest 1)zamiana napinacza, 2) własnoręczne zgrania softu np NEFMOTEM zwykłym KKL. 3) odesłanie go do kogoś kto wie o co chodzi (mnie robił to Lukasz z Radomska, opisywałem wyżej) 4)wgranie zmodyfikowanego softu na powrót do ECU z zachowaniem ostrożności i stosując się do wskazówek tunera. Błąd który pokazujesz dowodzi, że choć wyłączyłeś obsługę N205 to ECU wciąż widzi odchyłkę (w twoim przypadku ponadnormatywne opóźnienie wałka) Ubiegnę Twoje pytanie "to co zrobić" Nikt nie zrobi Ci szkolenie tunnerskiego na ogólnym forum, ludzie zajmujący się tym nie są skłonni dzielić się informacjami z dosyć prozaicznych powodów. Ale zawsze możesz próbować pytać...
KingRaider Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Opublikowano 19 Sierpnia 2019 W dniu 18.08.2019 o 10:58, Wylye napisał: Do momentu "zamiany" napinacza z soleonoidem na ten "bez" postępowałeś dobrze. Od momentu pchania "pazurów" do softu na zasadzie "home made improvement" zacząłeś postępować mało rozsądnie. Te rzeczy robią ludzie którzy 'wiedzą co robią" - Być może jesteś tunerem i wiesz "co robisz" w takim przypadku wycofuję swoją uwagę. Wg mnie optymalnym rozwiązaniem jest 1)zamiana napinacza, 2) własnoręczne zgrania softu np NEFMOTEM zwykłym KKL. 3) odesłanie go do kogoś kto wie o co chodzi (mnie robił to Lukasz z Radomska, opisywałem wyżej) 4)wgranie zmodyfikowanego softu na powrót do ECU z zachowaniem ostrożności i stosując się do wskazówek tunera. Błąd który pokazujesz dowodzi, że choć wyłączyłeś obsługę N205 to ECU wciąż widzi odchyłkę (w twoim przypadku ponadnormatywne opóźnienie wałka) Ubiegnę Twoje pytanie "to co zrobić" Nikt nie zrobi Ci szkolenie tunnerskiego na ogólnym forum, ludzie zajmujący się tym nie są skłonni dzielić się informacjami z dosyć prozaicznych powodów. Ale zawsze możesz próbować pytać... Tunerem nie jestem. Również nie jestem na tyle głupi żeby ściągnąć softa, grzebać i co najgorsze jeszcze wgrywać. Postępowałem raczej rozsądnie, jeśli nie to proszę krzyczeć. pobranie softu już przerobionego (forum) analiza map jak ktoś już to robił i zastosowanie tego samego na swoim, ale czy ktoś dobrze to zrobił, to też nie wiem. Człowiek uczy się na błędach najwyżej wymienię silnik :). Nie no, ogółem to błąd po skasowaniu już nie powrócił, jeśli wróci jeszcze raz, to wgram ori softa i wtedy będę bacznie obserwował co jest nie tak. Co do szkolenia tunerskiego, to nawet chętnie prywatnie bym się do kogoś zgłosił, ale do kogo
Emejcz Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Opublikowano 25 Sierpnia 2019 @KingRaider Jak masz pewność, że działasz rozsądnie to sprawdź czy korekty długoterminowe nie stoją ci na 0.
KingRaider Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 @Emejcz Jutro to sprawdzę, aczkolwiek pomocą posłużył @soul87 podpowiadają że za mało map zmieniłem
Tycjan Opublikowano 17 Września 2019 Opublikowano 17 Września 2019 Witam wszystkich, temat ciekawy i wielu użytkowników ma problemy z tym silnikiem, ale od początku moja historia. Jestem świeżo upieczonym właścicielem b6 w sedanie w quatrro 1.8t amb 170km. Gdy odbierałem auto od właścicielki zostałem poinformowany, ze jej mechanik stwierdził że do wymiany są szklanki, dlatego że od czasu do czasu przy odpalaniu zimnego motoru silnik głośniej i nierówno chodzi. Ok Kilka dni pokupnie nie było z audiczka żadnego problemu normalnie odpalala i wszystko było ok, ale od kilku dni zauważyłem te problemy i wyglada to tak. Przy pierwszym rozruchu silnik kuleje i drży czuć to na kierownicy i ogólnie w budzie do tego miga kontrolka check engine, zauważyłem duże drgania napinacza paska altka wygląda on na jakiś trafiony. Miałem okazję spojrzeć w passka z takim silnikiem i tam ten napinacz chodzi o wiele łagodniej. Po zejściu z obrotów motor chodzi super i bez zastrzeżeń nie słychać ani lancucha ani napinacza. Auto ma 210na blacie jeździ na mobilu 5w40 nie miałem okazji jeszcze podjechać na kompa i mierzyc ciśnienie ale mam zamiar to zrobić. Dorzucam filmik do wglądu z migajaca kontrolka, choć drgań nie widać, bo motor już się zdążył uspokoić MOV_0286.mp4
przem8 Opublikowano 17 Września 2019 Opublikowano 17 Września 2019 Odczytaj błędy to będzie można coś powiedzieć. Zakup sobie kabel i ściągnij vcdsa z forum, bo na diagnostykę nie wyrobisz ?
Tycjan Opublikowano 18 Września 2019 Opublikowano 18 Września 2019 Dzisiejszy poranny rozruch bez migajacej kontrolki check engine. Oceńcie sami MOV_0287.mp4
kami050 Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 Ja mam taki problem, że terkocze mi chyba napinacz. Sytuacja wygląda tak, jadę do zagrzania silnika, zostawiam auto na godzinę po czym je odpalam i przez ok 2-3 sek. terkocze tak jakby coś chciało wyleciec z silnika, nie ma tego przy porannym rozruchu i przy rozruchu do ok godziny po rozruchu i po ponownym rozruchu. Silnik musi być zagrzany i musi minąć min. pół godz, czyli pewnie jak olej scieknie do misy całkowicie. Wymienilem napinacz chinol z łańcuchem na allegro za 650zl koleś zarzeka się, że to oryginał, tylko znaczka nie ma. No w każdym razie jest tak samo na starym i nowym napinaczu, ciśnienie oleju sprawdzałem i jest ok auto ma przebieg 120tys km i takie jaja, widzę, że mnóstwo osób ma problem z tym silnikiem, czyszczenie miś i smoków nawet nie pomaga a napinacze z Aso po 2 tys zł często nie pomagają, ten silnik po 100tys km to loteria, toto lotek, zenua, jednemu się uda drugiemu już nie, 50% szans na kupienie dobrego egzemplarza, a łatwo oszukać napinacz bo wystarczy litr więcej oleju wlać albo wlać 10w40 i już nie krzyczy, ale za to reszta siada szybciej, nie mam już siły do 1.8T i pewnie się go pozbede, lepiej już kupić fiata Tipo 1.4 T 120KM
przem8 Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 23 minuty temu, kami050 napisał: za 650zl koleś zarzeka się, że to oryginał, tylko znaczka nie ma. Bajki Ci opowiada. Przy przebiegu 120tys nie ma prawa nic się dziać z napinaczem chyba, że wcześniej było coś nie tak z ciśnieniem oleju.
przem8 Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 W dniu 18.09.2019 o 09:14, Tycjan napisał: Dzisiejszy poranny rozruch bez migajacej kontrolki check engine. Oceńcie sami Wymień ten napinacz paska to raz. Jeśli to napinacz tak hałasuje to będzie ładnie wytarta pokrywa zaworów albo/i głowica. Z resztą pokrywa do zdjęcia, bo poci Ci się spod napinacza.
kami050 Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 (edytowane) Cisnienie sprawdzałem osobiście i jest ok , wydaje się, jakby olej nie nadążal od razu dotrzeć do napinacza. Edytowane 20 Września 2019 przez kami050
kami050 Opublikowano 21 Września 2019 Opublikowano 21 Września 2019 A czy ktoś ma doświadczenie z chińskimi napinaczami, może jakiś forumowicz je rozbieral i porównywal budowę, mi gość z allegro wmawia, że oryginał ASO i jego oryginał z allegro wychodzą z tej samej fabryki, trochę mi się w to wierzyć nie chce
przem8 Opublikowano 21 Września 2019 Opublikowano 21 Września 2019 (edytowane) Oryginał kosztuje ponad 2tys i on sprzedaje po 600zł. Na prawdę taki naiwny jesteś? Uwierz, że nie ma aż takich okazji, wałkowane było już sto razy w tym wątku. Jak chcesz to nagraj ten dźwięk. Zaworek zwrotny możesz wymienić w podstawie filtra, filtr oleju markowy? Edytowane 21 Września 2019 przez przem8
Tycjan Opublikowano 21 Września 2019 Opublikowano 21 Września 2019 10 godzin temu, przem8 napisał: Wymień ten napinacz paska to raz. Jeśli to napinacz tak hałasuje to będzie ładnie wytarta pokrywa zaworów albo/i głowica. Z resztą pokrywa do zdjęcia, bo poci Ci się spod napinacza. Sprawdzone błędy w moim Amb rzucie okiem
przem8 Opublikowano 21 Września 2019 Opublikowano 21 Września 2019 Które błędy wracają po skasowaniu. Poza tym większość tych błędów może być przez lpg. Kup sobie kabel jak nie masz, bo wydasz majątek na diagnostykę w warsztacie, a i tak gówno się dowiesz. Co oznaczają kody błędów masz napisane, a wszystko znajdziesz w necie więc zacznij szukać.
kami050 Opublikowano 21 Września 2019 Opublikowano 21 Września 2019 Ja kupiłem dokładnie ten, działa identycznie jak mój oryginalny który zdjalem NAPINACZ ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU VW AUDI 1.8 20V ZESTAW 7260136699 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 650 zł - NAPINACZ ŁAŃCUCHA...
Tycjan Opublikowano 21 Września 2019 Opublikowano 21 Września 2019 12 minut temu, przem8 napisał: Które błędy wracają po skasowaniu. Poza tym większość tych błędów może być przez lpg. Kup sobie kabel jak nie masz, bo wydasz majątek na diagnostykę w warsztacie, a i tak gówno się dowiesz. Co oznaczają kody błędów masz napisane, a wszystko znajdziesz w necie więc zacznij szukać. Póki co nie wraca żaden z nich, narazie diagnostykę załatwiam przez kumpla, który posiada odpowiedni sprzęt i wiedzę by go używać, ale dzięki za troskę o mój budżet domowy, widać zawsze można liczyć na kolegów z forum w każdym przypadku. Kumpel notabene fan grupy volkswagena, powiedział mi że pierwsze co zrobić to popatrzeć na wszystkie przewody, podcisnienia itd oraz o przepustnicy by ją wyczyścić i później adaptowac na nowo
przem8 Opublikowano 21 Września 2019 Opublikowano 21 Września 2019 Jak chcesz sprawdzić rozrząd i napinacz to log statyczny z gr.93 i dynamiczny przy normalnej jeździe bez palowania 90+93. Będzie widać jak działa nastawnik. Co do innych błędów to załóż odzielny temat żeby tego nie zaśmiecać. Jak kolega ogarnia vw to niech zrobi resztę logów dla tego silnika. W dziale diagnostyka masz opisane co i jak. Powodzenia.
sebool12 Opublikowano 27 Września 2019 Opublikowano 27 Września 2019 Czy da się sprawdzić zużycie napinacza/nastawnika vcds'em? Nie mam żadnych błędów silnika, ale dość głośno już słychać łańcuch i nie wiem czy czeka mnie wymiana łańcucha i nastawnika czy może samego łańcucha
przem8 Opublikowano 27 Września 2019 Opublikowano 27 Września 2019 Sprawdź wartości w gr.93 i ciśnienie oleju. Jak masz duże wartości odbiegające od normy to można się domyślać, że rozciagniety łańcuch ale to takie teoretyzowanie bardziej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się