Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycie i buczenie przy skręcaniu w A4 B6


espanya

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, podłącze sie pod temat, po wymianie przewodu 8E1422893 na zamiennik z alledrogo słychać "miałczenie" cały czas wraz ze wzrostem obrotów głośniej. na starym nawet dziurawym miałczenia nie było (chyba że płynu było za mało) Pytanie jaki wąż Ori tzn z jaką literką podejdzie? ASO twierdzi że pasuje 8E1422893 bez żadnej literki. a używek takich jeszcze nie spotkałem.

Identycznie wygląda  taki 8E1422893L montowany w Tdi czy bedzie pasował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Amano napisał(a):

Czy ktoś wymieniał zaworek zwrotny na maglownicy w audi b7 2.7tdi ? Czy uda się go wymienić bez wyciągania maglownicy ? Chciałbym go wymienić dodatkowo przy wymianie pompy, pompa popiskuje i buczy, wyje. Mam już nową BOSCH.

Bez nazwy.jpg

Nie wiem jak z dojściem w 2.7, ale w 1.8t na upartego da rade wymienić nawet od strony drążka kierowniczego, po wyjęciu osłony, od spodu jest trochę ciężko i niewygodnie jak nie odkręcać, ale da się,  lub po odkręceniu magla od "budy" i wyciągnięciu końcówek drążków ze zwrotnic wystarczy przesunąć magiel w lewo i jest lepszy dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem pompę wspomagania na nową bosch, piszczenie przy maksymalnym skręcie ustąpiło. Delikatnie lżej chodzi kierownica. Idealnie nie jest. Podejrzewam, że trzeba wyciągać maglownicę i ją regenerować lub wymieniać na nową. Na razie zostawiam. Pompa kosztowała mnie 800zł, polecam wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, podpinając się w temat sam mam dziwne przeczucie co do mojego układu wspomagania. Wydaje mi się że jest zbyt ciężko kręci się kierownicą na rozgrzanym ogólnie silniku i pompie.. Manewrowanie na parkingu jest dosyć oporowe. O ile na zimnym jest o wiele lżej i przyjemniej, tak na ciepłym już nie jest. Płyn wymieniałem z wypłukaniem całego układu jakiś rok temu na OE VW ten zielony. No ale nie mam żadnych objawów co do.. bo pompa nie wyje, nawet skręcając w miejscu kołami nie ma żadnych dźwięków i nie ma luzów ani jakiś wibracji kierownicy, stuków itp. Na moje tak jakby wydajność tej pompy spadała po nagrzaniu? Auto z przebiegiem ponad 300K KM i kij wie kiedy ktoś ostatnio coś regenerował. Z maglownicy niby się nie leje bo poziom płynu wspomagania się utrzymuje. 
Co myślicie jeździć aż coś ustąpi i wtedy dopiero pchać się w koszta? Ale porównując do innych samochód jak jeżdżę jest ciężej o wiele bo tamtymi można kręcić palcem nie wspominając już o wspomaganiu elektrycznym z trybem CITY. Wogóle jak w tych samochodach B6/7 te wspomaganie działa chyba nie jest to mocna strona tego auta i chociaż jest sprawne to nie działa tak super rewelacyjnie leciutko? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś przód i pokręc na zgaszonym silniku kołami. Jak z magla będziesz miał dziweki zacierania, tarcia metalicznego to masz zatartą listwę. Przerabiałem to u siebie i w skrajnych przypadkach na rondzie potrafiła się zblokować kierownica i trzeba bylo się siłowa żeby odkręcić kola na wprost. Najgorzej było w upały, a na zimnym wszystko ładnie działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2024 o 16:38, przem8 napisał(a):

Podnieś przód i pokręc na zgaszonym silniku kołami. Jak z magla będziesz miał dziweki zacierania, tarcia metalicznego to masz zatartą listwę. Przerabiałem to u siebie i w skrajnych przypadkach na rondzie potrafiła się zblokować kierownica i trzeba bylo się siłowa żeby odkręcić kola na wprost. Najgorzej było w upały, a na zimnym wszystko ładnie działało.

Właśnie wymieniałem koła i podniosłem przód z 2 stron i jedynie co słychać to płyn od wspomagania jak się przelewa przy skręcaniu. Natomiast takiego metalicznego dźwięku ja nie słyszałem ani na zewnątrz ani w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości wyciągnij korek i przetrzyj miarkę ręcznikiem kuchennym aby ocenić  czy są opiłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej podobno na ciężko działające wspomaganie pomaga zalanie układu płynem Prestone, żółta butelka. Płyn jest mineralny i pomaga. Nie spełnia parametrów ale nikomu nie zaszkodził a wręcz pomógł na wycie pompy, płynność i lekkość działania całego układu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeszcze to sprawdzę i dam znać

Nie ma żadnych opiłków na bagnecie płyn ładny zieloniutki czysty - więc dalej nie szukam działa jak działa jak padnie coś będziemy myśleć

Edytowane przez Nacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, podepnę się w temat bo może jest tu ktoś kto robi z maglami.... 

 

 audi a4 b6 3.0 V6 quattro poszło  na regeneracje przekładni i pompy. od roku jeździłem bez wspomagania i juz nadszedł czas wkońcu coś w swoim ogarnąć

Mam przekładnie ZF z servotronikiem. W środku coś tam się wytarło i olej przepływał nie tam gdzie trzeba. Nie znam się na przekładniach.
Pan któremu oddałem całe auto bo ja nie miałem czasu wyjmować u siebie przekładni bo za dużo innych wozów do roboty zrobił cała przekładnie zamontował i zadzwonił że wóz do odbioru. Niestety nie odebrałem roboty bo pompa pulsacyjnie wyła. Poinformowałem go na początku że dwa lata temu kupiłem pompę nową firmy Vaico i był to gówniany zamiennik. Zaproponował zakup ori Audi pompy używanej. Że sprawdzi ją na maszynie i jak będzie trzeba to ja zregeneruje.
Tak zrobiliśmy pompa podobno przyszła spoko wymienił w niej tylko jakiś zaworek bo był porysowany.
W niedziele odebrałem wóz i na zimnym było spoko. Ale po przejechaniu 30km już tak nie było. Pompa zaczęła wyć i to na kręceniu w miejscu na kamieniach. dzisiaj na parkingu na asfalcie było jeszcze gorzej. I teraz najważniejsze chyba. Olej jaki mi zalał to czerwony. Pytam go dlaczego czerwony jak tutaj jest przewidziany olej G004 syntetyczny zielony lub żółty Powiedział ze te oleje są gówniane i on zalewa zawsze czerwony i to działa i żyje i tak ma być. Dogadaliśmy się tak że za tydzień oddaje mu wóz bo mówił że w pompie sa jeszcze jakieś dwie uszczelki i je wymieni. ( Nie wiem czemu ich od razu nie wymienił jak mówiłem że chce mieć kompleksowo ogarnięte wspomaganie z płukaniem wszystkiego.

Samo wspomaganie w jeździe działa bajka. Servotronik od 0-60km/h elegancko chodzi można kręcić małym palcem potem ładnie płynnie się utwardza do wyższych prędkości. Ale to jęczenie na parkingu jest po prostu nie znośne tym bardziej że wywaliłem kasę na wymianę wszystkiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka. Jeśli wyje to sprawdź w zbiorniczku czy się nie pieni. Jeśli się pieni to za mało płynu lub dostaje się gdzieś powietrze lub sitko w zbiorniczku wypadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sitko temat znany. Pierwsze to sprawdziłem u gościa. Jest OK. Oddaje mu to na reklamacje niech walczą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być też słabej jakości pompa co nie trzyma parametrów, jest za słaba i przez to wyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...