Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana osłony przegubu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, muszę wymienić osłonę przegubu, bo już przy kupnie auta była uszkodzona. Nie wiem co prawda, czy to już nie za późno dla przegubu, ale warto spróbować. Teraz będzie trochę czasu i chciałem się za to wziąć, a nigdy tego nie robiłem.

Powiedzcie mi, czy wymiana przebiega tak jak w Passacie? Tzn. da się to zrobić jedynie na zdjętym skręconym maksymalnie kole i odkręceniu przegubu po czym wysunięciu półosi? Przy Passatach mówią, że nie trzeba odkręcać wahaczy i da się to zrobić bez, czy w A4 też tak jest?

Opublikowano

A w A4 trzeba odkręcić prawie w szystko. Ja musiałem odkręcić wszystko oprócz banana bo za chiny nie szło. Powodzenia.

Opublikowano

Spokojnie da się to zrobić na skręconych kołach. Tak robiłem w mojej B5 i nie musiałem odpinać wachczy.

Opublikowano

Ok dzięki. Jeszcze kwestia tej śruby długiej co wypycha przegub, czy ją trzeba wymienić? Bo jedni mówią, że tak inni, że nie, a ja nie mam jej w komplecie i wolałbym założyć na jakiś czas starą...

Opublikowano

U mnie z lewej strony poszło na samym skręcie kół, natomiast z prawej musiałem wypiąć górne wahacze i końcówkę drążka, bo ponoć jest tam mniej miejsca.

Co do śruby, jak nie masz nowej w komplecie, to zakładaj starą, bez obaw.

Opublikowano

Możesz użyć starej śruby. Jak już będziesz miał wyjęty przegub to radziłbym go wymyć w ropie lub benzynie i dać nowy smar bo jeśli długo jezdziłeś z uszkodzoną osłoną to możliwe że dostał się tam piach.

Opublikowano

Poszukaj tematu w zrób to sam o wymianie przegubu wszystko ładnie opisane.

Jeśli odkręcisz półośkę od skrzyni to wyciągniesz ją i z lewej i z prawej bez rozpinania zawieszenia , trochę manewrów i się uda

Opublikowano

Ok super, przejrzałem ten temat. Lipa tylko, że w moim zestawie jest jedynie guma, smar i opaski zaciskowe. Mimo tego, że na opakowaniu narysowany jest także pierścień dystansowy i ten w kształcie litery C co blokuje przegub, to nie mam ich w pudełku...

Kurcze, chyba samego tego pierścienia nie uda mi się kupić, a chciałem to w piątek wymienić...

Opublikowano

Na starym tez da radę... tylko zrób tak jak napisał maxim 79, najlepiej to zdejmij przegub i go poprostu rozbierz. Wyczyść wszystko ropą, szmatką, złóż i załóż.

Opublikowano

przegub i z lewej i z prawej strony mozna zdjac bez zdejmowania niczego wiecej (jak ktos ma kanal to i kola nawet nie trzeba) wazne aby druga osoba maksymalnie skrecala i trzymala do konca kierownice w odpowiednim dla danego przegubu kierunku wtedy przegub z polosia da sie odchylic na tyle zeby potem zdjac sam przegub

Opublikowano

Wymiana zrobiona. Operacja okazała się łatwiejsza niż można by przypuszczać. Śruba ta główna co prawda siedziała piekielnie mocno, ale długa rura i udało się odkręcić. Przegub zszedł bez problemów. Trochę gorzej było z wciśnięciem go z powrotem. Całego rozebrałem i wymyłem po czym zmontowałem. Niestety mój jest już trochę wyrobiony i pewnie w okolicach pół roku-roku będę musiał go wymienić.

Jedyne co odkręcałem to koło i główną śrubę 24. Nie potrzeba ruszać nic innego, wyjęcie wymaga rzeczywiście maksymalnego skręcenia kół.

Poprzedni właściciel zrobił niezłą paprotkę, bo osłona która była założona, to w ogóle za krótka i pewnie od innego auta i w zasadzie nie była pęknięta, tylko po prostu z jednej strony niczym nie przykręcona...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...