kamilp Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Witam. Ile wam pokazuje ładowanie akumulatora na zegarze, mi ponad 12V, oglądam galerię zdjęć i na którymś widzę 14V, o co chodzi ? Standard powinien być koło 12
Fido Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Jak masz 12V to znaczy że nie ładuje. Sprawdź miernikiem.
maq Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 na odpalonym silniku na zegarach pokazuje 14
kamilp Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2013 Ja mam zawsze ponad 12V , nie ładuje i byłby naładowany tyle co jeżdżę. Dwa lata mi pokazuje ponad 12v .
kamilp Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2013 OK potem sprawdzę, co to może być gdyby nie było ładowania, pasek ? Alternator ?
ponczo Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Sprawdź miernikiem, ewentualnie podłącz pod kompa i sprawdź wskazania W b4 nie ładowało ile potrzeba i uwalony okazał się regulator napięcia... Po wymianie wszystko wróciło do normy. Nie wierz do końca wskaźnikom - mają swoje lata i może już nie pokazywać prawdy
zaradny Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 U mnie coś ponad 14 pokazuje przy odpalonym jak sie ładuje. Po nocy jakies 11,7.
bell23 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 dobry regulator 14,4V na odpalonym dobry aku ok 12,5V po nocy
Fido Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 11,7 to już trup. Polecam przejrzeć to http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/samodzielna-diagnoza-uszkodzony-akumulator-alternator-zrob-to-288945/
wojtek79 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 U mnie nie wskaźnika ale jak ostatnio sprawdzałem to miernikiem to tak: po nocy 11,76 V, po odpaleniu 14,10 V, po chwili już 13,90V, włączę światła to spada do 13,30 i w czasie jazdy też się trzyma w granicach 13,30V. Po zgaszeniu silnika mam 12,55V W czasie postoju prąd pobiera przecież zegarek, alarm i radio (dla podtrzymania pamięci) i może dlatego po nocy jest 11.76V Akumulator mam Centra Plus - dwuletni. Jak nie zapomnę to spróbuję po zgaszeniu auta rozłączyć akumulator, zostawię na noc rozłączony sprawdzę co miernik pokaże rano.
Won$ki Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Jak wymieniałem akumulator u siebie wskazywało 12,2 V gość mi powiedział że musze to zrobić bo jest za małe i nie podbije mi gwarancji na nowy. Jak się okazało padł regulator napięcia i po tej naprawie wskazuje 14,0 na załączonych światłach klimie itp, 12V jak wskazuje to oznaka że aku nie będzie doładowany i Ci padnie
Ali89 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 12 to na zgaszonym silniku powinien pokazywać, a około 14 na odpalonym silniku i wtedy wskazania są prawidłowe
wojtek79 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 U mnie nie wskaźnika ale jak ostatnio sprawdzałem to miernikiem to tak: po nocy 11,76 V, po odpaleniu 14,10 V, po chwili już 13,90V, włączę światła to spada do 13,30 i w czasie jazdy też się trzyma w granicach 13,30V. Po zgaszeniu silnika mam 12,55VW czasie postoju prąd pobiera przecież zegarek, alarm i radio (dla podtrzymania pamięci) i może dlatego po nocy jest 11.76V Akumulator mam Centra Plus - dwuletni. Jak nie zapomnę to spróbuję po zgaszeniu auta rozłączyć akumulator, zostawię na noc rozłączony sprawdzę co miernik pokaże rano. Tak więc po przyjechaniu z pracy zgasiłem silnik, napięcie aku 12,56 V. Rozłączyłem akumulator, stał całą noc i rano było 12,00V. Następnie doładowałem akumulator prostownikiem przez kilka godzin, po odłączeniu prostownika napięcie 12,60 V. Nie podpinałem klem, zostawiłem na kolejną noc i mierząc ponownie miernik pokazał 12,20V. Podłączyłem klemy, odpaliłem silnik a miernik pokazał 13,90V i powoli zaczęło schodzić do 13,30 i tak zostało. Czy w tej sytuacji może być uszkodzony regulator napięcia?
Won$ki Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Bardzo prawdopodobne ja miałem podobny problem i był to regulator, najlepiej aby się upewnić na 100% to podjedź do elektromechanika
Pretor Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Nie zapominajcie że ogromny wpływ na napięcie ma temperatura otoczenia akumulatora. Poza tym warto sprawdzić upływność prądu na postoju. Jeśli zaraz po odłączeniu od sprostowania było poniżej 13V to albo bardzo kiepski prostownik lub akumulator do wymiany. Sony Xperia ---------- Post dopisany at 16:32 ---------- Poprzedni post napisany at 16:29 ---------- Wojtek79 jaką była temperatura zewnętrzna jak chwilę po odpaleniu zaczło Ci spadać napięcie? Silnik był całkowicie zimny? Sony Xperia
wojtek79 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 jaką była temperatura zewnętrzna jak chwilę po odpaleniu zaczło Ci spadać napięcie? Silnik był całkowicie zimny? Temperatuza zewnętrzna około 8 stopni na plusie (auto stało w garażu), silnik był całkowicie zimny, nie uruchamiany od dwóch dni.
Pretor Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Jeśli temperatura byłaby poniżej +5 st. to spadek napięcia można by wytłumaczyć załączeniem się podgrzewacza płynu, ale w tym wypadku odpada. Wygląda to na wadliwy regulator, ale najpierw sprawdź napięcie bezpośrednio na alternatorze żeby wykluczyć straty na przewodach. Sony Xperia
wojtek79 Opublikowano 1 Stycznia 2014 Opublikowano 1 Stycznia 2014 Nie mam podgrzewacza płynu. Bezpośrednio na alternatorze mam takie samo napięcie jak na akumulatorze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się