Emejcz Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Witam, dziś zmieniałem osłonę przegubu i przy okazji zauważyłem, że po odkręceniu koła tarcza hamulcowa jest trochę luźna. Później by trafić śrubami od koła w otwory, musiałem regulować ich położenie półośką. Czy tarcza nie powinna być przykręcona jakąś śrubką? Może w tym modelu tak ma być? Jak sprawdzam na Etce, to rzeczywiście nie ma tam śruby mocującej tarczę... ale w innych autach ją widzę. Niestety wtedy nie przyjrzałem się dokładnie i nie wiem, czy na tarczy był dodatkowo otworek na śrubę mocującą. 1
darko Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 z przodu tarcze hamulcowe są luźne-niczym nie przykręcone,dociskają je koła jak przykręcisz
damian111 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Dokładnie jak kolega wyżej pisze:decayed:
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Przestancie pisac bzdury W tarczy jest poglebiony jeden otwor wiecej jsk do śrub. Przez ten otwor punktujemy piaste i wiercimy otwór wiertlem fi5, nastepnie gwintujemy gwintownikiem M6 i wkrecamy srube z łbem stozkowym M6x15 Tym samym tarcza nam juz nie lata. Tak jak na zdjęciu poniżej.
Gniady Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Przestancie pisac bzdury W tarczy jest poglebiony jeden otwor wiecej jsk do śrub. Przez ten otwor punktujemy piaste i wiercimy otwór wiertlem fi5, nastepnie gwintujemy gwintownikiem M6 i wkrecamy srube z łbem stozkowym M6x15 Tym samym tarcza nam juz nie lata. Tak jak na zdjęciu poniżej. http://s21.postimg.org/b8z3h9oib/20130615_122325_1.jpg Po kiego grzyba ją przykręcać ? pisać kto tak zrobił?
fantazma Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 W takim razie dlaczego oryginalnie nie ma takiego otworu?
barthek11 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 W takim razie dlaczego oryginalnie nie ma takiego otworu? dobre pytanie ... sam sobie takie zadałem przy zmianie kół-, ale wiercić to mi się zbytnio nie chciało pomimo tego ,że faktycznie jest to trochę denerwujące... jak nie można za pierwszym razem trafić w dziurkę-
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Przestancie pisac bzdury W tarczy jest poglebiony jeden otwor wiecej jsk do śrub. Przez ten otwor punktujemy piaste i wiercimy otwór wiertlem fi5, nastepnie gwintujemy gwintownikiem M6 i wkrecamy srube z łbem stozkowym M6x15 Tym samym tarcza nam juz nie lata. Tak jak na zdjęciu poniżej. http://s21.postimg.org/b8z3h9oib/20130615_122325_1.jpg Po kiego grzyba ją przykręcać ? pisać kto tak zrobił? Ja to zrobiłem, masz problem ze wzrokiem ? Zawsze tak robie. Nie ma później problemów z założeniem koła. ---------- Post dopisany at 18:53 ---------- Poprzedni post napisany at 18:52 ---------- W takim razie dlaczego oryginalnie nie ma takiego otworu? Jest ale nie w kazdej wersji silnikowej.
fanthomas18 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 dev w każdej tarczy powinna być taka dziura? Sprawdzałem u siebie i nie mam tej dodatkowej dziury w tarczy, tarcze mam pełne 280
Magicbattle Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 chyba w wiekszosci b5 tak nie ma. w 2.8 chyba sie z tym spotkalem. ja nie widze problemu z zalozeniem kola. po to jest przy zapasie plastikowy koleczek z gwintem zeby sobie go wkrecic i ladnie kolo sie celuje z otworami, nie widze zadnego problemu.
Fido Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Gdyby fabrycznie to przewidziano to by była przykręcana. A jak nie jest to nie musi być. Co za problem trafić poprzez tarczę w otwór w piaście. Dla mnie żaden. Koła co tydzień się przecież nie ściąga.
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Ale jak przyjdzie Ci zmieniac koło w nocy i gdzie leje Ci sie woda na łeb to szybko zmadrzejesz. Tylko markowe tarcze hamulcowe mają ten pogłębiony otwór
Fido Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Od 21 lat ( bo odtąd mam prawko) nie trafiło mi się bym musiał w ulewę i po zmroku zmieniać koło. Oby tak dalej
barthek11 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 ja nie widze problemu z zalozeniem kola. po to jest przy zapasie plastikowy koleczek z gwintem zeby sobie go wkrecic i ladnie kolo sie celuje z otworami, nie widze zadnego problemu. heh-dzięki za info- , kurde a ja sie zastanawiałem po co to czarne gówienko z gwintem w bagazniku
d4widoV Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Taki otwor z gwintem jest w niektorych wersjach silnikowych w b5, podejrzewam ze we wszystkich V6 bo ja sam w swojej b5 taki mam i widzialem jeszcze w innej b5 2.8 - bardzo przydatna rzecz
Viwaldi Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Szczerze mówiąc w poprzednich autach miałem śruby mocujące tarczę a w tym używam " to czarne gówienko z gwintem w bagazniku" i nie myślałem o śrubce.
sawul Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Dobry pomysł Dev z tą tarczą też tak sobie zrobie .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się