Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ile pokazuje ładowanie akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ile wam pokazuje ładowanie akumulatora na zegarze, mi ponad 12V, oglądam galerię zdjęć i na którymś widzę 14V, o co chodzi ? Standard powinien być koło 12

Opublikowano

Jak masz 12V to znaczy że nie ładuje.

Sprawdź miernikiem.

Opublikowano

Musisz mieć od13,8V do 14,4V.

Opublikowano

na odpalonym silniku na zegarach pokazuje 14

Opublikowano

Patrz post #2 (drugie zdanie).

Opublikowano

Sprawdź miernikiem, ewentualnie podłącz pod kompa i sprawdź wskazania :wink:

W b4 nie ładowało ile potrzeba i uwalony okazał się regulator napięcia... Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Nie wierz do końca wskaźnikom - mają swoje lata i może już nie pokazywać prawdy :wink:

Opublikowano

U mnie coś ponad 14 pokazuje przy odpalonym jak sie ładuje. Po nocy jakies 11,7.

Opublikowano

dobry regulator 14,4V na odpalonym

dobry aku ok 12,5V po nocy

Opublikowano

U mnie nie wskaźnika ale jak ostatnio sprawdzałem to miernikiem to tak: po nocy 11,76 V, po odpaleniu 14,10 V, po chwili już 13,90V, włączę światła to spada do 13,30 i w czasie jazdy też się trzyma w granicach 13,30V. Po zgaszeniu silnika mam 12,55V

W czasie postoju prąd pobiera przecież zegarek, alarm i radio (dla podtrzymania pamięci) i może dlatego po nocy jest 11.76V

Akumulator mam Centra Plus - dwuletni.

Jak nie zapomnę to spróbuję po zgaszeniu auta rozłączyć akumulator, zostawię na noc rozłączony sprawdzę co miernik pokaże rano.

Opublikowano

Jak wymieniałem akumulator u siebie wskazywało 12,2 V gość mi powiedział że musze to zrobić bo jest za małe i nie podbije mi gwarancji na nowy. Jak się okazało padł regulator napięcia i po tej naprawie wskazuje 14,0 na załączonych światłach klimie itp, 12V jak wskazuje to oznaka że aku nie będzie doładowany i Ci padnie

Opublikowano

12 to na zgaszonym silniku powinien pokazywać, a około 14 na odpalonym silniku i wtedy wskazania są prawidłowe

Opublikowano
U mnie nie wskaźnika ale jak ostatnio sprawdzałem to miernikiem to tak: po nocy 11,76 V, po odpaleniu 14,10 V, po chwili już 13,90V, włączę światła to spada do 13,30 i w czasie jazdy też się trzyma w granicach 13,30V. Po zgaszeniu silnika mam 12,55V

W czasie postoju prąd pobiera przecież zegarek, alarm i radio (dla podtrzymania pamięci) i może dlatego po nocy jest 11.76V

Akumulator mam Centra Plus - dwuletni.

Jak nie zapomnę to spróbuję po zgaszeniu auta rozłączyć akumulator, zostawię na noc rozłączony sprawdzę co miernik pokaże rano.

Tak więc po przyjechaniu z pracy zgasiłem silnik, napięcie aku 12,56 V. Rozłączyłem akumulator, stał całą noc i rano było 12,00V.

Następnie doładowałem akumulator prostownikiem przez kilka godzin, po odłączeniu prostownika napięcie 12,60 V. Nie podpinałem klem, zostawiłem na kolejną noc i mierząc ponownie miernik pokazał 12,20V. Podłączyłem klemy, odpaliłem silnik a miernik pokazał 13,90V i powoli zaczęło schodzić do 13,30 i tak zostało.

Czy w tej sytuacji może być uszkodzony regulator napięcia?

Opublikowano

Bardzo prawdopodobne ja miałem podobny problem i był to regulator, najlepiej aby się upewnić na 100% to podjedź do elektromechanika

Opublikowano

Nie zapominajcie że ogromny wpływ na napięcie ma temperatura otoczenia akumulatora. Poza tym warto sprawdzić upływność prądu na postoju. Jeśli zaraz po odłączeniu od sprostowania było poniżej 13V to albo bardzo kiepski prostownik lub akumulator do wymiany.

Sony Xperia

---------- Post dopisany at 16:32 ---------- Poprzedni post napisany at 16:29 ----------

Wojtek79 jaką była temperatura zewnętrzna jak chwilę po odpaleniu zaczło Ci spadać napięcie? Silnik był całkowicie zimny?

Sony Xperia

Opublikowano
jaką była temperatura zewnętrzna jak chwilę po odpaleniu zaczło Ci spadać napięcie? Silnik był całkowicie zimny?

Temperatuza zewnętrzna około 8 stopni na plusie (auto stało w garażu), silnik był całkowicie zimny, nie uruchamiany od dwóch dni.

Opublikowano

Jeśli temperatura byłaby poniżej +5 st. to spadek napięcia można by wytłumaczyć załączeniem się podgrzewacza płynu, ale w tym wypadku odpada. Wygląda to na wadliwy regulator, ale najpierw sprawdź napięcie bezpośrednio na alternatorze żeby wykluczyć straty na przewodach.

Sony Xperia

Opublikowano

Nie mam podgrzewacza płynu.

Bezpośrednio na alternatorze mam takie samo napięcie jak na akumulatorze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...