Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kto z was serwisuje samochód w ASO ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja w ASO wymieniam olej i wszystkie filtry, na sezon przy okazji serwisu robię serwis klimatyzacji. zmieniłem też u nich rozrząd (akurat przy wymianie oleju - materiały kupowałem sam).. to wszystko robię tylko po to żeby było w historii i nikt nie gadał, że mam kręcony przebieg. w sumie w moim aucie się nic nie popsuło oprócz kolektora, który wymieniałem u zaprzyjaźnionego mechanika.. za chwilę będę miał klocki i to też będzie robione u mojego mechaniora :wink:

Opublikowano
Inne ASO w pobliżu cena za tą samą usługę 1350-1450zł. więc raz tyle nie wiem skąd taka różnica.

Koszt roboczogodziny i nic więcej.

Entuzjastom ASO polecam temat:

http://a4-klub.pl/kazdy-temat-20/serwis-aso-spali-moj-kochan-audi-cyklu-prawdziwe-historie-186656/

dla równowagi i zachowania rozsądnego dystansu powinieneś przytoczyć dziesiątki jak nie setki przypadów, kiedy to "macher" narobił takiego bigosu, że głowa mała.

Poza tym, jeśli chodzi o te porównanie kosztu dwóch ASO to zauważ, że różnica wynosi ok 100%. To nie jest kwestia robocizny, w końcu mówimy o dwóch ASO. Te 700 to koszt całkowity??? przecież komplet części oryginalnych kosztuje więcej. Niektóre ASO godzą się robić na zamiennika, dostarczonych przez klienta ale obawiam się, że w praktyce w razie problemów klient zostanie sam z problemem. ASO rządzi się swoimi prawami i tyle, sens robienia czegoś u nich i kupowania oryginalnych części jest tylko wtedy gdy auto jest tam regularnie na przeglądach. Zazwyczaj na rozrząd dają owszem gwarancję ale pod warukiem, że będziesz się pojawiał na przeglądach.

Nie kolego to są ceny samej robocizny i jest taka różnica.

ASO Bielsko-Biała - cena robocizny 760zł

ASO Katowice/Kraków - 1300-1400zł

Czy u was przy wymianie rozrządu były wymieniane również takie rzeczy jak:

Napinacz paska wielorowkowego

Rolka

Uszczelka wału

Pierścień uszczelnienia

---------- Post dopisany at 17:55 ---------- Poprzedni post napisany at 17:36 ----------

Dostałem taką wycenę za robociznę oraz części.

thumbnails.jpg

thumbnails.jpg

Opublikowano

No to już widzę, że jeśli jakimś cudem kupię B8 (musiałoby mi rozum odebrać) to na pewno do żadnego ASO nie trafi.

Opublikowano

Ja kiedyś dzwoniłem do ASO Audi w Rzeszowie to za silnik 1.9TDI ALH powiedzieli mi 2200zł za części i 1200zł za robociznę, więc wydatek bagatela 3500zł.

Podjechałem do miejscowego mechanika robiącego TDI, to za robociznę powiedział mi 250zł, rozrząd od TOM77 600zł.

Opublikowano

No roboczo godzinę mają ładą :) żeby każdy z nas miał taką stawkę w pracy to by było dobrze :) Swoją drogą rozrząd ważna rzecz więc wypadałoby mieć ją w historii serwisowej. Dla odmiany pytałem też w ASO Skoda tam robocizna ponad 700zł, ale znowu coś części drogie ponad 1500zł za sam rozrząd z pompą wody i paskiem wieloklinowym, ale co najważniejsze nie wpiszą do historii serwisowania wymiany. Jedynie książka + faktura za naprawę i części. Taką operację można zrobić w każdym dobrym serwisie poza ASO i znacznie taniej.

Zastanawiam się czy zawsze są te uszczelniacze wymieniane w ASO?

Opublikowano
No roboczo godzinę mają ładą :) żeby każdy z nas miał taką stawkę w pracy to by było dobrze :) Swoją drogą rozrząd ważna rzecz więc wypadałoby mieć ją w historii serwisowej. Dla odmiany pytałem też w ASO Skoda tam robocizna ponad 700zł, ale znowu coś części drogie ponad 1500zł za sam rozrząd z pompą wody i paskiem wieloklinowym, ale co najważniejsze nie wpiszą do historii serwisowania wymiany. Jedynie książka + faktura za naprawę i części. Taką operację można zrobić w każdym dobrym serwisie poza ASO i znacznie taniej.

Zastanawiam się czy zawsze są te uszczelniacze wymieniane w ASO?

A co za problem jechać gdzieś do warsztatu i powiedzieć im żeby wpisali w książkę + faktura? Ja znalazłem dobry wg mnie warsztat i zawsze do nich oddaję samochód, książkę serw. zostawiam na fotelu do podpisania, dostaję fakturę i wpinam ją do segregatora z innymi rachunkami dot. Audi, także wcale do ASO jechać nie trzeba, by mieć wszystko udokumentowane. A przy sprzedaży niewiele więcej dostaniesz za to, że auto było serwisowane w ASO...

Opublikowano

To ja przedstawie realia ASO w Wielkiej brytanii

godzinka pracy mechanika 100funtow :)

diagnoza 90 funtow

serwis auta np olej i filtry ostatnia cena jaka zaplacilem to 260 funtow czyli 1300 zl

jedyne czego u nich nie zrobilem to sprzeglo bo wolali minimum 5 godzin roboczych wiec nie usmiechalo mi sie placic 2500 zl za sama robote, do tego pan dodawal ze to minimum jesli wszystko bedzie szlo jak trzeba....

serwis klimy bodajze 100 funtow

z tego co sie orietuje to audi ma jedna z wyzszych cen wlasnie, za to w mercu licza 130 funta:shock3:

Audi daje 2 lata gwarancji na czesci montowane przez nich i ostatnio wybralem sie z guma na przegubie z przodu bo smar zaczal wylazic(klips puscil) babka chciala mi wcisnac ze oni sami musza sprawdzic i musze za diagnoze zaplacic ale po negocjacjach i wyjasnieniach zakumala wkoncu i obylo sie bez placenia:wink:

Opublikowano

W GB są inne realia,

zarabiając w 2500GBP na miesiąc te ceny nie wyglądają aż tak strasznie, ale i tak nawet dla Anglików jest to sporo,

podobnie jest ze służbą zdrowia, dlatego większość Brytyjczyków chodzi szczerbatych:decayed:

Opublikowano

Sporo osób z zagranicy serwisuje samochody w Polsce. Znam takie przypadki np z Francji dla nich u nas wizyta w ASO to tak jak tam u zwykłego mechanika cena. Ja dalej nie wiem co robić z rozrządem czy jechać do ASO czy wymienić na fakturę gdzieś u jakiegoś mechanika dobrego.

Opublikowano

Po mojemu to wystarczy zwykły paragon/faktura za wykonaną naprawę. Polska to taki kraj gdzie większość kupujących nie zapłaci za auto więcej tylko dlatego, ze był serwisowany w ASO. Polak kupuje auto tańsze a nie to z ładną książeczką ASO. Ja robiąc wszelkie naprawy biorę paragon za wykonaną robotę oraz części. Na kompie piszę co było wymienione, kiedy, gdzie, za ile i przy jakim przebiegu. Drukuję, podpinam paragony i do teczki. Takim o to sposobem jak będę sprzedawał auto to mogę kupującemu przedstawić taką historię serwisową. Po co mam przepłacać kasę w ASO skoro tego nie odzyskam przy sprzedaży auta ? Mimo wszystko swój post zakończę tym, że jak Cie stać to płać ;)

Opublikowano

Możesz też podjechać do innego ASO z grupy VW, czyli do Skody, Seata albo Volkswagena. Mają na pewno niższe ceny :wink:

Opublikowano

Dziwne trochę podejście macie że przepłacacie za naprawy w ASO żeby potem następnym właściciel nie marudził przy zakupie:facepalm:

Opublikowano

przegląd a4 b8 w seacie około 750-800zł z gratami.Sam koszt robocizny chyba 250zł.W aso audi za ten sam przegląd trzeba wybecelować 1400zł (warmińsko-mazurskie).Więc warto czasami podzwonić skoda trochę droższa od seata.Raczej niepchał bym sie z wymianą rozrządu w ASO ,nawet w seacie:wink:

Opublikowano

Wandej u bogatych inne życie ;)

Opublikowano
Dziwne trochę podejście macie że przepłacacie za naprawy w ASO żeby potem następnym właściciel nie marudził przy zakupie:facepalm:

ja tego nie robie dla kogos

jakbym mieszkal w polsce zapewne bym szukal wsrod znajomych bo taniej a tutaj w UK inna kwestia ceny tez inne

---------- Post dopisany at 11:19 ---------- Poprzedni post napisany at 11:19 ----------

W GB są inne realia,

zarabiając w 2500GBP na miesiąc te ceny nie wyglądają aż tak strasznie, ale i tak nawet dla Anglików jest to sporo,

podobnie jest ze służbą zdrowia, dlatego większość Brytyjczyków chodzi szczerbatych:decayed:

zeby zarabiac 2500 funa to trzeba miec szczescie :decayed:

Opublikowano

Ja pracowałem w Sandvic-u ( dawny Extec ) w Swadlincote

zarobki na poziomie 600 funtów na tydzień, przy bardziej obłożonych miesiącach było nawet do 850 na tydzień.

Naprawde porządna firma dzięki której zdobyłem dużo doświadczenia.

Opublikowano

Kto bogatemu zabroni .:decayed:

A po zatym , jak ewentualny przyszły kupujący zobaczy zbyt idealną książkę serwisową

może np. pomysleć że kupiona na allegro i wtedy dopiero można się w..... zdenerwować.

Na dodatek kupi inne auto o zupełnie nieznanej historii serwisowej ale świeżo z Niemiec,

z małym przebiegiem ( bo od dziadka albo kobiety) i w super okazyjnej cenie .

Bo u nas jest zwykle tak:

Klient pyta : jaki przebieg?

Sprzedający : a jaki sobie szanowny Pan życzy ?

Jak dla mnie najlepsze rozwiązanie to mini-maks czyli minimum wydanej kasy i maksimum

jakości zrobionej naprawy a to nijak nie da się pogodzić z ASO.

Co do sensowności napraw w ASO to jeśli ktoś np.potrzebuje nabić koszty, bo na firmę idą

faktury no to co innego ale nie z powodu , że potem lepsza cena przy odsprzedaży .

Opublikowano

Mi się szykuje wymiana rozrządu... części kupuję sam i jadę do ASO tylko na wymianę, kosztować będzie mnie to łącznie (części plus robocizna ASO) 1500 zł, a pieczątka będzie :wink:

Opublikowano

można i tak....ja części kupuje sam i sam je wymieniam,,,,i nawet pieczątkę sobie postawię-dużo taniej,,,,,

Opublikowano
Możesz też podjechać do innego ASO z grupy VW, czyli do Skody, Seata albo Volkswagena. Mają na pewno niższe ceny :wink:

maja, ale co z tego - VW nie podbije ksiazki gwarancyjnej Audi

usluge wykonaja, kase wezma, ksiazki nie podbija

radze sie dobrze wypytac przed wstawieniem Audi do innego serwisu z grupy VW

to jednak nie ta sama bajka :kwasny:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...