RavenMOH Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Z problemem borykam się prawie 2 lata tzn. toleruje to już prawie 2 lata ale powoli zaczynam tracić cierpliwość. Otóż mam taki problem w swoim B6 1.9 tdi, że coś zaczyna wyć w układzie wspomagania ale tylko w zakresie 1-1,5tys obr. a głośność tego wycia wzrasta wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz. W zimie problemu prawie nie ma , za to w lato lub w ciepłe dni jak dzisiaj gdzie było 30C w korkach to wycie jest już głośne, szczególnie uciążliwe jest to na parkingu przy manewrowaniu, oczywiście również ciężej się kręci kierownicą. Ciekawe jest to, że gdy kręcę kierownicą w miejscu bez dodawania gazu nic nie wyje, dodam trochę gazu zaczyna wyć, podciągam na wyższe obroty powyżej 1,5tys i przestaje, nie ma znaczenia czy stoję w miejscu czy jadę i skręcam np. na rondzie , zawsze wyje w przedziale 1-1,5tys obr. Po podniesieniu maski przysłuchiwałem się skąd dochodzi dźwięk, ewidentnie słuchać go przy podszybiu dlatego nie pasuje mi to do uszkodzonej pompy wspomagania tylko bardziej maglownica, ale nigdy nic nie wiadomo, równie dobrze mogą być węże wspomagania albo zaworki. Co do płynu zalany jest zielony ale nie wiem jakiej firmy, nie pieni się ani nie bulgocze, jest również czysty. Czy ktoś miał już takie objawy i potrafi podpowiedzieć co najprawdopodobniej jest do wymiany ?
marek1608 Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 U mnie w B6 1,9 TDI (AVF) jest podobnie. Na niskich obrotach jak kręcę w miejscu jest cicho, a jak dodam trochę gazu to pojawia się wycie. Najczęściej tak się dzieje gdy ruszam kręcąc jednocześnie kierownicą (np. przy ruszaniu na lewoskręcie lub zawracaniu na trzy). Wydaje mi się, że siła wspomagania jest odpowiednia - tylko ten odgłos. Też jakiś czas się z tym borykam, ale na razie nic nie wymyśliłem. Dodam tylko, że poziom płynu wspomagania jest odpowiedni.
franekd4 Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 mialem podobnie po dolaniu innego płynu niz był w zbiorniczku,po wymianie calego płynu na febi problem ustąpił całkowicie
marek1608 Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Dzisiaj przeczyściłem układ ok litrem płynu z ASO (miałem na dolewkę). Tzn. wyssałem wszystko co się dało przez zbiorniczek wyrównawczy , wlałem trochę świeżego pokręciłem kierownicą na zgaszonym silniku, odessałem i tak w kółko aż skończył mi się płyn. Po tych zabiegach nie zauważyłem jakiejś różnicy. Zastanawiam się nad tym płynem febi - ale jeszcze zobaczę. Najgorzej, że nie wiem co taki odgłos robi. Kolego RavenMOH jak się z tym uporasz to daj znać co to było i jak to zrobiłeś. Ja też dam znać jak coś.
RavenMOH Opublikowano 28 Maja 2014 Opublikowano 28 Maja 2014 Jestem umówiony w środę na wymianę płynu wspomagania, zakupiłem oryginał w ASO. Zobaczymy czy coś to da w moim przypadku, jeśli nie będzie zmian to zastanowię się czy szukać dalej czy dalej to tolerować, po prostu szkoda czasu i pieniędzy na szukanie tej usterki bo nie ma gwarancji, że się ją usunie. Dam znać po wymianie płynu. ---------- Post dopisany 28-05-2014 at 11:18 ---------- Poprzedni post napisany 26-05-2014 at 20:37 ---------- Jestem po wymianie płynu. Niestety poprawy nie ma. Spodziewałem się tego ale jednak promyk nadziei był. Mówi się trudno, obstawiam, że coś jest nie tak z przekładnią ale na eksperymenty nie mam ochoty i na razie odpuszczam temat.
marek1608 Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Ja przepłukałem dzisiaj układ zielonym Febi tzn. odpiąłem przewód powrotny ze zbiorniczka wyrównawczego. Kręciłem kierownicą na wyłączonym silniku i dolewałem aż zaczął lecieć na wyjściu czysty płyn. Ostatecznie po tym zabiegu zalałem układ płynem Total LHM Plus. Na końcu odpowietrzyłem. Oprócz ładnego koloru żadnej różnicy w działaniu układu wspomagania nie widzę. Jak buczało tak buczy dalej na obrotach 1100 - 1500 przy kręceniu kierownicą. Ja też na razie odpuszczam bo nie mam więcej pomysłów a poza tym ogólnie mi to nie przeszkadza tylko nie lubie jak coś jest nie tak.
gabi1911 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Witam mam mega problem. W czasie jazdy poczułem że strasznie ciężko zaczęła chodzić kierownica. Nie mam pojęcia nic o wspomaganiu i maglownicy a nie chce się naciąć u jakiegoś mechesa. Co może być przyczyną? W zbiorniczku jest płyn ale wczesniej go uzupełniałem także moze byc jakis wyciek.Także nie wiem czy to pompa choc nic nie zgrzyta czy maglownica czy moze pasek Proszę o pomoc
czarny Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 U mnie problem rozwiazany, okazalo sie ze pompa wspomagania jest ok no to maglownica pod lupe, no i okazalo sie ze jest juz wyeksploatowana, no i teraz zero wycia a wspomaganie chodzi jak marzenie ;-) ---------- Post dopisany 17-06-2014 at 07:12 ---------- Poprzedni post napisany 04-06-2014 at 23:08 ---------- Pompe wspomagania mam sprawna, padl magiel no i wymieniony, nowy pasek napinacz etc. Zalano nowym plynem. I mam taki objaw ze rano po odpaleniu samochodu przy pierwszym skrecie jest ciezsze wspomaganie i buczy a,pozniej przestaje co to moze byc za objaw?
bongod Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zła regeneracja . Prawdopodobnie nie przepłukali jak należy układu po regeneracji i opiłki wlazły w jakiś zawór . Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
czarny Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Ale właśnie za dnia jest wszystko w jak najlepszym porządku, wspomaganie hula aż miło
bongod Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Reklamuj . Niech oni się martwią . Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
kubus2907 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Opublikowano 22 Czerwca 2014 mam zregenerowany magiel ale jak ruszam to slychac jakby plyn bulgotał tzn czym wiecej gazu daje tym bardziej to slychac. kiedy spuszcze z gazu to znowu ustaje... co to moze byc?
szakal222 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Ja bym pompe obstawial Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
czarny Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 Witam pisałem o swoim problemie lecz nie do końca go rozwiązałem otóż brakowało wspomagania co się później okazało wysłałem do sprawdzenia pompe wspomagania i wyszło na to że jest w 100 % sprawna, no to ruch poszła maglownica. wysłałem ją do zregenerowania. przekładnia wróciła lecz w samochodzie zaczęło wyć więc zawiozłem już całe auto tam gdzie regenerowali maglownice ( wcześniej dostali samą maglownice) no i okazało się że gdy wyjęli maglownice, przewody metalowe były przytrzaśnięte ( zły montaż) zrobili to auto aż miło zaczęło pracować, układ wspomagania pracował lżej. Do czasu po powrocie do domu okazało sie że podczas krótkich ruchów we lewo w prawo słychać delikatne stuki ( gdy auto było krótko po mechaniku nie było tego) no i rano po pierwszym odpaleniu i skręcie był taki dźwięk jak guma o gumę. Postanowiłem pojechać ponownie do warsztatu i znowu ta sama historia wyciągnęli magiel sprawdzili go na stole pod warsztatem wszystko ładnie pięknie po powrocie do domu objawy jak wcześniej co może być przyczyną? miał ktoś może już taką sytuację? pozdrawiam
baszmak7 Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 propo wycia u mnie pomogła zmiana oleju na czerwony i nastała cisza,zielony febi a nawet ori ma słabą lepkość
peju Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 PADA WSPOMAGANIE, AUTO WYJE PODCZAS SKRECANIA. Siadlo mi wspomaganie i ledwo dziala. W srodku auta przy wlaczonym silniku z nawiewow slychac delikatne trzeszczenie. Za to podczas jazdy i zakretu auto glosno wyje jakby metal tarl o metal z ogromnym tarciem. Na postoju praktycznie nie mam wspomagania ale czasem krecac kierownica poczuje szarpniecie jakby pracowala skokowo. Takze w czasie jazdy kierownica nie obraca sie plynnie ale skokowo choc tu jakby jeszcze wspomaganie dawalo rade. Czy to bardziej pompa czy tez maglownica? Dodam ze ostatnio zaczalem wyczuwac dosc miekki hamulec a i spalanie troche wzrodlo. Czy to moze miec cos wspolnego ze soba??
Maciek02 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 u mnie przy max skrecie tez piszczalo... wymienilem pasek i nie pomoglo, okazalo sie, ze do wymiany jest tez sprzeglo alternatora. Jutro bedzie po zabiegu to zdam relacje czy wszysko gra po wymianie sprzegla i dodam ze lozysk altka tez.
Rado83 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 (edytowane) Witam pasjonatów Audi a4 Proszę doświadczonych forumowiczów w zdiagnozowaniu usterki. Podczas skręcania na postoju przy skręcie kierownicy słychać jakieś buczenie słyszalne tylko w środku pojazdu w komorze silnikowej jest kompletna cisza wymieniałem płyn wspomagania i dalej to samo pompa wspomagania działa cichutko obstawiał bym na maglownice myślę ją oddać do regeneracji ale chciałbym się upewnić w linku załączam filmik . I mam jeszcze problem a mianowicie mam stuki w zawieszeniu wymieniłem całe wahacze komplet na TRV ale okazało się że to nie to było przyczyną te stuki są dopiero słyszalne na kostce brukowej tak intensywnie stuka mogę to również to nagrać amorki na stacji pokazały 80% proszę magiel siada magiel ci siada juz to kiedys przerobilem stuki tylko na kostce lub przejazd kolejowy ogolnie tam gdzie jest duzo malych nierownosci , nie masz moze jeszcze malego luzu i stukow na kierownicy ? jak nie to pewnie beda Problem niejako rozwiązany, aczkolwiek nie do końca - ale po kolei. Przeraźliwych dźwięków już nie ma - wymieniono pasek, który okazał się wyciągnięty, za luźny, po prostu ślizgał się. Jednak mimo wszystko na tym max skręcie jeszcze coś tam słychać. I tutaj pytanie czy sugestia mechanika o tym że duża wielkość kapcia (235) może mieć tego jakieś logiczne wytłumaczenie że jeszcze słychać te dziwne dźwięki? Poza tym alternator uznał za dobry także już nie wiem czy tak ma być czy jednak pożądana jest kompletna cisza przy max skręcie? Co jeszcze może być nie tak? wymien sprzegielko alternatora pewnie bedzie cisza dzieki za porady. juz wyciagnieta ---------- Post dopisany 14-05-2014 at 08:19 ---------- Poprzedni post napisany 30-04-2014 at 06:35 ---------- po włożeniu magla zaświeciło się esp. kumpel podpiął się lapkiem i wyskoczyła usterka ale nie da się jej usunąć. miał ktoś taki problem? przy wstecznym kiedy naciskam na hamulec czuje jakby abs się wł jak masz servatronic to przejedz troche i sam zniknie esp (adaptacja ) lub trzeba zrobic kalibracje czujnika skretu Edytowane 27 Stycznia 2015 przez Rado83
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się