Tikas Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 Gdzieś przeciera sie kabel, strone z którą masz problem mozna zlokazilować miernikiem. Zdejmij koło odpal stacyjkę podłącz miernik pod kostke i powinno być stałe 12V, ruszaj w tym momencie przewodem i jesli napięcie zaniknie masz odpowiedz w czym problem. Ja takie usterki robie troszkę na skróty bez wymiany wiązki a poprostu dokładam nowy kabel. Ok dzięki tylko jeśli się okaże że to wtyczka nie łączy wtedy można by było pokusić się samą wtyczkę wymienić. Nie wiem czy da się miernik podłączyć gdzieś za wtyczką wtedy wiedziałbym na 100% że gdzieś wiązka się przetarła. Muszę zajrzeć czy się da. Puki co nie świeci się a wiązkę wymienić jest trochę roboty z tym. Zobaczymy jak długo.
lukaszooo Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 trzeba zeskrobać izolację z przewodu.
Tikas Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 (edytowane) Kontrolka dała znać znowu o sobie wczoraj.Czy ktoś może podać numery tej wiązki czy lewa i prawa strona różnią się długościami oraz ktoś już wymieniał jakieś sugestie i rady. Przewodu nie chcę dokładać tylko zrobić tak jak powinno być. Czytałem że jest kostka w nadkolu i tam można rozłączyć i wymienić ale 100% pewności nie mam. Przerwa jest w przewodzie po prawej stronie. Ok znalazłem 8E0927803B ( 399,79zł. aso) trzeba zwracać na vin w aucie jaki się ma. Wymienia się to razem z czujnikiem abs-u albo dołożyć kabel kupić kostkę 1J0973702 to jest tańsza opcja 15,66zł w aso. Po powrocie z urlopu biorę się do dzieła. W etka-online można sprawdzić samemu jak ktoś chce w grupie 9 zdjęcie 927-00 Może komuś się przyda taka informacja. Powodzenia w naprawach. Witam. Niestety całe kable są sparciałe od starości i dokładanie kabla jak i wymiana kostek nic nie dała Mam pytanie do osób które wymieniały czujnik obrotów abs-u. czy trudny jest dostęp do tej kostki z czterema stykami (czarna) po lewej i prawej stronie gdzie się dokładnie znajduje. Czytałem że trzeba nadkole odkręcić ale oglądałem u siebie i jakby przewód szedł w stronę podszybia. Edytowane 31 Lipca 2016 przez Tikas
koloboro Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 Nic nie trzeba odkręcać. Przewód przechodzi przez nadkole przez taką gumę, która jest osadzona w ściance nadkola. Wyjmij ją i pociagnij za przewód i wyjdzie kostka polaczeniowa.
Tikas Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 Nic nie trzeba odkręcać. Przewód przechodzi przez nadkole przez taką gumę, która jest osadzona w ściance nadkola. Wyjmij ją i pociagnij za przewód i wyjdzie kostka polaczeniowa. Oki dzięki. Wymienię od razu po obu stronach żeby mieć spokój tylko muszę poszukać jakiś zamienników bo za oryginał cena masakra
Konrad Em Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Odpowiadam sam sobie, może ktoś skorzysta.W A4 B5 rocznik 2000+ (po lifcie) należy połączyć z masą pin 2 (Brake pad wear) na niebieskiej wtyczce. gk01 czy byłbyś uprzejmy wytłumaczyć mi który to jest dokładnie PIN 2 ? Proszę bo już mnie denerwuja ta kontrolka
lukaszooo Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Wyjmij niebieska wtyczne z licznika (jest rozowa i niebieska) w srodku piny sa ponumerowane musisz podac mase na pin 2 i powinno byc ok. Caly uklad jest dosc prosty i ja jednak pobawil bym sie ze znalezieniem dziury w obwodzie.
Konrad Em Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 w srodku piny sa ponumerowane Jak wczoraj wyjmowałem zegary to nie widziałem żeby te piny miały jakąś numerację. Wszystko jest ori oczywiście. Ani na wtyczce ani w gnieździe nie widziałem żeby jakieś oznaczenia to miało :/ Możesz sprecyzować w jaki sposób są oznaczone ? I dlaczego szukałbyś tej dziury? Jeżeli ten czujnik służy tylko do tego to zarówno tan klocków jak i płynu jesteś w stanie sprawdzić sam tak na prawdę, jeżeli regularnie oglądasz w jakim stanie jest auto. Odpowiedz proszę bo może zbyt lekkomyślnie to zrozumiałem.
lukaszooo Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Najlepiej jest to widoczne na liczniku, wyjmij licznik i przy kazdym pinie jest malutka cyferka, tak samo jest w kostce. Co do dzialania tego ukladu to zgadza sie mozna a nawet trzeba pilnowac tego samemu, tyle ze ja wychodze z zalozenia ze wszystko co jest w aucie ma dzialac i byc w idealnym stanie. Jak zaczniesz isc na latwizne to bedziesz mial ulepa na trytki i kabelki a nie samochod.
Konrad Em Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Będę to wszystko jeszcze raz dokładnie sprawdzał w weekend. Napiszę jak uda mi się rozwiązać problem gdzie u mnie leżała przyczyna. Dzięki za podpowiedzi lukaszooo
lukaszooo Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Troszke ci podpowiem jak to ugrysc, podnies caly przod auta tak abys mial dostep do obu zaciskow. Uklad jest bardzo prosty, czujnik dziala na zasadzie obwodu, jesli obwod jest przerwany zapala ssie kontrolka. Po wypieciu kostki po przekreceniu zaplonu na jedym pinie ma byc 12v a na drugim masa. Jak nie ma to wyciagasz wiazke z nadkola i sprawdzasz miernikiem obwod zamkniety (ikonka diody na mierniku) jak cos jest nie tak kupujesz nowa wiazke lub puszczasz nowy kabel. Analogicznie jest na obu stronach. Jesli kontrolka sie zapali to mimo zamkniecia obwodu nie zgasnie, trzeba wylaczyc zaplon i ponownie zalaczyc i dopiero zginie.
Konrad Em Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 No cóż. Przewody okazują się być okej. Wychodzi na to że czujniki w klockach uprzedzają mnie za wczasu o wymianie. Podana masa na 2gi pin tak jak napisałeś. Na ten moment takie rozwiązanie musi zostać. Tam jest wszystko w naprawdę dobrym stanie w kołach, auto jest zadbane. Wrzucę je dzisiaj na forum żeby się schwalić, czy jest czym to już forumowiczę ocenią ;p
lukaszooo Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 W klockach nie ma żadnych czujników, w klocek jest wtopiony przewód który przeciera sie wraz z zużyciem klocków i otwiera obwód. Cały układ jest prosty jak budowa cepa.
Tikas Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Zrobiłem tak jak wcześniej pisałem i już nic nie wali po oczach a robota zajęła nie całą godzinkę dwie strony. Dziwię się że kombinujecie jak pozbyć się tej kontrolki ale to Wasz wybór. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
edekxp Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Dlatego się kombinuje bo często przy wytartych klockach do połowy już się świecił kontrolka
Tikas Opublikowano 22 Września 2016 Opublikowano 22 Września 2016 (edytowane) Z tych klocków co polecają na forum jeszcze takiego przypadku nie miałem a wymieniłem już ich trochę jedynie teraz miałem do połowy starty i wywalało co jakiś czas komunikat ale to wina była kabla bo komunikat musi świecić się na stałe. Dziwne jest to nikt nie pisze że komunikat wywala mu po obydwóch stronach jednocześnie skoro to wina klocków tylko wyłączają to na stałe Edytowane 23 Września 2016 przez Tikas
TomOskroba Opublikowano 24 Października 2016 Opublikowano 24 Października 2016 odświeżę temat, nie chcę robić nowego. panowie też mi się zapaliła taka kontrolka, ogólnie klocki jeszcze żyją, to można łatwo ocenić. jednak jak zdiagnozować czy tarcze się jeszcze nadają ? na co patrzeć? z góry dzieki
lukaszooo Opublikowano 24 Października 2016 Opublikowano 24 Października 2016 Grubość, rant, korozja, bicie
TomOskroba Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 wszystko jasne, dzięki
Karasik2 Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 koledzy czy w brd FIS informuje o zużyciu klocków? Dodam ze mój nie informuje np. O wypalaniu DPF czy nawet ze mam światła włączone.. ale jak sie spaliła żarówka to byl komunikat
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się